K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2011, 09:42   #1
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Så fik jeg afslag

Efter at have søgt ftp i dec. måned fik jeg i weekenden et afslag.
Der står at :" Afslaget er begrundet med, at det på ansøgningstidspunktet ikke har været muligt at sandsynliggøre eller dokumentere, at din arbejdsevne nedsat i en grad, så du ikke kan blive selvforsørgende. I denne vurdering ligger jeg vægt på at, du var henvist til neuropsykologisk testning og at resultatet af enne ikke forelå på ansøgningstidspunktet. Jeg vurderer at testningen og resultatet af denne er nødvendig for vurdering af dine berettigelse til førtidspension, idet det kan dokumentere dit behandlingsperspektiv"

Jeg skal naturligvis nu have fat i advokaten, men jeg går ud fra vi kan anke afgørelsen og så komme med de nye oplysninger fra netop neuropsykoogen samt udtalelse fra min egen læge??


Hvis man vil læse hele min historie kan man finde den her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=14927
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 09:54   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Husk at gøre opmærksom på at de IKKE har skrevet hvilke jobfunktioner de mener du kan udføre, med des kånebehov du har, det skal de nemlig ifg vejledningen til loven om pension.

Lige så er det fornuftigt at minde dem om HELE §70 hvor det sidste stykke fortæller at man godt kan fleksvisiteres selv om at man ikke er færdigbehandlet, og slet det så lige sammen med Helsingør dommen (som siger at hvis man er for syg til fleks, men for rask til FP, så heder det fleks) altså hvis du ikke allerede er flekser.
Og gør det nu alligevel selv om at du ikke mener du hører til på fleks, for fleks er trods alt et skridt i den rigtige retning mod FP, ud over at det er lidt nemmere at få FP fra fleks, end fra "alm" syg.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 13:25   #3
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Tusind tak LUM, jeg er en anelse rundt på gulvet

Gider du komme med link til det med lovgivningen omkring pension samt paragraf 70????
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 14:09   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Husk at gøre opmærksom på at de IKKE har skrevet hvilke jobfunktioner de mener du kan udføre, med des kånebehov du har, det skal de nemlig ifg vejledningen til loven om pension.
Det kan de vel ikke eftersom de ikke mener at sagen er ordentligt belyst...? Det er vel netop derfor afslaget er kommet, er det ikke?

HeidiAnd -->
Har du søgt førtidspension på foreliggende grundlag jvf. Pensionsloven §17?
I så fald syntes jeg, at du skal kontakte din sagsbehandler og spørge, om denne vil indstille dig til pension jvf. §18 nu da resultatet af undersøgelsen foreligger.
Der er langt større sandsynlighed for tilkendelse af førtidspension hvis sagsbehandleren indstiller til den - eftersom denne så mener, at sagen er ordentligt belyst.
Men det kan selvfølgelig godt være at en anke vil føre til omstødelse af afgørelsen.

Kan man vedlægge yderligere oplysninger i sagen end dem der har ligget til grund for afgørelsen når man anker????
Det har jeg min tvivl om; eftersom man så anker på andet grundlag end den beslutning man anker er foretaget på...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 22:43   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis dokumentet HAR VÆRET FEMSENDT Inden AFGØRELSE, burde de medtage denne, trods at den ikke forlå ved ansøgning.

Evt, ring og spørg i Ankestyrelse, eller ministeriet.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 22:52   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Heidiand,

Det jeg tænker i din sag er om man stadig kan klage over sdp. stop, selvom du søgte ftp. iht. §17 ? Der må andre lige komme til ?!!

Hvis du kan klage over sdp. stop til trods for at du søgte ftp. så kan du jo gøre dette i forhold til at du burde have været forlænget i forhold til afklaring af din arbejdsevne iht. §27 stk. 2 eller 4. Desværre følte du dig nødsaget til at søge ftp. i forhold til din eksistens, da du ikke følte at du blev hørt i din sag.

Jeg ved ikke om det er muligt, men som jeg skrev i din tidligere tråd, burde din advokat ikke have søgt ftp. til dig, så måske er der en vej tilbage til sdp., ved det ikke ???
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 23:01   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Det kan de vel ikke eftersom de ikke mener at sagen er ordentligt belyst...? Det er vel netop derfor afslaget er kommet, er det ikke?

HeidiAnd -->
Har du søgt førtidspension på foreliggende grundlag jvf. Pensionsloven §17?
I så fald syntes jeg, at du skal kontakte din sagsbehandler og spørge, om denne vil indstille dig til pension jvf. §18 nu da resultatet af undersøgelsen foreligger.
Der er langt større sandsynlighed for tilkendelse af førtidspension hvis sagsbehandleren indstiller til den - eftersom denne så mener, at sagen er ordentligt belyst.
Men det kan selvfølgelig godt være at en anke vil føre til omstødelse af afgørelsen.

Kan man vedlægge yderligere oplysninger i sagen end dem der har ligget til grund for afgørelsen når man anker????
Det har jeg min tvivl om; eftersom man så anker på andet grundlag end den beslutning man anker er foretaget på...
Ja netop hvis afslaget er lægeligt begrundet
så skal de ikke oplyse om nogen jobfunktion

man kan godt sende flere oplysning til BAN, hvis man har fået nogle lægeoplysninger i de 4 uger man har til at anke sagen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 23:25   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser

Kan man vedlægge yderligere oplysninger i sagen end dem der har ligget til grund for afgørelsen når man anker????
Det har jeg min tvivl om; eftersom man så anker på andet grundlag end den beslutning man anker er foretaget på...
Det er logisk tænkt, annagw, men det kan man faktisk godt.
Jeg vedlagde en selvindhentet speciallægeerklæring til BAN - en erklæring, der var dateret EFTER pensionsudvalgtes afslag.

Sagsbehandleren i BAN havde med fed fremhævet et spørgsmål fra denne seneste erklæring til lægekonsulenterne i BAN - så den erklæring blev taget seriøs af sagsbehandler i BAN.

Så jeg er helt enig med MTVRV1.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 11:16   #9
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Det er logisk tænkt, annagw, men det kan man faktisk godt.
Jeg vedlagde en selvindhentet speciallægeerklæring til BAN - en erklæring, der var dateret EFTER pensionsudvalgtes afslag.

Sagsbehandleren i BAN havde med fed fremhævet et spørgsmål fra denne seneste erklæring til lægekonsulenterne i BAN - så den erklæring blev taget seriøs af sagsbehandler i BAN.

Så jeg er helt enig med MTVRV1.
Jamen så er jeg lidt lost - fordi at der blev søgt ftp i dec og den 1 feb kom der svar fra neupsykologen/ testning. Men dette har behandlingsudvalget ikke haft og truffet afgørelse ud fra.
Så amn kan jo ikke lige sige at det er nye oplysninger???????
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 13:07   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej HeidiAnd,

Du kan formodentlig stadig indgive rapporten i din anke ? Du havde jo ikke regnet med at få afslag og indsendte den derfor ikke undervejs i behandlingen af din sag ved pensionsnævnet !!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension