K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2016, 17:02   #1
Stampes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Stampes er ny på vejen
Puljejob og ledighedsydeles efterfølgende

Hej K10.
Nogen der har erfaring med/ved hvad der sker med ens ledighedsydeles sats efter endt puljejob, når man er på den høje sats (89%) inden ansættelse.
Det kan blive alt imellem 6-12 måneders ansættelse.

Er i tvivl om hvad der sker hvis ansættelsen IKKE er på de 9 mdr. der kræves for at opnå høj sats, hvis man altså kommer fra den lave inden.

Snakket med noget social hjælp som nemlig mener, at selvom man er på den høje sats før ansættelse i puljejob/alm fleksjob, SKAL man være ansat i 9 mdr. for at få den høje sats igen efter endt ansættelse.

Det virker da underligt, at hvis man er på den høje sats og får et puljejob i kun 6 mdr., da ender man på lav sats efterfølgende??
Kan det virkelig passe?

Håber meget der er nogen der kan hjælpe.
Hilsen Stampe
Stampes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2016, 14:23   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg kender ikke reglerne i forbindelse med puljejob.

Men reglerne for ledighedsydelse er følgende:

Når du tilkendes flexjob vil du få den høje ledighedsydelse (89%) hvis du kommer direkte fra sygedagpenge, revalidering eller lignende.
Du får den lave sats når du visiteres fra kontanthjælp eller kontanthjælpslignende ydelser.

Hvis du har arbejdet 9 måneder inden for 18 måneder bliver berettiget til den høje sats på 89% også selv om du ved visitering kom fra den lave ydelse.

Når du først er blevet berettiget til den høje sats er det denne du får fremover.

Den eneste regel der er om at falde til den lave sats er når du har været ledig i 6 måneder efter du er fyldt din fleksydelsesalder (efterlønsalder), så falder din sats til den lave sats selv om du har været på den høje sats hele tiden.

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...-fleksjob.aspx
https://www.3f.dk/fagforening/fleksjob/ledighedsydelse
http://www.k10.dk/showthread.php?t=33951
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2016, 16:03   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lyder som om du efter yderligere 3 måneders ansættelse inden for det næste år er berettiget til den højeste ydelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2016, 16:17   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Lyder som om du efter yderligere 3 måneders ansættelse inden for det næste år er berettiget til den højeste ydelse.
Som jeg forstår indlægget er trådstarter allerede på den høje sats inden puljejobbet og får besked om h*n falder til den lave ydelse hvis ikke jobbet er på mindst 9 måneder.

Hvis det er korrekt forstået, så er trådstarter allerede berettiget til den høje sats og bliver ved med at være på den medmindre personen er omkring flexydelsesalderen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 00:40   #5
Stampes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Stampes er ny på vejen
Rigtig mange gange tak for svar

Nørd: Det er fuldstændig korrekt forstået og lige det svar jeg havde håbet på!

Men må lige høre,
hvad mener du med ”også” i den tekst du skrev i 1. indlæg
og med ”visitering” mener du da ”ansættelse” eller?

”Hvis du har arbejdet 9 måneder inden for 18 måneder bliver berettiget til den høje sats på 89% også selv om du ved visitering kom fra den lave ydelse.”

Den sætning/tekst har altid forvirret mig helt vildt!
Det lyder lidt som om, at selvom man er på høj sats inden ansættelse skal man min. have arbejde i 9 måneder indenfor 18 måneder for at vende tilbage på den høje sats.
Men det giver bare ikke meget mening

Det er også den tekst (præcist den du linkede til i 1. link faktisk ) jeg tidligere har læst og der har vakt usikkerhed
og da dem jeg spurgte til råds tolker den, som jeg har beskrevet i mit 1. indlæg,
har jeg været helt forvirret og ret urolig på hvordan det bliver i fremtiden, hvis jeg ikke når at finde et arbejde inden den tidbegrænsede stilling ophøre!


Kan jeg få dig til at skære det helt ud i pap for mig, eller det har du jo egentlig allerede gjort så fint,
så hvis du bare vil svare kort på om jeg har forstået det 100% korrekt vil jeg være dig rigtig taknemlig, så kan jeg måske snart slappe lidt af igen

Du skrev i 1. indlæg:
”Når du først er blevet berettiget til den høje sats er det denne du får fremover.”

Jeg er på den høje sats (kom fra sygedagpenge ved visitationen)
Har været ledig siden visitationen.
Er 29 år (så fleksydelsesalder er ikke lige om hjørnet)

1) Så altså hvis jeg finder et arbejde der er tidsbegrænset til feks. 6 måneder, da vender jeg ved ansættelsens ophør tilbage til den høje sats indtil jeg finder et arbejde igen (/ indtil omkring min fleksydelsealder)?

2) Og jeg behøver altså ikke være ansat i de 9 måneder indenfor 18 måneder som der står i teksten;
da det kun er i forhold til at optjene til den høje sats, hvis man kommer fra lav sats inden ansættelsen i fleksjob?

”En person får ret til ledighedsydelse på den højeste sats, når personen har været ansat i et fleksjob i 9 måneder inden for de seneste 18 måneder.”

3) Denne tekst skal jeg sådan set ikke bruge til noget som helst, da jeg allerede er på høj sats og altså bliver der fremover/i mellem jobs?

Er det rigtig forstået det hele ?

Beklager jeg spørger igen/så meget!
Stampes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 04:48   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
1. Ja

2. Nej

3. Nej den skal du ikke bruge.

Jeps du vil ryge på den høje ydelse selv om du kun har job i 6 måneder...

Det er kun dem som kommer fra den lave ydelse som har brug for de 9 måneders job inden for 18 måneder...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 10:16   #7
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stampes Se meddelelser
Rigtig mange gange tak for svar

[B][U]hvad mener du med ”også” i den tekst du skrev i 1. indlæg
og med ”visitering” mener du da ”ansættelse” eller?
Med den linje mente jeg bare at hvis du er visiteret til flex fra kontanthjælp, så kan du berettige dig selv til den høje sats ved at arbejde de nævnte 9 måneder ud af 18, altså optjene den høje sats. Dette er jo så ikke aktuelt for dig da du blev visiteret til flex fra sygedagpenge og havde den høje sats fra starten.

Dine andre spørgsmål har Web besvaret så fint, så dem vil jeg undlade at rode mere rundt i.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 11:03   #8
Stampes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Stampes er ny på vejen
Mange tak for jeres tid
Det her forum er guld værd!!!

Har lige lille sprgs. mere der driller inden kan slappe helt af;

1) Puljejob og almindelig fleksjob betragtes det som det samme,
dvs. er der dermed de samme rettigheder ift. ledighedsydelsen efterfølgende?

Dem jeg spurgte var nemlig i tvivl omkring dette også, da der jo er tale om et tidbegrænset og ”fiktivt” oprettet kommunalt fleksjob.

Kan ikke finde nogle §§ eller andet omkring det ude på net, så den tvivl består desværre stadig lidt.

Dog kan jeg udfra det jeg har kunnet finde herinde omkring emnet, forstået det som om det er helt det samme!

2) Nemlig at man får en ansættelseskontrakt og løn i puljejobbet ligesom ved et almindeligt fleksjob,
og dermed ingen foreskel ift. rettigheder mv.
Er det rigtigt forstået?

3) Findes der noget på skrift omkring det?
Stampes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 13:27   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
I Cabi rapport side 10, som der linkes til herunder er angivet,
vilke kommuner, der deltog i undersøgelsen

Puljefleksjob
Alle medvirkende kommuner har på forskellig
vis etableret særlige puljer af kommunale fleksjob
på få timer, der af kommunerne oftest benævnes
’microfleksjob’ eller ’minifleksjob’.
Puljefleksjobbene er generelt målrettet borgere,
der efter visitation til fleksjob har været
langvarigt ledige og vurderes af kommunerne at
have en så lille arbejdsevne, at de ikke (aktuelt)
kan finde et fleksjob på almindelige vilkår.


http://www.cabiweb.dk/media/948628/f...-faa-timer.pdf
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension