K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2011, 22:33   #1
busser24
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2010
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 30
Styrke: 14
busser24 er ny på vejen
jeg mangler en bisidder

Jeg skal til møde i min søns skole - med skolens souschef og min søns sagsbehandler fra kommunen.
Min søn er sygemeldt, fordi han er ked af skolen, og efter samtale med forældrerådgivningen, har jeg skriftligt bedt om et andet skoletilbud.
Jeg er sikker på at det bliver en rigtig ubehagelig samtale på mandag, men jeg kender ikke en sjæl her i København, som jeg kan få med som bisidder.

Er der nogen der ved hvor man evt. kan henvende sig og betale for denne hjælp?
busser24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 23:02   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af busser24 Se meddelelser
Jeg skal til møde i min søns skole - med skolens souschef og min søns sagsbehandler fra kommunen.
Min søn er sygemeldt, fordi han er ked af skolen, og efter samtale med forældrerådgivningen, har jeg skriftligt bedt om et andet skoletilbud.
Jeg er sikker på at det bliver en rigtig ubehagelig samtale på mandag, men jeg kender ikke en sjæl her i København, som jeg kan få med som bisidder.

Er der nogen der ved hvor man evt. kan henvende sig og betale for denne hjælp?
DET ville jeg gerne, hvis jeg havde krop til det, især efter dit søde tilbud om at hjælpe med indkøb :-)

Busser, går ud fra at du har overvejet fagforening, patientforening osv..
Hvis det ikke er en mulighed, så tror jeg, der er mulighed i LAFS.

To gange er det mislykkedes mig at lægge link til dig (vist ikke kun mig, der er MEGADUM, men der har været kuk i min computer i dag), men hvis du googler "bisidder LAFS", så popper det op.

Håber flere kommer til med gode idéer :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 00:41   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af busser24 Se meddelelser
Jeg skal til møde i min søns skole - med skolens souschef og min søns sagsbehandler fra kommunen.
Min søn er sygemeldt, fordi han er ked af skolen, og efter samtale med forældrerådgivningen, har jeg skriftligt bedt om et andet skoletilbud.
Jeg er sikker på at det bliver en rigtig ubehagelig samtale på mandag, men jeg kender ikke en sjæl her i København, som jeg kan få med som bisidder.

Er der nogen der ved hvor man evt. kan henvende sig og betale for denne hjælp?
Kan desværre ikke hjælpe dig.

Men for ca. 6 år siden stod jeg i en situation, hvor jeg ikke turde lade min datter fortsætte på sin skole.
Jeg kontaktede skoleforvaltningen i håb om hjælp til, at finde en anden skole, men intet at hente der.
Deres mening var tydeligvis, at jeg skulle se, at få min datter tilbage til den gamle skole.

Efter at have haft min datter hjemme i 10 dage fandt jeg en skole, som gerne ville tage imod hende.

Problemet er, at de skoler, som ikke er din søns distrikts-skole (altså den skole, som skal tage imod din søn) de har lov til, at sige nej til, at tage imod ham.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, om det er en lille eller stor by, eller hvor gammel din søn evt. er.
Men find ud af hvilke skoler der er i jeres kommune og lav en prioriteringsliste, og så må du simpelthen ringe til dem og spørge om de vil tage imod din søn.

Jeg håber i finder en løsning, som både du og din søn kan være tilfredse med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 08:43   #4
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Når ikke jeg ved præcist postnr. = Skyder jeg lidt i blinde

=Den lokale præst = Kan bruges til mangt og meget, hvis jeg ikke selv, havde nogen i min nærhed, ville jeg ikke være bleg/bange for at fremlægge hun/han situationen & bede om hjælp = Du har muligheden, for at få sat ansigt på, inden mødet. + Præster kan rent faktisk, bruges til mere end man aner = Vi skal blot lære & gøre det, og det er jo gratis

=Børns vilkår, vil jeg også tro, må kunne Googles = Der er en i nærheden af dig, eller tag hovedkontoret = De kan henvise dig, eller oplyse dig om, hvem du evt. kan bruge!

Kommer jeg i tanke om andet = Giver jeg besked!

Held & Knus


Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 13:56   #5
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Æv at jeg ikke bor i Kbh, ellers havde jeg hjulpet dig. Har selv været indkaldt til møde med toppen, lærere på min datters skole. Heldigvis havde jeg inden deres skridt , aftalt med ny skoleleder at hun startede på hans skole. Det var for min datter (og mig) det bedste, reddede hendes skolegang. Har du ikke mulighed for at optage mødet?. Følte selv at når jeg har gjort det , så var jeg ikke alene, de ekstra "ører", var faktisk mit bevis på hvordan de behandlede mig. Mit råd er at du ikke skal informere dem om optagelsen for så får "piben en anden lyd", og du bliver syndebuk. Jeg vil tænke på dig imorgen, Pøj-pøj.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 01:12   #6
Designer1975
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Designer1975 er ny på vejen
Jeg er ny i dette forum. Håber samtalen gik nogenlunde, og at du fandt en bisidder. Skulle du mangle en en anden gang, er du velkommen til at skrive privat besked til mig (helst god tid), så vil jeg forsøge at være der. Har selv gennemgået diverse møder med skoler i fht børn, og er god til at sætte mig ind i muligheder, rettigheder, en god tone, diplomati etc.
Designer1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mangler SDP seddel?? Camille Dit og Dat 13 30-05-2013 09:41
jeg mangler sushjer 1 Alt det andet 2 07-04-2011 20:28
mangler energi maja-bell Alt det andet 17 01-12-2010 15:51
Mangler en principafgørelse om §28 jsn Alt det andet 12 31-03-2010 22:39
Jeg mangler hjælp til ´min mor lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 22-11-2008 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension