K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2010, 16:48   #1
ljutic05
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
ljutic05 er ny på vejen
Afslaget på førtidspension blev fastholdt.

Hej jeg er en fyr på 29 år som har ledt af angst sidste 8 år.Han med tiden har jeg kæmpet i de 8 år med mit arbejde med mit dagligdag mit familie og sådan set hele mit live siden jeg fik den her angst. på trods af det har jeg klaret arbejde nogle steder i mere and 1 år . man på grund mit sygdom blev jeg fyret , det påvirkende mig meget, man alligevel fandt jeg nye arbejde mange gange og situation blev den samme.
Jeg kan mærke og følge at jeg blev dårlige og mere syg på trods jeg går til behandling hos min psykiater i mere and 4 år plus har jeg prøvet nogle af kommunes psykiater og psykologer, og jeg får dagligt mit forskelige medicin som jeg følger mig en anelse bedre men ikke nok desvær..

Før 2 år siden jeg er blevet sat i prøve job 2 gange hvor det gik meget dårligt og kun ikke klare mere and 5 timer ugentlig , jeg er blevet kørt på sygehus dusinvis gange som har konstateret at det er kun mit angst, men jeg følger mig meget syg.. Nu før 5 måneder siden mit socialrådgiver har sendt mit papirer videre til ansøg. om førtidspension. Men der fik jeg afslag . begrundelse var at mit psykiater har skrevet at mit situation er stationer og der findes heler ikke nogen form for behandling videre som kan forbedre mit liv i arbejds marked eller der hjemme det skrev også den anden psykolog fra kommune, man så var der en anden psykiater som har udtalt sig eller udtrykt sig ikke så godt, det var derfor jeg fik afslag.
2 gang ham den 3 psykiater kommer med anden udtalelse og han skriver det samme som de andre jeg får det ikke bedre og mit situation er stationer...
Der er ikke nogen behandling der kan forbedre mit arbejdsevne.( Man mit dagligdag og hvordan jeg har det der hjemme er de ligled med)
Så har vi sendt klage ..

så alligevel får jeg det her brev i dag:::


Afgørelsen blev den samme som sidst, dvs. at afslaget på førtidspension blev fastholdt.
Det indebærer at jeg nu sender din sag til Beskæftigelsesankenævnet i Aalborg, du får brev fra mig når det er ordnet og et kvitteringsbrev fra Aalborg, hvor der også står hvem der er din sagsbehandler dé


Nu kan jeg slet ikke følge med hvorfor når de har det heller på den rene får jeg sådan en svar , hvad skal jeg gøre og hvad skal der ske får mig nu???

Er der nogle søde mennesker der vil skrive til mig og komme med nogle forslag og hvad kan jeg gøre og hvad skal der sker nu ...

Jeg kunne skrive mere om mit sygdom man de tager over 35 sider så det tager langtid...
1.kort sagt jeg leder af det her:
2.Panic disorder
3.abusus spir.ant
4.immaure,affektretinerende konstituion
5.morbus psychosomaticus


Jeg glæder mig at høre fra jer!!!!

Mvh ............
ljutic05 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 16:52   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Kommunen har ret til at revurdere en sag, når du har klaget over et afslag.

Nu hvor de har fastholdt den, så bliver den sendt til nævnet. Du vil høre mere fra dem.
Så du kan kun afvente.

Men det du kan gøre er: Indhent aktindsigt hos nævnet, så du kan se, hvad kommunen har sendt ind til dem. Du kan evt. sende nogle kommentarer eller lægeoplysninger, som du mener er relevant, ind til dem. Men afvent først brev fra nævnet, de skriver sikkert, hvad du kan gøre.... Det er også det, kommunen har oplyst dig, at de vil sende et brev til dig.

Nævnet skal se på din sag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 16:53   #3
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen

hej det brev som du har fået i dag,betyder at den er sendt til anke.så nu skal der ventes lidt ..så håber vi bare på at ankestyrelsen,modsiger kommunen..
havheksen
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 17:13   #4
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Jeg sender dig først det største lyder til at du virkelig har brug for det ..

der er ikke noget værre end at sidde der og føle sig magteløs ..kender det udemærket godt
men som andre skriver vent på nævnet..det er også det jeg er igang med.
Det er vigtigt at du ser hvad af papirer der er sendt til dem ..derfor aktindsigt (jeg har lige fået brev fra dem) hvor de sendte dem automatisk med men hvis de ikke er med så be om at få dem.

de skriver også om der evt er noget du vil tilføje til din sag før de beslutter sig .

jeg lider også af panik angst phykose..

har du nogen sinde haft kognetiv terapi (et redskab hvor du ser alle dine følelser og tanke ned på papir)og hvordan man lære at stopper hjernen til at tænke i det tankemønster man automatisk følger med i hvor det tilsidst ender med panikangst.

jeg har været fuldstændig lammet af panikangst hvor jeg tilsidst har siddet som en grønsag lammet til en stol i 14 dage ...da jeg kom i bedring efter flere måneder på psykiatrisk afdeling fik jeg sammen med min medicin kognetiv terapi og det var som en kæmpe knuder forlod min krop og den største AHA oplevelse jeg nogensinde har prøvet i mit liv.

Vil altid anbefalde det til andre.

så er der så min svær kronisk depression men det er et helt andet land at komme efter

ønsker dig alt det bedste og god bedring.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 18:10   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære fyr på 29!

Du har allerede fået gode råd (aktindsigt, kognitiv terapi osv.) så lige nu skal

du prøve at få lidt ro på (du kan ikke gøre noget ved ventetiden i

Beskæftigelsesankenævnet).

Men følg endelig rådene om bl.a. aktindsigt og

ordn dine papirer, stille og roligt, så du ved, hvad der ligger i din sag og kan

være kampklar i det nye år.

Lige nu ønskes du hyggelig juletid :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 19:56   #6
ljutic05
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
ljutic05 er ny på vejen
hej allesammen mange mange mange tak for alle jeres svar er meget lettet lige nu...
leude hvad går den terapi på kan du forklare mig lidt mere (tak)
tak til jer allesammen
ljutic05 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 21:42   #7
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
jo gerne jeg vil prøve at forklare så godt jeg kan ...

du skal have fat i en psykolog og ønske om kognetiv terapi.Hun/ham skal derfor have uddannelse indenfor dette

Det starter med at i sætter jer sammen.
nu lader vi bare som om det er en hun psykolog

Hun har så et par papirer med evt en cirkel på ..hvor der er rum der skal udfyldes..med dine tanker og følelser(samt hvad der sker i din krop) når angsten begynder ..

det starter tit med en følelese eller en tanke også køre den ellers derfra..

så går i hele forløbet igennem omkring hvad du tænker og hvad der så sker i din krop og hvad du så tænker og hvad der så sker .....osv osv tilsidst slutter man jo med at få panik angsten...
når i er færdige har du faktisk hele dit forløb mht hvad der sker og du kan bedre se og forstå hvorfor din krop regere som den gør..

det er et meget intens forløb ang panikangst og man kan tit ikke få sat ord på og nogle gange sker det så hurtigt at man ikke når at regere anderledes men det at man sætter sig og ser hele sit forløb på et stykke papir er noget HELT andet end når det bare sker i sit hovede..

du lære så hvordan du bryder denne onde cirkel med alternative tanker ..du lære faktisk at "snyde " din hjerne til at tro på andre ting det kan være ..at du lige pludselig får følelsen angst..

når man har angst fylder det enormt meget og hver en følelse forbinder man med angst ..

eks : du er træt og din krop regere for du blir evt lidt svimmel..normalt vil folk så sige ..nå men så ligger jeg mig lidt ned ..men for folk der har angst tænker de med det samme ...Det er ANGST!! også kommer den..

angst er også tit noget "fremmed for os " vi ved egentlig ikke hvad det lige er ..

og hvor mange gange har du ikke hørt at mennesker er mest bange for det ukendte???

en dame der bliver gravid kommer ligepludselig til at lægge mere mærke til babyer i supermarkeder og babyting over alt ..

sådan er det lige præcis med angst ..vi har mærket den og lige meget hvad kommer den nu til os i alle situationer ..evt. fordi vi giver den lov med vores tanke mønster ...

du kommer til at lære at knække det tanke mønster så angsten ikke styrer dig mere men DU styrer angsten..

du kommer selv til at finde alternative tanker...og de bliver stærkere og stærkere i din bevisthed...

i starten er papirene et must at se på men tilsidst kan du tænke det automatisk i din hjerne..

jeg vil sige så meget at jeg fik et par timer kognetiv terapi og har næsten ikke haft et angst anfald siden..for som jeg skriver du lære angsten at kende og nu er den så ikke så frygtsom som du så den mere ..nu har du lært den at kende nu er den ikke mere fremmed.

jeg kan feks oppe i min lille hjerne få en tanke samt en slags angst følelse..men før den for lov til at styre mig smider jeg en anden tanke op(alternativ tanke) en slags mur så stopper forløbet og angsten får ikke lov til at bure sig inde i muren...

Jeg ved det lyder meget meget svært men der skal hårdt arbejde til og jeg har arbejdet meget hårdt for at få det som det er for mig idag ..men hvis jeg kan kan du også ..det er jeg helt sikker på.

Du må meget gerne skrive privat til mig hvis du har brug for mere info..

men jeg håber jeg har forklaret det godt nok

og eg håber sådan du giver det en chance ..at du har gået uden dette i over 7 år er mig en gåde ..du burde have haft tilbudet især når det har fyldt så meget i dit liv.

Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 23:02   #8
ljutic05
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
ljutic05 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Leduce Se meddelelser
jo gerne jeg vil prøve at forklare så godt jeg kan ...

du skal have fat i en psykolog og ønske om kognetiv terapi.Hun/ham skal derfor have uddannelse indenfor dette

Det starter med at i sætter jer sammen.
nu lader vi bare som om det er en hun psykolog

Hun har så et par papirer med evt en cirkel på ..hvor der er rum der skal udfyldes..med dine tanker og følelser(samt hvad der sker i din krop) når angsten begynder ..

det starter tit med en følelese eller en tanke også køre den ellers derfra..

så går i hele forløbet igennem omkring hvad du tænker og hvad der så sker i din krop og hvad du så tænker og hvad der så sker .....osv osv tilsidst slutter man jo med at få panik angsten...
når i er færdige har du faktisk hele dit forløb mht hvad der sker og du kan bedre se og forstå hvorfor din krop regere som den gør..

det er et meget intens forløb ang panikangst og man kan tit ikke få sat ord på og nogle gange sker det så hurtigt at man ikke når at regere anderledes men det at man sætter sig og ser hele sit forløb på et stykke papir er noget HELT andet end når det bare sker i sit hovede..

du lære så hvordan du bryder denne onde cirkel med alternative tanker ..du lære faktisk at "snyde " din hjerne til at tro på andre ting det kan være ..at du lige pludselig får følelsen angst..

når man har angst fylder det enormt meget og hver en følelse forbinder man med angst ..

eks : du er træt og din krop regere for du blir evt lidt svimmel..normalt vil folk så sige ..nå men så ligger jeg mig lidt ned ..men for folk der har angst tænker de med det samme ...Det er ANGST!! også kommer den..

angst er også tit noget "fremmed for os " vi ved egentlig ikke hvad det lige er ..

og hvor mange gange har du ikke hørt at mennesker er mest bange for det ukendte???

en dame der bliver gravid kommer ligepludselig til at lægge mere mærke til babyer i supermarkeder og babyting over alt ..

sådan er det lige præcis med angst ..vi har mærket den og lige meget hvad kommer den nu til os i alle situationer ..evt. fordi vi giver den lov med vores tanke mønster ...

du kommer til at lære at knække det tanke mønster så angsten ikke styrer dig mere men DU styrer angsten..

du kommer selv til at finde alternative tanker...og de bliver stærkere og stærkere i din bevisthed...

i starten er papirene et must at se på men tilsidst kan du tænke det automatisk i din hjerne..

jeg vil sige så meget at jeg fik et par timer kognetiv terapi og har næsten ikke haft et angst anfald siden..for som jeg skriver du lære angsten at kende og nu er den så ikke så frygtsom som du så den mere ..nu har du lært den at kende nu er den ikke mere fremmed.

jeg kan feks oppe i min lille hjerne få en tanke samt en slags angst følelse..men før den for lov til at styre mig smider jeg en anden tanke op(alternativ tanke) en slags mur så stopper forløbet og angsten får ikke lov til at bure sig inde i muren...

Jeg ved det lyder meget meget svært men der skal hårdt arbejde til og jeg har arbejdet meget hårdt for at få det som det er for mig idag ..men hvis jeg kan kan du også ..det er jeg helt sikker på.

Du må meget gerne skrive privat til mig hvis du har brug for mere info..

men jeg håber jeg har forklaret det godt nok

og eg håber sådan du giver det en chance ..at du har gået uden dette i over 7 år er mig en gåde ..du burde have haft tilbudet især når det har fyldt så meget i dit liv.



hold der helt op 1000 tak for dit tid og svar , jeg er lidt usikker om jeg har prøvet det eller noget lignede det vil jeg ligge undersøge.

Man har et mere spørgsmål hvad vil der sker hvis jeg vil gerne flytte nu tættere til min familie og så er det jo en anden kommune plus hvad vil der sker med min dagpenge og med mit sag tak..
ljutic05 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 01:18   #9
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
ljutic05 :

Det var så lidt..håber virkelig du finder ud af det

Jeg vil råde dig til at lave en ny tråd med disse spørgsmål så får du flest svar ..selv er jeg ikke helt klar over det ..men der findes mange kloge hoveder herinde der kan hjælpe dig .
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 01:48   #10
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ljutic05 Se meddelelser
jeg er lidt usikker om jeg har prøvet det eller noget lignede det vil jeg ligge undersøge.
Det er fuldstændig lige meget om du tidligere har prøvet kognitiv terapi. Det har ikke haft den ønskede effekt. Med en anden behandler, på et andet tidspunkt i ens liv, kan man pludselig få en helt anden effekt af en behandlingsform der tidligere ikke gav pote.

Kognitiv adfærdsterapi bliver brugt i mange situationer. Jeg selv havde stor gavn af kognitiv terapi i forbindelse med selvskade og senerehen i forbindelse med spiseforstyrrelse.
Man skal lære hvorfor man lige pludselig står der i den der situation (jeg skar - du får et panikanfald). Tit ved man det jo slet ikke, og mener at det bare kom ud af den blå luft. Sådan er det bare ikke. Der er ALTID et eller andet man ser/hører/mærker/lugter/tænker der udløser reaktionen.

Du kan læse om kognitiv adfærdsterapi her:

http://www.kognitivpraksis.dk/kognitiv_terapi.php

http://www.angstforeningen.dk/index....-adfardsterapi
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fastholdt på kontanthjælp Trut At søge førtidspension 9 21-03-2013 09:48
Blev tilkendt førtidspension med kontrol Guardian96 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 13-08-2012 18:31
det blev idag jeg blev godkendt nikkoshadow Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 12 17-06-2011 22:25
forstår slet ikke afslaget nu!! kalona Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-09-2010 01:24
Så kom afslaget...Hun har tabt småkagerne.. mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 23 30-10-2008 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension