K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2010, 13:11   #1
jabma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
jabma er ny på vejen
Nu er alt da faktisk håbløst :(

Ja, nu er man så havnet i et sort hul...
Var ude for en arbejdsulykke i okt. 2008, og har gået sygemeldt siden, er opereret, og afsluttet foreløbig fra sygehuset, men armen vil bare ikke igen.

Var i virksomhedspraktik, men måtte sygemeldes den 29.3.10, da jeg ikke kan bruge venstre arm. Ringede til socialrådgiveren, og sygemeldte mig,og satte fagforeningen ind i sagen.
Da jeg fredag i sidste uge stadig ikke havde hørt fra kommunen, kontaktede jeg hende, og fik at vide at min a kasse skulle udfylde en dp200B, til trods for jeg ikke har været på sadpenge fra a kasssen ???.
Nå, hun fik den leveret på sit bord mandag formiddag, og lovede at hun ville behandle den som en haste sag...
I dag kontakter jeg hende igen, og får at vide, at der ikke er sket mere i min sag, og at hun ikke ved om jeg er berettiget til en forlængelse af sdp, da jeg jo er faldet for generel varighed.
Her sidder man så sidst i april, og aner ikke om der kommer penge 1. maj.

Jeg er sygemeldt fra revalideringsydelse, men kører åbenbart ikke sådan bare ind i systemet igen.

Har nogen erfaring i hva man gør her ?????
jabma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 13:13   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg har ingen erfaringer og kan ikke hjælpe. Men jeg synes det er smadder uretfærdigt og det kan da ikke passe at det kan være sådan. Jeg håber nogen kan hjælpe dig herinde
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 13:37   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Aner det faktisk ikke, men det er ikke første gang, jeg hører, at man ikke kan komme tilbage på sygedagpenge, når man har været på revalideringsydelse. Men under alle omstændigheder så mener jeg da, at du skal varsles om det, men kender ikke reglerne. Håber, nogle andre kan svare mere uddybende! Hvad sagde hun på kommunen; er hun igang med at finde ud af noget, eller hva?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 13:42   #4
jabma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
jabma er ny på vejen
Hendes udmelding er, at den vil blive behandlet som en hastesag, derudover kunne hun ikke sige mere....
jabma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 16:22   #5
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Jeg er ked af at sige det men jeg faldt også for at jeg ikke kunne komme på sygedagpenge da jeg blev syg fra min uddannelse/på rev. Så det er desværre korrekt. Men der er en løsning. Du kan gå sygemeldt på rev. i 6 måneder, såfremt der er en plan for det vidre forløb. Det kan være at du bare skal komme til hægterne og starte op senere, eller prøve en ny behanding osv osv.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 16:33   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Fra revaliderings ydeldse til sugedagpenge er der faktisk kun en eneste mulighed, og det er hvis man er blevet syg på anden sygdom end den man blev tilkendt reva på, med mindre man har en særaftale der siger noget andet.

Jeg ser faktisk flere og flere sager hvor kommunerne laver det nr, giver revalidering til en ikke rask, på normale vilkår, 1 2 3 er folk hurtigt ud af systemet (KHJ) Desværre er der lidt for mange der "falder for den" og ikke tænker over hvad så når reva er overstået, og hvad så hvis jeg ikke kan klare det, og dem der får spurt til hvad så hvis jeg ikke kan klare det får et detfus svar, der i borgerens øre lyder som: "intet problem" hvilket det jo så er for mange.

De har fundet en fidus til at få folk endnu tidligere i forløbet vippet over på KHJ desværre
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 00:29   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej jabma

Du skriver arbejdsulykke... -er der så ikke en arbejdsskadesag ???

Hvis der kører en arbejdsskadesag ophører sygedagpengene først når der er en afgørelse

Borgeren er - desværre - tit nødt til at fortælle sagsbehandleren om lovgivningen omkring disse fordele for den syge... -ikke fordi jeg vil påstå sagsbehandlerne i disse sager er nogle s..., de opfører sig bare sådan
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 06:16   #8
jabma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
jabma er ny på vejen
Jo, der ligger en midlertidig afgørelse på ask... den er godkent, men er taget op igen...
Fik meldingen i går pr. tlf, at sdp er standset pr. 1 april, så venter på den skriftlige afgørelse, så jeg kan søge kontant hjælp..
Forstår bare ikke helt, at de kan standses 3 uger før jeg får afgørelsen
jabma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 08:11   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det er desværre også det, jeg har hørt, altså at man ikke kan komme tilbage på sygedagpenge efter revalideringsydelse.
Håber, der viser sig en løsning for dig!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 11:20   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Uanset hvad så skal du da anke den om ikke andet så for at lære kommunen at der findes regler og love bla at man ikke bare stopper ydelser uden at have medelt det til borgerne og her skal du selvfølgelig klage over at loven ikke er overholdt i forhold til § 7a

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Det er da vist i en lov kommunen glemte da de stoppede din ydelse som er en erhvervsrettet foranstaltning ...

og din kontanthjælp hvis de mener det er den der er løsningen skulle så være sat igang i umiddelbar tilknytning til ophøret af dine sygedagpenge
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er håbløst ! Birkes-musen Politik og Samfund 13 29-06-2013 10:25
Har det faktisk lige tilpas nu (smiler) KatrineB Alt det andet 2 23-06-2011 17:00
Et håbløst system mette thorsage Din historie 24 05-02-2011 00:27
Håbløst forgældet? Gæld! Tante Ana Et godt link! 0 16-11-2008 11:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension