K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2010, 01:07   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det må da være fordi regeringen er inderligt skuffet over at S og SF ikke kom med nogen forslag for 10-11 som de kunne stjæle som deres egne ...
  Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 01:10   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
DF har slet ingen mening om noget som helst i den retning.

De "forhandler" blot med VK - ja eller nej til VK-forslag.

Kunne da være interessant med et selvstændigt oplæg fra deres side, så man kan se, om de har en reel interesse i de ældre, syge og handicappede, når det kommer til stykket.

Foreløbig har de jo sagt een ting i pressen, men stemt noget helt andet - vist i sygedagpengeloven.

Hermed er tippet givet videre, hvis man ønsker at finde ud af, HVAD de egentlig mener, når spindoktoren er væk, så tjek på www.ft.dk og se, hvem der har stemt for/imod hvad.

Man bliver slemt overrasket over forskellen mellem det, de siger til pressen og det, der stemmes i salen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 08:11   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg synes udmærket godt at man må have en mening om arbejdsmarkedspolitik selv om man er førtidspensionist, det er man jo ikke fordi man ikke selv gider arbejde men netop fordi man ikke kan arbejde (er syg). At blive syg er ikke ensbetydende med at hjernen er holdt op med at fungere.

Men det er ligesom den med at barnløse ikke må udtale sig om børn eller opdragelse.

Lige nu er arbejdstiden 37 timer om ugen, for 20 år siden var den på 40 timer om ugen. Grunden til at man satte arbejdstiden ned var jo netop et forsøg på at få flere i arbejde, men man lavede nok den fejl at man satte den ned for langsomt, en time ad gangen, derfor, i stedet for at ansætte flere, lærte firmaerne at indrette sig så folk skulle klare lige lidt mere på lidt mindre tid, og det skete ved hver nedsættelse, og egentlig kom der ikke flere i arbejde af den grund.

Det lader til at befolkningen generelt er positive overfor udsigten til at arbejde en time mere om ugen, og det er jo fint, og vi ved jo at der på et tidspunkt kommer stor mangel på arbejdskraft. Det kan modvirkes på to måder, enten ved at man arbejder lidt længere, måske endda helt op til 40 timer i ugen, eller at man bliver mere villige og positive overfor udenlandsk arbejdskraft, og at dette også bliver reflekteret i lovgivningen, og ikke som nu hvor udlændingeloven nærmest er udlændinge fjendtlig.



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 16:22   #14
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
det eneste man får ud af det er at folk arbejder 12 minutter langsommere....fact

ynkeligt intet andet
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 19:50   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Alle her forhåbenligt ytringsfrihed

jeg mener 1 time mere er at gå den forkerte vej,var det ikk hver 5. der går til læge der har stres,er det ikk børn der betaler prisen i dag med meget lange dage i pasnings/pakerings ortninger .

Jeg mener det ville være meget bedre hvis vi deles bedre om de arbejds timer der er der ude,så folk ikk slides ned ,får stres og bliver udbrante ...

Og så skulle det forbydes at drive rov på folk ,ved at lade dem arbejde 50-60 timer om ugen ,det der jo ingen der kan holde til..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 21:29   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes mange af dem der arbejder de der 40,50, 60 timer om ugen, præcis er dem der gør det ganske frivilligt....

Selvfølgelig må man blande sig i debatten som førtidspensionist. Men jeg synes ikke jeg er den rette til at ytre min mening om en time ekstra på arbejde, overfor én der knokler røven ud af bukserne, imens jeg reelt ikke har en skid at holde argumenterne i....(jeg kan jo ikke engang bidrage med 1 enkelt time selv!).
Lidt som at kaste med sten når man selv bor i et glashus...

Jeg synes det lyder fint med 1 time ekstra, men det er jo heller ikke mig der skal ud og kradse den time hjem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 10:12   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Om folk arbejder 50-60-70 timer frivillit,det vil jeg stille et stort spørsmåls tegen ved.

For mange gange er det selv stændige der skal banke noget stort op,folk der ikk kan se at de ikk er uundværlige og ikk kan uddeliger arbejdet lidt ,har svært ved at slippe tøjlerne ,eller den unge Første mand i fakta,er får nogle få eller en tuse mere i posen for at køre hele butiken,der slet ikk har erfaring nok.

Ja, der er arbejds nakomaner ,men hvorfor er de det,er det ikk en form for flugt-så der dem der beslutter sig for at gøre det ,i en fast tidsramme ,og bliver hængende til de bliver syge af det ,for vi tager lige 3 månder mere,en slags afhenninghed.

Arbejde er sundt men med måde ..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 10:40   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
der er nogen folk der bare ikke kan gå hjemme de skla være på arbjde mange i min omgangskres de arbejde 60 + tiemr ugentligt de kan ikke bare gå hjemme som de siger men problemer er jo en time mere er jo = hvis man kigge på det at amn i sidste ende kan spare en flexjobber på op til 20 timer ugentligt væk osv der er mange ting der kan og helt sikkert vil gå galdt med den extra time
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 10:51   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der jo ingen der siger man skal gå hjemme ,men alle dem der har det der knokle liv med næsten dobel arbejde ,de burte få sig et sundheds tjæk,så ville de måske blive overasket over "hvor godt det går"

Jeg mener også der vil ryge nogle flex job med en time mere om ugen.

Og fritids job for de unge også.

Måske skulle vi bare alle sammen gå 10% ned i løn,det jo et spørsmål om at indratte sig i den sidste ende eller indføre 32 timers uge for alle der kan der er jo hænder nok at tage af...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 16-05-2010 kl. 10:56.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lærer: Overtid 1 time, men afspadsering 1/2 time - er det rimeligt? Kanogvil! Spørgsmål ang fleksjob 36 15-02-2012 10:33
Fleksjobbere skal arbejde mere! buster Politik og Samfund 13 19-10-2010 00:29
"Mere velfærd kræver mere arbejde" Arbejdsmarkedskommissionen @PerChr Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 17-08-2008 01:24
Kommission: Vi skal arbejde mere Stella Politik og Samfund 0 23-04-2008 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension