K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2012, 13:19   #1
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
I nyt fleksjob trods krise og alder

Hej alle sammen

skriver i ny tråd for at fortælle at der stadig er store chancher for at det kan lykkes , at komme i fleksjob trods krisen.

Jeg starter i mit 3 fleksjob pr. 1.3. siden jeg blev fleksbevilliget i 2006 og er fyldt 63 år
Arbejdet består af bogføring og en smule ad. hoc.opgaver .
16 timers arbejdsuge fordelt på 4 dage fra 8-12 , alle skånebehov opfyldt, rigtig god løn og 12% pension

Jeg skriver min flekshistorie for at indgyde alle der venter på fleksjob håb:

Lidt om mine tidligere job og grunden til fyringer:

det 1ste job - adm. funktioner, bogføring m.m. fik jeg kort efter bev. af fleksjob i juli 2006 - men blev fyret imed udgangen af aug. 2008 grundet lønkonflikt og dårlig økonomi i virksomheden - ( jeg var blevet placeret for lavt lønmæssigt fra starten af min ansættelse )
Jeg gik ledig 10 md.

det. 2. job fik jeg i juli 2009 og var ansat næsten 2 år på Herlev Hospital, med praktiske opgaver på en operationsgang. På grund af en faldskade i dec. 2010 blev jeg fyret til udgangen af maj 2011 - efter 6 ugers sygemelding , da der på det tidspunkt endnu ikke var en diagnose på mine mange smerter ., og arbejdspladsen ikke kunne undvære hjælpen.
Det viste sig at jeg havde fået 2 brud i mit bækkenparti - diagnosen viste sig først i apr. da der blev foretaget en MR + CT scanning .

Efter raskmelding i sept.md. 2011 landede jeg endnu engang som under min første fyring på kontanthjælp grundet reglerne om fyldt 60,5 år. og arbejdsledig fleksjobber

I nov. 2011 blev jeg indkaldt til at deltage i et projekt i Gladsaxe kommune - Flekser hurtigt i job - 6 ugers forløb bestående af 1 ugentlig mødedag på 3 timer sammen med 5-6 andre der skulle i fleksjob, samt een ugentlig individuel samtale hvis dette var ønskeligt.

I slutningen af dec. blev jeg orienteret om at der var landet et job i fleksjobteamet der muligvis kunne have min interesse.Jeg tog til samtale med virksomheden om jobbet 3.1.2012 - og gik hjem med meddelelsen om at de gerne ville ansætte mig. Her føler jeg at jeg var på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, havde jeg ikke været i dette projekt - havde jeg ikke set skyggen af det ledige job.

I perioden fra jan til nu har der været nogle ting vedr. vilkår der skulle på plads og g.d. er bekræftelse på ansættelse landet i min indbakke.
Nu skal kommunen blot ind over og varetage papirarbejdet i forhold til kommenen.

DVS på trods af at jeg er fyldt 63 år - ( skal arbejde til jeg er 65) kan det stadig lykkes.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 13:28   #2
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
STORT TILLYKKE med det.. Sikke en solstråle historie.

Rigtig meget held og lykke med det!

Mvh
JP2610 netop godkendt fleksjobber 12.01.2012 og skal til min 1. jobsamtale d. 15.02.
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 13:30   #3
jassie
Hvor skulle jeg ellers være
 
jassies avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Indlæg: 121
Styrke: 13
jassie er ny på vejen
Hvor er det dejligt at høre at der findes gode fleksjob-historier.

Har du en uddannelse fx til bogføring mm? eller hvad er din uddannelsesmæssige baggrund?
jassie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 00:02   #4
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hvor er det dejligt med sådan en historie! 1000 tak for den
Og held og lykke med dit nye job
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 11:48   #5
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
JP2610- Jeg ønsker dig al mulig held og lykke på rejsen til job.

Jassie: Nej jeg er autodidakt. Min baggrund siden min læretid i 1965 har været indenfor det administrative. Der har være store arbejdsløshedsperioder før, og i 90erne hvor det var meget slemt , begyndte jeg at tage kurser indenfor gundlæggende bogføring da mantraet var, at havde man regnskabserfaring var muligheden for job større.
Det er så blevet til adskillige kurser, og jeg har i min første fleksjob udelukkende varetaget bogholderifunktionen med alt hvad det indebærer, så har fået en del erfaring.
Samtidig vil jeg sige at det er gået godt for mit egent vedkommende at finde nye fleksjob, men jeg har også sænket paraderne overfor hvilke job jeg ville kunne acceptere - blot har jobbet skulle indeholde en stor grad af selvstændighed hvilket også blev opfyldt på Herlev Hospital, selvom det var almen praktiske opgaver jeg varetog .

Mumrik: Tak for det , virksomheden jeg skal starte i mener, at jeg ville passe perfekt ind på deres lille arbejdsplads - så det skal nok komme til at gå rigtigt godt. men er ikke blind for at ting kan ske - som min historie også viser.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 14:56   #6
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Tillykke!

Tillykke med jobbet - håber du bliver glad for det!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
62.000 arbejdsløse mangler i krise-statistikken Webmaster K10 Nyheder 0 22-04-2013 06:01
KRISE Somewhere Dit og Dat 15 09-10-2012 11:09
Afvist til fleksjob på trods af erklæret uegnet til arbejdsmarkedet til_grin Spørgsmål ang fleksjob 4 06-03-2012 03:57
alder og ftp knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-11-2008 16:52
Har alder noget med fleksjob at gøre? pman1986 Spørgsmål ang fleksjob 12 24-10-2008 16:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension