K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2010, 21:51   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Alvorligt syg sendt i ingenmandsland

"42-årig lider af alvorlige sygdomme, blandt andet dårligt hjerte. Men Tønder Kommune har stoppet hans sygedagpenge og afvist fleksjob. Han kan ikke få kontanthjælp og aner intet om fremtiden."

http://forsiden.3f.dk/article/201011...0/2140/NYHEDER

Suk, endnu en historie fra Virkelighedens Verden

Håber og ønsker inderligt at manden får sin afklaring, been there, done that, og føler m familien.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 23:04   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja der kommer den ene forfærdelig historie efter den anden

Er det en måde at behandle syge på. Jeg græmmes og håber det bedste for ham
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 02:09   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja det er skræmmende.

MEN gu hvor er jeg glad for medierne ENDELIG er begyndt at gøre noget, i stedet for bare at se stilletiende til, i stedet for at være så forbandet bange for de kære kommuner.

Skal jeg være ærlig tror jeg nemlig rigtig mange journalister, i gennem de sidste 5-7 år er blevet kontaktet, men bare har trukket på skuldrene, du jo syg, det din egen skyld, klar dig selv...
Jeg kan kun håbe at de ærger sig gule og grønne over de mange sager de er gået glip af, og ærger sig over at de ikke tog sig sammen og var den første.

Nu mangler vi sådan set "bare" en der for alvor tør tage tyren ved hornene, helst efter der er udskrevet valg (og om på den anden side af valget så løfterne ikke glemmes bag efter) så "vi" ikke glemmes i indvandre debatten og besparelses debatten (der skal spares på "dem" altså os) En der TØR lave en lang række af artikler fra hele landet, med disse meget groteske sager, for forhåbentlig vil tv så følge efter og lave en omgang Basta ell som virkelig for alvor rykker.

Så på det led er det super godt at disse sager endelig kommer frem i hobetal, lad os håbe det fortsætter, vi mangler kun landsdækkende tv (læs nyhederne) gider hive fingeren ud og gøre det samme igen og igen og igen og... Til det er feset ind, at det bare IKKE er ok, som vi behandler syge og handicappede i dette land.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 10:17   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
DF spurgte vores støjsender igår i folketinget, om hvordan der er så stor forskel i kommunernes afgørelser.

Men DF vil selvfølgelig ikke udsætte deres medsammensvorne for real kritik, som det var en vattet forestilling.

Og det selvom, at Støjsenderen, tydeligt bragte sig sig i modsigelernes land;

Jo, kommunerne har jo netop fået langt begrænsning på hvor lang tid der må gives sygedagpenge, og det fordi borgerne skal afklares inden for rimmelig tid.

Så spørger jeg bare; Hvordan f... kan det være iorden at det så går ud over borgerne, at de ikke bliver afklaret, men istedet havner unden forsørgelse eller på kontanthjælp, hvor netop indplaceringen i de fleste tilfælde er ULOVLIGT, fordi man netop på kontanthjælp, SKAL kunne vende tilbage til ordinært arbejde.

VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 10:17   #5
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
jeg mangler bare lige lidt efterspil, får borgeren noget ud af at gå i medierne, eller er det interessant i en til to uger og så i glemme bogen med det?
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:00   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, bang, man kan jo kun HÅBE at der blir noget efterspil og personligt glæder jeg mig også over at disse historier endelig HAR fundet vej til medierne.

I mange år har INGEN villet høre eller røre ved disse "brokkerøve" -for de var jo selv ude om det!!!

På det personlige plan(http://politiken.dk/indland/article733797.ece ) har det for os betydet at INGEN er i tvivl om hvem vi er -og at vi mener hva vi sir

= hvis vi henvender os i kommunalt regi, ja, så går det mere end stærkt med at svare/hjælpe os!

-men så er det at jeg konsekvent har det dårligt med det, ved tanken om alle de mennesker der IKKE får/har denne mulighed

Jeg græmmes og fælder en lille tåre indimellem.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:10   #7
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Buster, jeg står på vippen til medierne nu, planen er at sende åbent brev i aften eller i morgen. Min mand har dog en rimelig stor bilforretning i byen og vi har 4 børn, er der noget du tænker man skal være opmærksom på. Jeg har et eller andet sted lyst at hele verden skal vide at lille mig og hermed også min familie er blevet taget røven på, men kan ikke gennemskue koncekvenserne Jeg har Flemming Simmonsen til at hjælpe mig, og det er spørgsmålet om en artikkel kan blive for annonym til at det gør nogen forskel i min sag.
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 14:02   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Bang nu er vi naturligvis forskellige, men personligt ville jeg KLART holde mine unger meget meget langt uden for, jo de er en del af historien 3 børn på 3 6 og 7, men mere end det behøves altså ikke nævnes omkring deres personer, man behøver ikke vide hvor de går i skole, hvad de heder osv osv. Og så tror jeg faktisk at jeg inden vil tage kontakt til skolen (børnehaven) og fortælle at sådan og sådan, så de er forberedte hvis der bliver et eller andet.

Hvor meget din mand og virksomheden skal blandes ind, skal i diskutere sammen, men jeg ville nok undlade det i jeres situation netop fordi han har egen virksomhed, det vil kunne få det hele til at vende på en tallærken, så folk peger fingre, i er jo rige nok, og burde kunne klare jer selv, vil holdningen være, det kan du være ret sikker på. men på den anden side har det jo også en hvis reklame effekt *ss*

Jeg får en der ligner, ved de mennesker der kender min far, jamen han er jo en stor mand, jo jo, men det squitte = at han vil forsørge mig altså, og da heller ikke = at jeg vil forsørges af ham, jeg får ikke en krone der fra (højest i fødselsdags gave) og så får jeg foræret alt det gris vi kan æde (hvilket både jeg og min søster får, fordi vi og vores respektive hjælper til på gården) alt andet er ski mit eget problem, men alligevel forventer folk at jeg er en bestemt type, bare fordi jeg er datter af ham, og at min far rækker armen ud med kontanter i hånden. (ikke at han ikke står der hvis det går helt galt, men ALDRIG med kontanter, på alle andre måder, men ikke penge, hvilket er mig helt fair, ud over at jeg slet ikke vil gide bare at få penge, det for nemt og jeg vil ikke føle at jeg klarer mig selv på den måde)

Nå men pointen er... pas på, det kan nemt komme til at se forkert ud, så det skal i snakke meget nøje sammen om, og er ungerne store nok, ville jeg også vælge at indrage dem, forberede dem på at det kan blive ubehageligt.

I skal tænke nøje over hvad i vil beskytte, og hele tiden vende tingene med øjne MOD jer, alt i siger ikke bare kan blive brugt imod jer, men vil blive det, sådan er i nød til at se på det (bed evt en god ven ell der generelt ser "os" som dovne nassere læse det i gennem og kritisere) så i er forberedt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 14:39   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Bang, vil sige som lum: tænk jer GODT OM hvordan i vil fremstå i brevet og HVEM i vil beskytte

Hm, nu har jeg ikke kendskab til den person du nævner -er han journalist?

Hvis ja, så syns jeg helt bestemt at i godt kan stille krav om en accept og respekt for jeres hensyn SAMT evt også stille krav om at i skal SE, LÆSE OG ACCEPTERE udkastet til brevet.

Kan kun fortælle om vores erfaring med journalisterne på Politikken, måske du/i deri kan finde lidt inspiration:

Vi -mand og jeg- at børnene(vi har 2 stks) SKULLE HOLDES UDENFOR artiklen, så at sige

Det var vores 1.prioritet!

-vi talte selvfølgelig med ungerne om hvad der skulle ske, hvordan og hvad konsekvenserne evt kunne blive.

Vi valgte at historien KUN skulle have indfaldsvinkel på min mand og hans sag.

Det var vores 2.prioritet!

-netop fordi vi oplevede at vores børn faktisk VAR bekymrede over hvordan specielt kommunen ville reagere overfor mig, (hmm..., far kan åbentbart tackle det hele ) -men sådan følte de det og de var overbeviste om at det kun kunne være til hans fordel at få lov at fortælle sin historie.

(Bortset fra det, ja, så var virkeligheden meget mere grum og havde nær haft en AL for høj pris, den historie kan læses herinde.)

-OG så frabad vi os billeder af mit kontrafej, netop af hensyn til ovenstående.

Altsammen blev respekteret af journalisterne -TAK for det.

-men vi var os MEGET bevidste om hvordan historien blev fortalt og da vi bor i en lille by kan det jo ikke undgåes at man bliver genkendt så det var særdeles vigtigt for os.

Hele dagen, ja, selv til langt ud på natten, gik med at dokumentere, argumentere osv i samarbejde med journalisterne historien/sandheden og måske gjorde det også tingene lidt lettere at var de i tvivl om noget ja, så kunne de altid spørge vores advokat, da vi havde fuld dokumentation for vores "påstande".

Der var INTET usandt, fordrejet eller useriøst i historien = intet at skjule

-blot hensyn at tage, i forhold til vores børn.

Py ha, det blev en længere snak men kan kun gentage: tænk jer GODT OM for alle valg her i livet, har jo konsekvenser.

Ønsker og håber at du/i har modet til at dokumentere hvordan dagens DK vitterlig er

Held og lykke og go for it

Ps: nå ja, og ungernes reaktion på artiklen da artiklen kom på: SEJT COOL
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Tag piskesmæld alvorligt Jørgine Den nyttige viden vi alle har 30 20-02-2011 18:28
Danmark har et alvorligt retssikkerhedsproblem Molly-1 Politik og Samfund 9 06-02-2011 13:20
I det kommunale ingenmandsland buster Politik og Samfund 0 26-04-2010 08:51
jeg har alvorligt brug for Hjælp! Kimmo89 Alt det andet 5 25-03-2009 22:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension