K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2010, 01:41   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Efterlyses: Socialt ansvarligt borgerligt parti

Jeg har ledt med lys og lygte på internettet efter et parti der opfylder mine punkter, men jeg kan altså ikke finde det. Det fandtes engang. Dengang hed det "Det Konservative Folkeparti", men da var jeg ikke moden nok til at stemme på dem, så jeg stemte Radikalt istedet.

Jeg begyndte at få lidt sympati for dem, men så begyndte de at indlede deres klapjagt på psykisk syge og handicappede og førtidspensionister i særdeleshed, hvormed jeg mistet al form for respekt for dem.

Partiet skal opfylde følgende krav:

* Blød retorik over for handicappede, syge og svage medborgere.

* Fredning af førtidspensionister. Gå istedet ind for øget brug af tidsbegrænset pension, som den allerede er i loven. Indfør eventuelt en rehabiliteringsregel som siger, at alle under 30 skal revurderes efter 3 år. Det afgørende er, at man kun revurderes én gang.

* Ansvarlig og overvejende borgerlig skatte- og beskæftigelsespolitik med lavere skat på arbejde, færre på kontanthjælp, flere frivillige førtidspensionister i job (jobcentrene skal i en forsøgsperiode have tilført et skud "adrenalin" så de ikke smider førtidspensionister bagerst i jobkøen).

* Hård, stram retspolitik. Psykisk syge skal kunne spæres inde i fængsler, på særlige psykiatriske afdelinger. De retspsykiatriske afdelinger skal flyttes til fængslerne, og særligt uddannede fængselsbetjente skal tage sig af de mest raske fanger, mens de svageste fanger skal under tilsyn af psykiatrisk plejepersonale.

* Tilgengæld skal der være en blød og nænsom politik over for de lovlydige psykisk syge. Denne skal bestå i øget psykologhjælp og til de førtidspensionister som vælger at komme i beskæftigelse, eller i det mindste aktivt søger en beskæftigelse, skal der, som en del af deres "løn" være mulighed for at tale med en fast tilknyttet terapeut efter eget valg som de kan snakke med om alskens problemer og udfordringer. Kommunerne skal endvidere tvinges til at oplyse svage borgere om deres privilegier i hht. dansk lov.

Nu lyder jeg nok lidt navlepillende... så jeg tillader mig lige at ridse noget mere politik op, som også ligger mig på sinde, som ikke har noget med de svage borgere at gøre:

* Stram, men retfærdig udlændingepolitik. Kun højtudannede indvandrere som er villige og istand til at arbejde i landet, skal kunne få opholdstilladelse. Vi skal sørge for, at der ikke er lavtuddannede indvandrere, som fylder op på vores skoler og universiteter eller tager vores arbejdspladser. Der skal naturligvis fortsat gives asyl til flygtninge, men de skal sendes tilbage lige så snart det skønnes at der ingen farer er for dem i deres eget land. Alle indvandrere uden dansk statsborgerskab skal have et ultimatum: Bidrag positivt til landet inden for 4 måneder, eller rejs ud.

* Udvidelse af racismeparagraffen til at give op til 10 års fængsel.
Vi skal ikke have racisme her i landet! Om man er sort eller hvid, gul eller rød, gør ingen forskel. Forskellen ligger i, om man er villig til at blive integreret eller ej.

* Bevarelse af blasfemiparagraffen. Den bliver ikke brugt særlig ofte, men hvis ikke vi har den, så risikerer vi flere terrorangreb, fordi minoriteter ikke har håbet om, at kunne vinde en eventuel sag. En afbrænding af koranen vil medføre et had til Danmark, og derfor skal det fortsat være en mulighed at kunne blive dømt efter blasfemiparagraffen, ikke mindst af hensyn til rigest sikkerhed.

* Skoleuniformer især i de mindste klasser, for at mindske mobning, og for at eleverne lærer, at det er hvad man er inde i der tæller, ikke tøjet man har på.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 02:07   #2
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Det lyder mere som et drømme parti end et der eksisterer i den virkelige verden.

Jeg har haft lidt "fokus" på partiet Fokus. De har lidt af det du ønsker.
Du kan finde mere om partiet og dets mærkesager på www.partietfokus.dk

Citat:
Et andet af vores ønsker er flere varme hænder. Vi ønsker flere varme hænder på hospitalerne, i psykiatrien, i ældreplejen og i den sociale indsats. I dag er der alt for mange kolde hænder, som primært er beskæftiget med administration og bureaukrati, i stedet for med pleje af og omsorg for patienter og brugere.
Citat:
Der skal kunne tilbydes hyppige og faste psykolog- eller terapeutsamtaler, som skræddersyes efter den enkelte patients situation. Erfaringen viser, at det – foruden at være et effektivt middel i rehabiliteringsprocessen – også kan medvirke til at nedsætte medicinforbruget.
Der står på Wiki at partiet tilhører "Politisk placering Centrum-venstre" og de peger på Thorning som statsminister. Om du kan leve med dette er så din egen personlige holdning.

Der kommer hele tiden nye partier til, så kan godt forstå at du har lidt svært ved at finde det der er mest optimalt for dig. Det er blevet en ren jungle efterhånden.
Jeg tvivler stærkt på at der findes et parti der opfylder alle dine krav, nogle gange må man finde på et kompromis og så gælder det om at finde de krav som du kan leve med ikke er så prioriterede i det pågældende parti.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 05:07   #3
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
"Alle indvandrere uden dansk statsborgerskab skal have et ultimatum: Bidrag positivt til landet inden for 4 måneder, eller rejs ud"

Hvad er det du leder efter? Dit parti kan da ikke være så svært at finde.


"Udvidelse af racismeparagraffen til at give op til 10 års fængsel"

Hvordan vil du få de 2 citater til at passe sammen?


"Forskellen ligger i, om man er villig til at blive integreret eller ej."

Integration i DK betyder assilimation,ensretning og ingen må gå ude for folden.
Jeg ville aldrig nogensinde lade mig "integrere" i DK,det ville være det værste mareridt jeg kunne forrestille mig.


Ka du ha rigtigt godt logikeren,og held og lykke.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 10:32   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
""Vi skal sørge for, at der ikke er lavtuddannede indvandrere, som fylder op på vores skoler og universiteter eller tager vores arbejdspladser.""

Ja, fy for Søren da, tænk at de lavtuddannede indvandrere sådan lige pludselig vil på universitetet, sikke dog en tanke.

De tager også vores kager og saftevand, en samling tyveknægte er de, alle til hobe.

"" Skoleuniformer især i de mindste klasser, for at mindske mobning, og for at eleverne lærer, at det er hvad man er inde i der tæller, ikke tøjet man har på.""

Jojo, fordi så forsvinder mobning da helt, hvis alle er ens klædt på, fordi børn driller jo ikke omkring vægt, briller, hårfarve...........

Kors.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:45   #5
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Sjovt hvis man går ind på partietfokus, så står velfærd for dyr før mennesker... suk.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 13:53   #6
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Sjovt hvis man går ind på partietfokus, så står velfærd for dyr før mennesker... suk.
Fordi det er pga dyrevelfærd det blev dannet og vist stadig nærmest det eneste han ved hvad han mener noget om.....
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat - efterlyses. Anna1 Alt det andet 17 28-11-2012 15:15
Tolkning af indkaldelse efterlyses? buster Alt det andet 12 05-01-2011 01:24
Paragraf efterlyses mukke Alt det andet 3 23-06-2009 11:54
Neurolog - erfaringer efterlyses majs Politik og Samfund 1 11-04-2008 01:18
regnemodel ved ekstraindtægt efterlyses IngerM Spørgsmål ang fleksjob 2 01-02-2007 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension