K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2010, 14:31   #11
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
naturligvis..... fuld forståelse...

jeg syntes måske blot ikke det må blive en tendens, da andre jo har meget lidt glæde af P.B.

og netop det emne du berører er jo temmelig tabu, så NETOP derfor har jeg stor forståelse for alle varianter af "åbenhed".... det har du ret i det skal helt klart være en privat sag....

men man skal jo så også påregne en lidt smallere respons på emnet end der ville kunne komme i "mængden" om man vil......

mvh eders ace dk....

ps. mit ovennævnte indlæg om egne problemer, var jo ikke ment som kritik. ..... måske blot en opfordring, for åbenhed om emnet. senvirkninger er et meget lidt berørt emne syntes jeg.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 16:44   #12
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej ace og alle andre interesserede.

Lån evt. bogen på biblioteket. Den giver en ret god beskrivelse af, hvilke senfølger man risikerer at pådrage sig, hvis skaden ikke bliver taget alvorligt fra begyndelsen.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 06:18   #13
Honey123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Lokation: Kolding
Indlæg: 11
Styrke: 16
Honey123 er ny på vejen
Hejsa.

Jeg er ikke ny på dette forum, blot uerfaren.

Jeg har også piskesmæld, og har også en del senfølger af dette, bl.a.;

1. Hukommelsesproblemer.
2. Koncentrationsproblemer.
2. Kronisk udbrændshedssyndrom
3. Stresser let i uvante situation, mister helt overblikket, og "lukker" ned.

Derudover er der naturligvis de daglige smerter, og den evindelige planlægning.

Hver dag skal jeg have en morfar på minimum 2 timer, helst 3, eller kan jeg slet ikke hænge sammen. Det gør det svært at lave ting & sager, og fester og sammenkomster deltager jeg stort set ikke i mere, da det har for store følger i dagene derefter.

Netop ordet "enspænder" passer også godt på mig, men så vidt jeg har forstået, er det en naturlig konsekvens af dét at være dels kronisk smertepatient, men også at have alle de kognitive følger.

Jørgen, tak for tippet til bogen, den skal jeg klart have fingrene i.

Sidst redigeret af Honey123; 24-05-2010 kl. 06:20.
Honey123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 13:09   #14
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
tilslutter mig: asocial enspænder...
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 14:21   #15
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
ender sku med vi kan lave en forening af asociale enspændere, med side-effects, af wiphplas...... sikke nogle fester vi kunne holde ... og ikke en der kunne huske en meter dagen derpå....... ergo, man kunne gå lige fra en bagskid til moralske tømmermænd...... sikke en FEST...

mvh eders ace dk ..... som ikke husker hvem der er i festudvalget...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 14:46   #16
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg er medlem af whiplashforeningen samt PTU. Begge foreningen har lokalforeninger mange steder i landet, hvor medlemmerne samles til fest, eller måske ikke helt, men noget i den retning.

www.whiplashforeningen.dk

www.ptu.dk

I foråret var der en stor whiplash-konference på Herlev Hospital, arrangeret af netop de to foreninger. Mange førende speciallæger havde indlæg. Ganske interessant - og også lidt skræmmende omkring behandlingsmulighederne - eller mangel på samme.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 15:02   #17
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Jeg kender det også alt for godt. Jeg har også alle de bivirkninger. Jeg har det også sådan at når jeg fortælle noget, så kan jeg lige pludselig ikke huske hvad det var jeg snakkede om eller hvorfor jeg skulle sige det. Det er vildt træls, ja også er jeg også asocial, jeg kan ikke holde ud og være med så mange mennesker. Jeg har desværre heller ikke så mange venner
Forresten så har jeg købt bogen, det læser jeg når jeg er færdig med den anden bog jeg er i gang med
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 15:59   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
øh, jeg kan ikke huske hvad jeg læste med jeg tilslutter mig.. hæhæ..

den med festen er jeg med på.. tænk vi behøver ikke drikke for at glemme..

bogen var jeg for nærig til at købe i boghandlen til 250 kr.. så har ikke set den endnu.. har heller ikke læst en bog siden ulykken.. må prøve om det kan lade sig gøre.

den med at sidde og fortælle, og så glemme hvad det var meningen var.. den kender jeg alt for godt..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 21:29   #19
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
har haft piskesmæld siden 2001, så jeg kender også til alle de gener I har nævnt - hukommelse, koncentration, næsten ikke engang en bold i luften, ikke læse bøger, smerter og migræne øger hvis jeg ikke passer på mig selv -. Det er virkelig træls når det ændrer fuldstændig hvordan man var før, men har lært at acceptere det nu. Planlægger ikke længere men tager en dag af gangen.

Mht bogen så har jeg ikke selv set den, men kender Hanne, og hun er fantastisk til at skrive. Vi var i samme wlgruppe og fik nogle rigtige gode snakke i forum. Har dog ikke længere kontakt til hende.

Hun har været igennem meget, men ved hun kæmper specielt meget for at wl bliver anerkendt selvom generne sjældent kan ses på røntgen i DK men kan ses i udlandet vha andre undersøgelser.

Har selv været i tyskland, men DK accepterer ikke, da neurokirurgen ikke har skrevet en artikel om det i det internationale lægeblad samt DK læger ikke har set det. Min reumatolog kunne godt se skaderne på den dvd jeg havde med hjem men han kunne ikke gøre så meget, men takkede meget for at han måtte se dem.
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 13:54   #20
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
har i dag fået at vide jeg vil modtage FTP søgt på en §17 :-)

så kan man forhåbentlig få en smule liv igen når man ikke længere skal kæmpe med kommunen for at have en indtægt :-)

vil meget gerne høre nærmere om tyskland og undersøgelse?
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danmark har et alvorligt retssikkerhedsproblem Molly-1 Politik og Samfund 9 06-02-2011 13:20
Alvorligt syg sendt i ingenmandsland buster Politik og Samfund 8 18-11-2010 14:39
Aktivering af alvorligt syge - ikke her! buster Politik og Samfund 4 27-07-2010 16:40
Alvorligt syge tvinges i træningscenter Webmaster K10 Nyheder 0 16-07-2010 07:12
jeg har alvorligt brug for Hjælp! Kimmo89 Alt det andet 5 25-03-2009 22:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension