K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2011, 11:07   #51
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Mange tak for dit reviderede svar EE

Så også det første du skrev, men var alt for træt til at kunne fokusere på et svar... Det er nemlig partshøringen jeg snakker om... Den skal afleveres mandag. Og jobcenterchef, som modtog mail skrivelsen, har endnu ikke bekræftet modtagelse samt udsættelse af svar frist, på denne. Og det er DET jeg vil klage over, hvis det ikke kommer med posten senest mandag! Jeg VED han er på kontoret, for jeg snakkede med en dame dernede tirsdag...

Som du skriver, er jeg nødt til at være stærk og holde på mit denne gang. For jeg HAR nemlig fat i den lange ende. Og jeg kan garantere dig for at den ryger direkte videre til borgmester og hvem der nu ellers kan sparke min sag i rigtig retning, hvis jeg ikke får som jeg faktisk har krav på... Jeg SKAL simpelthen prøve at finde energien til det!

Jeg kan nemlig ikke ryste følelsen af mig, om at dette handler om at vaske hænder, som du nok så rigtig skriver. "FrkNorden vi prøvede, men ærgerligt ærgerligt - det gik ikke som vi troede. Men du er jo trods alt et skridt nærmere, ikke ven?!!....." Ja, det er måske ikke pænt at tænke sådan. Jeg skal jo være positiv og samarbejdsvillig og ikke være så fandens paranoid - men det KAN jeg bare ikke altid!!

Jeg har selv valgt REVA frem for en virksomhed. Jeg ønsker en bred afklaring og ønsker at den "første" gælder, så jeg ikke skal sendes ud flere gange. For det klarer jeg ikke - dette er sb helt med på. Og jeg har brug for at folk holder øje med mig og ser hvordan jeg rent faktisk "forfalder" når min "jeg skal vise hvor dygtig jeg er" energi forsvinder... Og da det jo er jobcenterets søster virksomhed, kan de da umuligt nægte at stå ved resultatet!

Jeg kender jo "dig og dine problemer", og ved at vi på mange punkter kæmper med de samme symptomer. Og jeg håber at kolbøttefabrikken (kaldes REVA her i byen) kan hjælpe os med ikke at overskride vores grænser. EE, vi SKAL fungere når vi kommer hjem. Det nytter ikke at tro det hele blir lettere/bedre næste uge eller næste måned. Jeg har jo modsat dig ikke børn, men vi er begge yngre udgaver og har mange år tilbage, hvor vi skal kunne overskue lidt af det livet byder os.... Og ikke bare have et liv der handler om arbejde, masser penge, træthed og irritation

TUSIND tak for dit kærlige spark - jeg forstår lige præcis hvor du vil hen med det!
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 12:04   #52
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Noget jeg synes der kan være meget frustrerende er, når man fortæller man slet ikke fungerer hjemme...slet ikke har energi til bare, at få lavet aftensmad.

Det overhører min sb med vilje, som om man ikke har krav på et fungerende hjemmeliv, det er bare ærgeligt, for den lille ikke eksistrende evne, skal jo da bruges på arbejde.

Med et fleksjob svarende til dagpengesatsen, efter de nye regler, har jeg minsandten ikke råd til hus og havehjælp da.

Synes ikke altid, man bliver behandlet med respekt som ethvert menneske burde.....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 16:06   #53
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg er helt enig Jasch!! Desværre

__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 17:47   #54
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa

I skal begge regne med at mange gange ser vi også det vi "vil" se når vi er nede. Alle de "dumme" sagsbehandlere, de ser jo ikke noget, puha.

Vi er nødt til at ignorere dem en smule og koncentrere os om vores afklaring og bliv stærke for os selv. Ingen raske mennesker vil forstå hvordan vi har det, ingen, desværre.

Mht. din afprøvning, der er det jo ikke lovligt at føre denne igennem uden at du er sikret et forsørgelsesgrundlag på skrift og det skal du kører på. Ikke noget med at at hinte til at hvad hvis det ikke går til fleks for det "gør" det jo, bliv ved med at hold på forlængelsen.

Grunden til at kommunen vil have folk i fleks er jo naturligvis fordi at det er bedst at gå på arbejde (som om vi ikke vidste dette) og fordi kommunerne kun modtager refusion fra staten på fleks og ikke ftp.

Mener du at svarfristen for dig på partshøring af rp. er på mandag ? I så fald har du jo overholdt denne.

Hvornår starter din afprøvning ? Mere i forhold til at du senest midt i august varsles partshøring om stop af sdp., såfremt forlængelsen ikke er blevet vedtaget der, men det håber jeg at den er. Din jobcenterchef har jo fået hele næste uge til at svare din mail Så kan borgmesteren og alle de andre få den ugen efter, så du ikke kommer i partshøring over evt. stop. For det skal de præsentere, hvis de ikke forlænger dig !!

Et reva center er da helt sikkert bedre end afprøvning i en virksomhed i forhold til at sige fra, men stadigvæk er det os selv der skal sætte klamperne i, når opgaverne og livet bliver for hårdt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 30-07-2011 kl. 18:02.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 19:04   #55
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Puuh ha - har lige været forbi postkassen.. Og der var svar fra ham... Kender I den rysten og bævren man får både fysisk og psykisk, når der dukker breve op fra jobcentre!!? Måtte sidde og kigge på brevet 10 minutter inden jeg turde åbne det.

MEN han har skrevet utrolig fint og og på en måde der er meget nem at forstå. I første omgang rykker frist på partshøring til d 4 istedet for d 1. Og jeg måtte endelig kontakte ham, hvis det ikke var nok tid.

Jeg fortæller lige mere om brevet/svarene imorgen, men først vil jeg bare lige sige at du da har helt ret EE... Vi SER spøgelser efterhånden - også hvor de ikke er. Man BLIR bare paranoid efter at have været i systemet... Nogle gange velbegrundet - andre gange bare pga usikkerhed... Og ja, vi skal prøve at vende fokus til det der betyder noget! Nemlig vores egne sager! Vi hører jo heldigvis om sager, der går lige efter bogen - og der findes ikke noget bedre, end når en borger får den løsning, der nu engang passer bedst til vedkommende...

Kan I alle have en god lørdag aften - jeg vender skrækkeligt tilbage med svar imorgen
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 19:21   #56
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Bare i orden
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 20:14   #57
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Helt iorden Frk. Norden, venter spændt på din positive svar fra jobcenter, men ja du har da lidt ret, jeg tænker altid....hvad vil hun nu, har da lige skrevet indkaldelse igår, griner.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 20:45   #58
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
NÅ!!! Ja, I må jo undskylde at jeg ikke lige vendte tilbage som lovet. Overskuddet har ikke været der, men det kender I jo alt til...

Jeg har fået læst brevet en HEL del gange efterhånden. Det der startede som en god fornemmelse er nu lidt lunken. Jo mere jeg læser det, kan jeg se at jeg hverken får be- eller afkræftet noget. Måske fordi jeg stirrer mig blind på det (det sker jo engang imellem).

Han havde vedhæftet hele min mail, så der absolut ikke var tvivl om at han svarede på de stillede spørgmål. Tager dem lige i hans rækkefølge (og noget forkortet på både spørgsmål og svar)

Rp skriver længerevarende afklaringsforløb. Er dette de 13 ugers på REVA, eller yderligere?
"Planen er de henviste 13 uger. Det kan dog på nuværende være svært at vurdere om det rækker med 13 uger for at opnå ENDELIG afklaring af fremtidig arbejdsevne, område og skånehesyn. Vurderes hen mod slut af forløb. Ikke muligt at vare på nu"

Forlængelse efter 27.1.4:
"Ud fra dine kommentarer til rp, vil vi vurdere fremtidig forsørgelse.Bla skal vi også forholde os til om du opfylder betingelser for forlængelse bla efter nævnte §."

Stillet ved afslag på evt fleks efter forestående afprøvning:
"Ikke muligt at svare på nu. Afhænger af resultatet af arb.prøve SAMT HVILKE KOMMENTARER DER MÅTTE VÆRE TIL DEN FREMENDTE RESOURCEPROFIL. Ud fra foreliggende opl. er umiddelbar vurdering overgang til ledighedsydelse i videre afklaring, fortættelse på sd eller overgår til fp. Men som sagt ikke muligt at svare på nu."

I forhold til REVA start/skånehensyn:
"Skånehenyn drøftes ved forsamtale. Forventeligt og sædvanligvis forbereder de sig og læser EKSEMPELVIS rp inden. Er det indskrevet heri, forventes de at være bekendte med dette inden opstart."

Rp godkendes uden mine kommentarer, hvordan sikrer jeg mig?:
"Du har til hver en tid ret til aktindsigt, herunder rp, når dine kommentarer er indskrevet. Hvis du ønsker kopi af denne, kan du bare skrive det under dine kommentarer eller kontakte sb eller ut. herom."

Forlænget frist på partshøring:
"Udskydes til 4 august. Er dette ikke tilstrækkelig med tid, kontakt endelig undertegnede, så aftaler vi ny dato."

"Yderlige spørgsmål til ovenstående eller andet, er du meget velkommen til at kontakte mig på tlf...."

De ting jeg har skrevet med fed, er ting der undrer mig....

ENDELIG
Kan jeg ikke nå at vise hvad jeg kan på 13 uger? Er det ved eks. meget sygdom? Ikke tilfredsstillende resultat for jc? Kan der være andet?

SAMT HVILKE KOMMENTARER DER MÅTTE VÆRE TIL DEN FREMENDTE RESSOURCEPROFIL Snakker han mon om mine egne kommentarer eller dem der kommer fra REVA?

EKSEMPELVIS
Hvad læser de UD OVER rp'en. Der er ALT jo skrevet ind, inkl status fra læger? Jeg har, så vidt jeg husker at have læst et sted, lov til at bede om kopi på ALT de modtager om mig på REVA, tror I ikke?

Hov forresten. REVA kan da umuligt nå at læse min rp inkl kommentarer inden forsamtale, hvis jeg først afleverer den på jobcenter engang torsdag. Hvordan kan de så forberede sig på skånehensyn? Hmm...

Det var det nyeste i forkortet udgave... Så jeg kæmper videre med de kommentarer jeg nu engang har, så jeg kan få afleveret den på torsdag.

God aften alle
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 21:11   #59
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser

Forlængelse efter 27.1.4:
"Ud fra dine kommentarer til rp, vil vi vurdere fremtidig forsørgelse.Bla skal vi også forholde os til om du opfylder betingelser for forlængelse bla efter nævnte §."

Stillet ved afslag på evt fleks efter forestående afprøvning:
"Ikke muligt at svare på nu. Afhænger af resultatet af arb.prøve SAMT HVILKE KOMMENTARER DER MÅTTE VÆRE TIL DEN FREMENDTE RESOURCEPROFIL. Ud fra foreliggende opl. er umiddelbar vurdering overgang til ledighedsydelse i videre afklaring, fortættelse på sd eller overgår til fp. Men som sagt ikke muligt at svare på nu."
Hejsa Frk. Norden,

Pres endelig ikke dig selv i denne tid for at lægge indlæg på K10, vi forstår du ved

Det kunne se ud til at de bør tænke over 27 stk. 1 nr. 4, de har ikke tænkt tanken indtil videre, men den er jo oplagt.

Efter flg. nævner de evt. fortsættelse på sdp. eller overgår på fp, hvordan det ?? Jeg tror ham her har en dygtig sekretær, men er ikke helt inde i reglerne.

Som jeg hele tiden har sagt hold dig til sdp. forlængelse og helst §27 stk. 1 nr. 4 for så langt er du kommet.

Spørg til om rp. er forevist og gennemgået af REVA forinden jeres til kommende møde. Dette er et must, alternativt må "formødet" rykkes, formodentlig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 00:09   #60
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som jeg læser din sag, skal du lige nu sørge for at din Ressourceprofil er fuldt ud opdateret, med de mest relevante oplysninger.

Her er det vigtigt at samlet vurdering og helbred er fuldstændig klart i udtrykket, hvor din sag er.

Du skriver IKKE under eller andet, før du har fået den færdige Ressourceprofil.

DVS at dine bemærkninger er indføjet. Du skriver mail/brev, når du aflevere din partshørring på RP, at du forvendter den opdateret ressourceprofil, til gennemlæsning før afgørelse, til underskrift og godkendelse.

Husk at den er fortløbende, og Revaforløb skal indføjes efterfølgende, fordi..
Der nu skal træffes afgørelse om du skal fortsætte på sygedagpenge.

Sygedagpengene er det du skal forholde dig til, alene.
Ergo bør du fastholde forlængelse efter §27 stk 4; afklaring af fleks eller pension, da din arbejdsevne varigt er betydeligt nedsat.

Du har IKKE fået nogen foreløbig afgørelse, på sygedagpenge eller andet, da de afvendter Ressourceprofilens opdatering.

Ergo; forhold dig til Ressourceprofilen, og tag afgørelserne som de efterfølgende kommer.

Skulle du få afslag på forlængelse, men SAMTIDIG få tildelt fleks, altså ledighedsydelse, er det OK.

Men får du først afslag på forlængelse af sygedagpengene, uden DIREKTE overgang til leddighedsydelse, bør du klage over sygedagpengestop.

Vedr. Reva og forløb der.
De 13uger kan du som udgangspunkt regne med. Du kommer IKKE dette nærmere nu, da du formodentlig SKAl fleksvisiteres.

Be om at få aktindsigt på Reva i de tilsendte dokumenter, og supler selv ved evt mangler.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension