K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2011, 20:26   #41
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Hmm.... Kan da godt være det er helt forkert... Jeg nævner det egentlig bare fordi jeg ikke vil risikere at blive fastlåst på en ydelse som måske ikke svarer til min arbejdsevne... Visiterer de mig til fleks kan de holde mig på ledighedsydelse selv om jeg evt vil være kandidat til fp - da de jo har afgjort min sag inden jeg er færdig afklaret....

Og ja - kan da faktisk godt se det lyder som om jeg spekulerer i timerne, men det gør jeg nu ikke. Det ved I - men det gør de nok ikke på jobcenter...
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten

Sidst redigeret af FrkNorden; 27-07-2011 kl. 20:53.
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 20:45   #42
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Man er vel heller ikke låst fast på ledigheds ydelse, når ens sag skal revurderes efter 12 mrd, om man fortsat er fleksberettiget eller nærmere en FP.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 00:31   #43
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville heller ikke fodre dem med timer/muligheder over fleksniveau.

Undlad dette! Ellers super!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 09:38   #44
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Frk. Norden,

Jeg ser mere og mere mig i dig . Da jeg startede arbejdsprøvning i 2008, talte jeg også timer og regnede fra start med at jeg da nok skulle i fleksjob og alt hvad der høre med til det. Ikke fordi jeg ikke overvejede pension, men der er du nok længere end mig i de overvejelse i forhold til mig "dengang".

Da min arbejdsprøvning kom i gang, gik det helt til rotterne, jeg blev dog ved med at møde op, men de første 3 mdr. lød på max 6 - 8 timer om ugen og det var slet ikke nemt. Det var helt anderledes end jeg havde regnet med, så selvom man tror at man lige kan jonglere nogle timer sammen, så skal man ikke tro noget på forhånd. Hvem ved, måske går det godt for dig, men det kan ligeså vel gå den anden vej, så det med time niveauet kan du ikke bruge til noget endnu. Det kan I tage, hvis det ser ud til at du kan klare et pænt niveau ala 15 - 20 timer om ugen, men husk nu på grænserne.

Du taler jo også selv lidt om ftp. og kender godt din alder !! Meen det er jo også derfor du skal over på §27 stk. 1 nr. 4, for så kan de ikke lave nogle "julelege" og sætte dig på kontanthjælp, såfremt din arbejdsprøvning ikke kører helt som den skal.

Vi håber på den bedste arbejdsprøvning, men du har krav på at få sikret dit forsørgelsesgrundlag forinden. §27stk. 1 nr. 4 kan jo sagtens afløses af ledighedsydelse, såfremt din visitering til fleks går igennem.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 28-07-2011 kl. 09:51.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 10:30   #45
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Man er vel heller ikke låst fast på ledigheds ydelse, når ens sag skal revurderes efter 12 mrd, om man fortsat er fleksberettiget eller nærmere en FP.
Du har HELT ret, men jeg syntes efterhånden vi læser en del skræmmende beretninger herinde om folk der BURDE være kandidater til fp pga arbejdsevne, men som parkeres på ledighedsydelse... Andersine bekræfter jo lidt vores "frygt" - nemlig at jobcentrene afventer en evt ny reform. Og det burde for fiiilan ikke være lovligt - derfor tænkte jeg at jeg ville prøve at gardere mig

Jeg har slettet det - og er rigtig glad for din mening
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 10:33   #46
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg ville heller ikke fodre dem med timer/muligheder over fleksniveau.

Undlad dette! Ellers super!

VH Popiae
Tusind tak POPIAE

Det er slettet og jeg sendte det til centerchefen igår. Fik byttet lidt rundt på nogle punkter, og fik tilføjet at jeg ville bede om at få bekræftet modtagelse af mail. Mailede den med cc til mig selv samt min søster, der pga arbejde har "advokat" i sit mail navn - hihi
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 11:04   #47
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Frk. Norden,

Jeg ser mere og mere mig i dig. Da jeg startede arbejdsprøvning i 2008, talte jeg også timer og regnede fra start med at jeg da nok skulle i fleksjob og alt hvad der høre med til det. Ikke fordi jeg ikke overvejede pension, men der er du nok længere end mig i de overvejelse i forhold til mig "dengang".

Da min arbejdsprøvning kom i gang, gik det helt til rotterne, jeg blev dog ved med at møde op, men de første 3 mdr. lød på max 6 - 8 timer om ugen og det var slet ikke nemt. Det var helt anderledes end jeg havde regnet med, så selvom man tror at man lige kan jonglere nogle timer sammen, så skal man ikke tro noget på forhånd. Hvem ved, måske går det godt for dig, men det kan ligeså vel gå den anden vej, så det med time niveauet kan du ikke bruge til noget endnu. Det kan I tage, hvis det ser ud til at du kan klare et pænt niveau ala 15 - 20 timer om ugen, men husk nu på grænserne.

Du taler jo også selv lidt om ftp. og kender godt din alder !! Meen det er jo også derfor du skal over på §27 stk. 1 nr. 4, for så kan de ikke lave nogle "julelege" og sætte dig på kontanthjælp, såfremt din arbejdsprøvning ikke kører helt som den skal.

Vi håber på den bedste arbejdsprøvning, men du har krav på at få sikret dit forsørgelsesgrundlag forinden. §27stk. 1 nr. 4 kan jo sagtens afløses af ledighedsydelse, såfremt din visitering til fleks går igennem.
Åh søde EE

Jeg vil jo også syntes det er FEDT hvis jeg kan magte et fleksjob OG et privatliv ved siden af... Tænk sig at kunne fortælle andre at man ARBEJDER og tjener sine EGNE penge!!!! Om det så er 15 timer eller 20 timer er fuuuldstændig ligegyldigt! Efter at have været heeeeeeelt nede at vende!!! Og tænk hvis min konstante udmattethed, mit dårlige immunforsvar, min angst og mine langvarrige depressive perioder og ALT det andet på magisk vis forsvinder under min arb.prøvning. (LIDT ironi kan måske forekomme)

Det er så svært det her - det må du og I andre jo også mærke... Man vil ikke give op, men man vil heller ikke blive ved at presse sig selv ud i situationer psyken/kroppen ikke kan klare. For hver gang det går ned ad bakke, blir det sværre og sværre at komme op ad bakke!!

Jeg er ikke klar til fp! Jeg blir jo først 35 om 1½ måned. Jeg er UNG, jeg har ambitioner... Eller nærmere... Jeg HAVDE ambitioner. Jeg vil opleve alt det mine tidligere venner oplever. Jeg læser jo om det på fc facebook - og jeg er DØD MISUNDELIG!!!!! Når visse i familien, visse bekendte og hvem det ellers kan være, fortæller mig jeg ikke må give op! At jeg har drive og masser der taler for min fremtid. At jeg "bare" lige skal vende mig til at være tilbage i en jobfuktion - så TROR jeg på dem. I øjeblikke får jeg den der fornemmelse af at jeg SELVFØLGELIG klarer det! Og i et øjeblik glemmer jeg hvordan jeg HAR det.

Men så mærker jeg både krop og hoved efter en indkøbstur i Føtex, eller en omgang familiefødselsdag. Eller som nu, hvor jeg kæmper med denne partshøring, deadlines, fokusering... Jeg KAN ikke presses til mere. Der ER ikke mere medicin der kan hjælpe mig. Ikke mere snakken der kan gøre det bedre. Ikke mere af noget som helst. Det kan stabiliseres - ja... Men ikke blive bedre... Derfor EE, er jeg nok der hvor du BURDE have været 2008

Jeg vil KÆMPE for den forlængelse. Om I så skal arbejde på HØJTRYK for at hjælpe mig (hahaha), så vil jeg kæmpe. Jeg har jo mulighed for at klage og få klagen sendt videre. Og da alle mine papirer taler til MIN fordel - bør det altså være muligt! Da sb og jeg talte forlængning og kontanthjælp for måneder siden, var mine lægepapirer ikke HELT klar endnu. Jeg vidste ikke 100% hvor psykiater så mig - men nu, hvor han har skrevet som han har. Og rp står som den gør, BØR der vitterligt ikke være mere at komme efter! Men igen - vi læser om SÅÅÅÅ mange skæbner der havner i suppedasen alligevel...

Puuh ha - skulle vist lige af med den sidste uges frustration

EE, jeg håber virkelig der snart sker noget godt i din sag - du er et godt menneske og du fortjener ro, så du kan få lidt glæde med dine børn, istedet for at bruge resterne af din energi på din sag!

Kram til jer alle

(Opfølgning kommer - vær sikker på det - hihi)
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 13:46   #48
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Frk. Norden,

Husk at skrive dine indlæg sammen i et og ikke tre efter hinanden, det er sødt af dig at adressere os seperat, men web ønsker jo af vi skal spare på pladsen

Jeg var 37 år da jeg erkendte af jeg var syg og ikke kunne bestride mit arbejde længere. Jeg ville gerne men kunne ikke. I år bliver jeg 43 år og glæder mig til at min pensionssag falder på plads, for det gør den, jeg er snart ved vejs ende. Desværre har mange af årene været uden økonomisk sikkerhedsnet og derfor er det jeg insistere på at folk skal sikre sig bedst muligt overfor kommunen.

Jeg kender ikke til din fortid, om hvad du har lavet før, men kan forstå at du har "blod på tanden". Jeg orker ikke mere og vil bare leve og være der for mine børn og for mit liv. Håber for dig at forlængelsen på sdp. går igennem og at din arbejdsprøvning bliver så god som mulig. Godt at det er på et arbejdsmarked center, formoder jeg, der er man vidst i bedre hænder.

Held og lykke med din sag, vi må se hvad de siger til skrivelsen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 16:17   #49
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
UPS, det der med at quote flere på én gang, kan jeg vidst ikke finde ud af...

UNDSKYLD Web......

Nå, men sendte mailen onsdag aften og bad jo om at få bekræftet modtagelse. Dette har jeg stadig ikke fået! Håber VIRKELIG det kommer med posten i morgen!! Både min søster og min anden mail adresse har selvfølgelig mailen helt som normalt i onsdags....

Egentlig skal partshøringen jo afleveres mandag. I skrivelsen til JC chef bad jeg om yderligere svarfrist på en uge, fra jeg modtager hans svar! ANER jo ikke om dette godkendes, så ved da hvad weekenden skal bruges på. Hører jeg intet, går jeg ud fra jeg kan klage over dette. Men det nytter jo bare ikke, da det er selvsamme jeg skal klage til!! Jeg vil under alle omstændigheder hæfte min mail til ham MED i partshøringen...

EE - når jeg tænker logisk ved jeg jo godt hvad der er bedst for mig. Problemet er at de få steder jeg har tilladt mig at sige det højt, har jeg fået en over nakken... Fordi "sådan en som mig" ikke bare skal give op... Jeg er jo en pleaser, så jeg prøøøøver.... Men nu går jeg arb.prøvningen imøde. Den må vise udfaldet. Jeg håber bare jeg er stærk nok, til at sige fra når nok er nok...

Følger din sag og krydser herfra...
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 20:19   #50
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er jo heller ikke til at vide det hvis man ikke lige ved det

Jeg revidere lige mit indlæg, jeg formoder at det er partshøringen af din rp du omtaler her. Sjovt at du skal partshøres i denne nu, det kunne tyde at de "arbejder" på et sdp. stop eller forberedelse af samme. De vil nok sende dig i arbejdsprøvning, men da de ved at du er uden for ordinær beskæftigelse, kan de jo ikke med 100% sikkerhed vide om du bliver flekser, selvom de "håber" herpå. Ved ikke at forlænge sdp. har de "vasket hænder", så derfor skal du for alt i verden arbejde på en sdp. forlængelse ellers får du rigtigt svært ved at komme tilbage igen og ikke bare være "stucked" på kh. efter arbejdsprøvning.

Jeg var selv dårlig til at sige fra ved min egen arbejdsprøvning, specielt overfor mig selv, men dette var jo på en arbejdsplads, hvor ingen andre end mig selv (sagde hunden) styrede det. Fordelen vi din arb. prøvning (og min kommende forhåbentlig) er at det foregår på et erhvervscenter, der har erfaring med sådan nogle som os.

Jeg håber for alt i verden at du visiteres til fleks, men du skal virkelig gøre alt for forlængelse af dine sdp. inden afprøvning og efter udløb af dine nuværende sdp. "Nægter" din sbér og jobcenteret dette, så ville jeg, hvis jeg var dig, sende det videre til borgmesteren, for det holder bare ikke når dine papirer og selv din sbér mener at du aldrig kommer i ordinær beskæftigelse igen. Borgmesteren kan sætte skub i tingene og få argumenterne frem for hvorfor du ikke skulle forlænges eller skal. De skal ikke have lov til at spidse dig at med at "love" ledigheds ydelse" hvis og hvis.

Kære Frk. Norden, det er altså dig der har dem i din "hule hånd". "De" har sagt og skrevet at du skal i arbejdsprøvning mhp. fleks, dermed skal de også forlænge dine spd. således at arbejdsprøvningen foregår på et retmæssigt grundlag. Du har heldigvis en mdr. til at få "det" på plads og inddrag, som jeg skriver borgmesteren hvis "de" ikke makker ret. Jeg ved, at jeg skriver det hårdt mod hårdt, men som du, jeg og K10 ved, kan det formuleres på en pæn måde.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 29-07-2011 kl. 20:49.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension