K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2011, 18:15   #251
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg har fuldstændig glemt/fortrængt at I har skrevet på min tråd herinde.... Det må I undskylde... Jeg vil lige komme med en kort opdatering siden sidst...

Jeg havde mig en RIGTIG god samtale hos min kære psykiater i mandags. Han blev slet ikke overrasket over hvad reva var kommet frem til og han bakker fuldstændigt op om det. Han mener som reva, min mutti og jer, at jeg nu får mulighed for at LEVE resten af mit liv og ikke bare OVERleve resten af mit liv. Vi fik snakket en masse og jeg fik afløb fra nogen af alle de følelser jeg går med... Jeg hylede, skældte ud og grinede og det var bare SKØNT!!!! Efter vores samtale er det som om, der er en masse spændinger der er forsvundet. Jeg er stadig ikke "tilfreds" eller hvad ord jeg nu skal bruge - MEN jeg accepterer, at det er det bedste for mig. Det at have doktormanden med på MIN side, er en ret vigtig ting for mig - det er jo ham der skal samle mig op når/hvis det går galt igen.

Jeg fortalte ham om de tiltag hende min jobkonsulent vil have mig ind i... Altså noget frivilligt arbejde, skåne job, træning eller andet! Det syntes han da overhovedet ikke var noget hun skulle blande sig i (haha). Han siger at nu skal jeg have lov at sørge. At det ER som at miste en nær ven eller et familiemedlem. At det er SORG jeg går igennem. Og at jeg skal forvente flere typer af reaktioner på dette... Han siger også - som vi har haft vendt herinde - at der jo ikke er noget sikkert endnu, så jeg skal ikke tage for meget til mig og på den måde komme til at føle mig yderligere presset... I morgen når jeg skal til samtale med jobkonsulenten igen, skal jeg fortælle hende at vi kan snakke om hvad der FINDES af muligheder - men at jeg IKKE vil tage stilling til noget nu, og nok selv skal opsøge mulighederne NÅR og HVIS jeg får lyst til det!

Vi snakkede også om det her med at jeg ikke ved hvor længe og hvor meget jeg skal være på reva fremover. Som jeg sagde (også pga jer) vil jeg ikke stoppe for tidligt, så jobcenter og nævn kan tilsidesætte afklaringen, men samtidig er jeg også ked af at skulle kæmpe for at være der 12 timer - når vi nu alle ved at det IKKE er muligt. Han syntes da bare jeg skulle tage mig en snak med dem. At nu var vilkårene for min arbejdsprøvning ændret - og JEG kunne sætte dagsordnen, så den passede mig og ikke andre!!! Jeg sagde til ham at jeg LOVEDE at prøve at tage den snak. Og blev det ikke i dag ville jeg love at prøve en anden dag. Han ved jo godt jeg er såååå konfliktsky, så bare det at sige at jeg vil prøve at ændre noget uden at kende modpartens reaktion er MEGET stort for mig...

Vel ankommet til reva, tager jeg mig faktisk en snak med ITgutten... Han syntes da det var en god idé. Og at det der er meningen nu er, at jeg skal "udsluses" så han mente også jeg skulle tage en ekstra dag hjemme. Og sagde at jobkonsulenten i øvrigt vil tage det op på mødet i morgen. Vi blev enige om at jeg skulle tage onsdag/torsdag fri - så jeg igen ville få to sammenhængende dage. Fortalte ham nemlig (også psykiateren forresten) hvor godt jeg havde det lørdag efter en dag fri frem for når jeg ikke når at få to sammenhængende dage... Og IGEN!!!! Havde fri igår - tung, trist, dum dag... Men idag har det været meget lettere. Jeg prøver jo ikke at bilde nogen ind at det pludselig går KANON godt. Men jeg har haft meget mere energi idag, har IKKE hvilet og har fået lavet en del småting OG har været ude og handle....

Nu skal jeg så IGEN til møde imorgen... Spændende hvad jobkonsulenten siger denne gang! Jeg kan i hvert fald mærke at JEG er mere rolig indeni.. Eller... Det GÅR ok... Lige nu...
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 21:06   #252
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser

men samtidig er jeg også ked af at skulle kæmpe for at være der 12 timer - når vi nu alle ved at det IKKE er muligt.
Dejligt og høre (læse) at det går bedre.

Men, du skal ikke kæmpe for være der i 12 timer, du skal være der/arbejde så meget/lidt, som du kan klare det, når du også skal have dit liv til at hænge sammen, og ikke 5 minutter længere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 00:37   #253
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lyder rigtig godt, altsammen.

Nu skal du bare slappe af, og sørge for IKKE at overanstrenge/presse dig selv, men finde et naturligt leje, så de kan lave alle deres beskrivelser afdig.

Held og lykke, du er nået langt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 09:17   #254
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Tak I søde damer

Jeg PRØVER at finde et leje jeg kan være med på - men det er skiiisme ikke let! Mit behager-gen er jo ikke forsvundet bare fordi reva vil anbefale fp!!!

Holder jer opdateret. Og håber jeg snart får lidt overskud til at kunne hjælpe andre også
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 10:17   #255
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Pas nu på dig selv, først og fremmest.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 10:30   #256
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det lyder godt Frk. Norden, at du snart skal "udsluses" fra Reva, men hvor lang tid har du tilbage ?

Kender godt den der med, at være pligtopfyldende og hvis man føler, at man ikke er det, men bare drosler ned for at gøre det, så kommer samvittigheden.

Kan du ikke få talt med konsulenten eller lign. om hvordan du håndtere rest tiden og samtidig forklare om samvittigheden og pligtopfyldenheden? Han/hun kan måske fortælle dig om hvor det rette leje er for resten af perioden !! Ved godt at du talte med IT gutten, men alligevel.

Det går jo f.eks. ikke at der bliver for mange fridage i forhold til hvad pensionsnævnet så vil sige om din afprøvning. Ligeledes må du spørge ind til hvordan REVA vil forklare sig til en pension også hvis du holder en gns. tid på 10 timer om ugen og har holdt på 12 i nogen tid. Man kunne håbe at den blev lavere, men du er nødt til at vide hvordan din "indstilling" fra reva kommer til at se ud inden de slipper dig. De er sikkert proffer, men man ved jo aldrig med det nævn.

Håber at du forstår hvad jeg mener og det gør du jo for du er jo skarp som bare .
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 14:08   #257
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg har lige været til møde med jobkonsulenten idag. Jeg har sidste uge i næste uge. Dvs skal være der mandag, tirsdag og fredag. Fredag skal jeg til møde med jobkonsulenten igen - og der vil hun have et udkast af konklussionen. Jobcenter ved tydeligvis at reva allerede har lavet en anbefaling og venter på denne. Jeres gode råd skriver jeg op, så jeg kan tage dem på mødet!

Idag fik jeg virkelig ordentlig fortalt at jeg ikke på nuværende tidspunkt kan sige hvad mit liv kan indeholde - hverken på kort eller lang sigt. I og med jeg har psykiateren med i dette, kunne jeg jo bruge hans formuleringer om argumenter - hvilket stemmer overens med hvad jeg selv tænker men ikke formår at få sagt.

Den eneste grund til jeg har været der i denne uge og skal være der næste uger er for MIN skyld. De har mere end rigeligt at lægge deres vurdering på. Men for at jeg ikke skal føle mig yderligere "afvist" har de givet mig denne tid for at "hjælpe mig videre". Mit gennemsnit har været på ca 8 timer - med ca 50% effektivitet - og ganske "stabilt igennem de her 5-6 uger. Også denne uge hvor jeg kun har været der 3 dage. (pga møder har jeg kæmpet noget for at klare "tiden ud"....)

Jeg er HELT med på jeres gode råd og jeg tager det til mig som bare den.... EE, vi VED jo ud fra bla din og andres sager, at der ikke skal meget til før de modsætter sig diverse vurderinger
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 16:00   #258
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen i din sag, der er du jo i prof hænder kan man hører, så tror det kommer til at gå godt for dig i din sag ved PN.

Mht. konklusionen, der formoder jeg at det er REVA der skal lave denne og kommer med udkast hertil på næste fredag ? Jeg har ikke erfaringer omkring REVA endnu, selvom man fornemmer hvad der skal stå, men der må de andre hajer lige komme til.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 17:23   #259
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
EE - ja det er reva der laver denne konklusion/vurdering og ja jeg håber også de har fået lavet et fornuftigt udkast til næste fredag. Hun ved at jeg vil være med i alle de "steps" der nu er i at udfærdige denne - og jeg har tydeligvis mulighed for at få mere med, hvis jeg ikke mener den er 100% i orden. Det sker nok ikke allerede på fredag, men er der det MINDSTE jeg mener er forkert "gengivet", SKAL SKAL SKAL jeg bare turde gøre opmærksom på det...

Hov forresten - har du stadig ikke hørt nærmere fra Espelunden???
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 18:28   #260
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg tænkte igrunden på om din sb på kommunen, allerede er informeret omkring alt dette.

- og om hun har tænkt sig at indstille dig positivt ?

En lille uge, det er jo lige til at overskue, og så er der jo bare ventetiden....måske det ligepludselig går hurtigt hvis sagen er klokkeklar.

Du ønskes held & lykke og rigtig god weekend
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension