K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2011, 15:20   #211
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jamen det kan da godt være at Vovse har ret, hvis man tænker økonomi, at i tilfælde af afslag på ftp., hvadenten det er §18 eller 17, så er det tilbage på ledighedsydelse. Jeg ville bare have det bedre med afklaring under sdp. §27 stk. 1 nr. 4, hvor det kunne ende med en ftp.

Det der med refusion er noget jeg har læst om her på K10, så jeg troede ikke at kommunerne fik noget ref. på ftp det er jeg dog så kun glad for at høre, at de gør, så man ikke tærer hele kommune kassen, til den tid.

Vi afventer dit indlæg Frk. Norden, men tag det helt roligt og vent til det passer dig. Godt at du både har temperament til at være på og slappe af, det er guld værd.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 17:46   #212
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Så kommer det MEGET lange brev... Min scanner virker ikke, så jeg kan desværre ikke gøre andet end at skrive det ind... (Ingen ro til mig, lå og kiggede op i loftet i 45 min før jeg opgav!!!!! ) Beklager hvis der er kommet lidt tastefejl

"Stop af sag.

Der er dags dato truffet afgørelse om at stoppe sygedagpengesagen. Din sag er stoppet med virkning fra 30. august 2011. Årsag: Borgeren er visiteret til fleksjob. I afgørelsen er der lagt særligt vægt på, at du er fundet omfattet af reglerne for fleksjob, jf. §69-70 i Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og således er berettiget til ledighedsydelse.

Lovgrundlag: Afgørelsen er truffet jf., §7 (Herefter klage vejledning).

Fleksjobberettigelse:
Jeg skal hermed orientere dig om, at du er vurderet omfattet af reglerne for fleksjob med virkning fra 30. august 2011, jf. Lov om aktiv Beskæftigelsesindsats §§ 70 og 70a Begrundelsen for afgørelsen fremgår af din resourceprofil.

Århus Kommune har pligt til at sørge for, at du får mulighed for ansættelse i fleksjob hos en privat eller offentlig arbejdsgiver, jf. Lov om aktiv Beskæftigelsesindsats §69 stk 1.

Din sag er tidligere henvist til Arbejdsmarkedscenter Syd med henblik på afklaring og ansættelse i fleksjob.

Det er vurderingen, at du skal tilbydes fleksjob på fuldtid, jf. Lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 72 stk 2.

Jeg skal samtidig orientere dig om, at sygedagpengeudbetalingen som følge af afgørelse om fleksjob ophører med sidste udbetaling 29.8.2011.

Jeg vurderer med baggrund i lægelige oplysninger, at der vil blive tale om et længerevarende afprøvningsforløb, før funktionsniveau og fastelæggelse af niveau og skånehensyn i fleksjob kan vurderes. Der er jf. statusattest af 01.06.2011 fra psykiater vurderet behov for coaching og træning i ikke at overdrive egen arbejdsindsats. Hertil kommer opstart i internt afprøvningsforløb på AMC Syd på 12 timer ugentligt med fleksibilitet omkring mødetid og evt. behov for efterfølgende ekstern afprøvning. Jeg vurderer på denne baggrund ikke forudsætningen om, at den nødvendige afklaring skal kunne ske inden for 26 uger fra 30. august 2011, opfyldt i forhold til at kunne forlænge sygedagpengeperioden, jf. DL § 27 stk 1 nr. 4.

Ledighedsylse:
Du vil frem til ansættelse i fleksjob være berettiget til ledighedsydelse, så længe du opholder dig i landet og i øvrigt opfylder betingelserne i henhold til Lov om aktiv Beskæftigelsesindsats § 74b. Du vil få tilsendt et skema til ansøgning om ledighedsydelse.

Ønsker du at afholde ferie i Danmark eller udlandet kræves accept fra din fremtidige sagsbehandler på Jobcenter Århus yd. Du vil snarest modtage et brev med information om, hvem der bliver din fremtidige sagsbehandler på Jobcenter Århus Syd.

Du kan yderligere orientere dig om reglerne for fleksjob og ledighedsydelse via denne hjemmeside: "www.vidensnetværket.dk - søg "fleksjob"

Fleksydelse
Det er Århus Kommune, der administrerer fleksydelses-ordningen, og du vil snarest modtage skriftlig orientering herom.

Klagevejledning.......bla bla bla....

Du opfordres til at kontakte din A-kasse/fagforening vedrørende denne afgørelse.

Hvis du har spørgsmål vedrørende dette brev, kan jeg træffes... bla bla bla.

mvh...."

Herefter er der henvisning til
Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats §69 stk 1, 2 og 3

§70 stk 1 og 2

§72 stk 1, 2, 3, 4, 5 og 6

§74b

Der er INGEN skema til ansøgning om ledighedsydelse...

Jeg ved ikke hvordan I tolker dette... Jeg har min egen mening, men jeg vil rigtig gerne høre jeres først og se om jeg evt. ser "spøgelser" i dette brev....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 18:20   #213
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det skal du da glæde dig over

du er jo berettiget til ledighedsydelse og derved ryger du ikke på kontanthjælp

Ja du skal sikkert i et længere forløb for de skal beskrive din arbejdsevne og hvor mange timer du kan klare. ikke kun i en periode, men i et fleksjob på sigt,

hvis du har regnet med en pension, så er dette jo ikke så dårligt
fordi hvis de finder ud af undervejs du faktisk ikke kan klare et fleksjob
så bliver de nødt til at kigge på noget pension

Held og lykke med det hele
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 22:22   #214
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Jeg vurderer med baggrund i lægelige oplysninger, at der vil blive tale om et længerevarende afprøvningsforløb, før funktionsniveau og fastelæggelse af niveau og skånehensyn i fleksjob kan vurderes. Der er jf. statusattest af 01.06.2011 fra psykiater vurderet behov for coaching og træning i ikke at overdrive egen arbejdsindsats. Hertil kommer opstart i internt afprøvningsforløb på AMC Syd på 12 timer ugentligt med fleksibilitet omkring mødetid og evt. behov for efterfølgende ekstern afprøvning.
Der er ihvertfald nogle ting i ovenstående som du kan benytte overfor sb's krav om flere timer.

Jeg er ikke særlig skrap udi politik, men med hensyn til evt. nye love på området er der vel en chance for, at der kan gå noget tid før disse kommer på plads og bliver gældende.
Og så længe de nuværende regler er gældende må du kræve, at de behandler dig og din sag ud fra disse.

Og med Andersine's nye links til til afgørelser vedr. ansøgning om fp for fleks'ere in mente, så må du, hvis afprøvningen viser, at du ikke kan klare de 12 timer ugentligt, simpelthen søge en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, når du kommer så langt.

Jeg forstår så udmærket din frustration lige nu.

Du kan, som jeg forstår det, selv se, at du ikke vil kunne klare et fleksjob, men kommunen gør en masse krumspring for ikke at tilkende dig fp.

Det var sådan ca. sådan jeg havde det for 4 år siden, så jeg kan godt sætte mig ind i dine tanker.
Jeg havde kæmpet i ca. 12 år og troede, at jeg endelig nærmede mig vejs ende, men nej, jeg måtte lige tage et par ture mere rundt i manegen.

Men for mit vedkommende blev det faktisk positivt, fordi jeg blev sendt til anden aktør, til en konsulent, som virkelig gjorde en forskel i mit liv, han gav mig troen på andre mennesker tilbage igen, simpelthen fordi han var et rart og ordentligt menneske.

Jeg gentager lige hvad jeg skrev i #195:

"Fleks er, sådan rundt regnet, halvvejen til en fp.
Forstået på den måde, at når du er visiteret til fleks har kommunen erkendt, at du har nogle problemer der gør, at du ikke kan klare dig på det ordinære arb.marked, det er slået fast, at din lidelse er stationær og, at behandlingsmulighederne er udtømte.
"

Og dette er et ganske pænt stykke af vejen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 23:09   #215
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvor lang tid har du været i afklaring, når de 4 ugers klagefrist over sygedagpengene, er gået?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 04:28   #216
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Kære FrkN du vil få 91 % af dagpengesatsen og hvis en ny reform træder i kraft 89 % fra den 1.12012.

Jeg tror stadigvæk du skal se det positivt så langt så godt, de har jo fuldt ud accepteret at du ikke kommer tilbage på ordinære vilkår.

Du kan jo ikke gøre meget andet end prøve det du kan og viser det sig på sigt at du kun kan hvad der svarer til 6-8 timer så kan man søge en FP.

Det er selvfølgelig en kamel man skal sluge, men går det bare ikke har din psyk jo mulighed for at kontra incidere din arb. prøvning/aktivering pga forværring af din tilstand mht stess, angst osv.

Allways look on the bright side of life.

Vi ses senere på dagen vil tage min vuffer med i seng
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 10:46   #217
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der skal meget til at få ftp. idag, 6 -8 timer Jasch er ikke nok, så skal det i al fald være med en stærk sagsbehandler, en skrantende dagbog og et forstående pensionsnævn.

Den er svær den her, for jeg tænker hvis du klager over sdp. stop og får forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4, så kan du måske ryge på kh. undervejs som du skriver. Meeen hvis du eller de stopper dig undervejs, så er det sikkert fordi du ikke kan klare afklaringen og i stedet bør visiteres til ftp. !! Dog syntes din kommune, som tidligere skrevet, at lave en del krumspring og vil sikkert gøre det i forhold til dette også ??!!

Umiddelbart syntes det ikke lovligt, at din kommune allerede nu har visiteret dig til fleksjob, men er det blot "ymer paragraffen" de har taget i brug her mon ? Denne vil til en hver tid sikre dig ledighedsydelse, som jo alt andet lige er bedre end kh. Det dårlige ved denne er så hvis det trækker i langdrag med en afklaring, plus at fleksjobbet står på lur og pensionen, fra kommunens side af såvidt muligt holdes for døren.

Hvis kommunen har ret til at lukke §27 stk. 1 nr. 4 ned undervejs efter forlængelse, så vil jeg råde dig til at forblive på ledighedsydelse og følge din afklaring. Dog er det yderst vigtigt at du i denne holder eller kører den ned på det niveau du kan klare. Jeg er selv først nu 2 ½ år efter min første arbejdsprøvning, ved at komme nogenlunde ovenpå. Arbejdsprøvninger koster kræfter, det ved du jo og dem må du prøve at få til, at harmonere med de kræfter du også skal have derhjemme og til at leve for og af. Hvis det er bedre kun at møde hveranden dag eller 2 timer om dagen med 2 timers pause så er det det. Som REVA har sagt til jer så er det vigtigt I lever det gode liv ved siden af.

Dælme svært og lettere sagt end gjort, men det er ikke naturligt at ligge 2 timer på sofaen i bare smerte med håbet om bare at "overleve". Man vænner sig til det, men det er ikke det værd, så I din fortsatte afklaring der handler det for dig udelukkende om at finde det rigtige niveau og det kræver sikkert en del forsøg, men det ved du jo.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 11:54   #218
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Popiae Når de 4 ugers klagefrist er overstået har jeg været i afprøvningen 7 uger! Og min sb'er mener jo åbenbart at min afprøvning skal taget OVER 6 måneder...

Vovse I know!! Halvt der! MEN jeg syntes det er noget svineri at det skal fungere på denne måde. Jeg er ret sikker på at når/hvis det viser sig at jeg ikke har mulighed for at arbejde flere timer end måske 6-8 stk, så vil de fastholde flekskravet pga min alder - reform eller ej! Jeg er jo "bare" psykisk syg, så hvem ved om der ikke kommer en pille liiiiige om lidt, der på magisk vis, gør mig fuldt arbejdsdygtig igen. (Det skal jo siges at jeg kender én fra samme jobcenter og samme reva som klarede 10 timer og nu hænger fast på fleks, og skal gennemgå diverse aktiveringer/praktikker.. Og hun brækker halsen hver gang, men det er der ikke nogen der lytter til.... Og hun er endda OVER 40)...

Jasch ja ydelsen er mere end kontanthjælp, men hvis vi alle sammen sætter os ned på vores flade og bare accepterer hvad vi får stukket i hovedet, er det jo klart de løber om hjørner med os. Jeg har en MEGET oplagt forlægningsmulighed, som de vælger at overse pga refusionsregler, parkering eller hvad ved jeg. Og det syntes jeg faktisk ikke er ok...

At de samtidig presser mig ved at have truffet en beslutning hen over hovedet på mig uagtet hvad reva resultatet evt vil vise, er for mig en gåde. Træk mig igennem det her i 6-8-10 måneder - eller hvorfor ikke op til 16 måneder som visse herinde fra har været igennem - BARE for at se om jeg da ikke lige kan klare yderligere timer.

EE jeg er ekstremt presset nu, kan jeg mærke. Nu ligger der yderligere et krav på mine skuldre, føles det som. FrkNorden, du SKAL kunne varetage et fleksjob og TIDLIGST om 6 måneder... Men som jeg skriver, føles det som om der lige så godt kan gå 10 eller 16 måneder inden min afklaring er overstået.

Jeg er så frustreret, så jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre... Jeg vil læse jeres svar igen - men lige nu er jeg bare så........ Åhhh ha.... Ved det ikke.... Magtesløs tror jeg... Det handler ikke om penge. Jeg HAR været på kontanthjælp før - det er ikke sjovt, men det gik... For mig handler det om mit LIV!!! Ikke en skid andet. Og jeg er lige så låst og tilhører kommunen lige så meget som altid på denne måde - især hvis de virkelig forventer at jeg skal igennem yderligere tiltag, fordi de på forhånd har afgjort at jeg under alle omstændigheder SKAL kunne magte et fleksjob....

Jeg fyldte 35 igår.... Jeg sad ved computeren og søgte og søgte.... I ren desperation.. Og fandt INTET jeg kan bruge om hjælp (ud over jer - misforstå mig ikke).... Resten af dagen lå jeg på sofaen med MINDST en kat ovenpå mig - og jeg hyyylede! IGEN!!! Puuh ha, hvor jeg hader at jeg har mistet magten over mit eget liv og ikke engang kan overskue noget så "enkelt" som en fødselsdag. Hvad enten den skulle ha' stået på jordens største druk- og by tur eller om den skulle ha' stået på stille og rolig middag hjemme eller som jeg egentlig havde tænkt på: børnefødselsdag med alt hvad dertil hører sammen med familien.

Hmm... I'll be back...
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 12:02   #219
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Mener kommunen igrunden når man bliver fleksvisiteret at man "ikke er syg" mere.

Jeg har svært ved at se hvordan man skulle kunne passe et job, når man stadig er syg om det så kun er 12 timer.

Man bliver jo ikke rask af en fleks.....bare lige en tanke!
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 12:27   #220
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Åhhhh ha..... Jeg ved ikke rigtig hvad de mener om noget som helst - hihi
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension