K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2011, 13:04   #91
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
I kan tro, jeg vil gøre mit bedste for at sige fra!!! Eller holde øje med mine reaktioner på alting. Jeg udfylder nu et stemningsskema, som jeg og psykiateren har brugt de sidste 3-4 måneder. Derudover er jeg lige begyndt at skrive dagbog, så jeg kan få dage med INDEN jeg begynder afklaringen.

Snakkede jo med jk'en idag og på torsdag skal jeg til samtale i IT værkstedet. Hun henter mig og er med til samtalen. Hun fortalte yderligere lidt om hvordan REVA fungerer. Der er teammøde ca 1 gang pr måned, hvor social læge, jobkonsulent, værkstedsleder og vist nogle andre også - og mig, hvis jeg ønsker det, snakker om mit forløb. Hun vil gennemgå disse møder med mig på forhånd, så jeg ved hvad jeg kommer ind til. Som hun sagde, kan det være en ret "hård" omgang at komme ind til, når man i forvejen er sårbar!

Hun startede forøvrigt med endnu engang at undskylde hun ringede og at vi skulle tage denne samtale pr tlf. Hun skriver referat af vores samtale den anden dag og af vores tlf samtale idag. Dette får jeg og det får ham IT lederen også. IT lederen har desuden tilgang til og læser min rp, status fra læger osv inden mødet, så han "ved" hvem jeg er.

Jeg spurgte til det med værkstederne og om jeg skulle rundt på dem alle. Hun sagde at grundet mine papirer, vores samtale og mit reaktionsmønster, forventede hun at jeg kun skulle i det ene. Men ganske rigtigt Popiae - viser det sig at der blir et eller andet revurderer de selvfølgelig situationen. Og du har helt ret. Jeg skal ikke se på indholdet men på mig selv. Jeg forstår hvad du mener. Men det er SÅ svært når jeg er vant til at skulle bevise så meget (for mig selv) og tidligere har haft så store ambitioner. Jeg sparker mig selv i rumpetten denne gang og tænker på mig selv, for første gang nogenside! Og det blir svært, men det SKAL være sådan!!!

Dette er min første arb.prøvning EE, og det er da helt sikkert derfor jeg er så usikker. Jeg vil gerne have kontrol over alt, og i og med jeg ikke ved hvad jeg kan forvente, trigger det mig og min usikkerhed...

I forhold til min store stak af forskellige arb.plader og job, ved jeg nu, at jeg vil have fokus på at kunne have et liv ved siden af prøvningen. Det har jeg ikke haft før. Knokle på job, hjem og spise lidt, side foran tv et par timer og så sove. Sådan har jeg mere eller mindre kørt på altid... Og det vil jeg ALDRIG byde mig selv mere.

I er simpelthen så søde, jeg sætter utrolig stor pris på jeres hjælp, spark i rumpetten, gode råd og støtte
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 15:52   #92
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Sådan skal det lyde FrkNorden rigtig god weekend til dig
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 16:03   #93
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Tusind tak Jasch - og rigtig meget i lige måde
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 19:53   #94
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Frk. Norden,

Du kunne jo snildt bruge tiden før REVA start til at følge op på forlængelsen af dine sdp. Var det ikke den 30/8 de udløber, husker det ikke lige. Hvis det er skal du jo partshøres i næste uge ved evt. stop. Dog bliver de vel forlænget, men det må du jo lige have på skrift.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 20:53   #95
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Derudover er jeg lige begyndt at skrive dagbog, så jeg kan få dage med INDEN jeg begynder afklaringen.
Det er en rigtig god idé, sådan gjorde jeg også i forb. med min sidste afprøvning.
På den måde kunne jeg bl.a. dokumentere, at jeg før afprøvningen havde overskud til at lave lidt håndarbejde og til, at hjælpe mine børn med deres lektier.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 11:16   #96
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Synes lige at jeg vil skyde ind, at hun jo er nødt til at sige, at det kan være de skal revurderer varigheden, fordi hun jo ikke ved, hvordan fremtiden ser ud - hvilket absolut ikke behøver betyde, at der er planer om andet end det forløb I har snakket om nu.

Men hun kan jo ikke vide, om du (7-9-13) f.eks. kommer ud for et færdselsuheld, falder og brækker benet, eller et eller andet super uheldigt, som gør, at du ikke kan være medvirkende i den oprindeligt planlagte periode.

"Vi", indenfor det offentlige, har efterhånden lært, at det med at love noget er en dårlig ting, da vi ikke helt har kontrol over omverdenen

Så jeg synes ikke det er noget, du skal bruge energi på at bekymre dig om!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 11:57   #97
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Andersine - det kan jeg sagtens forstå... Jeg tror faktisk også vi snakkede om det i samtalen (vist nok - haha) Og nej, de ydre ting er der jo ingen af os der er herre over. Jeg var i et aktiveringsforløb i min gamle kommune, hvor jeg egentlig skulle have været i noget praktik efterfølgende. Skæbnen ville bare at jeg blev kylet af en hest, endte på hospitalet i flere dage og var sengeliggende i 3 uger. Jeg brækkede armen, så kunne INTET i 3 måneder pga skinnen og yderligere 2 måneder pga genoptræning. Der blev mit forløb selvfølgelig også stoppet - der var jo ikke rigtig så meget andet at gøre

Vovse - det var lige præcis det doktormand og jeg blev enige om. Og bare det at se på mit stemningsskema for de sidste måneder siger jo en HEL del!!

EE - det var da en god idé! Og jo, det er nemlig slut august de udløber! Nu er sb også tilbage fra ferie og har nok læst mine kommentarer og forhåbentlig ført dem ind.... Har ikke lige været forbi postkassen siden igår morges, så kan jo være der ligger noget... Det plejer der jo gerne at gøre fredag/lørdag....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 20:21   #98
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Synes lige at jeg vil skyde ind, at hun jo er nødt til at sige, at det kan være de skal revurderer varigheden, fordi hun jo ikke ved, hvordan fremtiden ser ud - hvilket absolut ikke behøver betyde, at der er planer om andet end det forløb I har snakket om nu.

Men hun kan jo ikke vide, om du (7-9-13) f.eks. kommer ud for et færdselsuheld, falder og brækker benet, eller et eller andet super uheldigt, som gør, at du ikke kan være medvirkende i den oprindeligt planlagte periode.

"Vi", indenfor det offentlige, har efterhånden lært, at det med at love noget er en dårlig ting, da vi ikke helt har kontrol over omverdenen

Så jeg synes ikke det er noget, du skal bruge energi på at bekymre dig om!
Jamen, jo, Andersine, du er en betænksom sagsbehandler, som jeg eftersøger i min nylige tråd, måske for betænksom, noglegange

Det er jo svært at sikre os fra udefra kommende ting og sager og det er jo hvad det er. I min tråd (kommenter gerne., ALLE), der skal man tænke og det jo også vigtigt..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 17:21   #99
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Puui altså... Hvilken uge jeg har haft Det ENESTE jeg har tænkt på og brugt energi på, er mine 2 katte... De blev begge syge med indlæggelse og masser problemer. De er hjemme nu, men er stadig ikke raske, og jeg kan ikke HELT trække vejret roligt endnu pga dem og den usikkerhed der stadig er...

Og så var det jo i torsdags jeg skulle til forsamtalen på REVA - IT afdelingen. Det var selvfølgelig samme dag som kattene blev indlagt, så jeg var ikke 5 potter p*s værd... Jeg startede med at fortælle hvorfor jeg var så labil og det var helt fint - de sagde jeg endelig skulle sige hvis jeg ville have pause osv.

Min jk'er startede med at fortælle lidt om mig og vores sidste møde, bare som en opdatering. Lederen af værkstedet har læst alt om mig, så han var godt klar over hvad mine problemer er og "hvem" jeg er. Det var rart jeg ikke skulle til at starte forfra. Jeg får forklaret om selve værkstedet, tilgangen til afklaringen - og "kravene" fra lederen.

Vi snakkede skånehensyn - og jeg starter med 12 timer fordelt på 4 dage - og med onsdag fri. Jeg syntes det virker uoverskueligt, men jeg må jo tage det som det kommer. Jeg skal starte på mandag. De syntes jeg lige skulle bruge weekenden på at få styr på katte situationen istedet for at starte allerede om fredagen, og det er jeg meget glad for. Jeg kan jo ikke have fast mødetid, så vi har aftalt at jeg selv vurderer hvornår jeg kan starte. Men da han skal sætte tidspunkt ind i jobplanen, skriver han fra 11-14. Resten er så vores interne aftale som jk'en er helt enig i. Vi snakkede om hvad jeg gør ved sygdom - både "MIN" sygdom men også generelt - og fik ellers vendt en masse andre småting.

En ting jeg blev noget overrasket over, var en udmelding fra jk'en. Vi snakkede om de tværfaglige møder der holdes en gang/måneden med første gang ca et par uger inde i forløbet. Der er sociallægen, pskykolog, jk'en, værkstedslederen og evt fysioterapeut med... Nå ja og mig hvis jeg ønsker det. Der skal tales om evt ændringer, hvad man kan gøre for at forbedre, og ellers ting der generelt kan forbedre min indsats...

Og så nævnte hun at en mulighed for mig jo er at starte et kursus i håndtering/forebyggelse at depression. Ham lederen sagde at DET skulle vi ikke koncentrere os om nu, og at hvis det skulle ske, var det langt ude i fremtiden. Jeg er glad for at han sagde fra, for jeg blev helt chokeret over at det MÅSKE kan blive et krav?

Jeg er i behandling hos min PSYKIATER - vi har kæmpet for at nå til der vi er idag, og han har sagt at behandlingsmuligheder er udtømte. Dette er jo også indskrevet af sb'er i rp'en... Men det kan man altså ikke regne med? En ny omgang fremmede mennesker kan komme med nye forslag til ting man skal igennem??? I samme ombæring nævner jk'en også at min seneste status fra psyk er fra 1/6. Det er jo denne der ligger til grund for afklaring og hele rp'en. De vil om ca 2-3 måneder indhente ny status, for at se om der er forbedringer...

Jeg følte at det hele efterhånden kan være ligemeget... De blir ALDRIG færdige med at vurdere og komme med tiltag... Jeg er godt klar over at jeg er ekstremt følsom for tiden og absolut også var det til mødet, pga kræene... Men jeg kan altså ikke klare mere... Det må sq da være nok snart?? Nåå, jeg må se hvordan det blir...

Ham lederen var chokeret over hvordan min sag var gået, og hvor længe den havde været undervejs - altså hvor længe jeg havde gået på sygedagpenge uden afklaring eller andre tiltag. Han ved jo godt der er andre der går længere end mig, men det var faktisk rart at høre at "én af dem" også syntes nok er nok.

Han spurgte til forsørgelse og jeg nævnte jo det her med at sd udløber slut august. Han sagde at jeg da skulle forlænges efter 27.1.4, for den lå jo lige til højrebenet... Lige som vi her i tråden mener... Men men.... Man er jo ALDRIG sikker på noget som helst. Min jk spurgte om jeg havde overskuddet til selv at tjekke op på det, og det må jeg jo indrømme jeg ikke har. Så det tager hun sig af. Hun kontakter sb mhp at få afklaring af økonomi og vender tilbage til mig i starten af næste uge - forhåbentlig allerede mandag.

Mødet sluttede af med at finde den rigtige plads til mig i kontoret, så jeg får tilgodeset mine ønsker i forhold til angst triggere. Og så fik jeg et referat af min første samtale med jk'en. Og så kunne jeg endelig komme ud og trække vejret... Vi har helt sikkert snakket om mere, men det er sådan noget der dukker op senere hen. Jeg er bims i hovedet pga manglende søvn, alt for meget gråd og ikke særlig meget mad... Dumme katte ♥

__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 17:41   #100
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Søde ven, hvorfor i alverden har du ikke fået skrivelse omkring stop af dine sdp, mener ikke din varigheds skrivelse, den kommer jo 3 mrd. før tid.

Mener du skulle have besked på hvad din fremtidige forsørgelse er ???

Nu er jeg ikke lige kattemenneske men har en skøn hund som jagter dem og en pipfugl.

Det skal nok gå, lyder som de har forstået dig og at der bliver taget hensyn til dig.

Håber du skriver herinde hvordan det går dig de næste 3 mrd.

Om ikke andet så, bare for at få luft, hvis ikke du magter at skulle afsted nogle dage, knuzz
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension