K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2008, 16:36   #1
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Havnet i en blindgyde.

Jeg har reelt været væk fra arbejdsmarkedet i ca 2 år (fratrædelses aftale + sygedagpenge) Baggrunden er at jeg for anden gang blev ramt alvorligt af stress således at jeg i en længere periode har været fuldstændigt uden arbejdsevne og været nødt til at gå til behandling hos psykolog.

Jeg startede i efter på et afklaringsforløb i samarbejde med min kommune og den mundede ud i at jeg skulle arbejdsprøves og fik på den baggrund mine sygedagpenge forlænget.

Allerede under afklaringskurset var det klart at jeg havde problemer med at holde til mere end 5 timers arbejde om dagen (udover stress har jeg kroniske smerter som følge af brud på ryggen og slidgigt samt er nødt til at tage sløvende medicin pga af en neurologisk lidelse)

Jeg startede op hos en arbejdsgiver i starten af Januar og fik meget hurtigt en tilbagemelding om at de var intresseret i at beholde mig når afprøvningen var slut. Hvis jeg selv kunne holde til fuld tid var det hvad de ville tilbyde og hvis jeg kun kunne klare nedsat tid så var det også fint med dem.

Mit eget ønske har været at vende tilbage til fuld tid da jeg faktisk godt kunne lide mit arbejde men jeg har været nødt til at indse at jeg ganske enkelt ikke magter det. Hvis jeg presser mig selv falder jeg ganske enkelt i søvn i bilen på vej hjem og når jeg når hjem ryger jeg lige i seng og må holde næste dag fri såfremt jeg har presset for hårdt på. Mine kolleger beskriver det som at der ganske enkelt ser ud som om jeg lukker ned og bliver fjern når jeg har været for længe på arbejde.

Min sagsbehandler begyndte så at snakke om flexjob. Jeg var ikke positiv i starten men blev efterhånden realistisk og man begyndte så at indhente heldbreds oplysninger og jeg blev testet erhvervspsykologisk hos en psykolog med speciale i smerte tilstande.

Men problemet er at stress ikke defineres som en kronisk tilstand problemet er bare at for at få det bedre så skal kunne slappe af og restituere noget jeg ikke kan fordi det kræver et psykisk overskud at have kroniske smerter. Når jeg bliver allermest udmattet så skal jeg bruge al min energi på at håndtere mine smerter og det kan jeg så gøre lige indtil min stress tager over og jeg bliver sendt på langs fordi jeg intet kan og oven i det hele får jeg så også sløvende medicin.

Men stadig så er stress pr definition ikke en kronisk tilstand problemet for mig er bare at det er det for mig fordi jeg befinder mig i en ond cirkel lige indtil jeg får en ny ryg.

Gode ideer efterlyses. Jeg har en god sagsbehandler mit problem er bare at kommunen er meget bogstavelig med at efterleve loven.

Der er ikke truffet endelige afgørelser i min sag men jeg begynder at have en klar fornemmelse af hvor det bærer hen og hvis det ender med at jeg bliver raskmeldt ja så bliver det hele sku noget uoverskuligt.

VH
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 16:50   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skriver:

Citat:
kommunen er meget bogstavelig med at efterleve loven.
Jamen, så forstår jeg ikke, hvorfor du skulle have problemer.

For ifølge loven SKAL kommunen hurtigst muligt sørge for at hjælpe dig ind på arbejdsmarkedet og dermed blive selvforsørgende.

Citat:
§ 1. Formålet med denne lov er at bidrage til et velfungerende arbejdsmarked ved at

1) bistå arbejdssøgende med at få arbejde,

2) give service til private og offentlige arbejdsgivere, der søger arbejdskraft, eller som vil fastholde ansatte i beskæftigelse,

3) bistå kontant- og starthjælpsmodtagere og ledige dagpengemodtagere til så hurtigt og effektivt som muligt at komme i beskæftigelse, således at de kan forsørge sig selv og deres familie, og

4) støtte personer, der på grund begrænsninger i arbejdsevnen har særlige behov for hjælp til at få arbejde.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30223

Det handler om, at du får indrettet din arbejdsdag, så den passer til DIG og DINE SKÅNEBEHOV, og der er et fleksjob sikkert bedst.

Hvis du kan få dit afprøvningssted til at presse kommunen til at lave en reel fleksjobaftale, er du bedre stillet. Så har du jo et job på hånden. Og det er jo trods alt det, det hele handler om.

Hvis det skulle vise sig, at du ikke kan magte jobbet, så bliver du jo jævnligt kontrolleret af kommunen, som så skal justere din fleksjobaftale.

Så hvis du kan stille med en dagbog, der viser, hvordan du har det hele døgnet, så letter det arbejdet med at finde job til dig - og evt. at give dig et fleksjobbevis, så du SELV kan søge job.

Et fleksjob kan jo godt være at arbejde hveranden dag fx., hvis det passer bedst til dine skånebehov - for at restituere dig.

Måske et job med 6 timer mandag, onsdag og fredag.

Hvis du med tiden skulle få mere overskud, så er der jo intet til hinder for at få ændret timetallet eller skånebehovene. Det ligger også i fleksordningen, at helbredet kan blive ændret.

Du kan selv skriftligt søge kommunen om fleksjob, og nogle kommuner har kun 3 måneders sagsbehandling for at træffe afgørelse, og i din sag burde der jo ligge en masse papirer allerede, som kommunen så kan træffe afgørelse på baggrund af.

Jeg håber, jeg har svaret på dine spørgsmål, ellers spørger du bare igen. Måske andre på siden kan svare også.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 16:54   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej THJ og velkommen til K10...det var dog en ubehagelig situation du er kommet I..

Du skriver

Min sagsbehandler begyndte så at snakke om flexjob. Jeg var ikke positiv i starten men blev efterhånden realistisk og man begyndte så at indhente heldbreds oplysninger og jeg blev testet erhvervspsykologisk hos en psykolog med speciale i smerte tilstande.

Men problemet er at stress ikke defineres som en kronisk tilstand problemet er bare at for at få det bedre så skal kunne slappe af og restituere noget jeg ikke kan fordi det kræver et psykisk overskud at have kroniske smerter. Når jeg bliver allermest udmattet så skal jeg bruge al min energi på at håndtere mine smerter og det kan jeg så gøre lige indtil min stress tager over og jeg bliver sendt på langs fordi jeg intet kan og oven i det hele får jeg så også sløvende medicin.

Stress er meget alvorligt ...men hvad siger din sagsbehandler ? Vil du blive indstillet til fleksjob ?

Jeg tager den lige med et spørgsmål her og så tager vi den derfra...

Din ryg er da kronisk og stress kan godt være kronisk men jeg tror at du skal tage imod fleksjob ...hvis du ikke kan arbejde fuldtid.

spørg lige videre da jeg har svært ved at svare på det hele I et træk...

Du skriver


Der er ikke truffet endelige afgørelser i min sag men jeg begynder at have en klar fornemmelse af hvor det bærer hen og hvis det ender med at jeg bliver raskmeldt ja så bliver det hele sku noget uoverskuligt.citat slut.

ja det kan jeg godt forstå men jeg forstår ikke at kommunen vil raskmelde dig når du er syg og sagsbehandleren taler om fleksjob...jeg syntes du skal tage imod det fleksjob...

Sidst redigeret af Stella; 08-04-2008 kl. 17:02.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 17:09   #4
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
@Zuza problemet er ikke at at få kommunen til at følge loven problemet er at jeg har tre forskellige lidelser hvoraf kun de to defineres som varige og dem har jeg tidligere været istand til at bestride et fuldtidsjob med og stress er sålænge det ikke er diagnosticeret som Post traumatisk stress syndrom eller udbrændthed ikke en diagnose der defineres som varig og hvis du læser loven om såvel Pension som flexjob så skal der være tale om en varig nedsættelse af erhvervsevnen.

Som beskrevet så er der i mit tilfælde tale om at at det er kombinationen at de tre ting der er problematisk.

@Stella ja stress er alvorligt og jeg har heller ikke en oplevelse af at man ikke tro på mig men problemet er at stress i sig selv ikke er en varig tilstand.

Hvad angår indstilling så har planen i et stykke tid heddet flexjob men nu hvor den endelige indstilling skal laves ja så begynder både min sagsbehandler og jeg selv at komme stærkt i tvivl og ja jeg er kommet frem til at jeg gerne vil i flexjob fordi det vist er det eneste realistiske men problemet er så at ja sandsynligvis ikke engang vil få det tilbudt medmindre jeg kan komme op med nogle meget stærke argumenter og det er dem jeg leder efter.

Tak for velkomsten :-)
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 17:19   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej THJ og velkommen til siden..

Jeg bliver lige nød til at dele dit indlæg lidt op så jeg ikke forvirre mig selv

Citat:
Oprindeligt indsendt af THJ Se meddelelser
Jeg har reelt været væk fra arbejdsmarkedet i ca 2 år (fratrædelses aftale + sygedagpenge) Baggrunden er at jeg for anden gang blev ramt alvorligt af stress således at jeg i en længere periode har været fuldstændigt uden arbejdsevne og været nødt til at gå til behandling hos psykolog.

Jeg startede i efter på et afklaringsforløb i samarbejde med min kommune og den mundede ud i at jeg skulle arbejdsprøves og fik på den baggrund mine sygedagpenge forlænget.

Allerede under afklaringskurset var det klart at jeg havde problemer med at holde til mere end 5 timers arbejde om dagen (udover stress har jeg kroniske smerter som følge af brud på ryggen og slidgigt samt er nødt til at tage sløvende medicin pga af en neurologisk lidelse)
Når du er i et afklaringsforløb så er der jo nok også lavet en ressourceprofil og denne profile er netop med henblik på at få tegnet et fuldstændigt billede på dig, som jeg kan læse det her så er du både ramt af stress og kroniske smerter

derfor er det vigtigt at man i form af ressourceprofilen formår at tegne en ring skal se om jeg kan forklare det ...

jeg prøver at tage mit eget ekempel fordi det ligger tæt op af dit...

jeg har stress og udefinerbare smerter samt kronisk migræne ..

først ville de give mig en §56 og denne mulighed skulle så diskutteres ..

resultatet var at med mine mange sygedage kunne en arbejdsgiver ikke bruge mig sådan uden videre.

så prøvede man med en revalidering, og ja jeg kunne revalideres til et fag hvor jeg ikke ville skulle bruge mine arme skulder osv så meget..

så skulle man finde ud af om jeg kan revalideres , kom frem til at det kan man ikke for med stress og kronisk smertepåvirkning er det umuligt for mig at indlære i en grad som jeg skal kunne for at blive revalideret , begrundelse for at jeg så ikke kan revalideres er at pga bla min stress (må det formodes ) så er min hukommelse og koncentration reduceret i kraftig grad , så meget at man ikke kan forvente at jeg kan tage en uddanelse , så er der kun fleks tilbage og som du selv skriver så er kommunerne ikke meget for at kalde stress for kronisk ...

Min arbejdspsykolog beskrev det sådan her for min kommune...

Stressen reducere min hukommelse og koncentration, tillige giver det øget smerter pga spændinger i nakke ryk og skulder (det er almindelig kendt at folk med stress kan have øget smerter) derfor kan jeg pt (dengang ) ikke arbejde så længe mit liv er så stresset som det er og det at man lever i en uvished hele tiden så øges stressen og man må forvente at det vil være en permanet tilstand efter flere år ...

Når stressen øges så øges tillige smerter, og det vil så igen gøre at man er syg og igen ryger ud i uvished som så igen øger stressen på den måde har man en cirkel som gør at stressen aldrig vil forsvinde og dermed er kronisk ..

jeg kan sige at jeg blev visiteret til fleks med størst vægt på hukommelse og koncentration , baggrunden for det var at man ikke kunne fortælle med sikkerhed om det var stress der gav hukommelse og koncentrations besvær (jeg havde det også som dig, når det blev sidst på dagen var det lige som om nogen slukkede på en knap og jeg var meget fraværende )

jeg ved ikke om du har problemer med hukommelse og koncentration men har svært ved at forestille mig andet med tanke på 2 år i en kronisk stress tilstand ..

Så jo man kan bestemt godt få fleks pga stress sågar er der folk der bliver førtidspensionister pga stress ...

prøv evt at læse her http://www.stressforeningen.dk/Fakta_om_stress.html

Citat:
Jeg startede op hos en arbejdsgiver i starten af Januar og fik meget hurtigt en tilbagemelding om at de var intresseret i at beholde mig når afprøvningen var slut. Hvis jeg selv kunne holde til fuld tid var det hvad de ville tilbyde og hvis jeg kun kunne klare nedsat tid så var det også fint med dem.

Mit eget ønske har været at vende tilbage til fuld tid da jeg faktisk godt kunne lide mit arbejde men jeg har været nødt til at indse at jeg ganske enkelt ikke magter det. Hvis jeg presser mig selv falder jeg ganske enkelt i søvn i bilen på vej hjem og når jeg når hjem ryger jeg lige i seng og må holde næste dag fri såfremt jeg har presset for hårdt på. Mine kolleger beskriver det som at der ganske enkelt ser ud som om jeg lukker ned og bliver fjern når jeg har været for længe på arbejde.

Min sagsbehandler begyndte så at snakke om flexjob. Jeg var ikke positiv i starten men blev efterhånden realistisk og man begyndte så at indhente heldbreds oplysninger og jeg blev testet erhvervspsykologisk hos en psykolog med speciale i smerte tilstande.

Nu ved jeg ikke hvad de er kommet frem til hos psykologen men helt realistisk er du ikke

du har både fysiske problemer samt stress problmet , stress vil mange gange afholde dig fra at tage en uddanelse og din smerte vil afholde dig fra at arbejde 37 timer, derfor vil det oplagte være et fleksjob som også din sagsbehandler er inde på ...

Jeg mener ikke at det efter din beskrivelse er urealistisk at det kan ende med fleks og hvis det gør det , ser det jo ud til at du allerede har jobbet inde for rækkevidde ...


Citat:
Men problemet er at stress ikke defineres som en kronisk tilstand problemet er bare at for at få det bedre så skal kunne slappe af og restituere noget jeg ikke kan fordi det kræver et psykisk overskud at have kroniske smerter. Når jeg bliver allermest udmattet så skal jeg bruge al min energi på at håndtere mine smerter og det kan jeg så gøre lige indtil min stress tager over og jeg bliver sendt på langs fordi jeg intet kan og oven i det hele får jeg så også sløvende medicin.

Men stadig så er stress pr definition ikke en kronisk tilstand problemet for mig er bare at det er det for mig fordi jeg befinder mig i en ond cirkel lige indtil jeg får en ny ryg.
Hvor har du ideen fra at stress ikke kan være kronisk jeg har diagnosen kronisk stress og det viser sig også at når jeg er ude i feks fleksjob , så øges min stress i en grad så jeg inden for et år er syg med smerter og endnu dårligere koncentration til følge ..

Men med stress er der også den ulempe at der mange gange følger en skjult depression og man har meget svært ved at overskue det hele og at se lyset for enden af tunnelen ...

men tro mig det kan lade sig gøre, jeg ved at nogen kommuner er bedre end andre, selv var jeg så heldig at mens jeg var i afklaring og man fandt ud af hvad jeg skulle, så stillede kommunen en teraput til rådighed så jeg samtidig kunne lære at arbejde med min stress, men at tro at den en dag forsvinder det er utopi, og jeg har trods alt haft den som fast følgesvend i 7 år ....

Jeg har samtidig diagnosen udbrændthed, og jeg anede ikke hvad det var før end jeg var hos erhvervspsykolog og pga den erhvervspsykolog fik jeg fleksjob.

Citat:
Gode ideer efterlyses. Jeg har en god sagsbehandler mit problem er bare at kommunen er meget bogstavelig med at efterleve loven.

Der er ikke truffet endelige afgørelser i min sag men jeg begynder at have en klar fornemmelse af hvor det bærer hen og hvis det ender med at jeg bliver raskmeldt ja så bliver det hele sku noget uoverskueligt.
jeg ved ikke hvad man kan råde dig til ,for det lyder som om at du allerde er godt igennem forløbet og måske det er dig selv og din stress der ser lidt sort på det (jeg troede heller ikke et sekundt på at jeg fik fleksjobbet og mente også selv at jeg kunne se hvor det bar hen af )

men nu er der lige det at hvis din kommunen mener at det er nej til fleks så skal der sættes noget andet i stedet, de kan ikke raskmelde dig da du jo ikke er rask og de skal sætte en plan for at blive selvforsørgende op og det kan blive lidt svært med diagnoser som dine ...

Hvis din sagsbehandler erkender at du har stress hvad det lyder til og din ressourceprofil ellers er udarbejdet ordentligt , så burde det ikke være et problem for hende lige at smide dig en mail om hvad der foregår eller at tage en samtale med dig om hvad kommunen laver nu og hvorfor....

Har du fået aktindsigt det kan være en meget god ting at gøre om ikke andet så for din egen skyld og for at få lidt ro på, hjernen har det med at fabrikere oplysninger som ikke altid har hold i virkeligehenden....

Hvis der er kommet en tilbagemelding fra psykologen har du så set den og har du været ved psykologen for at få svaret (der er flere test og det er lidt forskelliget hvordan de gør det ) ved at min egen psykolog gennemgik resultatet med mig før end hun sendte den på kommunen og det gav mig lidt ro også selv om jeg ikke troede på at jeg blev visiteret til fleks før dagen hvor jeg holdt brevet i hånden (fik ikke engang ro da de ringede og fortalte mig det )

så du kan nok se at jeg tror på at du kan få fleks pga stress men det kommer helt an på hvordan din stress udmønter sig også for det kan jo være forskelliget fra person til person ...

der er ikke meget råd i det her, men kun forhåbentlig beroligelse om at det ikke behøver at være så håbløst , og det er kommunen selv der foreslår fleks det gør det så mere positivt

mvh

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 17:21   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jamen du skal sige at du ikke kan bestride et fuldtidsjob mere ...og da de er varige lidelser de to af dem så skulle der være mulighed for at du kan arbejde I et fleksjob...

Stress er jo en folkesygdom nu til dags og der er folk der er blevet flekser på grund af stress og også førtidspensionister.

Jeg ville bede sagsbehandleren om at søge det fleksjob til dig og hvis du får afslag så anke sagen til beskæftigelsesnævn.

Du kan jo ikke klare dig i et fuldtidsjob og ender igen på sygedagpenge...

Argumentet er at du ikke vil kunne bestride et fuldtidsjob mere...og det er et alvorligt argument...Du har varige rygproblemer og smerter slidgigt...det er da alvorligt nok.

Har du en ressourceprofil ?

Sidst redigeret af Stella; 08-04-2008 kl. 17:24.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 17:22   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ZUZA OG STELLA i stresser mig he he ... tror at jeg sidder her og svare som første person og så sidder i der og er hurtigere end mig begge to

Nå men i kom da med gode råd og THJ hvis mit indlæg virker lidt ude af trit så tænk bare på at jeg skrev det mens de to damer skrev hurtigere end jeg

håber at du kan bruge noget af det ...

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 17:26   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hejdien...undskyld...he..he..he..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 17:42   #9
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hej THJ og velkommen til siden..



Hej Hejdien

så skulle man finde ud af om jeg kan revalideres , kom frem til at det kan man ikke for med stress og kronisk smertepåvirkning er det umuligt for mig at indlære i en grad som jeg skal kunne for at blive revalideret , begrundelse for at jeg så ikke kan revalideres er at pga bla min stress (må det formodes ) så er min hukommelse og koncentration reduceret i kraftig grad , så meget at man ikke kan forvente at jeg kan tage en uddanelse , så er der kun fleks tilbage og som du selv skriver så er kommunerne ikke meget for at kalde stress for kronisk ...

Det er ikke kommunen der der ikke vil kalde stress for kronisk

Min arbejdspsykolog beskrev det sådan her for min kommune...

Stressen reducere min hukommelse og koncentration, tillige giver det øget smerter pga spændinger i nakke ryk og skulder (det er almindelig kendt at folk med stress kan have øget smerter) derfor kan jeg pt (dengang ) ikke arbejde så længe mit liv er så stresset som det er og det at man lever i en uvished hele tiden så øges stressen og man må forvente at det vil være en permanet tilstand efter flere år ...

Når stressen øges så øges tillige smerter, og det vil så igen gøre at man er syg og igen ryger ud i uvished som så igen øger stressen på den måde har man en cirkel som gør at stressen aldrig vil forsvinde og dermed er kronisk ..

jeg kan sige at jeg blev visiteret til fleks med størst vægt på hukommelse og koncentration , baggrunden for det var at man ikke kunne fortælle med sikkerhed om det var stress der gav hukommelse og koncentrations besvær (jeg havde det også som dig, når det blev sidst på dagen var det lige som om nogen slukkede på en knap og jeg var meget fraværende )

jeg ved ikke om du har problemer med hukommelse og koncentration men har svært ved at forestille mig andet med tanke på 2 år i en kronisk stress tilstand ..

Så jo man kan bestemt godt få fleks pga stress sågar er der folk der bliver førtidspensionister pga stress ...

prøv evt at læse her http://www.stressforeningen.dk/Fakta_om_stress.html




Nu ved jeg ikke hvad de er kommet frem til hos psykologen men helt realistisk er du ikke

du har både fysiske problemer samt stress problmet , stress vil mange gange afholde dig fra at tage en uddanelse og din smerte vil afholde dig fra at arbejde 37 timer, derfor vil det oplagte være et fleksjob som også din sagsbehandler er inde på ...

Jeg mener ikke at det efter din beskrivelse er urealistisk at det kan ende med fleks og hvis det gør det , ser det jo ud til at du allerede har jobbet inde for rækkevidde ...




Hvor har du ideen fra at stress ikke kan være kronisk jeg har diagnosen kronisk stress og det viser sig også at når jeg er ude i feks fleksjob , så øges min stress i en grad så jeg inden for et år er syg med smerter og endnu dårligere koncentration til følge ..

Præcis du har en diagnose der siger Kronisk stress også kaldet PTSS samt udbrændthed jeg har "kun" stress kombineret med smerter

Men med stress er der også den ulempe at der mange gange følger en skjult depression og man har meget svært ved at overskue det hele og at se lyset for enden af tunnelen ...

men tro mig det kan lade sig gøre, jeg ved at nogen kommuner er bedre end andre, selv var jeg så heldig at mens jeg var i afklaring og man fandt ud af hvad jeg skulle, så stillede kommunen en teraput til rådighed så jeg samtidig kunne lære at arbejde med min stress, men at tro at den en dag forsvinder det er utopi, og jeg har trods alt haft den som fast følgesvend i 7 år ....

Jeg har samtidig diagnosen udbrændthed, og jeg anede ikke hvad det var før end jeg var hos erhvervspsykolog og pga den erhvervspsykolog fik jeg fleksjob.



jeg ved ikke hvad man kan råde dig til ,for det lyder som om at du allerde er godt igennem forløbet og måske det er dig selv og din stress der ser lidt sort på det (jeg troede heller ikke et sekundt på at jeg fik fleksjobbet og mente også selv at jeg kunne se hvor det bar hen af )

men nu er der lige det at hvis din kommunen mener at det er nej til fleks så skal der sættes noget andet i stedet, de kan ikke raskmelde dig da du jo ikke er rask og de skal sætte en plan for at blive selvforsørgende op og det kan blive lidt svært med diagnoser som dine ...

Jo da mine sygedagpenge er forlænget ud over varighedsbegrænsningen har kommunen faktisk pligt til atudarbejde en ressourceprofil mhp at stoppe dem såfremt man ikke afventer behandling

Hvis din sagsbehandler erkender at du har stress hvad det lyder til og din ressourceprofil ellers er udarbejdet ordentligt , så burde det ikke være et problem for hende lige at smide dig en mail om hvad der foregår eller at tage en samtale med dig om hvad kommunen laver nu og hvorfor....

Jeg er i løbende dialog med min sagsbehandler og får også løbende aktindsigt

Har du fået aktindsigt det kan være en meget god ting at gøre om ikke andet så for din egen skyld og for at få lidt ro på, hjernen har det med at fabrikere oplysninger som ikke altid har hold i virkeligehenden....

Hvis der er kommet en tilbagemelding fra psykologen har du så set den og har du været ved psykologen for at få svaret (der er flere test og det er lidt forskelliget hvordan de gør det ) ved at min egen psykolog gennemgik resultatet med mig før end hun sendte den på kommunen og det gav mig lidt ro også selv om jeg ikke troede på at jeg blev visiteret til fleks før dagen hvor jeg holdt brevet i hånden (fik ikke engang ro da de ringede og fortalte mig det )

så du kan nok se at jeg tror på at du kan få fleks pga stress men det kommer helt an på hvordan din stress udmønter sig også for det kan jo være forskelliget fra person til person ...

der er ikke meget råd i det her, men kun forhåbentlig beroligelse om at det ikke behøver at være så håbløst , og det er kommunen selv der foreslår fleks det gør det så mere positivt

mvh

Hejdien
Men tak for ordene
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 17:47   #10
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Jamen du skal sige at du ikke kan bestride et fuldtidsjob mere ...og da de er varige lidelser de to af dem så skulle der være mulighed for at du kan arbejde I et fleksjob...

Stress er jo en folkesygdom nu til dags og der er folk der er blevet flekser på grund af stress og også førtidspensionister.

Jeg ville bede sagsbehandleren om at søge det fleksjob til dig og hvis du får afslag så anke sagen til beskæftigelsesnævn.

Du kan jo ikke klare dig i et fuldtidsjob og ender igen på sygedagpenge...

Argumentet er at du ikke vil kunne bestride et fuldtidsjob mere...og det er et alvorligt argument...Du har varige rygproblemer og smerter slidgigt...det er da alvorligt nok.

Har du en ressourceprofil ?
Problemet er ikke at få overbevist nogen om at jeg her og nu og også i en periode frem ikke er istand til at arbejde på normale vilkår. Problemet er at påvise at der er tale om en varig tilstand. Derudover så er det at det er varige lidelser jo i sig selv ikke noget der nedsætter erhversevnen.

Ja jeg har en ressourceprofil.

og forresten tak for interessen
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er jeg havnet på en forkert hylde i systemet nevermind At søge førtidspension 5 09-06-2012 12:25
Det berømte sort hul er jeg så havnet i HeidiAnd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 08-04-2011 20:32
Havnet i "nowhere"... Pussi83 Alt det andet 37 23-06-2009 11:38
Havnet mellem to offentlige kasser ab1959 Spørgsmål ang fleksjob 5 14-05-2008 09:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension