K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2011, 19:35   #1
girly35
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2011
Lokation: aalborg
Alder: 48
Indlæg: 4
Styrke: 0
girly35 er ny på vejen
kan det virkelig passe ?

kan det virkelig passe at jeg ikke kan få bevilget førtidspension?
har været på kontanthjælp de sidste 12 år minus 2 x 3 mdr hvor jeg prøvede at passe et job. har været i forskellige aktiveringstilbud og arbejdsprøvninger med samme resultat hvergang at jeg ikke kan klare det. for 7 år siden fik jeg konstateret endometriose som jeg er blevet opereret for 2 gange og de hverken kan eller vil gøre mere for mig på det område. har daglige smerter er konstant syg og lider af migræne flere gange om mdr. oveni det har jeg angst som jeg har haft de sidste 8 år samt jeg lige har fået konstateret ADHD. min rådgiver siger jeg ikke er beretiget til pension, men kan det virkelig passe da jeg kender flere som har fået det ene og alene pga ADHD eller pga trætheden af endometriosen.
er virkelig kommet dertil hvor jeg bare ikke magter flere aktiveringer osv for ved 100 % jeg ikke kan klare det hverken fysisk eller psykisk.
Håber der er nogen som har et svar på hvad jeg skal gøre, da jeg snart ikke ved hvad jeg skal stille op. på forhånd tak
girly35 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 19:47   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
havde nok søgt en §17 på det foreliggende
du får sikkert et afslag, men de skal så give en begrundelse
den kan du så bruge til at arbejde videre med

der skal nok komme andre gode råd

Men bliver jo nødt til spøgrge hvad dine læger skriver
for siden din sagsbehandller ikke vil indstille til pension
må der mangle noget i din sag
tror ikke på en sagsbehandler overhovedet ikke vil indstille til pension
men der skal være styre på din sag
alså at alle behandlingsmulighederne er udtømte
det er ikke afgørende hvor længe du har været på kontanthjælp

du får ikke pension på grund af din sygdom, men arbejdsevne

synes snart alle har ADHD efterhånden, så nej jeg tror ikke på en har fået pension kun pågrund af ADHD
bor selv som med en som har ADHD på mit bosted
men der er også andre psykiske lidelser indblandet
han siger selv fint jeg har ADHD, men han tror ikke selv på det

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-09-2011 kl. 19:52.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 20:14   #3
girly35
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2011
Lokation: aalborg
Alder: 48
Indlæg: 4
Styrke: 0
girly35 er ny på vejen
nu er det en af mine gode veninder som har fået fp pga sin ADHD så jo det sker faktisk og endda kommunen selv som tilbød hende den.
girly35 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 20:59   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja men hun har sikkert også andre ting
samt hendes arbejdesevne er vurderet som ubetydelig

du kan ikke sammenligne andres sager

jeg har endnu ikke fået FP mens en jeg bor sammen med på mit bosted
har fået, selvom denne person kan mange flere ting
men det kan du ikke bruge til noget

du skal have fokus på din sag og der skal du finde ud af hvad der mangler
eller om fleksjob måske er din hylde i første omgang
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 21:11   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af girly35 Se meddelelser
. har været i forskellige aktiveringstilbud og arbejdsprøvninger med samme resultat hvergang at jeg ikke kan klare det.
Hvad mener du med, at du ikke kan klare det?

Mener du f.eks. dermed, at du meldte dig syg om morgenen og blev hjemme, så de ikke så meget til dig på arb.prøvningstedet?

Eller mener du, at din sagsbehandler eller afprøvningsstedet stoppede forløbet fordi de kunne se, at du ikke kunne klare det ?

Er du afklaret helbredsmæssigt?
D.v.s. har du lægepapirer på alle dine helbredsproblemer , og hvad står der evt. i dem?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 21:42   #6
girly35
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2011
Lokation: aalborg
Alder: 48
Indlæg: 4
Styrke: 0
girly35 er ny på vejen
nej ved godt jeg ikke kan sammenligne min sag med andres, var også bare et svar på at du ikke mente man kunne få det alene på en ADHD og det ved jeg hun fik. og at andre kan få det på andre lidelser som som jeg også har....

Det jeg mener med at jeg ikke kan klare det er at jeg tit har meldt mig syg pga smerter eller fordi jeg er syg. og andre gange er jeg gået hjem,efter få timer og de få gange jeg har været der en hel dag, har jeg ikke kunne andet end gå i seng når jeg kommer hjem, og da jeg står alene med 2 børn hvor den ene er autist så er det jo ikke holdbart.
ja der er lægepapir på alle mine lidelser, og hvad ang endometriosen så kan de ikke gøre mere for mig der, og min læge ved jeg døjer meget da jeg tit er deroppe . men må indrømme jeg nok har været få nem overfor kommunen, for de gange jeg har spurgt om jeg ikke kunne få en fp og de har sagt nej har jeg bare gået med til hvad de ellers har fundet på , for med de lidelser jeg har og som alene mor så har jeg ikke haft overskudet til at kæmpe imod. men nu er jeg bare kørt helt derud hvor der bare SKAL ske noget og er så det jeg har sagt til min rådgiver hvor jeg igen fik et nej. skal så lige siges at jeg har flyttet kommune for et år siden, men de har mine papire fra tidligere kommune hvor de jo kan se hvordan det har været før.
girly35 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 07:01   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af girly35 Se meddelelser
Det jeg mener med at jeg ikke kan klare det er at jeg tit har meldt mig syg pga smerter eller fordi jeg er syg.
Hvis du har haft "for" meget fravær, altså dage hvor du er blevet helt væk, kan du godt risikere, at de slet ikke kan/vil bruge afprøvningen til noget, da de så vil holde på, at de ikke har haft mulighed for at vurdere dig.

Hver eneste af dine lidelser skal være udredt lægeligt, hver eneste lidelse skal være stationær og behandlingsmulighederne udtømte.


For at blive tilkendt fp skal arbejdsevnen være nedsat til det ubetydelige (dette bedømmes i en arb.prøvning), din tilstand skal være stationær og behandlingsmulighederne skal være udtømte.

Hvis der er behandlingsmuligheder for bare én af dine lidelser er du ikke berettiget til fp.
Dette kan virke urimeligt, men sådan er loven, desværre.

Når man er i en arb.prøvning er det meget vigtigt, at man møder op hver eneste dag, så vidt man overhovedet er i stand til det, ellers er der en stor risiko for, at afprøvningen bliver dømt ubrugelig da de ikke har haft mulighed for at vurdere dig.

I stedet for, at blive hjemme og ringe sig syg bør man møde op og fortælle hvordan man har det, og så gå hjem igen.

Ligeledes er det vigtigt, i forb. med en arb.prøvning, at skrive en udførlig dagbog over hele døgnet, da denne er din dokumentation for hvordan dit liv hænger sammen.

Håber dette kan hjælpe dig til, at forstå hvordan systemet er skruet sammen, så du måske bedre forstår hvorfor din sag er som den er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 07:08   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Girly35,

For det første skal du nok lade være med, at blive ved med at sige til kommunerne, at du vil have en fp. Det er ligesom barnet der VIL have en slik pose, det gider man jo ikke høre på.

Dernæst skal du også ligge dine lidelser lidt i baggrunden, dem forstår dine sagsbehandlere ikke alligevel. Vejen til ftp. er at alle behandlings muligheder skal være udtømte, dine lidelser skal være varige og arbejdsevnen lig nul. Er dette dokumenteret på nuværende tidspunkt ?

Vovse har fuldstændigt ret i det hun siger, hvis du har haft for meget fravær pga. sygdom, har de ikke kunnet måle din arbejdsevne. Måske skulle du høre dine sagsbehandler om evt. afklaring på reva - center, men er du for syg eller går hurtig "ned", så skulle du måske også vente til du får det bedre og bliver mere stabil. Det er vigtigt at du er nogenlunde i stand til at gennemføre en arbejdsprøvning og vise hvad du reelt kan også selvom det er så godt som ingenting.

Hvis du ikke er helbredsmæssigt afklaret skal du spørge din sagsbehandler til hvorledes du så kommer videre med din sag og helbredsmæssig udredning.

Når du har været igennem "alt" dette og der ikke er mere at komme efter, så vil din sagsbehandler tage stilling hvor på arbejdsmarkedet du hører til. Det har taget mig 3 år indtil videre at være i afklaring. Jeg blev indstillet til pension i foråret, men fik desværre afslag, nu skal jeg i afklaring på et reva center, således at pensionsnævnet kan få svar på deres sidste spørgsmål, forhåbentlig

Held og lykke til dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 08-09-2011 kl. 07:15.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 07:22   #9
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hejsa

Hejsa

Din sygdom i underlivet ved jeg ikke nok om til at udtale mig - dog mener jeg at kunne huske en tidligere klient der var så forpint hun endte med at vælge at få livmoderen fjernet.

Grunden til jeg skriver til dig at jeg bider mærke i at du skriver at du er alene med to børn hvoraf den ene er autist.

At være eneforsørger er barsk at være eneforsøger til et autistisk barn er meget meget barsk.

Hvad støtte har du ? er du tæt på kvalificeret hjælp ? Aflastning ? taxa til og institution - skole ?

Hvis jeg var din rådgiver i din erhvervs sag - ville jeg gå ind og tjekke op på at du har al den støtte der kan opdrives i forhold til den del. Derefter kan erhvervs sagen så gå videre. Ved godt det ikke er brugt i kommunerne hvor man langt hen ad vejen mener job helbreder alt .

Hvis du ikke har den nødvendige støtte kan du jo overhovedet ikke få frigivet ressourcer til et samarbejde omkring din erhvervssituation. Så hvis jeg var dig ville jeg prøve at sætte mig ned og finde ud af hvordan mit liv fungerer og hvor der kan sættes ind for I alle tre har en fornuftig tilværelse.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 07:23   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
girly35, for at få helt styr på hvad kommunen har om dig, bl.a. fra de afprøvninger du har været i, og det lægelige, kan det være en god idé at få aktindsigt.

Dertil kan du benytte denne formular: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hvis man vil have sin sag på rette spor er det en god idé, selv at sætte sig ind i love, regler m.m., sådan, at man nærmest bliver sin egen sagsbehandler.

Ved at blive bruger på K10 har du taget det første skridt i den rigtige retning, hæng på herinde, læs f.eks. andres tråde om arb.prøvning, men gør os allesammen (og især dig selv) den tjeneste, at blive i denne, din egen, tråd, også når du har nye spørgsmål.
Dette vil gøre det lettere for os andre, at gå tilbage og se hvad du har givet os af oplysninger.

Et par gode råd til dig:
Undgå, så vidt det er muligt, telefonsamtaler med kommune, hold det på skrift, så dokumentationen er i orden.

Hvis du skal aflevere noget på kommunen bør du gøre det personligt, ved skranken, og bed om en kvittering på, at de har modtaget det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det virkelig passe?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 20:16
Kan det virkelig passe?. Tullee Alt det andet 17 29-10-2010 10:55
kan det virkelig passe !! Garfield Dit og Dat 17 06-10-2010 18:22
kan det virkelig passe? jensen79 Spørgsmål ang fleksjob 34 15-03-2010 14:30
Kan det virkelig passe? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 01-12-2009 15:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension