K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2015, 13:33   #1
Anettesn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2014
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Anettesn er ny på vejen
Thumbs up Bonus udbetaling når man har fleksjob

håber nogle kan hjælpe, jeg er fleksjobber på ny ordning, og er så heldig at i det firma jeg er ansat på 12 timer ugeligt modtager vi snart en meget stor bonus udbetaling. Nu mit spørgsmål, det fået jeg jo desværre ikke noget ud af som fleksjobber, men her tænkte jeg, kan jeg sætte mine bonus penge direkte ind på min pensionsopsparing ved PFA gennem mit arbejde. Firmaet betaler jo lige nu 8% til pension og egenbetaling 4%, hvis jeg nu vælger at sætte min bonus direkte på pension, kan kommunen vel ikke skære ned på min fleksløn eller hvad håber der er nogen der har et svar, da jeg skal meld firmaet hvad jeg ønsker der skal ske med min bonus udbetaling.
Anettesn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2015, 14:08   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anettesn Se meddelelser
håber nogle kan hjælpe, jeg er fleksjobber på ny ordning, og er så heldig at i det firma jeg er ansat på 12 timer ugeligt modtager vi snart en meget stor bonus udbetaling. Nu mit spørgsmål, det fået jeg jo desværre ikke noget ud af som fleksjobber, men her tænkte jeg, kan jeg sætte mine bonus penge direkte ind på min pensionsopsparing ved PFA gennem mit arbejde. Firmaet betaler jo lige nu 8% til pension og egenbetaling 4%, hvis jeg nu vælger at sætte min bonus direkte på pension, kan kommunen vel ikke skære ned på min fleksløn eller hvad håber der er nogen der har et svar, da jeg skal meld firmaet hvad jeg ønsker der skal ske med min bonus udbetaling.
Bonus er noget speciel

Uanset om du opspare den som pension eller lader den udbetale, så modregnes den.. FORDI reglerne siger at løn der betales am-bidrag af + samlet pension (arbejdsgivers og egen andel ) modregnes i fleksløntilskuddet.

MEN.. Bonus der udbetales samlet, og som er optjent over flere måneder, skal fordeles over samme antal måneder..

Altså har man optjent 6000 kr på 6 mdr, så skal der modregnes 1000 kr/md.

Det betyder at man ikke modregnes voldsomt i udbetalingsmåneden.. Bl.a. fordi bonussen hæver lønloftet..

Hvis du lader arbejdsgiver hæve din egen pensionsandel i udbetalingsmåneden, så det svare til din bonus, så slipper du for skat og am-bidrag af den her og nu.. Men den modregnes stadig i fleksløntilskuddet..

HVIS du vil have lavet en beregning, så kom på en mail til mig. Det KAN beregnes

[email protected]

Mvh Mikael

Sidst redigeret af mik16; 10-03-2015 kl. 14:17.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2015, 14:11   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvor er det bare unfair.

Sidst redigeret af Akvamarin; 10-03-2015 kl. 14:14.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2015, 14:20   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvor er det bare unfair.
Er det ??? Hvis man fik de 1000 kr mere i løn hver måned, frem for 6000 kr een gang på 6 mdr, så bliver det jo det samme Løn er løn

HVIS bonus som er en løndel IKKE blev modregnet i fleksløntilskuddet, så ville man jo få tilskud af det.. Tilskuddet afspejler jo den del der IKKE er løn..

Sidst redigeret af mik16; 10-03-2015 kl. 14:23.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2015, 14:32   #5
Bentepedersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
Bentepedersen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Bonus er noget speciel

Uanset om du opspare den som pension eller lader den udbetale, så modregnes den.. FORDI reglerne siger at løn der betales am-bidrag af + samlet pension (arbejdsgivers og egen andel ) modregnes i fleksløntilskuddet.

MEN.. Bonus der udbetales samlet, og som er optjent over flere måneder, skal fordeles over samme antal måneder..

Altså har man optjent 6000 kr på 6 mdr, så skal der modregnes 1000 kr/md.

Det betyder at man ikke modregnes voldsomt i udbetalingsmåneden.. Bl.a. fordi bonussen hæver lønloftet..

Hvis du lader arbejdsgiver hæve din egen pensionsandel i udbetalingsmåneden, så det svare til din bonus, så slipper du for skat og am-bidrag af den her og nu.. Men den modregnes stadig i fleksløntilskuddet..

HVIS du vil have lavet en beregning, så kom på en mail til mig. Det KAN beregnes

[email protected]

Mvh Mikael
Nu er det jo ikke løn men en BONUS Anette snakker om
Bentepedersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2015, 14:39   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Er det ??? Hvis man fik de 1000 kr mere i løn hver måned, frem for 6000 kr een gang på 6 mdr, så bliver det jo det samme Løn er løn

HVIS bonus som er en løndel IKKE blev modregnet i fleksløntilskuddet, så ville man jo få tilskud af det.. Tilskuddet afspejler jo den del der IKKE er løn..
Det jeg synes er unfair er at man som del af et team har gjort noget der har udløst en bonus udbetaling. Men fordi hun er fleksjobber bliver hun ikke belønnet.

Jeg ved godt at man selvfølgelig ikke skal have mere fra staten end rimeligt. Men det er da lidt surt ikke at kunne mærke at man har fået udbetalt bonus fra arbejdspladesen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2015, 14:47   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bentepedersen Se meddelelser
Nu er det jo ikke løn men en BONUS Anette snakker om
Det er stadig LØN.. Fordi der betales am-bidrag af beløbet.. Det fremgår ganske klart af loven..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det jeg synes er unfair er at man som del af et team har gjort noget der har udløst en bonus udbetaling. Men fordi hun er fleksjobber bliver hun ikke belønnet.

Jeg ved godt at man selvfølgelig ikke skal have mere fra staten end rimeligt. Men det er da lidt surt ikke at kunne mærke at man har fået udbetalt bonus fra arbejdspladesen.
Nu har jeg ikke lavet reglerne Men sådan som de nu engang er skruet sammen, så kan det ikke være anderledes..

Fleksløntilskuddet beregnes/ modregnes alt efter ens lønindkomst.. Jo mere løn/ indkomst jo mindre tilskud.. Og omvendt..
Så HVIS en bonus der er en indkomst ikke skulle modregnes, så ville det jo udløse et for stort tilskud.. Og reelt ville det betyde, at man fik både tilskud OG sin bonus..

Indkomst der modregnes beskrives således.. Og der betales altså am-bidrag af en optjent bonus.

Citat:

§ 1. I denne bekendtgørelse forstås ved:
1) Lønindtægt: Løn, som er A-indkomst eller B-indkomst, hvoraf der skal betales arbejdsmarkedsbidrag og det samlede bidrag til en pensionsordning, som er led i et ansættelsesforhold.

Sidst redigeret af mik16; 10-03-2015 kl. 15:01.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2015, 15:04   #8
Anettesn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2014
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Anettesn er ny på vejen
Tak mange gange Michael, så snart jeg komme hjem til en computer skriver jeg lige en mail til dig med min oplysninger . Kan du også svare mig på hvorfor mit fradrag som kommunen bruger, er forskellig fra måned til måned, jeg har spurgt der ned og svaret var at så beregnede deres system det, uhm, kun nu godt tænke mig lidt mere logisk svare. Anette
Anettesn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2015, 15:14   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anettesn Se meddelelser
Tak mange gange Michael, så snart jeg komme hjem til en computer skriver jeg lige en mail til dig med min oplysninger . Kan du også svare mig på hvorfor mit fradrag som kommunen bruger, er forskellig fra måned til måned, jeg har spurgt der ned og svaret var at så beregnede deres system det, uhm, kun nu godt tænke mig lidt mere logisk svare. Anette
Det tager vi altsammen på mail.. Du skal være velkommen
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2015, 09:22   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Da fleksydelsen og tilskud, samlet set beregnes ud fra 37timer om ugen, virker det også på mig, URETFÆRDIGT, at man ikke kan få denne EKSTRA udbetaling/bonus, som andre jo får glæde af, ud over deres faste løn, for de 37timer!

Umiddelbart, burde de(en bonus) kunne udbetales udover, idet flekstilskuddet jo beregnes ud fra timer, og ikke hvor høj eller lav lønnen er!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension