K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2013, 21:08   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Allerførst skal du vide, at når kommunen giver afslag på fp, og nu vil visitere dig til fleks, så er det sandsynligvis p.g.a. kassetænkning, intet andet.

Lad være med, at tage det personligt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Jeg har ikke hørt fra BAN eller min kommune endnu ang min ftp klage over afgørelsen, men min sbh skriver jo i denne partshøring til fleks, at klagen er videresendt for behandling hos BAN.

Det ville jeg nok starte med, at få helt styr på.
Skriv til kommunen, at du kan se i din partshøring vedr. fleks, at din klage over afslag på førtidspension er sendt videre til BAN, skriv at du gerne vil have oplyst hvornår klagen er sendt til BAN, da du ikke har modtaget oplysning om dette tidligere.
Aflever skrivelsen mod kvittering.

Samtidig kan du ringe til BAN og spørge, om de har modtaget din klage fra din kommune.

Så vidt jeg husker plejer man, at få et brev fra BAN når de har modtaget klagen.

Hvornår har du anket afslaget på fp?


Så du vil råde mig til at lade sagerne køre ( ftp og fleks ) og jeg i stedet fokusere på skåne behovene i det oplæg min sbh har sendt ud ?

Jeg går ud fra, at du har fået din rp til partshøring.
Det er ikke kun skånebehovene du skal fokusere på, din rp skal være så du kan genkende dig selv i den.

Når du er færdig med at kommentere den skal du sende den retur til din sb, som derefter skal forholde sig til dine kommentarer (ja, det lyder bøvlet, men det betyder, at hun skal skrive, om hun er enig i dine kommentarer eller ej), derefter skal du have den retur til underskrift.

Og det er vigtigt, at du først underskriver den når du kan kende dig selv i den.

Hvis du føler dig presset til at underskrive den, så kan du, sammen med din underskrift, skrive "læst, men ikke godkendt".


Jeg har altid sendt via email og bedt om bekræftelse på at sbh eller kommunen har modtaget det jeg har sendt til dem og jeg vedhæfter de ting som jeg vil have med i min sag, på den måde undgår jeg telefonisk kontakt eller at jeg render ind i min sbh der lige har 15 min til en snak om min sag

Hvis det plejer at fungere, så du får kvitteringen, så er det ok.

En ting jeg er faldet over er, min læge skriver i LÆ 145 ( generel helbredsattest ) under de latinske navne der nu er, som oversættelse = behandlingsutilgængelige rygsmerter.

Måske er det bare mig meeen når jeg læser de latinske navne og min sbh læser de latinske navne som bare er oversat til behandlingsutilgængelige rygsmerter på LÆ 145, så hmmm hvordan ved min sbh hvilke skåne behov der er korrekte med den lidelse jeg render rundt med ?

Har din læge skrevet dine skånebehov i den LÆ 145?
I så fald skriver du dem i din rp under dine kommentarer, og henviser til den LÆ 145.

Men ofte er skånebehovene noget man finder frem til via arb.prøvning.


Jeg mener hverken min sbh eller mig selv er jo uddannet til at læse disse ting, så jeg tænker på hvis det nu var mig der var sbh, hvordan ved jeg så hvad der er galt med ryggen ......... lægekonsulenten har bare lavet en c/p fra ovenstående uden at gå ned i detaljer med diagnosen, for fisme da, jo mere jeg kigger på de ting her jo flere spørgsmål popper der op, tror jeg laver i kommentar til partshøringen hvad diagnosen er på dansk i parentes så er der da ingen undskyldning for ikke at forstå hvad der er galt.

Den præcise diagnose er ikke så vigtig i denne sammenhæng, man tilkendes hverken fp eller fleks p.g.a. en diagnose.

Du vil jo altid kunne gå tilbage og dokumentere din diagnose via dine lægepapirer.

I denne sammenhæng er det dine skånebehov og din nedsatte arbejdsevne der er det vigtige.

Om der står lændesmerter, rygsmerter eller noget helt tredje betyder ikke så stort.


Jeg er mega usikker på hvor meget jeg skal kæmpe i mod det med fleks hun sbh har indstillet mig til for hvad er alternativet ?

Det vigtigste er, at din anke vedr. afslaget på fp kører, som den skal.

Hvis du får medhold i din anke af fp, så får du jo fp.

Hvis du derimod ikke får medhold, så må du nok tage til takke med fleks. Ihvertfald lige nu.

Mange har måttet acceptere, at blive visiteret til fleks, selvom de egentlig var berettiget til fp.

Det er trist, men desværre sandt.

Så lad være med, at kæmpe imod fleks, men sørg for, at din rp er i orden.


Hun har sat mig for højt i fleks timer, hun siger jeg kan arbejde hjemmefra med noget IT halløj med opkobling til internettet ........... hvordan spørger jeg bare, jeg har nada forstand på noget IT halløj og hvordan tjekker man hvad jeg flekser med hjemmefra, min sbh mener at jeg passende kunne flekse om natten hvor jeg alligevel er vågen pga smerter .........

IT jobs kræver uddannelse, jeg kan ikke bare komme fra gaden og søge om at jeg vil lave hjemmesider som hun ligger op til som en mulighed, jeg aner intet om kodning og css eller hvad det nu hedder alt sammen

Det gør mig faktisk mega usikker det her med det fleks halløj min sbh hun siger jeg kan passe et fleks ved computeren hjemmefra ved at sidde eller stå foran en skærm ........... dette er ikke et skånehensyn til min lidelse, tvært imod.

Jeg er i 7 sind ................

BTW er der nogen herinde der ved hvad en xtra ryghvirvel kaldes på latin i en eller anden diagnose ? er det mon det der kaldes : lumbosakral overgangshvirvel i form af partiel lumbalisation af s1
SB'er, og kommuner i al almindelighed, siger og skriver mange mærkelige ting, i kassetænkningens navn.

Jeg præsterede 6-9 timer om ugen i en arb.prøvning og blev visiteret til fleks med påstand om, at jeg kunne klare 20 timer pr. uge.

Som loven er nu kan man visiteres til fleks på ganske få timer.

Men hvis du bliver visiteret til fleks, så er det for det første ikke nemt, at få et fleksjob.
Og for det andet, så vil der, forud for etablering af et fleksjob, være en praktikperiode, typisk på en måned, og denne praktik er beregn et til, at afstemme bl.a. timetal og skånebehov.

Så alt det skal du ikke fokusere på nu.

Jeg synes du skal koncentrere dig om 2 ting.
1. At få styr på din ankesag.
Hvornår har kommunen sendt den til BAN?
Har BAN modtaget din anke?

2. Kommenter på din rp.
Skriv gerne de præcise diagnoser, hvis du synes.
Skriv de skånehensyn som din læge har skrevet.
Henvis til de lægepapirer, som du citerer.

Hvis du har papirer fra en arb.prøvning, som modsiger sb's påstand vedr. timetal, så henvis til disse papirer, og vedlæg dem i kopi.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 07:31   #22
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
100 tak for dine svar vovse

Hvornår har du anket afslaget på fp?

Kan se på min mail at det gjorde jeg den 25 marts og min sbh hun svare tilbage via mail tilbage den 27 marts at min klageer klage videresendt til rette vedkommende til videre behandling.

Jeg går ud fra, at du har fået din rp til partshøring.

Hmmm ja og nej, min rp blev jo smidt over på det der forberedelsesskema til rehabiliteringsteamet via et møde hvor jeg samtidig søgte ftp og hvor min sbh melder ud at når jeg nu søgte ftp, så indstiller hun mig til fleks, så min sbh indstilling ville blive behandlet på samme møde hos rehabiliteringsteamet hvor de tager min ftp ansøgning op.

Rp blev jo afskaffet her den 1 jan. 2013

Har din læge skrevet dine skånebehov i den LÆ 145?

Jeg har disse kraftige smerter ved gang, stående stilling, siddende stilling, liggende stilling, hvile stilling, vrid og bøjning af lænd osv. og min læge og speciallæge osv. skriver at jeg ikke kan foretage rygbelastende arbejde og at dette skånehensyn er varigt og det fremgår blandt andet af LÆ 145.

Men ofte er skånebehovene noget man finder frem til via arb.prøvning.

Jeg har været i 2 arbejdsprøvninger, jeg har henvist til min jobkonsulents konklusion der blandt skriver at min arbejdsevne er voldsom nedsat og at hjælpemidler eller personlig assistance ikke kan udvikle eller forbedre min arbejdsevne og at min effektivitet har været væsentligt nedsat trods mit lave time antal om ugen.

--------------

Min sbh udtalte til mig, til det der møde hvor jeg søgte ftp, at hun indstiller mig til fleks når jeg nu søgte ftp, selvom jeg ikke var den mest oplagte fleksjobber men at jeg ude i fremtiden nok ville blive i stand til at tage flere fleks timer ( dette til trods for at alle steder, læge, hospital, smertekllink, rygcenter osv udtaler at der ikke kan forventes nogen bedring i rygsmerterne og at kun smertestillende medicin evt. kan hjælpe lidt, men det med smertestillende medicin røg til jorden med at brag og efter 9 mdr på smerteklinik fik jeg at vide at de ikke kunne gøre mere, da min krop ikke kan tåle de typer medicin man tilbyder til smertelindring ( jeg troede jeg skulle dø til tider og min krop lukkede helt ned og jeg kunne stort set kun ligge og se ud af mine øjne pga negativ respons fra min krop ang indtagelse af medicin ) så valget står mellem pest og kolera.

Et emne min sbh gør meget ud af i hendes indstilling til fleks, at jeg på sigt kan gå op i timer og grunden er vel at så længe jeg er på et meget lavt ugentligt time antal, så skal der jo være udsigt til at man kan gå op i tid ellers falder hendes indstilling jo til jorden med at brag.

En af de ting man ignorer fra kommunens side er at da jeg var i arbejdsprøvning havde jeg ikke noget fritids liv, da min fritid gik med jeg kastede op pga smerter, besvimede, havde svedeture, jeg kunne ikke bevæge mig grundet kraftig øget smertepåvirkning, hvile var umulig at få osv osv osv. det står i min dagbog som jeg skrev da jeg var i arbejdsprøvningerne, men det ser kommunen bort fra i min ftp sag og nu her i indstilling til fleks.

I indstilling til fleks af rehabiiteringsteamet er udsigten god til at jeg på sigt kan komme op i tid og at jeg kan søge fleksjob inden for IT for et eller andet firma med hjemme opkobling til internettet.

Jeg har spurgt til hvilke IT jobs der her tænkes på, da IT er et vidt begreb og jeg har nada erfaring inden for IT, men min sbh siger at jeg nok kunne lære at lave hjemmesider hjemme fra og jeg har enda vist hende jobopslag inden for IT området for at vise hende at det kræver erfaring og god uddannelse for bare at komme i betragtning til et eller andet IT job, men det er som at tale for døve øre.

Ang min ftp sag, så er det alså forvirrende at man indstiller mig til fleks når man behandler min ftp ansøgning via rehabiliteringsteamts indstilling efter afslag på ftp, jeg har altid hørt man skal klage over 1 ting af gangen, men når jeg klager over ftp afslag, er jeg nød til at klage over indstilling til fleks også og på de vilkår de indstiller mig til fleks på for ikke at nævne time antallet er sat for højt

I går lavede jeg et udkast til " Kommentar til min klage over afslag på førtidspension og til partshøring jfr. forvaltningsloven § 19 af § 70-a oplæg vedr. fleksjob. "

Jeg har tænkt mig at sende dette udkast videre til BAN hvor jeg klager over ftp afslag og få det lagt ind som et bilag til min klage og så selvfølgelig til den partshøring til fleks indstillingen der senest skal være afleveret på Fredag.

Jeg har brugt lidt af din beskrivelse af L5/S1 da hold da op det var rart og dejligt at få det på dansk taaark.

Jeg uddyber hvad min lidelse er og hvad den medføre og betyder for min i hverdagen 24 time i døgnet og hvilke konsekvenser det giver når jeg bevæger omtalte område og hvorfor at med den fleks der er lagt op til nu ikke tager hensyn til mine skånebehov og at det med min diagnose er dette ikke skånehensyn til min ryg/lænd men en optrapning til en forværring af min lidelse.

Jeg var lige ved at lægge min klage til gennemsyn her på k10, men jeg trak i land igen da jeg ikke ønsker at den bliver offentligt tilgængelig lige pt. da måske min sbh kigger med her på k10 hvem ved

Jeg må hellere skrive en mail til min sbh i dag, for at høre det der med at hun skriver i en partshøring at min sag er overgået til BAN, så er det bare sært jeg intet har hørt fra kommunen eller fra BAN angående dette.

Sidst redigeret af mookmik; 16-04-2013 kl. 07:35.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 08:21   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
100 tak for dine svar vovse

Hvornår har du anket afslaget på fp?

Kan se på min mail at det gjorde jeg den 25 marts og min sbh hun svare tilbage via mail tilbage den 27 marts at min klageer klage videresendt til rette vedkommende til videre behandling.

Ok, så er det ikke så længe siden.
Når du afleverer sådan en anke har kommunen 4 uger til, at genvurdere deres afgørelse, og hvis de fastholder deres afslag, så skal de sende sagen til BAN. Og de 4 uger er jo ikke gået endnu.
Men når sb skriver om det i partshøringen, så må de jo have sendt den til BAN.
Ring til BAN for at høre, om de har modtaget den.


Jeg går ud fra, at du har fået din rp til partshøring.

Hmmm ja og nej, min rp blev jo smidt over på det der forberedelsesskema til rehabiliteringsteamet via et møde hvor jeg samtidig søgte ftp og hvor min sbh melder ud at når jeg nu søgte ftp, så indstiller hun mig til fleks, så min sbh indstilling ville blive behandlet på samme møde hos rehabiliteringsteamet hvor de tager min ftp ansøgning op.

Rp blev jo afskaffet her den 1 jan. 2013

Ja, undskyld, nu kan jeg jo se, i dit 1. indlæg, at der er tale om en "partshøring til en § 70-a oplæg".
Denne kender jeg ikke, men jeg kan forstå på Web's indlæg, at du skal kommentere på den, på samme måde, som med rp'en.


Har din læge skrevet dine skånebehov i den LÆ 145?

Jeg har disse kraftige smerter ved gang, stående stilling, siddende stilling, liggende stilling, hvile stilling, vrid og bøjning af lænd osv. og min læge og speciallæge osv. skriver at jeg ikke kan foretage rygbelastende arbejde og at dette skånehensyn er varigt og det fremgår blandt andet af LÆ 145.

Problemet heri er, at der kan være stor forskel på hvad "ikke rygbelastende arbejde er".
Claus Hjort Frederiksen var jo af den overbevisning, at mennesker med ryg-problemer blot skal have et kontorjob, og så er den sk*d slået.

Men fakta er, at ikke ret mange med ryg-problemer kan klare et stillesiddende job.

Men som jeg forstår det, så er der ingen af dine læger, der har skrevet de præcise skånehensyn ned.

Men skriv i partshøringen, at din erfaring er, at du får disse "kraftige smerter ved gang, stående stilling, siddende stilling, liggende stilling, hvile stilling, vrid og bøjning af lænd osv."

Men ofte er skånebehovene noget man finder frem til via arb.prøvning.

Jeg har været i 2 arbejdsprøvninger, jeg har henvist til min jobkonsulents konklusion der blandt skriver at min arbejdsevne er voldsom nedsat og at hjælpemidler eller personlig assistance ikke kan udvikle eller forbedre min arbejdsevne og at min effektivitet har været væsentligt nedsat trods mit lave time antal om ugen.

Den er jo ganske klar og tydelig, hold fast i den.

--------------

Min sbh udtalte til mig, til det der møde hvor jeg søgte ftp, at hun indstiller mig til fleks når jeg nu søgte ftp, selvom jeg ikke var den mest oplagte fleksjobber men at jeg ude i fremtiden nok ville blive i stand til at tage flere fleks timer ( dette til trods for at alle steder, læge, hospital, smertekllink, rygcenter osv udtaler at der ikke kan forventes nogen bedring i rygsmerterne og at kun smertestillende medicin evt. kan hjælpe lidt, men det med smertestillende medicin røg til jorden med at brag og efter 9 mdr på smerteklinik fik jeg at vide at de ikke kunne gøre mere, da min krop ikke kan tåle de typer medicin man tilbyder til smertelindring ( jeg troede jeg skulle dø til tider og min krop lukkede helt ned og jeg kunne stort set kun ligge og se ud af mine øjne pga negativ respons fra min krop ang indtagelse af medicin ) så valget står mellem pest og kolera.

Det er en fordel, hvis du har dette, at du ikke kan tåle den smertestillende medicin, på skrift.
Sørg i så fald for, at kommunen også har det.


Et emne min sbh gør meget ud af i hendes indstilling til fleks, at jeg på sigt kan gå op i timer og grunden er vel at så længe jeg er på et meget lavt ugentligt time antal, så skal der jo være udsigt til at man kan gå op i tid ellers falder hendes indstilling jo til jorden med at brag.

Lige præcis.
Og her skal du så henvise til det fra jobkonsulenten vedr. din arb.prøvning.

En af de ting man ignorer fra kommunens side er at da jeg var i arbejdsprøvning havde jeg ikke noget fritids liv, da min fritid gik med jeg kastede op pga smerter, besvimede, havde svedeture, jeg kunne ikke bevæge mig grundet kraftig øget smertepåvirkning, hvile var umulig at få osv osv osv. det står i min dagbog som jeg skrev da jeg var i arbejdsprøvningerne, men det ser kommunen bort fra i min ftp sag og nu her i indstilling til fleks.

Jeg går ud fra, at du har afleveret kopi af denne dagbog til kommunen, og at du har kvittering på det.

Men jeg mener det må være nok, at du henviser til det fra jobkonsulenten vedr. din arb.prøvning.
Det siger jo det hele.


I indstilling til fleks af rehabiiteringsteamet er udsigten god til at jeg på sigt kan komme op i tid og at jeg kan søge fleksjob inden for IT for et eller andet firma med hjemme opkobling til internettet.

Jeg har spurgt til hvilke IT jobs der her tænkes på, da IT er et vidt begreb og jeg har nada erfaring inden for IT, men min sbh siger at jeg nok kunne lære at lave hjemmesider hjemme fra og jeg har enda vist hende jobopslag inden for IT området for at vise hende at det kræver erfaring og god uddannelse for bare at komme i betragtning til et eller andet IT job, men det er som at tale for døve øre.

Om hun mener du kan klare det ene eller det andet job, bør du lade gå ind af det ene øre og ud af det andet.
Det er de andre ting der er vigtige, og som du skal fokusere på.

Ang min ftp sag, så er det alså forvirrende at man indstiller mig til fleks når man behandler min ftp ansøgning via rehabiliteringsteamts indstilling efter afslag på ftp, jeg har altid hørt man skal klage over 1 ting af gangen, men når jeg klager over ftp afslag, er jeg nød til at klage over indstilling til fleks også og på de vilkår de indstiller mig til fleks på for ikke at nævne time antallet er sat for højt

Jeg er ikke sikker på, at man kan klage over indstilling til fleks, men hvis først de træffer afgørelse om, at visitere dig til fleks, så er der truffet en afgørelse i din sag, og den kan du anke.

Det er vigtigt, at bruge sin energi de rigtige steder, ellers brænder man simpelthen sammen.


I går lavede jeg et udkast til " Kommentar til min klage over afslag på førtidspension og til partshøring jfr. forvaltningsloven § 19 af § 70-a oplæg vedr. fleksjob. "

Du skal ikke kommentere på afslag på fp.
Du skal ringe til BAN og spørge, om de har modtaget din anke.
Din anke er ret ny, så det er ikke sikkert, at de er nået så langt, men når BAN har modtaget din anke, så bør du modtage et brev fra dem, om at de har modtaget den.
Og når du har fået det brev, så bør du bede om aktindsigt hos BAN, så du kan tjekke op på hvad kommunen har sendt til dem.
Og hvis der så er noget kommunen ikke har sendt med (f.eks. akter, som er i dit favør. F.eks. det fra jobkonsulenten vedr. din arb.prøvning), så sender du kopi af disse akter til BAN.

Koncentrer dig lige nu, om partshøringen vedr. fleks.


Jeg har tænkt mig at sende dette udkast videre til BAN hvor jeg klager over ftp afslag og få det lagt ind som et bilag til min klage og så selvfølgelig til den partshøring til fleks indstillingen der senest skal være afleveret på Fredag.

Jeg har brugt lidt af din beskrivelse af L5/S1 da hold da op det var rart og dejligt at få det på dansk taaark.

Glæder mig, at du kunne bruge noget af det jeg har skrevet.
Jeg har en æld-gammel bog om anatomi og fysiologi, fra dengang min mor, og senere min moster, læste til sygeplejersker, men nogle ting ændrer sig jo ikke.


Jeg uddyber hvad min lidelse er og hvad den medføre og betyder for min i hverdagen 24 time i døgnet og hvilke konsekvenser det giver når jeg bevæger omtalte område og hvorfor at med den fleks der er lagt op til nu ikke tager hensyn til mine skånebehov og at det med min diagnose er dette ikke skånehensyn til min ryg/lænd men en optrapning til en forværring af min lidelse.

Bare husk, at holde alle følelser ude når du skriver, hold det gerne lidt forretningsmæssigt.
Dine personlige meninger og følelser kan ikke bruges til noget i denne sammenhæng.


Jeg var lige ved at lægge min klage til gennemsyn her på k10, men jeg trak i land igen da jeg ikke ønsker at den bliver offentligt tilgængelig lige pt. da måske min sbh kigger med her på k10 hvem ved

Jeg må hellere skrive en mail til min sbh i dag, for at høre det der med at hun skriver i en partshøring at min sag er overgået til BAN, så er det bare sært jeg intet har hørt fra kommunen eller fra BAN angående dette.
Jeg kender godt til paranoiaen vedr. at skrive om sin sag herinde, men hvis du fjerner alle navne, også navn på kommunen o.l., så bør det ikke være et problem.

Fordelen ved, at lægge en kladde herind er, at mange kan komme med input og rettelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 09:43   #24
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Jeg har lige fået et svar fra min sbh og hun skriver dette :

---
Hej xxxxxxx

Jeg har oplysningerne fra et brev som er lagt i din elektroniske pensionssag.

Brevet er sendt til beskæftigelsesankenævnet, dateret den 08.04.13.

Jeg videresender din mail til et medlem af pensionsteamet så de kan få dig opdateret i sagen


Edit :

Jeg sendte min sbh en mail mere med spørgsmålet om det er noget jeg skulle selv logge ind på evt via nemid og her kom svaret :

Hej xxxxx

Den elektroniske pensionssag betyder en sag, hvor der journaliseres alle akter og dokumentation som er brugt i forhold til din pensionssag. Dvs lægelige oplysninger, rehab-teamets indstilling, evaluering fra jobkonsulent, din klage osv. Det er for mig at se akter som du alle er bekendte med – med undtagen af det her sidste genvurderingsbrev. Det er ikke en sag du kan få adgang til via nem-id.

Sagen er sendt herfra den 8.4(ud fra hvad jeg kan se), så der burde snart komme et brev om at de har modtaget din sag til videre behandling.

Har videresendt din mail til medlem af pensionsteamet for at orientere dig.

Tror det har været en forglemmelse at sende orientering/kopi af brev sendt til beskæftigelsesankenævnet til dig…….


---

mht til min dagbog, den blev sendt via email til sbh og jobkonsulent engang om ugen og jeg har modtaget kvittering på det via email.

Min sbh sagde til mig da jeg søgte ftp at det jo ikke var sikkert at man læste min dagbog, men nu var den jo med i min sag om ikke andet så personligt tror jeg ikke de har kastet et blik på mine notater, hvor et helvede jeg gik igennem under arbejdsprøvningerne.

Men jeg har henvist til dagbogsnota og sendt et bilag med til BAN klagen for at få det med dagbogen " op på bordet " og jeg har henvist til jobkonsulenten og læger osv. ( dette er ftp klagen jeg omtaler )

Jeg har på skrift fra specielt rygcenter at al bevægelse er meget smertefuld og blandt andet det oversatte min læge til at jeg ikke kan foretage rygbelastende arbejde i LÆ 145.

Jeg skal lige have tjekket op på speciallæge udtalelser om dette og hvad de skriver konkret om emnet, men som minimum skriver de det samme som min læge har gjort.

Det er mega svært at holde følelserne udenfor, især når man mener man bliver misforstået, jeg føler ikke at kommunen har sat sig ind i hvilken ryglidelse det drejer sig om, men bare fyrer noget standard halløj af de kan dække sig ind under det er lige som om det er op til mig at holde fast i og jeg skal bevise at jeg er alså sygemeldt med den lidelse man nu engang bære rundt på.

Kommunen ignorere blandt andet min jobkonsulents konklusion og fisker et par linier ud de kan bruge, uden at tage hele konklusionen med i betragtningen.

Afslaget på ftp er jo også en standard tekst man kan finde på google og så lader kommunen den hænge der og tromler videre.

Fino så ........ her er den kladde jeg lavede i går og sav mig nu ikke ned jeg prøver på at holde fokus på min lidelse med dokumentation, men det er dælme svært at skrive om, kan mærke man bliver " sur og ked af det " .......


---
Kommentar til partshøring jfr. forvaltningsloven § 19 af § 70-a oplæg.

Den smerteproblematik jeg har, vil jeg prøve at beskriver her, smerterne sidder i det der kaldes L5/S1.

L5 er den nederste af lændehvirvlerne/Lumbalhvirvlerne, og S1 er den første af bækkenhvirvlerne/Sacralhvirvlerne.
Billede til dette link er vedhæftet som fil, se venligst dokumentation med navn L5_S1.

http://www.mille-soeren.dk/20_du_kan...erior_View.jpg

Der siges at jeg har vist en rest arbejdsevne på godt 7 timer hos min arbejdsprøvning hos xxxxx i xxxxx.

Dette er ikke den fulde sandhed, jeg mødte op som jeg skulle og var der i de timer om ugen som jeg skulle, men man ser bort fra den effektive arbejdstid der som minimum ligge på 50 % lavere end de 7 timer jeg er sat til i fleks og som samtidigt medførte at jeg ikke havde noget fritidsliv efter jeg havde fri fra arbejdsprøvning, da smerterne steg markant meget og det betød at jeg kastede op, fik feber, øget smerter til 8 og endda 9 på 10 smerteskalaen (læs evt. dagbogsnotater og konklusion fra jobkonsulenten), jeg blev svimmel, havde svedeture og min lænd føltes stift og ubehagelig hård som en sten hele døgnet igennem, hvilket ellers "kun" er den normale tilstand for mig efter jeg har hvilet eller sovet og at jeg ikke kunne gøre noget i privaten (fritiden) andet end at kæmpe med at få mine smerte ned igen, hvilket tog og tager lang tid (dage) at komme tilbage på en smerte niveau på 7/10 som er det niveau min smerter ligger på en smerteskala fra 0 til 10.

Mine smerter ligger konstant på minimum 7/10 på den 10 smerteskala og det har den gjort som minimum uafbrudt siden jeg kom til skade i november 2010 med min lænd.

Som det fremgår af mine journaler fra eksempelvis xxxx rygcenter eller fra LÆ 145 (generel helbredsattest) fremgår det, at jeg ikke kan foretage nogen form for rygbelastende arbejde og at dette skånehensyn er varigt og at der ikke kan forventes nogen bedring i min smerteproblematik i fremtiden (læs evt. også jobkonsulentens konklusion af min arbejdsprøvning fra 3 Jan 2013).

Jeg vil gerne bede jer om at ligge mærke til hvad min diagnose er : L5 er den nederste af lændehvirvlerne/Lumbalhvirvlerne, og S1 er den første af bækkenhvirvlerne/Sacralhvirvlerne.

Jeg har disse kraftige smerter ved løft, gang, stående stilling, siddende stilling, liggende stilling, hvile stilling, vrid og bøjning eksempelvis forover af lænd, kort sagt ved enhver bevægelse, vrid eller belastning af området L5/S1, dette er beskrevet af bland andet ryg center i xxx.

Der har ikke været nogen bedring siden jeg fik skaden i november 2010, smerteproblematikken har været konstant 24 timer i døgnet til d.d. og jeg har været igennem al den behandling findes.

I mit fleksjob som jeg er blevet indstillet til, bliver jeg tilbudt at arbejde med følgende skiftende stillinger med en computer, som enten er siddende, liggende på ryggen, stående, gående, løft af pc og med bøjning og vrid i lænd.
Ingen af disse stillinger giver en aflastning af min lænd, men forværre kun smerten i min lænd, da jeg kommer til at vride, presse, aktivere området af L5/S1, hvilket også er blevet bekræftet i mine arbejdsprøvninger.

Med min diagnose er dette ikke aflastning af min lænd i området L5/S1 eller et skånehensyn til min ryg/lænd, men en optrapning til en forværring af min lidelse og min smerteproblematik, ganske som det var tilfældet i min arbejdsprøvning hos xxxxxx.

Udsigten eller prognosen for at jeg kan blive smertefri i L5/S1 er, at der ikke kan forventes nogen bedring af rygsmerterne (læs evt. generel helbredsattest LÆ 145 side 3 under prognose) og den smertestillende behandling er afsluttet, samt al behandling er afprøvet og gennemført og afsluttet, hvilket stemmer i over ens med, at jeg har haft de samme høje smerter i min lænd L5/S1 siden jeg kom til skade ved et løft på mit daværende arbejde hos xxx i xxxx i november 2010.

Med Venlig Hilsen

xxxxx


---

Husk på dette kun er en kladde og grunden til jeg skriver om mine smerter på den måde er, at jeg har ikke oplevet andre end sagsbehandlere der læser/kigger på min sag og de spørger gang på gang hvad er det jeg fejler, derfor prøver jeg denne gang at dokumentere hvad min lidelse går ud på og hvad den har af konsekvenser ( uden at blive for personlig med mine følelser )

Sidst redigeret af mookmik; 16-04-2013 kl. 10:34.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 20:38   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Jeg har lige fået et svar fra min sbh og hun skriver dette :

---
Hej xxxxxxx

Jeg har oplysningerne fra et brev som er lagt i din elektroniske pensionssag.

Brevet er sendt til beskæftigelsesankenævnet, dateret den 08.04.13.

Jeg videresender din mail til et medlem af pensionsteamet så de kan få dig opdateret i sagen


Edit :

Jeg sendte min sbh en mail mere med spørgsmålet om det er noget jeg skulle selv logge ind på evt via nemid og her kom svaret :

Hej xxxxx

Den elektroniske pensionssag betyder en sag, hvor der journaliseres alle akter og dokumentation som er brugt i forhold til din pensionssag. Dvs lægelige oplysninger, rehab-teamets indstilling, evaluering fra jobkonsulent, din klage osv. Det er for mig at se akter som du alle er bekendte med – med undtagen af det her sidste genvurderingsbrev. Det er ikke en sag du kan få adgang til via nem-id.

Sagen er sendt herfra den 8.4(ud fra hvad jeg kan se), så der burde snart komme et brev om at de har modtaget din sag til videre behandling.

Har videresendt din mail til medlem af pensionsteamet for at orientere dig.

Tror det har været en forglemmelse at sende orientering/kopi af brev sendt til beskæftigelsesankenævnet til dig…….


Det lyder jo alt sammen ganske fornuftigt.
Vent en måneds tid og se, om ikke du får et brev fra BAN.


---

mht til min dagbog, den blev sendt via email til sbh og jobkonsulent engang om ugen og jeg har modtaget kvittering på det via email.

Super. Så er det ihvertfald ikke din skyld hvis der er noget de er uvidende om.

Min sbh sagde til mig da jeg søgte ftp at det jo ikke var sikkert at man læste min dagbog, men nu var den jo med i min sag om ikke andet så personligt tror jeg ikke de har kastet et blik på mine notater, hvor et helvede jeg gik igennem under arbejdsprøvningerne.

Det kan du nemt have ret i, men du ikke gøre så meget ved det.

Men jeg har henvist til dagbogsnota og sendt et bilag med til BAN klagen for at få det med dagbogen " op på bordet " og jeg har henvist til jobkonsulenten og læger osv. ( dette er ftp klagen jeg omtaler )

Vent med at sende noget til BAN.
Når BAN har modtaget din anke, så skriver de til dig, og hvis de ikke af sig selv har sendt kopi af det de har modtaget fra din kommune, så beder du om aktindsigt hos BAN.
Når du så har set hvad kommunen har sendt til BAN, sender du det, som du mener, der mangler.


Jeg har på skrift fra specielt rygcenter at al bevægelse er meget smertefuld og blandt andet det oversatte min læge til at jeg ikke kan foretage rygbelastende arbejde i LÆ 145.

Jeg skal lige have tjekket op på speciallæge udtalelser om dette og hvad de skriver konkret om emnet, men som minimum skriver de det samme som min læge har gjort.

Det vil være super hvis de har "penslet det ud".

Det er mega svært at holde følelserne udenfor, især når man mener man bliver misforstået, jeg føler ikke at kommunen har sat sig ind i hvilken ryglidelse det drejer sig om, men bare fyrer noget standard halløj af de kan dække sig ind under det er lige som om det er op til mig at holde fast i og jeg skal bevise at jeg er alså sygemeldt med den lidelse man nu engang bære rundt på.

Ja, det er svært, at holde følelserne ude, men det er mit indtryk, at man bliver taget mere seriøst, hvis man holder sig til fakta.

Kommunen ignorere blandt andet min jobkonsulents konklusion og fisker et par linier ud de kan bruge, uden at tage hele konklusionen med i betragtningen.

Dette er helt normalt, desværre, og en del af kommunernes kassetænkning.
Det er netop derfor der er så vigtigt, at borgeren kommer med relevante kommentarer.


Afslaget på ftp er jo også en standard tekst man kan finde på google og så lader kommunen den hænge der og tromler videre.

Fino så ........ her er den kladde jeg lavede i går og sav mig nu ikke ned jeg prøver på at holde fokus på min lidelse med dokumentation, men det er dælme svært at skrive om, kan mærke man bliver " sur og ked af det " .......

Din kladde er faktisk helt fin, men alligevel kan jeg ikke lade være med, at rette lidt hist og her, men meget af det er småting.

Jeg gør det med rødt.

---
Kommentar til partshøring jfr. forvaltningsloven § 19 af § 70-a oplæg.

(Den smerteproblematik jeg har, vil jeg prøve at beskriver her, smerterne sidder i det der kaldes L5/S1.)

Jeg ville skrive:
Min smerteproblematik sidder i lænden, nærmere betegnet L5/S1. Disse hvirvler sidder lige under taljehøjde på et par normale jeans.


(L5 er den nederste af lændehvirvlerne/Lumbalhvirvlerne, og S1 er den første af bækkenhvirvlerne/Sacralhvirvlerne.
Billede til dette link er vedhæftet som fil, se venligst dokumentation med navn L5_S1.

http://www.mille-soeren.dk/20_du_kan...erior_View.jpg)
Dette ville jeg udelade, det er unødvendigt.

Min sagsbehandler har skrevet, at jeg har vist en rest arbejdsevne på godt 7 timer hos min arbejdsprøvning hos xxxxx i xxxxx.

Dette er ikke den fulde sandhed, jeg mødte op som jeg skulle og var der i de timer om ugen som jeg skulle, men man ignorerer totalt den effektive arbejdstid, der som minimum ligger 50 % lavere end de 7 timer (jeg er sat til i fleks og), som samtidig medførte, at jeg ikke havde noget liv efter jeg havde fri fra arbejdsprøvning, da smerterne steg markant og det betød, at jeg kastede op, fik feber, øget smerter til 8 og endda 9 på smerteskalaen, som går fra 1 - 10 (vedlæg en kopi af den smerteskala du har brugt, jeg kan linke til en, som jeg selv har brugt) (dette fremgår også af mine dagbogs-notater, og konklusionen fra jobkonsulenten).
Jeg blev svimmel, havde svedeture og min lænd føltes stiv, og ubehagelig hård som en sten hele døgnet igennem, hvilket ellers "kun" er den normale tilstand for mig efter jeg har hvilet eller sovet, og at jeg ikke kunne gøre noget i fritiden, bortset fra, at forsøge, at restituere.
(, hvilket tog, og tager, lang tid (ca. xx dage) at komme tilbage på en smerte niveau på 7/10 som er det niveau min smerter ligger på en smerteskala fra 0 til 10.)

I stedet ville jeg skrive:
Når min lænd er blevet overbelastet så voldsomt, som den blev det i arb.prøvningen tager det sædvanligvis 7-10 (?) dage, at komme tilbage til min sædvanlige tilstand, som er ca. 7 på smerteskalaen.
Siden ulykken i november 2010 har mine smerter ligget på min. 7, vurderet ud fra vedlagte smerteskala.


(Mine smerter ligger konstant på minimum 7/10 på den 10 smerteskala og det har den gjort som minimum uafbrudt siden jeg kom til skade i november 2010 med min lænd.)
Dette kan så også udelades.

Som det fremgår af mine journaler fra eksempelvis xxxx rygcenter og fra LÆ 145 (generel helbredsattest) fremgår det, at jeg ikke kan foretage nogen form for rygbelastende arbejde, at dette skånehensyn er varigt og, at der ikke kan forventes nogen bedring i min smerteproblematik i fremtiden (læs også jobkonsulentens konklusion af min arbejdsprøvning fra 3 Jan 2013).

(Jeg vil gerne bede jer om at ligge mærke til hvad min diagnose er : L5 er den nederste af lændehvirvlerne/Lumbalhvirvlerne, og S1 er den første af bækkenhvirvlerne/Sacralhvirvlerne.)
Det ville jeg udelade.
Det er ikke din diagnose der er vigtig, men din smerteproblematik og dine skånehensyn.
Og det er beskrevet højere oppe hvad problematikken er.


Jeg oplever den kraftige forværring af mine smerter ved løft, gang, stående stilling, siddende stilling, liggende stilling, hvile stilling, vrid og bøjning, eksempelvis forover af lænd, kort sagt ved enhver bevægelse, vrid eller belastning af området L5/S1, dette er beskrevet af bland andet ryg center i xxx.
Her går jeg ud fra, at du mener forværringen af dine smerter, da jeg forstår det sådan, at dine smerter døgnet rundt ligger på ca. 7, men at de forværres hvis du gør de beskrevne ting.

Der har ikke været nogen bedring siden jeg fik skaden i november 2010, smerteproblematikken har været konstant 24 timer i døgnet til d.d. og jeg har været igennem al den behandling findes.

I indstillingen til fleksjob, bliver jeg tilbudt, at arbejde med følgende skiftende stillinger med en computer, som enten er siddende, liggende på ryggen, stående, gående, løft af pc og med bøjning og vrid i lænd.
Ingen af disse stillinger giver en aflastning af min lænd, men forværrer kun smerterne i min lænd, da jeg kommer til at vride, presse, aktivere området af L5/S1, hvilket også er blevet bekræftet i mine arbejdsprøvninger.

Med en diagnose som min har jeg svært ved at se, hvordan et sådant job skal kunne tilgodese de massive skånehensyn jeg har, grundet problematikken omkring mine lændehvirvler.

Der er ikke udsigt til forbedring vedr, min smerteproblematik, hvilket også fremgår af LÆ 145, s.3, under "prognose".
Al smertestillende behandling er afsluttet, al mulig behandling er afprøvet, og afsluttet.

Med Venlig Hilsen

xxxxx


---

Husk på dette kun er en kladde og grunden til jeg skriver om mine smerter på den måde er, at jeg har ikke oplevet andre end sagsbehandlere der læser/kigger på min sag og de spørger gang på gang hvad er det jeg fejler, derfor prøver jeg denne gang at dokumentere hvad min lidelse går ud på og hvad den har af konsekvenser ( uden at blive for personlig med mine følelser )
Jeg håber, at mine forslag til rettelser/ændringer er til at forstå.

Og så håber jeg ikke, du synes, at jeg sabler dig helt ned.

Du kan læse det igennem et par gange, og vurdere, om du kan bruge det jeg har lavet.

Din problematik sidder lige en tak længere ned end min egen, men der er flere ting jeg kan genkende.
Nu ved jeg ikke hvordan du har det med, at gå en tur, men for mig er det den bedste træning.
Hvis der går mere end 2 dage uden, at jeg kommer ud og gå en tur på min. ½ time, så kan jeg tydeligt mærke det i min ryg (lænd).
Men selvom "de kloge" påstår, at man skal ranke ryggen og skyde brystet frem når man går, så er jeg nået til den erkendelse, at dette ikke gælder for mig, for hvis jeg gør det får jeg bare mere ondt i ryggen.

Så nogle ting må man bare prøve sig frem med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 07:00   #26
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
1000 tak for dine input vovse, de er meget værdsat

Jeg har c/p det hele over i word ( med faver så fin ) og så vil jeg flette de ting ind som du forslår, da jeg godt kan se din pointe og dine øjne ser mere frisk på dette her end mine gør da man kan blive lidt bimmelim af at holde styr på alle tingene og få alle detaljerne på plads

En sidste ting til kommentarerne ( fleks ), skal jeg gøre noget ud af at skrive jeg har en xtra ryghvirvel og at der er slidgigt i L5/S1 området, jeg er usikker på om det fremgår "tydeligt" af min diagnoser på latin, dog fremgår dette fra kommunens lægekonsulent og speciallæge i arbejdsmedicin og fra røntgen og mr-scanning osv da jeg også har en diagnose der kaldes lumbosakral overgangshvirvel i form af partiel lumbalisation af S1 men jeg er usikker på om den diagnose er dækket i en af de andre diagnoser eller måske det er bedst bare at lade den " ligge " da det fremgår tydeligt via andre dokumenter som omtalt.

-------------

Den der med at komme ud at gå jow jow, det er stort set den eneste mulighed der er tilbage for at holde sig lidt i gang, ellers har al genoptræning og behandling af den slags været negativ i min situation, alle behandler og genoptrænings steder så som på rygcenter eller i kommunalt regi, der er jeg blevet bedt om at stoppe før tid, pga mine smerter og den påvirkning der har været i mit L5/S1 område, da de har samlet vuderet, at det ville kun kunne forværre min lidelse, så simple ting som svømning, cykling, løb er et " no go " og hvis jeg endelig kaster mig ud i at gøre disse ting ( når jeg er negativ og sur på mig selv og jeg skriger indvendig at det kan fanme ikke passe at jeg ikke kan disse ting mere da så gammel er jeg jo heller ikke endnu ) så ryger jeg til tælling med kraftige øget smerter i hele ryggen som regel, fra lænd til skulderblade.

Når jeg går mine ture, bare der så begynder smerten at bide fra sig da det føles som en skærende, brændende irritation i min lænd hvilket er den følelse jeg får når jeg aktivere min lænd og så skal jeg gøre op om jeg vil betale prisen senere - jeg tror du ved hvad jeg mener med at betale prisen .......

Dette smerteskema er en jeg skulle bruge/lave helt tilbage da jeg en af de første gange fik tid på rygcenter og senest gik den igen på smerteklinikken, men jeg har ikke et skema jeg plotter tingene ind i, det gøres via noter her i word på min pc, med udgangspunkt i det jeg brugte på rygcenter/smerteklinikken.

Jeg vil da gerne se det smerteskema som du omtaler, hvis det er oki med dig vovse

1000 tak igen for dine inputs jeg vil helt sikkert få det med ind i kladden så den er færdig senest fredag hvor kommunen senest skal have mine kommentar til partshørringen
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 08:26   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
1000 tak for dine input vovse, de er meget værdsat

Jeg har c/p det hele over i word ( med faver så fin ) og så vil jeg flette de ting ind som du forslår, da jeg godt kan se din pointe og dine øjne ser mere frisk på dette her end mine gør da man kan blive lidt bimmelim af at holde styr på alle tingene og få alle detaljerne på plads

Ja, man kommer nemt til, at stirre sig blind på nogle ting, og så kan det være rart med et par friske øjne.

En sidste ting til kommentarerne ( fleks ), skal jeg gøre noget ud af at skrive jeg har en xtra ryghvirvel og at der er slidgigt i L5/S1 området, jeg er usikker på om det fremgår "tydeligt" af min diagnoser på latin, dog fremgår dette fra kommunens lægekonsulent og speciallæge i arbejdsmedicin og fra røntgen og mr-scanning osv da jeg også har en diagnose der kaldes lumbosakral overgangshvirvel i form af partiel lumbalisation af S1 men jeg er usikker på om den diagnose er dækket i en af de andre diagnoser eller måske det er bedst bare at lade den " ligge " da det fremgår tydeligt via andre dokumenter som omtalt.

Der hvor jeg har skrevet, at problemet sidder lige under taljen på et par almindelige jeans, der (lige under) kan du evt. skrive diagnosen (diagnoserne), skrevet direkte af fra lægepapirer.
Evt. på både latin og dansk, hvis du har det i dine lægepapirer.

Derudover mener jeg ikke, at du skal gøre så meget ud af diagnoserne.
De mennesker der læser det har, med stor sandsynlighed, ikke en fis forstand på de dele. Og hvis det bliver for langt og indviklet kan jeg frygte, at de ikke gider, at læse det hele.
Derudover, så er det ikke dine diagnoser, der afgør, om du er berettiget til det ene eller det andet, men din arbejdsevne.
Og derfor mener jeg det er vigtigere, at fokusere på dine skånebehov.

-------------

Den der med at komme ud at gå jow jow, det er stort set den eneste mulighed der er tilbage for at holde sig lidt i gang, ellers har al genoptræning og behandling af den slags været negativ i min situation, alle behandler og genoptrænings steder så som på rygcenter eller i kommunalt regi, der er jeg blevet bedt om at stoppe før tid, pga mine smerter og den påvirkning der har været i mit L5/S1 område, da de har samlet vuderet, at det ville kun kunne forværre min lidelse, så simple ting som svømning, cykling, løb er et " no go " og hvis jeg endelig kaster mig ud i at gøre disse ting ( når jeg er negativ og sur på mig selv og jeg skriger indvendig at det kan fanme ikke passe at jeg ikke kan disse ting mere da så gammel er jeg jo heller ikke endnu ) så ryger jeg til tælling med kraftige øget smerter i hele ryggen som regel, fra lænd til skulderblade.

Når jeg går mine ture, bare der så begynder smerten at bide fra sig da det føles som en skærende, brændende irritation i min lænd hvilket er den følelse jeg får når jeg aktivere min lænd og så skal jeg gøre op om jeg vil betale prisen senere - jeg tror du ved hvad jeg mener med at betale prisen

For mit eget vedkommende er det vigtigt, at jeg er obs på hvordan jeg bruger lænden.
Når du er ude at gå, så prøv at koncentrer dig om lænde-området, og læg mærke til hvordan du bruger det.
Det kan være bitte små bevægelser, der gør en forskel.

Jeg er f.eks. blevet obs på, at hvis jeg har travlt og går hurtigt, så skyder jeg brystet og maven lidt frem, og d.v.s. at jeg bøjer bagover i lænden, og det fungerer bare ikke for mig, så kommer smerterne.
Men hvis jeg er obs på det, og sørger for, at jeg ikke bøjer bagover i lænden, så er en gåtur det bedste for min ryg.

.......

Dette smerteskema er en jeg skulle bruge/lave helt tilbage da jeg en af de første gange fik tid på rygcenter og senest gik den igen på smerteklinikken, men jeg har ikke et skema jeg plotter tingene ind i, det gøres via noter her i word på min pc, med udgangspunkt i det jeg brugte på rygcenter/smerteklinikken.

Jeg vil da gerne se det smerteskema som du omtaler, hvis det er oki med dig vovse

1000 tak igen for dine inputs jeg vil helt sikkert få det med ind i kladden så den er færdig senest fredag hvor kommunen senest skal have mine kommentar til partshørringen
Jeg brugte denne model da jeg skrev dagbog i min sidste praktik/arb.prøvning: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Jeg brugte også den smerteskala der er i tråden, og den kan evt. rettes til, så den passer på dit smertebillede.

Da jeg sendte dagbog for den første uge til sb og konsulent sendte jeg smerteskalaen med, så de vidste hvad jeg mente hvis jeg f.eks. skrev "7".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 08:48   #28
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Fint vovse, kan se at det smerteskema er meget = med det som jeg selv har brugt og det er en god ide at sende det med som du siger, så de har noget at forholde sig til, hvad man lige mener med 7/10 eksempelvis.

1000 tak vovse
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 13:09   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
1000 tak vovse
Velbekomme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 06:43   #30
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Jeg vil lige melde tilbage hvad der kom ud af sagen.

Det gik som forventet, kommunen tromlede deres indstilling igennem uden slinger i valsen og uden at ændre et komma i deres indstilling og afgørelse.

Min sagsbehandler ringede i går sidst på eftermiddagen, jeg ventede et andet opkald på min telefon, jeg har sådan en touch screen telefon, da mobilen ringede nåede jeg lige at trykke på " løft røret " og så der stod sagsbehandler i mit display aaarrgh så jeg kom til at besvare min sbh´s opkald

Min sbh sagde at hun har klokket i min sag og ikke givet mig besked om at jeg skulle have været ind under fleks fra 1 maj og have været overgået til ledigheds ydelsen fra maj, så jeg fik en måned mere på sygedagpenge og skal i dag op på jobcenter og søge om ledighedsydelse og have den afgørelse som skulle ligge klar hos jobcenter som jeg ikke har fået som jeg skulle have haft.

Er det en god/dårlig idé at klage over fleks delen og de timer kommunen har sat mig til der, som er for høj ? eller skal man bare lade det ligge og komme videre ?

Jeg spurgte min sbh, hvad så nu og emnet ledighed på fleks, hun svarede at jeg kunne i princippet blive på fleks til den dag jeg skal på folkepension ( jeg er 40 år i dag ) dog efter 9 måneders ledighed mister kommunen deres refusion og derfor har kommunen lavet nogle specielle jobs til folk med lavt time antal man kan blive tilbudt efter 9 mdr. så kommunen derved beholder deres refusion.

Så meget for at borgeren er i centrum med en nye lovgivning fra 1 Jan 2013.

Jeg forstår ikke dette : min sagsbehandler er inhabil i min ftp sag, men hun er ikke inhabil i fleks indstillingen, selvom det er deres indstilling til afslag på ftp at de indstiller mig til fleks som min sbh indstillede mig til og hvorfor sidder min sagsbehandler så med til mødet som min bisidder hos rehabiliteringsteamet når min sag om ftp bliver behandlet på mødet af teamet og når det på samme møde drejer sig om min sbh fleks indstilling så er hun ikke inhabil mere og deltager aktivt i mødet ?

Det er lidt hmmm krænkende syntes jeg at jeg køre min ftp sag, men min sbh tromler indover med hendes indstilling til fleks på selv samme møde hos rehabiliteringsteamet, derved er sagen jo afgjort på forhånd og det hele er et spil for galleriet og jeg finder det forkert at det er min sbh´s kollegaer der sidder ved mødet som hun deler gang og arbejde med på kommunen ........... det burde være et team fra en anden kommune der sad i det der rehabiliteringsteam, syntes det lugter af " vennetjenester " og aftalt spil på forhånd og hvorfor sad min sbh og omtalte min sag med hendes kollegaer bag en lukket dør, da jeg mødte op til rehabiliteringsteam mødet nu når min sbh er inhabil i min ftp sag, jeg ventede ude foran døren og kunne derved høre hvad der blev snakket om inde i det lokale hvor mødet forgik.

Jeg har flere gange spurgt til hvad begrundelsen er, at min sbh, hun i hendes indstilling til fleks mener at udsigten til, at jeg med tiden, kan komme op på flere timer i fleks ser gode ud i fremtiden ............ jeg kan ikke få noget svar men jeg rammer en tavs dør, som at slå i en hovedpude og jeg kan mærke at det irritere mig meget, at min sbh bruger en copy/paste tekst for at dække sig ind under det loven siger, uden at der bliver henvist til hvad de begrunder tingene med.

Det gjorde faktisk av av at få at vide i går, at jeg i princippet kunne blive på fleks ledigheden og modtage den ledighedsydelse indtil jeg bliver folkepensionist og min sbh sagde at udsigten til at jeg bliver smertefri og kan få det bedre og kan få timer nok til at varetage et normalt job, nok kræver at der kom en mirakelkur på et tidspunkt, men hun ønskede mig da held og lykke med fremtiden, da jeg nu vil få en ny sagsbehandler ( en jobkonsulent ) og hun dermed lukker min sag hos hende og hun sluttede af med at gøre mig opmærksom på, at jeg jo havde klaget over deres afslag på førtidspension og det kunne jo være det ville falde ud til min fordel men det var jo bar at vente på hvad BAN kommer frem til af afgørelse.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oplæg om fleksjob og førtidspensionsreformen? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-06-2012 11:04
Spørgsmål ang. FTP HJÆLP Mette 75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 26-07-2011 11:07
Hjælp til spørgsmål ang; aktindsigt. Thelma Dit og Dat 3 08-01-2010 20:27
Oplæg flyttet hertil fra Sociale Grupper afrodite Dit og Dat 11 25-09-2008 22:31
Her er så underskriftindsamlingen skrevne oplæg @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 67 06-06-2008 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension