K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2015, 19:07   #51
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Tak mik16 det var en privat skole jeg var på.

Revalidering har jeg droppet, men spørgsmålet er nu om jeg kan slå til hvis jeg får et fleksjob tilbudt på 10 timer ? (En bekendt er skoleleder og kan muligvis bruge mig 10 timer)?. Eller om jeg kun 'må' tage job på 12,33 jeg ved godt det vil give mig mindre i løn, men for mig er det meget vigtigt at være i arbejde.

Jeg forstår ikke hvad du mener med en lokumsaftale hvis jeg blir ansat på en skole - hvilket er meget sandsynligt da jeg er lærer. Hvad skal jeg være opmærksom på så jeg ikke kommer ud i 18 timer igen?

Jeg har været i dialog med kommune i dag. De var ikke særlig klare i deres svar og jeg faktisk ret forvirret lige nu. Jeg er i tvivl om hvordan det i min kontakt bliver tydeligt hvor meget jeg arbejder - altså hvor mange timer.
Det lykkes mig ikke at få et tie antal da jeg ringede i dag.. Så det med 50% og 18 timer og de 12.33 timer er stadig ikke tydeligt... Det værste er at jeg har en jobsamtale i næste uge og min ven som måske kan bruge mig, og jeg kan ikke til nogen gi et korrekt tineantal.. Det stresser mig.

Tak for dit syn på min ansættelses, jeg har været ansat på almindelig vilkår i 6 år samme sted så måske derfor valgte de beholde mig da jeg blev syg(?)
En "lokumsaftale" er jo en aftale der laves internt.. Lidt uden for de gængse regler.. Den BEHØVER ikke at være ulovlig.

Men for at forklare dig hvad jeg mener, så fortæl lige hvor mange lukkedage/uger du kan forvente på et år i det nye job.. Det har stor betydning i et fleksjob under ny ordning.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 19:13   #52
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Uden at jeg nu har læst hele din tråd kommer jeg lige med et lille input - kan være det er helt skævt - i så fald beklager jeg..

Hvis du er visiteret til fleksjob med feks 18 timer, så kan du godt sige ja tak til et job på feks 10 timer - jobkonsulenten skal godt nok godkende det officielt, men kan kun sige nej hvis han kan anvise dig reelt og egnet job på 18 timer...

Det står et eller andet sted i bekendtgørelsen eller vejledningen til loven at et lille job er bedre end intet job... mener det er fra beskæftigelsesministeriets hjemmeside jeg så det en gang...

Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 19:25   #53
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Uden at jeg nu har læst hele din tråd kommer jeg lige med et lille input - kan være det er helt skævt - i så fald beklager jeg..

Hvis du er visiteret til fleksjob med feks 18 timer, så kan du godt sige ja tak til et job på feks 10 timer - jobkonsulenten skal godt nok godkende det officielt, men kan kun sige nej hvis han kan anvise dig reelt og egnet job på 18 timer...

Det står et eller andet sted i bekendtgørelsen eller vejledningen til loven at et lille job er bedre end intet job... mener det er fra beskæftigelsesministeriets hjemmeside jeg så det en gang...

Der er bare det lille problem.. At trådstarter ikke er opsagt.. Og spørgsmålet er om kommunen godkender, at jobbet opsiges til fordel for færre timer på ny ordning..

Rent økonomisk gør det ikke den store forskel for kommunen.. Og det nuværende job ER jo allerede sat til 12,33 time.. Uden omregningen til de 18 timer p.g.a. kun 40 uger pr. år..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 08:37   #54
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Der er bare det lille problem.. At trådstarter ikke er opsagt.. Og spørgsmålet er om kommunen godkender, at jobbet opsiges til fordel for færre timer på ny ordning..

Rent økonomisk gør det ikke den store forskel for kommunen.. Og det nuværende job ER jo allerede sat til 12,33 time.. Uden omregningen til de 18 timer p.g.a. kun 40 uger pr. år..

Jeg er opsagt, fra d. 1-12 og jeg har tænkt mig blive indtil da.

Jeg er ikke ansat i folkeskolen så jeg kender ikke helt deres arbejdsplaner med ferie/lukkedage. Jeg tror der er lukket i hele juli (4 uger) samt vinterferien og efterårsferien det vil tilsammen give de 6 uger jeg også afholder nu.. Men juleferies og måske også påskeferien er muligvis længere(?)

Jeg vil hellere have et job på fx 8 timer end gå uden arbejde men er usikker på om kommunen vil finde et ekstrajob på de resterende timer? Magter ikke to arbejdspladser... Tænker der kan komme flere timer når man først er igang. Jeg er fysiklærer og der er stor mangel på disse her i området.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 08:40   #55
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man kan sagtens gå ned i tid og bevare jobbet på den gamle ordning.

Jobkonsulenten bør være med indover og man kan aftale at gå ned i tid...

Der skal være gode grunde til, at de må opsige dig...

Det ville være utrolig synd, hvis arbejdspladsen ikke har samarbejdet med jobkonsulenten fra jobcentret inden de har opsagt dig.

Det kan dog til gengæld ikke betale sig for en virksomhed/offentlig arbejdsplads at have en ansat på meget få timer på den gamle ordning. Det kommer til at koste penge for arbejdsgiveren.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 08:49   #56
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Man kan sagtens gå ned i tid og bevare jobbet på den gamle ordning.

Jobkonsulenten bør være med indover og man kan aftale at gå ned i tid...

Der skal være gode grunde til, at de må opsige dig...

Det ville være utrolig synd, hvis arbejdspladsen ikke har samarbejdet med jobkonsulenten fra jobcentret inden de har opsagt dig.

Det kan dog til gengæld ikke betale sig for en virksomhed/offentlig arbejdsplads at have en ansat på meget få timer på den gamle ordning. Det kommer til at koste penge for arbejdsgiveren.
Arbejdspladsen var ikke interesseret i at ændre timeantallet. Men nu er jeg fyret pga økonomi. Jeg kontaktede fleksjob kontoret og jeg fik virkelig en skod behandling.. Hun ævlede om at hvis jeg ikke selv fandt et arbejde til d. 1. Dec så ville jeg komme i et nyt resurseforløb.. Jeg magtede ikke at spørge ind til det da hun var meget kold og virkede til at have meget travlt. Jeg kan godt finde et job tænker jeg..
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 09:30   #57
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Arbejdspladsen var ikke interesseret i at ændre timeantallet. Men nu er jeg fyret pga økonomi. Jeg kontaktede fleksjob kontoret og jeg fik virkelig en skod behandling.. Hun ævlede om at hvis jeg ikke selv fandt et arbejde til d. 1. Dec så ville jeg komme i et nyt resurseforløb.. Jeg magtede ikke at spørge ind til det da hun var meget kold og virkede til at have meget travlt. Jeg kan godt finde et job tænker jeg..
Ja uartigt.. Men det lyder som en tom trussel.. Du er jo med dine timer/helbred jo slet ikke i målgruppen til et ressourceforløb.. Et ressourceforløb er for dem der er i risiko for at havne på en FP.. Og som jeg læser historien, så er du slet ikke dér..

Men du er velkommen til at smide mig en mail.. Jeg ved ikke alt, men dog efterhånden en hel del

Og via mail, så kan jeg bedre dokumenter diverse end hér::

[email protected]

Mvh Mikael

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Man kan sagtens gå ned i tid og bevare jobbet på den gamle ordning.

Jobkonsulenten bør være med indover og man kan aftale at gå ned i tid...

Der skal være gode grunde til, at de må opsige dig...

Det ville være utrolig synd, hvis arbejdspladsen ikke har samarbejdet med jobkonsulenten fra jobcentret inden de har opsagt dig.

Det kan dog til gengæld ikke betale sig for en virksomhed/offentlig arbejdsplads at have en ansat på meget få timer på den gamle ordning. Det kommer til at koste penge for arbejdsgiveren.
Man fortsætter sjældent på gammel ordning, når tiden sættes ned under de 12,33 timer/uge.. Og her ER det jo 12,33 time ved 52 uger år.. At der er sat 18 timer/40 uger ændre jo intet på arbejdsgivers udgift ved 2/3 del tilskud.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 09:53   #58
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Man fortsætter sjældent på gammel ordning, når tiden sættes ned under de 12,33 timer/uge.. Og her ER det jo 12,33 time ved 52 uger år.. At der er sat 18 timer/40 uger ændre jo intet på arbejdsgivers udgift ved 2/3 del tilskud.
Det er også det, jeg har prøvet at oplyse, læs de sidste 2 sætninger, jeg skrev til BSR.

Der findes fleksjobbere, der er fortsat i den gamle ordning under 12 timer. Der er arbejdsgivere, der gerne vil beholde fleksjobberen uanset hvad.

Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Arbejdspladsen var ikke interesseret i at ændre timeantallet. Men nu er jeg fyret pga økonomi. Jeg kontaktede fleksjob kontoret og jeg fik virkelig en skod behandling.. Hun ævlede om at hvis jeg ikke selv fandt et arbejde til d. 1. Dec så ville jeg komme i et nyt resurseforløb.. Jeg magtede ikke at spørge ind til det da hun var meget kold og virkede til at have meget travlt. Jeg kan godt finde et job tænker jeg..
Syns også det lyder som en tom trussel...

Næste gang du synes, de kommer med en "trussel", så spørg, hvor i loven det står de har tilladt at fortælle dig sådan.

Du må på jagt efter nyt job.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 10:09   #59
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det er også det, jeg har prøvet at oplyse, læs de sidste 2 sætninger, jeg skrev til BSR.

Der findes fleksjobbere, der er fortsat i den gamle ordning under 12 timer. Der er arbejdsgivere, der gerne vil beholde fleksjobberen uanset hvad.
Smiler Så jeg godt.. Det var mere en konstatering i en MEGET lang tråd
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 10:09   #60
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Syns også det lyder som en tom trussel...

Næste gang du synes, de kommer med en "trussel", så spørg, hvor i loven det står de har tilladt at fortælle dig sådan.

Du må på jagt efter nyt job.
Ja nemlig.. jeg er i fuld gang.. Og tak for dine kommentar Curls.. du har før været i god støtte og hjem herinde for mig. TAK
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange timer har i? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2012 09:13
Hvor mange timer, for et flexjob. tjalfe77 Spørgsmål ang fleksjob 6 18-02-2012 16:40
Hvor mange timer? faktuella Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2010 14:34
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48
Hvor mange timer sysse Spørgsmål ang fleksjob 6 24-11-2007 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension