K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2014, 13:47   #21
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber samtale med jc og derefter med firmaet kan løse problemet - ellers kan det desværre blive dig, der bliver sorteper, især hvis du er ansat senest i år 2012.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2014, 14:29   #22
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Men hvad jeg ikke forstår er at du skriver at du kom i fleksjob i april i år ??? ( i din anden tråd).. Så kan du slet ikke være på den gamle ordning med 2/3 dels tilskud.. Det er der jo ingen der er hvis de er startet job efter 1 jan 13 ???
@Mik16 Den tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=23198 er startet i 2012, så det er april 2012 BSR er startet i fleksjob
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2014, 15:11   #23
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
BSR Jeg kunne godt tænke mig, at du ikke skriver i begge tråde, det er meget forvirrende. Du kunne egentlig have fortsat at skrive i den gamle tråd, men vælg en tråd og skriv helst kun der. Så er det mere overskueligt for alle.

Håber meget på at du får løst situationen, det er ikke særligt rart.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2014, 10:21   #24
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
@Mik16 Den tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=23198 er startet i 2012, så det er april 2012 BSR er startet i fleksjob

Der var du mere vågen end jeg
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2014, 17:34   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jobcentret der skal hjælpe dig...så du må have fat på dem...

Har du ikke en kontrakt hvor der står hvad du skal arbejde med og hvor længe...

Nedsat timeantal er jo et skånehensyn...og det bør står i din jobkontrakt...på lige fod med andre evt skånehensyn...hvis der er nogen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2014, 15:19   #26
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du kan evt melde dig syg til der kommer en fra jobcentret ud på jobbet ,hvis det er helt umuligt at få bossen til at forstå de skånehendsyn du har.

Hvis arbejdsskiveren skal bruge de flere timer end du kan levere er der jo ikke så meget andet at gøre end han må fyre dig,og du må finde noget andet desværre

Jobcentret skal komme ud og rede trådene ud på den ene eller anden måde- du må ikke gå selv for så får man karentene
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 22:17   #27
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Hej igen

Det gik godt med jobkonsulenten. Desværre er der en fejl i min ansættelse og min leder er ikke enig i antal af timer. Så nu sætter kommunen og fagforeningen sig sammen for at udrede den fleksjob bevilling og min ansættelse. Min leder mener jeg skal arbejde mere og begrunder det med at der ikke står timeantal i min ansættelse der står blot 2/3 ordning.

Job konsulenten var rigtig god, hun holder på aftalen om min timer. udfordringen lige nu er at min ansættelse ikke er lavet rigtigt..

Og ja hvis jeg skal på den nye ordning taber jeg 7000 udbetalt, men jeg har faktisk søgt et andet job.. det er utrolig hårdt at være ansat et sted hvor de ikke forstår aftalen. Hver gang de er presset eller der er dyk i økonomien er deres første reaktion at jeg må kunne sættes op i timer.

Tak for alle jeres svar. Det er fantastisk at have det her sted. TAK

undskyld forvirringen med opstart af mit fleksjob, jeg er på den gl ordning

Min chef betaler ikke for mere end han får, han betaler for 12.33 timer og jeg arbejder 16 timer, og han vil have mig op på 20 timer mens han får tilskud på 2/3...

Jeg er tættere på en løsning nu, men jeg har været igennem det her 6 gange før i de tre år jeg har været på fleksjob, så jeg har faktisk søgt et andet job, for mig handler det meget om livskvalitet og kampe om timer med ledelsen drøner mig meget.

Tak for jeres kommentar og råd.

P.s næste gang jeg skriver om timerne skal jeg nok blive i samme tråd :-)
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 01:32   #28
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo noget møj hvis din kontrakt ikke er udfyldt direkte med dine timer...for det åbner jo op for en masse evt bøvl...som du selv har set...

Det er vigtigt at få alt ned i sin kontrakt når man bliver ansat....

Det er jo egentlig jobkonsulentens job at få det gjort ordentligt....men det er desværre ikke altid de laver deres job godt nok...

Så det er vigtigt at man selv lige får set alt igennem når kontrakten er skrevet....og evt får de rettelser med...hvis der er nogen...

Nej kan godt forstille mig at det ikke må være så rart at være et sted som forlanger mere af en end hvad man kan klare...

Alt det ville man undgå hvis alt var skrevet ned korrekt fra starten af...så husk det hvis du evt får et andet job....

Ja alle bør have det i tankerne når der skal skrives en arbejdskontrakt...

Håber i får det løst og at din nuværende arbejdsgiver retter ind og ikke lægger mere pres på dig....for det er dælme mange penge at miste hver måned hvis du skal have et nyt job....

Godt nok er penge ikke alt...men men....

BTW....det er rart at se at jobkonsulenten er på din side og ikke bare en af dem der holder med arbejdsgiveren og som dermed vil forlange mere af dig end du kan...

Jeg har lagt dine to tråde om samme emne sammen til en tråd...så det er nemmere at få et overblik...
Så nu er alt samlet her i tråden
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 10:49   #29
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Min chef betaler ikke for mere end han får, han betaler for 12.33 timer og jeg arbejder 16 timer, og han vil have mig op på 20 timer mens han får tilskud på 2/3...

Også i den gamle ordning er der chefer, der kigger på effektiv arbejdstid og ikke hvor mange timer, man arbejder. Dette for at kunne bedømme om de får valuta for pengene.

Dette skrevet generelt og uden på nogen måde at have kendskab til dig effektivitet.

Held og lykke - godt du er optimist.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 10:59   #30
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jk er desværre nogle sjuske røve når der skrives kontrakter, de glemmer skånehensyn, tidspunker , hviledage og så denne her time antal, det har jeg dog aldrig hørt om før, derfor siger jeg til dem jeg har hjulpet, kav en tillæg til kontrakten, det er tit en standart og skriv alle disse ting ned og få dem underskrevet.

så har man sin egen sikkerhed, hvis der opstår problemer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange timer har i? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2012 09:13
Hvor mange timer, for et flexjob. tjalfe77 Spørgsmål ang fleksjob 6 18-02-2012 16:40
Hvor mange timer? faktuella Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2010 14:34
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48
Hvor mange timer sysse Spørgsmål ang fleksjob 6 24-11-2007 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension