K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2012, 22:28   #11
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Nej, men mange arbejdspladser, har overenskomster,
der ( hvis en person kommer direkte i fleksjob fra ordinær beskæftigelse) giver personen ret til at bevare sin anciennitet, og dermed sin hidtidige løn.
@BSR
Hvis du skal have hviledage, hvordan foregår det så ?
Hej; Jeg arbejder mandag, onsdag og fredag og har så hviledage tirsdag og torsdag. På hviledagene går jeg til fys og varmtvandstræning og det kræver at jeg efterfølgende kan hvile mig.
Det er en passende ordning for mig, men det er vist en større udfordring for min leder, det er også på de hvile dage, han forsøger at give mig ekstra arbejde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du skal bede jobkonsulenten om at få skrevet timeantal ind med det samme...

Det at du helst ikke vil inddrage jobkonsulenten...tja....så er du jo nød til at gøre op med dig selv hvad du kan og vil...

Det hele bliver bare meget værre hvis du ødelægger dit helbred mere end det er nu (kender ikke til dit helbred)

Så gør op med dig selv og dit helbred om hvad du kan....og når det er gjort...ja så kan du få fat i jobkonsulenten og bede om at få timeantallet skrevet ind i kontrakten...
Tak, du har ret!
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 08:12   #12
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære BSR
Citat:
Der står i min kontrakt at jeg er ansat i flexjob på en 2/3 aftale ikke noget med antal timer, der står mine skånehensyn er, at jeg max kan arbejde 4 timer i træk og at jeg skal have hviledage.
Citat:
Hej; Jeg arbejder mandag, onsdag og fredag og har så hviledage tirsdag og torsdag. På hviledagene går jeg til fys og varmtvandstræning og det kræver at jeg efterfølgende kan hvile mig.
Det er en passende ordning for mig, men det er vist en større udfordring for min leder, det er også på de hvile dage, han forsøger at give mig ekstra arbejde.
Du skal se at få kontaktet jobcenteret.
Måske skal der aftales et møde med arbejdsgiver, en fra jobcenteret og dig,
så I kan få sat rammerne for din ansættelse.

Du skal IKKE presses til at arbejde på dine hviledage !
Det må opfattes som et brud på din arbejdsaftale,
når arbejdsgiver forsøger dette.

Med 3 arbejdsdage ugentlig og med skånehensyn på max. 4 timer i træk,
hvordan kommer du så op på "normen" på de 12,3 t. pr. uge ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 08:17   #13
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Med 3 arbejdsdage ugentlig og med skånehensyn på max. 4 timer i træk, hvordan kommer du så op på "normen" på de 12,3 t. pr. uge ?
Det er også min undren?
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 13:04   #14
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Nu skal jeg lige forstå dine timer ret...

1. du arbejder 3 dage om ugen, Mandag, Onsdag og Fredag ??

2. Et af dine skånehensyn er : Max 4 timers arbejde i træk ??

3. Du arbejder 16 timer om ugen ??

Hvis så jeg dividerer de 16 timer pr. uge med de 3 arbejdsdage, ja så får jeg altså over 5 timer pr. arbejdsdag, hvordan hænger det sammen med max 4 timers arbejde i træk ??

Hvis det er forstået rigtigt, så arbejder du jo allerede mere end de timer der er beskrevet i dine skånehensyn, for det kan max blive 12-16 timer om ugen, alt efter om du skal have 1 eller 2 hviledage.

Og eftersom du bruger 2 dage om ugen til træning og hvile, ja så kan det max blive til 12 timer, og så arbejder du jo 4 timer for meget allerede inden han vil give dig mere arbejde.

Der er vidst noget der ikke helt passer sammen på den arbejdsplads, så mon ikke du skulle overvinde dig selv og få fat i din jobkonsulent på Jobcentret og få et møde på plads....

Sidst redigeret af Te-pigen; 12-06-2012 kl. 13:09.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 15:02   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
D u skal huske at jobkonsulenten er til for dig...og du skal ikke frygte ham-hende..

da jeg startede i fleksjob for mange år siden havde jeg 15-18 timer og det stod der i papir..da jeg skiftede job 1 gang forsatte jeg med samme timeantal..

nu ved jeg ikke hvordan du har det med bossen og om det er et stort firma..muligheden var jo at banke på og snakke med ha...du ka ikke undvære dit job og han kan ikke undvære dig..husk det

og det er ikke alle arbejdsgivere der KUN TÆNKER PÅ PENGE..nogen mener også de har et socialt ansvar og det er derfor de gør det..
jeg undrer mig lidt over folk altid er småbange for chefen - fatter jeg ikke..han er kun et menneske
stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 00:50   #16
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Generel oplysning: 4 timer i træk, er IKKE det samme som 4 timer om dagen


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2014, 11:36   #17
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Er ansat i 2/3 ordning og arbejder 100 % i 12,33 timer om ugen.

Nu mener min chef at jeg skal arbejde 16 timer om ugen i 100%.

Jeg magter det ikke og i min fleksjobs bevilling står der intet om timeantal blot at det er 2/3 ordning.

Jeg har ringet til mit jobcenter, men har hverken i går eller i dag kunne komme til at tale med en som kunne fortælle mig hvad jeg kan gøre og hvordan det hænger sammen.

Kan det være rigtigt at jeg nu skal arbejde 30 % mere og at min chef tjener penge på at have mig ansat?

Jeg håber der en som kan give mig en prej om hvad jeg lige gør. jeg har farforeningen med men når der ikke er noget på skrift om timeanta er det svært at står ved sin ret.

P.S jeg magter ikke at arbejde mere end det jeg er arbejdsprøvet til (12,33 timer)

Det undre mig virkelig at de kan kræve jeg arbejde mere..

Jeg ser først jeres spørgsmål nu. Jeg har 4 timers arbejde i træk pr. dag men har 1-2 timers forberedelse til mit arbejde pr. dag, de timer ligger jeg aften/weekend

Og jeg står lige nu i samme situation, nu vil han igen ændre på mine timer. Job konsulenten er nu kontaktet. Tak for alle jeres svar

Tak for dine spørgsmål, jeg kan godt forstå du undre dig.

Det med timerne har jeg svaret på længere nede.

Jeg har ingen støtte i min tillidsmand og min chef tolker papirerne som han ønsker.. jeg er nu kørt helt ned pga for meget arbejde og har igen kontaktet jobkonsulenten.

Jeg tror bare jeg er uheldig med at ramme en leder som ikke forstår konceptet. Dejligt at høre andre ikke har de udfordringer med timer som jeg har konstant.

I det ligger også at jeg er bange for at miste mit job.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Nu skal jeg lige forstå dine timer ret...

1. du arbejder 3 dage om ugen, Mandag, Onsdag og Fredag ??

2. Et af dine skånehensyn er : Max 4 timers arbejde i træk ??

3. Du arbejder 16 timer om ugen ??

Hvis så jeg dividerer de 16 timer pr. uge med de 3 arbejdsdage, ja så får jeg altså over 5 timer pr. arbejdsdag, hvordan hænger det sammen med max 4 timers arbejde i træk ??

Hvis det er forstået rigtigt, så arbejder du jo allerede mere end de timer der er beskrevet i dine skånehensyn, for det kan max blive 12-16 timer om ugen, alt efter om du skal have 1 eller 2 hviledage.

Og eftersom du bruger 2 dage om ugen til træning og hvile, ja så kan det max blive til 12 timer, og så arbejder du jo 4 timer for meget allerede inden han vil give dig mere arbejde.

Der er vidst noget der ikke helt passer sammen på den arbejdsplads, så mon ikke du skulle overvinde dig selv og få fat i din jobkonsulent på Jobcentret og få et møde på plads....
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2014, 12:12   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er træls at arbejdsgiveren lige pludselig beder dig om at arbejde mere.

Det må være enten jobkonsulenten eller din fagforening (hvis du er i sådan én), som må hjælpe dig. Kan se du har skrevet i din gamle tråd, at du har kontaktet din jobkonsulent, og at du i denne tråd skriver, at de ikke er til at få fat i. Men pointer det overfor jobcentret, at de skal hjælpe dig og afklare det her, for arbejdsgiveren overholder ikke de skånehensyn, der er - når de beder dig om at arbejde mere.

Har du egentlig en tillidsmand på din arbejdsplads, så kontakt endelig denne og forklar, hvad der sker.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2014, 12:34   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du må være ansat i gammel ordning og så er det maget naturligt din chef gerne vil have mere for sine penge, men har i en aftale kan han ikke bare lave den om.

Du har jo et timeantal fordi du ikke kan holde til mere.

en løsning kunne være at få en ny kontragt på den ny ordning, så kan din chef nøjes med at betale for det du laver og ikke mere

men det vil give mindre i løn, den nye ordning er løn mæssig noget lort

hvis du skifter job tager du ikke din løn med dig,, fordi som fleks jobber skal man bare have mindste løn, og hvis du er i den gl ordning nu, vil du miste mange penge
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2014, 13:17   #20
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Er ansat i 2/3 ordning og arbejder 100 % i 12,33 timer om ugen.

Nu mener min chef at jeg skal arbejde 16 timer om ugen i 100%.

Jeg magter det ikke og i min fleksjobs bevilling står der intet om timeantal blot at det er 2/3 ordning.

Jeg har ringet til mit jobcenter, men har hverken i går eller i dag kunne komme til at tale med en som kunne fortælle mig hvad jeg kan gøre og hvordan det hænger sammen.

Kan det være rigtigt at jeg nu skal arbejde 30 % mere og at min chef tjener penge på at have mig ansat?

Jeg håber der en som kan give mig en prej om hvad jeg lige gør. jeg har farforeningen med men når der ikke er noget på skrift om timeanta er det svært at står ved sin ret.
Bare en bemærkning

2/3 dels tilskud giver ud af 37 timer en egenbetaling på 37 delt med 3 = 12,3333 time til virksomheden.. Så MÅSKE har chefen set "lyset" der betyder, at du med de timer ikke giver "overskud" Hmm..

Men hvad jeg ikke forstår er at du skriver at du kom i fleksjob i april i år ??? ( i din anden tråd).. Så kan du slet ikke være på den gamle ordning med 2/3 dels tilskud.. Det er der jo ingen der er hvis de er startet job efter 1 jan 13 ???

Sidst redigeret af mik16; 12-11-2014 kl. 13:25.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange timer har i? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2012 09:13
Hvor mange timer, for et flexjob. tjalfe77 Spørgsmål ang fleksjob 6 18-02-2012 16:40
Hvor mange timer? faktuella Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2010 14:34
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48
Hvor mange timer sysse Spørgsmål ang fleksjob 6 24-11-2007 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension