K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2011, 21:49   #11
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ved ikke om andre fagforeningerh ar det som 3F så skal man være medlem i 1 eller flere måneder inden de hjælper
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 21:58   #12
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Vedkommende har vel en ansættelseskontrakt? I den er anført, hvilken overenskomst der arbejdes efter. Det er jo heller ikke bare løn, men også pension osv, der skal være styr på.

Er der ikke sket lønstigninger i 16 mdr, mangler der en lønstigning fra marts på x antal kr. Måske en rimelig god grund til at melde sig ind i HK, eller for den sags skyld en anden og sikkert billigere fagforening. Hvis KRIFA fvælges, kender de også til lønnen på området.

KRIFA er billigere end HK, Det er jo et valg man kan ta'. Jeg personligt holder mig til 3f Transport. Jeg giver ca 460 kr/mdr for forbundsmedlemsskab. Nogle vil sige dyrt, måske, men den dag du får behov for hjælp, er de godt givet ud.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 22:07   #13
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
ved ikke om andre fagforeningerh ar det som 3F så skal man være medlem i 1 eller flere måneder inden de hjælper
Man kan godt komme "fra gaden" og få hjælp hos 3f, men de beregner en % sats af det beløb arbejdsgiver skylder en. Rimeligt, synes jeg, da medlemmer skal ha den største fordel.

Sidste år hjælp jeg en ven med at få 180.000 kr fra hans fleksjob. Det var 5 år tilbage med mgl lønstigning, ferie-fridage, pension osv. Han meldte sig ind og de hjalp med det samme og tog ca 20.000 for arbejdet. Det er billigt, en advokat havde været dyrere, sagen kørte i næsten et 1 år.

Han er blevet i 3f efter hjælpen, han vidste godt det var dumt, han på et tidspunkt meldte sig ud, men man ser det jo først, når man står i ****et.

Min egen 3f, har hjulpet mig med 2 dårlige arbejdsgivere. Samlet fik jeg 175.000 kr jeg havde tilgode.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 22:12   #14
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
da hun startede i job der var kun arbejdsgiver sagt hvad er løn så kommunen ikke fohandler men kommunen skal vide hvor ligger mindste løn på den område men de sagt ikke noget..

så vi tænker det passe også til kommunen når hun får mindre i løn så de give mindre refusion til arbejdsgiver.

kan se på nettet at mindste ligger ca 21.000 kr men hun hele tiden fik meget mindre og fik ikke lønstigning.


vi tænker at melde ind hos krifa der koster 155 kr pr måned men til nye medleme 2 første måneder gratis og sender 155 kr pr mdr.

hos HK koster 410 kr så der er for dyrt til os..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 22:25   #15
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hvem der har oversenskomsten, står i hendes lovpligtige ansættelseskontrakt. Den har fagforening, jobkonsulent, arbejdsgiver + hende selv godkendt.

At hun har godkendt, betyder ikke hun skal stilles dårlig i løn. Uanset om arbejdsgiver har overenskomst eller ej med en fagforening, Har en person i fleksjob ALTID en overenskomst, også uanset fleksjobberens medlemskab, eller ej, af en fagforening.

Meld jer hurtigt i KRIFA. Besøg dem og ta' ansættelseskontrakten med. Det er ikke kun løn der er problemet. Hvis hun ikke er steget i løn, får hun også for lidt i pension, da % satsen, betales af lønnen.

Held og lykke med det.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 22:32   #16
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Hvem der har oversenskomsten, står i hendes lovpligtige ansættelseskontrakt. Den har fagforening, jobkonsulent, arbejdsgiver + hende selv godkendt.

At hun har godkendt, betyder ikke hun skal stilles dårlig i løn. Uanset om arbejdsgiver har overenskomst eller ej med en fagforening, Har en person i fleksjob ALTID en overenskomst, også uanset fleksjobberens medlemskab, eller ej, af en fagforening.

Meld jer hurtigt i KRIFA. Besøg dem og ta' ansættelseskontrakten med. Det er ikke kun løn der er problemet. Hvis hun ikke er steget i løn, får hun også for lidt i pension, da % satsen, betales af lønnen.

Held og lykke med det.
i ansættelseskontrakt står overenkomst HK.

men på Hk hjemmesider står mindste løn ca 21.000 kr mærkeligt
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 22:48   #17
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Jeg vil mene, at hun får løn som ufaglært.

Har de set hendes uddannelsesbevis? og det er kontorassistent hun er uddannet som ikke?

Idag er der noget der hedder all round kontorelev og generel kontor uddannelse, og de får vist nok mindre i løn en dem med specialer. Og jeg ved ikke om man får faglært løn, hvis man har et andet speciale end det man er ansat som.

Fx. kan man som kontor assistent med speciale i offentlig administration måske ikke få faglært løn hvis man ansættes i økonomi afdelingen.

Men jeg kan kun anbefale en fagforening,

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 22:56   #18
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Jeg vil mene, at hun får løn som ufaglært.

Har de set hendes uddannelsesbevis? og det er kontorassistent hun er uddannet som ikke?

Idag er der noget der hedder all round kontorelev og generel kontor uddannelse, og de får vist nok mindre i løn en dem med specialer. Og jeg ved ikke om man får faglært løn, hvis man har et andet speciale end det man er ansat som.

Fx. kan man som kontor assistent med speciale i offentlig administration måske ikke få faglært løn hvis man ansættes i økonomi afdelingen.

Men jeg kan kun anbefale en fagforening,

Piamus

hun er uddannet som bogholder . det ved godt kommune .
men hun arbejde alt muligt , men der står i kontrakt som kontorassistent ..

der står ikke noget i kontrakt papierne om hun er faglært eller nej.. jeg tjekkede det.

vi er helt sikker at vi melde ind hos fagforening....

hvis hun få løn som ufaglært så det er kommunensskyld i det de ved godt at hun er uddannet..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 23:39   #19
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
En kontorassistent har ingen uddannelse bag sig indenfor kontorfaget, som der står skrevet i hendes kontrakt.

Når man er uddannet er man Assistent.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 00:09   #20
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hun kan jo ikke få løn som bogholder, hvis hun ikke arbejder som bogholder. Jeg får jo heller ikke murerløn for at køre som chauffør.

Man får max mindste overenskomstmæssig løn + ancenitetstillæg, inden for det fag fleksjobbet beskriver. Vil man ha' mere, må man sælge sig selv til fx jobsamtaler. Arbejder hun til gengæld også med fx bogholderarbejde (som hun er uddannet i), skal der findes en løn der modsvarer hendes evner.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra flexjob til alm. arbejde sabina_bjerre Spørgsmål ang fleksjob 8 01-03-2012 18:14
Kontor - flexjob - annonce - københavn Piamus Dit og Dat 0 17-01-2012 00:22
Flexjob, frivilligt arbejde? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 16 31-01-2011 22:03
Fra Flexjob til almindeligt Arbejde laust Spørgsmål ang fleksjob 6 21-12-2006 11:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension