K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2011, 13:25   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Visitering til fleksjob-antal timer?

Jeg vil høre, om der er nogen der kan henvise til, hvor det præcis står i loven, at der ikke er nogen nedre grænse for, hvor mange timer, man kan visiteres til i et fleksjob.

Jeg har læst flere steder herinde, at der ikke er nogen nedre grænse og at det står i loven, men jeg kan ikke finde det og skal bruge informationen til en veninde, da dennes virksomhedskonsulent har sagt, at minimum visitering er på 12 3/4 timer så det gik på med refusionen på 2/3 til virksomheden....

Jeg er med på, at det nok er overordentligt svært at få job under de 12 timer, men det er ikke så vigtigt lige nu.

På forhånd tak
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 13:31   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg tror at det man mener er at det netop ikke står nogen steder i loven at den skal være på 12 timer eller over...

Så det er dem der skal bevise at den minimum skal være det, og det kan de ikke.

Men da de godt er klar over at det er stort set umuligt at finde job til folk der yder mindre end en arbejdsgiver selv skal betale for, bruger de ofte den... fordi de godt ved at det ellers er lig med intet job og kun ledighedsydelse eller kontanthjælp.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 13:50   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Der står intet i loven om antal timer i et fleksjob, det er udelukkende denne kommunes egen íde om at det skal være 12 3/4 timer.
Der er flere der har 8-10 timer, højst sandsynligt uden at kunne finde job, men det tænker kommunerne ikke på....

Så nej der står ikke noget på skrift nogle steder, det er godt nok noget pjat, men det er jo også derfor det viser sig at være et værre cirkus for folk der ender i dette system....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 19:43   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Jeg vil høre, om der er nogen der kan henvise til, hvor det præcis står i loven, at der ikke er nogen nedre grænse for, hvor mange timer, man kan visiteres til i et fleksjob.

Jeg har læst flere steder herinde, at der ikke er nogen nedre grænse og at det står i loven, men jeg kan ikke finde det og skal bruge informationen til en veninde, da dennes virksomhedskonsulent har sagt, at minimum visitering er på 12 3/4 timer så det gik på med refusionen på 2/3 til virksomheden....

Jeg er med på, at det nok er overordentligt svært at få job under de 12 timer, men det er ikke så vigtigt lige nu.

På forhånd tak
Som de andre har skrevet står der ikke noget i loven om et minimum timeantal.

I stedet skal du opfordre din veninde til, at bede sin virksomhedskonsulent om, at give hende på skrift, at hun ikke kan få fleks på under 12 3/4 time og med henvisning til lov og §.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 20:29   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Grunden til man siger 12,5 timer eller deromkring er vel at 1/3 af 37 timer er omkring de 12,5 timer? 12,5/12,75 timer er således det man som min. selv skal "oparbejde/optjene" i jobbet på egen hånd og de 2/3 resterende godtgøres til arbejdsgiveren af kommunen.

Som Vovse skriver få det på skrift fra virksomhedskonsulenten, så du har det, det er godt at have
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 21:54   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Grunden til man siger 12,5 timer eller deromkring er vel at 1/3 af 37 timer er omkring de 12,5 timer? 12,5/12,75 timer er således det man som min. selv skal "oparbejde/optjene" i jobbet på egen hånd og de 2/3 resterende godtgøres til arbejdsgiveren af kommunen.
Helt korrekt, det kan ikke betale sig for en arb.giver, at have en flekser som ikke kan arbejde i min. 12,5 timer, men der står ikke noget om et minimum-timetal i loven.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 09:14   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Helt korrekt, det kan ikke betale sig for en arb.giver, at have en flekser som ikke kan arbejde i min. 12,5 timer, men der står ikke noget om et minimum-timetal i loven.
Ja så det er en uskreven regel/lov virksomhedskonsulenten refererer til.

Jeg kæmpede selv mod de 12 timer, men kommunen var dog ikke meget for at lukke "ballet" før arbejdsgiveren på afprøvningsstedet også var interesseret i at tage én på det time antal. Da de ikke var dette skulle vi søge efter et sted hvor jeg så "bare" skulle op på 15 timer.

Det kan blive en skrue uden ende, så det er meget godt at få på plads med virksomhedskonsulenten hvad der sker efter de 12,75 timer er nået. Bliver man så visiteret til fleksjob og overgår på ledighedsydelse, får et job eller ?? Ledighedsydelse afhænger jo også af hvilken ydelse man kommer fra. Kommer man fra kontanthjælp overgår man ikke bare lige til ledighedsydelse såvidt jeg ved, der skal man komme fra sygedagpenge ydelse for at opnå dette ved fleksvisiteringen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 08:54   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan ikke forestille mig at komunerne visiter til flex under 12½ time,

at nogle har minder end de 12½ skyldes, tror jeg, at man som jeg selv har

været flexer på 12½ eller flere timer og nu er blevet dårliger,altså under 12½
for så er det ikke lige frem en visitering til flex men en ny afprøvning der skal fortælle om arbejdsevnen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 11:24   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg kan ikke forestille mig at komunerne visiter til flex under 12½ time,

at nogle har minder end de 12½ skyldes, tror jeg, at man som jeg selv har

været flexer på 12½ eller flere timer og nu er blevet dårliger,altså under 12½
for så er det ikke lige frem en visitering til flex men en ny afprøvning der skal fortælle om arbejdsevnen.
Der er mange der bliver visiteret til fleks på baggrund af et timetal lavere end 12,5 timer, i kassetænkningens navn.

Jeg selv blev visiteret til fleks på baggrund af en arb.prøvning hvor jeg "klarede" 6-9 timer pr. uge, så ku' de jo holde mig på kh et par år mere.

Læs f.eks. Wodpoulsen's tråd, den handler også om dette, og der er flere herinde, der har oplevet det samme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 11:04   #10
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Ok tak for jeres svar. Jeg tror min veninde vil afvente og se, hvad resultatet af fleks-udvalgets (eller hvad sådan et hedder) møde bliver og så tage den derfra. Ihvertfald kan jeg se, at der ikke står noget i loven om et minimums-antal timer, men som I skriver, er det nok mere end almindeligt svært at få abejde med et timeantal på under 12,75 timer
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og antal timer lillesine Spørgsmål ang fleksjob 4 29-07-2013 11:37
Antal timer i fleksjob Robin91 Spørgsmål ang fleksjob 12 31-05-2013 11:04
Antal timer? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 11 08-08-2012 23:09
Antal timer Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 2 23-02-2011 09:53
fleksjob/antal timer mamba Spørgsmål ang fleksjob 2 22-11-2006 02:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension