K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2011, 14:35   #61
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Din RP skal opdateres ved nye oplysninger som fx. nye lægelige dokumenter, har lige haft min sb i røret idag mangler nemlig osse min RP til partshøring efter de sidste lægepapir og ja osse grundet SDP stop.

Må nok IGEN minde min kære kommune om Arbejdsevnemetoden....

Orker faktisk ikke at skrive nr. "jeg ved ikke hvor mange"- klage

Håber psykiater kan få sb i tale!
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 14:46   #62
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja det er sq træls søde, man skal hive dem i håret konstant.

Meget af det som din psykiater har skrevet passer utrolig godt på mig puha, lille skat, hvor har jeg ondt af dig
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 18:03   #63
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Er du på ægtefælleforsørgelse eller kontanthjælp, kan du ansøge førtidspension efter §17, uden økonomisk tab.

Dette ville jeg nok gøre i dit tilfælde.

Men godt forud, at få yderliger fra psykiater.
Og be om fuld aktindsigt i din sag, inden ansøgningen.

Husk at det skal være på forelæggende grundlag, hvorefter de har 3 mdr, hvor afgørelse senest skal være truffet.

Forud for afgørelse skal ligge en godkendt ressourceprofil.

VH Popiae
Enig med Popia!

Husk at en "§ 17 på det foreliggende" er identisk med § 17, stk. 1., 1. punktum i Pensionsloven.

Bella Donna, ved ikke hvorfor, du skal så meget igennem... men støtte-Knus & Kram herfra :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 08:39   #64
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Enig med Popia!

Husk at en "§ 17 på det foreliggende" er identisk med § 17, stk. 1., 1. punktum i Pensionsloven.

Bella Donna, ved ikke hvorfor, du skal så meget igennem... men støtte-Knus & Kram herfra :-)

Tusinde tak Carmen.

Jeg forstår det heller ikke.... troede kampen var ved at være slut

Jeg venter med § 17, til Psykiater har modtaget svar på hans henvendelse til kommunen.

Nu jeg har sundet mig lidt, kan jeg nok ikke lade være med at sende "en lille hilsen" til et par stykker af de "høje" i kommunen.

Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 09:48   #65
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Kære alle i dejlige mennesker.

Synes lige I skal have lov at se hvad min helt fantastiske psykiater har skrevet til kommunen efter deres "afslag" på at tage min sag til pensionsnævnet.

Ved godt det kan være svært at læse og det er et langt indlæg.... men mener faktisk at "min" Psykiater; IKKE KUN KÆMPER MIN SAG, MEN VORES ALLES KAMP MOD KOMMUNERNES OG KOMMUNALLÆGERNES OMSKRIVNING AF SPECIELLÆGE ERKLÆRINGER !!!!!


BREVET LYDER SÅLEDES:

......
"Jeg kan forstå på meddelelsen, at der ikke er taget stilling til evt. pension, at sagen dermed fortsat behandles, samt at der dermed opfordres til endnu en arbejdsprøvning for at blive overbevist om, at der ikke er nogen erhvervsevne tilbage i noget fag, at tilstanden er stationær, at behandlindsmulighederne er udtømte.

Det er altså arbejdsprøvningen, som skal danne baggrund for hvorvidt pensionsnævnet træder sammen i denne sag, og ikke den meddelte diagnostiske udredning fra erklæringen.

Jeg har i den forbindelse læst min egen erklæring igennem igen og kan faktisk ikke forstå kommunens overvejelser jf. tekststykket:

Erklæringen fra xx indeholder ikke en lægelig diagnose, som alene kan danne grundlag for...

Jeg er nød til at sige, at der i konklusionen står nævnt, at xx har recurrente depressioner, som er en Akse I diagnoser, altså opfattes som svær psykiatriske lidelse!!

Der er ydermere dd. den tildens på "bjerget", at opfatte type/akse II symptomer som blandingstilstande i biologiske sygdomme, som Manio-depressivitet, hvorved de af mig beskrevne symptomer/syddomme snarere i dag opfattes som alvorligere, end jeg betrakter dem som.

Nu er jeg såkaldt Dynamisk uddannet, dvs. ser psykologiske, udviklingsmæssige sammenhæng mere end de Biologiske ditto, men de udelukker ikke gensidigt hinanden, og hvis kommunen foretrækker de hardcore svære tilstande, frem for en dynamisk beskrivende sammenhæng i forståelsen af hvorfor en tilstand er blevet sådant, så vil jeg da fremover lægge mine tekster om, og benytte de dertil egnede diagnosegrupper for at tilkendegive mit synspunkt for en given erklæring, som kommunerne jo selv anmoder om, men altså ikke følger indholdet af!

Jeg synes derefter fortsat , at min erklæring på alle måder udtrykker, hvad jeg har at sige om de rent lægelige forhold for denne person.

Måtte jeg venligst høre Deres udtalelser herom.

Mvh xxxx
Speciallægei psykiatri.


Vil lige tilføje at Psykiater forventer at få en "næse" for dette brev....
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 10:21   #66
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Bella 67

H*n lyder som en fornuftig læge/psykiater....
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 14:46   #67
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Uventet besøg

Så fik min Psykiater uanmeldt besøg i sin praksis..... af kommunens lægekonsulent

Medbringende vindruer og et (sol)kort ville hun gerne præsentere sig selv og lige vende det brev, som kommunen havde modtaget fra ham ang. deres behandling af min sag. (Se mit sidste indlæg her i tråden).

De havde fået en god snak ikke kun om min sag, men også om sagsbehandlingen af borgere med psyk.lidelser, behandlingstider, kommunallægernes rolle mm.

Måske jeg skulle købe en pose Gevalia kaffe
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er målløs! Åbenbart også retsløs! Hjælp! Carmen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 192 15-08-2012 22:22
Tør jeg bede om indstilling til flexjob. Henrik D. Spørgsmål ang fleksjob 10 29-03-2012 08:12
Fleksjob-bevis, bør jeg bede om det? Mama Spørgsmål ang fleksjob 4 01-07-2011 10:21
Må jeg bede om kammertonen tak! Håber Alt det andet 13 25-03-2011 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension