K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2011, 19:00   #11
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Vovse..- Jeg er meget obs på hvor vigtige den "korrekte formulering" i lægeerklæringer er; hvilke ord der er vigtige og altafgørende. Husk på jeg har været gennem to fleks-forløb..... og fulgt med i dette forum gennem lang tid .

Når kommunen ikke vil lave en ny rp. og indhente nye lægelige oplysninger, hvad kan jeg så gøre?

Behøver vel ikke sige jeg er uenig i deres argument; der laves kun ny/opdateres rf og hentes nye lægelige oplysninger når der skal tages nye beslutninger i din sag som f.eks fleks og pension.

Der er jo ingen tvivl om at mit "helbred er forværret" siden sidste opdatering, dermed også siden sidste jobprøvning.

Hvis ikke det skulle indhentes nye lægelige oplysninger nu, hvor også anden aktør melder tilbage til kommunen de " ikke længere ser os i stand til at hjælpe xxxx videre mod en virksomhedspraktik eller et fleksjob".

Råd og §§ ønskes, så jeg kan gi' dem et pænt "puf i ryggen" (eller nærmere spark i .....") til at få indhentet oplysninger hos både egen læge og psykiater; som heldigvis også kender vigtigheden af korrekt ordbrug overfor kommunen.
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 19:41   #12
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Vovse.. Jeg slår desværre nok din "rekord" på 15 år

Hexi.. Du kan tro jeg skal klage.

Måske det er på tide jeg kommer med "trusler"; nu har jeg jo i mange år været modtager af deres

carmen.. Sikke et "ordkløveri", skal godt nok holde tungen lige i munden.

Er ked af at høre; du har fået afslag... har du klaget over afgørelsen?
Du har lige modtaget en pm fra mig

Tak til jer alle tre !
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 19:55   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bella67 Se meddelelser

carmen.. Sikke et "ordkløveri", skal godt nok holde tungen lige i munden.

Er ked af at høre; du har fået afslag... har du klaget over afgørelsen?
Ja, der er anket hele vejen igennem (kommune, BAN 2 gange, Ankestyrelsen, sidste finder ikke sagen principiel eller generel) og der er givet afslag hele vejen igennem.

Jeg har været så utrolig heldig, at blive kureret af en speciallæge (købt af kommunen) på en enkelt time en lørdag eftermiddag i marts 2010.
Se, man skal aldrig opgive at tro på mirakler :-)
(Ironi kan forekomme)

Men banen er ryddet til Ombudsmanden!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 20:03   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bella67 Se meddelelser
Vovse..- Jeg er meget obs på hvor vigtige den "korrekte formulering" i lægeerklæringer er; hvilke ord der er vigtige og altafgørende. Husk på jeg har været gennem to fleks-forløb..... og fulgt med i dette forum gennem lang tid .

Som skrevet før kan jeg se, at du har godt styr på tingene, så jeg ville bare lige slå det fast, for en sikkerheds skyld.

Når kommunen ikke vil lave en ny rp. og indhente nye lægelige oplysninger, hvad kan jeg så gøre?

Den er lidt svær. Du er på ledighedsydelse, og så vidt jeg husker er det Hejdien, der har skrevet noget om noget usikkerhed m.h.t. om kommunen kan risikere, at fratage dig din ledighedsydelse i tilfælde af, at du søger en §17.
Noget med, at når du søger en §17 må det være fordi du ikke mener, at du kan klare fleks, og så snupper vi din ledighedsydelse.
Jeg tror jeg sender Hejdien en PB, i håb om, at hun har tid til at kigge på den her, og måske vejlede dig videre.


Behøver vel ikke sige jeg er uenig i deres argument; der laves kun ny/opdateres rf og hentes nye lægelige oplysninger når der skal tages nye beslutninger i din sag som f.eks fleks og pension.

Sådan gjorde de også i min kommune.

Der er jo ingen tvivl om at mit "helbred er forværret" siden sidste opdatering, dermed også siden sidste jobprøvning.

Hvis ikke det skulle indhentes nye lægelige oplysninger nu, hvor også anden aktør melder tilbage til kommunen de " ikke længere ser os i stand til at hjælpe xxxx videre mod en virksomhedspraktik eller et fleksjob".

Måske har du skrevet det før (hovedet du ve'), men hvor længe siden er det, at anden aktør kom med den udmelding?
Det jeg tænker er, at det jo ikke er utænkeligt, at det også er det, der sker som det næste. Hvis du altså ikke er blevet syltet.


Råd og §§ ønskes, så jeg kan gi' dem et pænt "puf i ryggen" (eller nærmere spark i .....") til at få indhentet oplysninger hos både egen læge og psykiater; som heldigvis også kender vigtigheden af korrekt ordbrug overfor kommunen.
Hvis du kan få din egen læge til, at henvise dig til relevante speciallæger, og ad den vej få lavet speciallægeerklæringer, så kan du selv aflevere kopi på kommunen. Mod kvittering selvfølgelig, men det ved du jo.

Og ja, jeg har godt set, at du allerede har slået min "rekord", og jeg føler med dig kan du tro.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 20:34   #15
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Vovse... Tusinde tak for dit svar.

Du er selvfølgelig meget velkommen til at gøre opmærksom på min tråd, til dem du mener er "ekspert på området"

Anden Aktør har, 20 okt. 2010 sendt denne udtalelse til kommunen.

Jeg tænker også det er næste skridt... men er bange for at blive syltet IGEN.

Især når jobkonsulent i 3 partssamtale udtaler; "Konstruktivt igang nu"... sept. 2010
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 21:20   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du kan få din egen læge til, at henvise dig til relevante speciallæger, og ad den vej få lavet speciallægeerklæringer, så kan du selv aflevere kopi på kommunen. Mod kvittering selvfølgelig, men det ved du jo.
Det er et godt råd, Bella.

Jeg har på eget initiativ og for egen regning indhentet erklæring fra reumatolog og er desuden nu i gang med en længere række af undersøgelser hos en varmt anbefalet reumatolog efter henvisning fra egen læge.

SB har så tilladt sig ikke indrage den første erklæring i nylig opdateret ressourceprofil, men meget ivrigt indskrevet en hel A4-side fra sit eget psykiaterpåfund...det er mindst 10 år siden, jeg undrer mig over noget som helst i Jobcenter-regi!

Hvis der også bortses fra den igangværende udredning, SÅ FALDER DER BRÆNDE NED!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 21:43   #17
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du kan få din egen læge til, at henvise dig til relevante speciallæger, og ad den vej få lavet speciallægeerklæringer, så kan du selv aflevere kopi på kommunen. Mod kvittering selvfølgelig, men det ved du jo.
Vil det være godt nok med en erklæring fra den Speciallæge i psykiatri som jeg går hos nu, og som jeg er henvist til af egen læge?
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 00:16   #18
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bella67 Se meddelelser
Vil det være godt nok med en erklæring fra den Speciallæge i psykiatri som jeg går hos nu, og som jeg er henvist til af egen læge?
Ja for pokker - få din læge til at bede din psykiater om en STATUSATTEST, og få så den ekspederet videre til din ressource - - profil fluks.

Så er der nemlig 'nye oplysninger i sagen', og så skal der kigges på den igen.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 00:29   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Ja for pokker - få din læge til at bede din psykiater om en STATUSATTEST, og få så den ekspederet videre til din ressource - - profil fluks.

Så er der nemlig 'nye oplysninger i sagen', og så skal der kigges på den igen.
Helt enig.

Og hvis kommunen vælger, at se bort fra læge-papirer, som man selv har afleveret, så skal man huske, ved en evt. ankesag, at søge om aktindsigt når sagen er landet hos ankenævnet, sådan, at man kan supplere med akter, som kommunen evt. har "glemt", at sende med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 10:41   #20
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Ja for pokker - få din læge til at bede din psykiater om en STATUSATTEST, og få så den ekspederet videre til din ressource - - profil fluks.

Så er der nemlig 'nye oplysninger i sagen', og så skal der kigges på den igen.
Tak Tak...

Det lyder jo næsten for godt til at være sandt .

En indhentning af statusattest midt i et forløb; er det alm. procedure og gratis for mig ?

Hvor i lovgivningen finder jeg dette med "nye oplysninger i sagen" ?

Jeg er helt overvældet over jeres hjælpsomhed
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er målløs! Åbenbart også retsløs! Hjælp! Carmen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 192 15-08-2012 22:22
Tør jeg bede om indstilling til flexjob. Henrik D. Spørgsmål ang fleksjob 10 29-03-2012 08:12
Fleksjob-bevis, bør jeg bede om det? Mama Spørgsmål ang fleksjob 4 01-07-2011 10:21
Må jeg bede om kammertonen tak! Håber Alt det andet 13 25-03-2011 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension