K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2012, 23:58   #51
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Man kan godt "raskmelde" sig med skånebehov. Om dagpengene fra fagforeningen skal tilbagebetales ved jeg ikke. Det er vel OMFANGET af disse skånebehov, kommunen har undladt at undersøge via arb.prøvning og ressourceprofil...
0401AMvB er ikke logget ind  
Gammel 20-08-2012, 07:03   #52
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Christina♥ Se meddelelser
såå nu spørger jeg,
betyder det at min a-kasse skal have alle pengene tilbagebetalt (de har jo udbetalt dagpenge til mig)
Jeg er rimeligt sikker på, at du ikke får lov til, at have de to indtægter samtidig.
Hvis de ikke trækker dem af sig selv, så mener jeg du gør klogest i, at oplyse a-kassen om, at du nu får dine sdp tilbage.
Hvis du bare bruger pengene, så risikerer du, at få en slem forskrækkelse den dag a-kassen vil have pengene retur.

Henvend dig på din fagforening med dine spørgsmål, jeg er sikker på, at de kan svare dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 20-08-2012, 07:42   #53
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Christina,

Fint nok at din sag hjemsendes til revurdering, dog skal kommunen først undersøge om de "vil" genoptage dine sygedagpenge med tilbagevirkende kraft. Så vent lige og se hvad der sker, men hold kommunen i ørerne for en afgørelse. Når denne er på plads og hvis du kommer tilbage på sdp. så kan du tage den med a-kassen om tilbage betaling af dagpenge. Pt. kan du ikke være 100 % sikker på at kommunen giver BAN medhold.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 20-08-2012 kl. 07:53.
Enteneller er ikke logget ind  
Gammel 20-08-2012, 11:24   #54
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Kære Christina,
ingen tvivl om, at der også i din sag er masser af fodfejl og imkompetent sagsbehandling - og du har fået gode råd og hjælp af de andre 'gamle' her på tråden.

Men 100% subjektivt, og set i lyset af det virkelige formål med 'fleksjobreformen', samt dine handicaps, ville jeg personligt nøje genoverveje, om det ikke var klogest, at få en førtidspension på nuværende ordning, kørt igennem hurtigst muligt - velviljen til det virker jo sjovt nok til at være tilstede hos bl.a. din SB.

Det er allerede i dag hårdt at klare sig alene på ft-pensionsbeløbet, og at stå som ledig fleksjobber, der ultimativt ender på kontanthjælp, da der bevisligt slet slet ikke er fleksjobs nok, bare til det eksisterende antal personer på ordningen, må give dig grund til at genoverveje, hvor meget en stabil indkomst af småfornuftig størrelse, kan give af ro i hverdagen.

Det er jo stadig tilladt, at arbejde ved siden af pensionen, og du har jo det ultimative 'våben' i hånden, skulle en eller anden emsig nitte, om et par år pludselig komme rendende, og mene at du er for godt kørende med pension og småjob ved siden af, "så skulle det mon ikke checkes, om du skulle kunne køres over på fleks?"

Så er det, du knalder deres (forhåbentlig har du skaffet det PÅ SKRIFT?) egen udmelding om, at "du ikke er i målgruppen for fleksjob" lige tilbage i fjæset på dem!

Og så kan der spildes tid og ressourcer på måske at genoptage sagen og nå til anden konklusion - pludselig er du måske egnet til fleks!

win/win
L.S. er ikke logget ind  
Gammel 20-08-2012, 16:43   #55
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Øhh kan se at Christina er slettet bruger, står ved hendes nylige indlæg.. Hvorfor mon så at tråden kommer op her..?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind  
Gammel 20-08-2012, 17:39   #56
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Normalt besvarer jeg ikke disse....men Christina har bedt om at blive slettet som medlem...

Dette er lige sket...og jeg har ikke nået at lukke tråden....men det gør jeg nu ;-)

Tråden komme op fordi folk kommer med svar til tråden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er billigere at ikke være "reelt enlig" Abraxus Politik og Samfund 5 26-01-2013 16:57
Kan en "moderne" politiker være et godt menneske? Tante Ana Politik og Samfund 1 06-12-2011 22:01
Hvor "fræk" kan man tillade sig at være? lola44 Alt det andet 14 26-03-2011 03:04
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension