K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2010, 09:52   #21
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Jeg fik godt nok kvalme over udsendelsen!
Jeg er nettop målgruppen ( 23 år)

Jeg er SÅ ked af altid og blive set på som snylter. Jeg ville så gerne have et job! Men jeg kan ikke. Når jeg endelig fik et par timer job var jeg intet når jeg kom hjem. Ku ikke engang holde ud og snakke med børnene.

Jeg frygter kommunens klapjagt! Sidste gang røg jeg så langt ud, at det endte i selvmordsforsøg- simpelthen fordi jeg ikke magtede mere.

Har ingen selvmordstanker haft siden jeg fik pension!!!!!

- Det vel vel sige, at jeg har fået det bedre = Klar til og arbejde igen? Jeg er så skræmt over det... tænk hvis det bliver sådan...

Det skal siges, at jeg aldrig nogensinde har haft et ordinært job.

Jeg bliver helt depremeret bare ved tanken.

mine sygdomme kan jeg leve med, men når depressionen kommer lurende ( Især når man bliver belastet i form af arb prøvninger osv) Er det ubærligt.

Jeg var tudefærdig da jeg så det.

det var 4 års intensiv kamp, der nær havde kostet mig livet.... Skal jeg udsættes for det hver 5 år?

Helt ærligt, så tror jeg desværre ikke at jeg magter det, hvis det bliver virkelighed...
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 10:38   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Så jersild live og hørte ole sohn fra SF

nu er det alså gået fra unge med psykiske lidelser, som skulle have en midlertidig pension
til alle med pension
ergo hvis jeg får tilkendt en pension skal jeg ud i arbejdsprøvning hvert 5 år måske.
hvor vil de få pengene fra til det og pengenen vil være helt spildt.
min sygdom vil ikke ændre sig i forhold til arbejdsmarkdet, kun til det dårligere på sigt.

Tak DR1 for jeres klapjagt på alle som har fået tilkendt pension.

samt deres redning af dansk økonomi betyder kun nye skatter og grønne afgifter.
som i den grad rammer de svag. dyre husleje og en dyre handicapbil.
Fra pest til kolera
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 10:38   #23
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Min gemal optog noget af det til mig, han sad og så det og sys det var vældig spænende.

Det skal siges at han er en rigtig.... en hver er sin egen lykkes smed, man er selv skyld i ALT, ja altså på nær når det er ham selv det går ud over og alt skal BARE arbejdes væk (ja det er forfærdeligt at leve sammen med sådan en, vi diskutere heller ikke politik, for så flyver talkærnerne i bogstaveligste forstand)

Han så slet ikke pogrammet som jer andre, han så at det netop kritiserede reformen, måden syge bliver behandlet på, Fx så han at de personer der blev vist, som eksempler på at systemet netop ikke fungere/svigter som det burde, at det trækker i langdrag og kræver mere end godt er, der hvor der er behov for FP, og at systemet ikke VIL betale det, det koster at give den en ekstra tand med hjælp til dem som ønsker dette (så de kan arbejde i det omfang de nu en gang kan arbejde) Som i mit tilfælde.

Ham med ADHD... største parten af ADHD´ere HAR arbejdressourcer, men samtidig har vi et følsomt sind, ADHD´en gør i sig selv at vi er konstant stressede, hvilket selv sagt ikke fungere sammen med endnu mere stress fra systemets side, vi passer ikke ind i §§, der findes et hav af muligheder for at forbedre vores situation, både på hjemmefronten men også i forhold til et evt arbejde, der er bare det problem, at det koster penge, mange penge, og at man ofte skal langt for at få den rigtige behandling af en prof, noget som ikke fungere for de fleste ADHD´ere, kommer man så endelig i ordentlig prof behandling, gennem kommunen SKAL! man møde hver gang = stress og = moget ADHD´ere igen ikke fungere særlig godt med, eller kommunen ikke har støtte/kontakt personer med forstand på ADHD, så man i hjemmet ikke kan få en støtte der kan hjælpe ordentligt. Eller sådan en ting som at få et hjem til at fungere, vasketøj (som er en af mine HELT store problemer) opvask rengøring osv osv, det fungere ADHD´ere ofte meget dårligt med, men det gør de altså lige meget om de har et job eller ej, men hjælp til rengøring... niks, for det koster penge, hjælp til piktogrammer kostomlægning kugledyne, sovemedicin osv osv, er så godt som umuligt for en voksen ADHD´ere at få hjælp til, samtidig er mange på kontanthjælp, og har ofte også misbrugsproblemer der skal tages hånd om... penge penge penge dyrt!

Jeg kan ikke få noget hjælp overhovedet (dvs jeg har ikke orket at gøre et ordentligt forsøg, men det orker ADHD´ere jo netop ofte ikke, bla fordi vi har svært ved at overskue det, rigtig godt er det hvis vi oven i har børn der har arvet ADHD´en) Eller dvs jeg ville sikkert godt kunne få aflastnings familie til ungerne, men det føler jeg ikke et behov for, jeg fungere fint med mine unger, og har jeg brug for en pause har vi en barnepige (ok sådan en koster penge, og den del kunne jeg godt bruge lidt hjælp til) samt mine forældre som gerne tager dem, og så har jeg Beredskabet, der aflaster jeg også fra ungerne, den del er ikke noget problem... aflastning får jeg altså ikke ryddet op af, vasketøjet klarer stadig ikke sig selv, giver mig/os ikke det jeg/vi har brug for, i forhold til at få hjemmet til at fungere, men få hjemmet til at fungere må jeg ikke få den rette hjælp til, det er for dyrt, ligesom jeg ikke må gøre det jeg behøver for at komme tilbage på arbejdsmarkedet, heller ikke selv om at jeg faktisk har et job, jeg ville kunne begynde på i morgen, som vil leve op til MIG! jeg må bare ikke, med begrundelsen at det koster penge, der er så bare det ved det, at det ikke vil koste dem så meget som en krone mere end jeg koster dem nu, ind til jeg er oppe på timer, så det kan fungere som et fleksjob, og der vil det kun koste dem at bevilge mig fleksjob bevillingen, de skal ud over det, ikke selv løfte en finger, men næææ nej.

Men måske det netop er det at jeg ikke kan få det, der skal til for at få mig i arbejde igen, som gør at manden kunne se det kritiske i pogrammet??? Andre der har "normales" syn på pogrammet?

Jeg har ikke selv set det, det gider jeg ikke, for bliver helt sikker bare edder spændt hissig rasende, og det gider jeg ikke bruge min energi på
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 11:12   #24
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Hvad med en kommentar til DR/penge

Der var vist noget de ikke fik med i deres program, synes jeg, om et visitationssystem med gentagne trusler hvor du nærmest bliver opfattet som dyb kriminel osv. f. eks med flere og mange håbløse arbejdsprøvninger, om en evt. muligheden for flexjob osv osv.
Om at alle muligheder skal være udtømt, før der kan tilkendes en førtidspension, dvs. du skal presse til du næsten ligger ned, bare det at skulle trækkes igennem systemets visitationssystem, med mulighed for du bliver mere syg, ene før du møder et jobcenter.
Et dybt rystede system, selv bed jeg kun om støtte til et tåleligt liv og allerhelst som selvforsøgende, det blev jeg ikke.

Ligeledes at virkeligheden ikke er guld og grønne skove for en førtidspensionist. Alt det og mere til glemte DR/penge at få med i deres så tit udmærkede programmer, synes jeg.

http://www.dr.dk/dr1/penge
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 12:17   #25
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, Viper og jeg var nogle af dem der så udsendelsen og blev edder spændt rasende, bl.a. pga. nogle af de ting I andre har nævnt .... Vi lugter også at det er bestillingsarbejde og et meget forvredet billede af virkeligheden

Så står der, gud hjælpe mig, en rep. fra Arbejdsgiverforeningen og udtaler sig om at kommuner og stat skal sørge for at gøre noget, sådan at der ikke er så mange der får førtidspension; men hvad liiiige med den sociale ansvarlighed fra arbejdsgiversiden ... hvor blev det rummelige arbejdsmarked af?

Selv da der var højkonjunktur var det et h...... for fleksbevilgede at få sig et fleksjob, og hvem var det liiige der først blev fyret, NÅ ??!!!

Og, øøøøh, MINDST 197.000 om året pr. førtidspensionist Hvad er jeg liiige gået glip af??!! Jeg får 166.104 kr. BRUTTO pr. år i 2010 og nix weiter, da jeg ikke er enlig .... Så den med 'mindst' er godt nok en grov forvanskning af virkeligheden! Det er lodret løgn!

Så ser jeg her til morgen at der er flere og flere unge der har brug for psykisk hjælp for ikke at droppe ud af gymnasierne fordi de har psykiske problemer; men der er ikke EN, der spørger, hvordan kan det dog være?

Kunne det tænkes at måden vi har indrettet samfundet på, stiller for store krav til vore unge mennesker, sådan at kun de 'strømlinede' og aller bedst fungerende unge kan klare samfundspresset?

Kan det tænkes at vi, for at tækkes arbejdsgivernes krav om effektivitet i produktion osv. , har overskredet den hårfine grænse der er mellem at være et menneske med de behov som mennesker biologisk og psykisk nu en gang har, og så være det veluddannede og arbejdende menneske?

Hvorfor er der ikke en kæft der spørger om det?!

Den unge mand med ADHD har en drøm, som kommunen støtter ham i, ved at betale hans uddannelse som tjener; men når han så er færdig med sin uddannelse???? Hvilken arbejdsgiver vil så ansætte ham uden at det er kommunen der skal betale tilskud, når der står en velfungerende uddannet tjener uden en ADHD eller en anden diagnose ved siden af og søger det samme job?

Jeg sad da og blev bekymret på den unge mands vegne. Han har jo sine drømme, og jeg håber da at det vil lykkes for ham, da det er ubærligt at tænke på, hvor skuffet han kan risikere at blive.

Da jeg endelig havde indset, hvor syg jeg er, og at jeg aldrig bliver rask, drømte jeg da også om et fleksjob, da jeg jo er socialpædagog; men jeg er jo også en halvgammel realist, som via rådgivning fra folk der vidste bedre, fordi de havde prøvet det, og som ville mig det godt, rådede mig til at søge førtidspension, var det da psykisk hårdt; men jeg var da nødt til at indse, at ingen ville ansætte mig .... heller ikke i et fleksjob, så jeg har altså taget til takke med at have en nettoindtægt på 9.595 kr. om mdr. som svinder ind til ca. 7500 kr. om mdr. når Viper er færdiguddannet.

Jeg vil liiiige minde om at en førtidspension skulle erstatte en arbejdindtægt!

Såååå, MINDST 197.000 om året ???!!!!! .... Hvor faen får de de tal fra
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 12:20   #26
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Jeg har lige sendt følgende til Dorte Fals

Misinformation omkring førtidspension i programmet d. 3/3-2010.

Ca. 6 min. inde i programmet nævner du, endda mens en illustration af en pengekiste ruller ind over skærmen, at førtidspensionen, efter den nye ordning 2003, udgør MINDST 197.000 kr årligt.

Det er ikke rigtigt. Taksten er MAKSIMUM 195.420 kr. Og det bliver på intet tidspunkt nævnt, at det er taksten for en ENLIG førtidspensionist.
For en samlevende/gift førtidspensionist er maksimumbeløbet 166.104 kr årligt

Tilbage sidder en masse seere og har opfattelsen af, at alle førtidspensionister er kommet lidt nemt til den livsvarige førtidspension, der jo i sagens natur kan løbe op i ret så store beløb. Det var vel egentlig også meningen med programmet at vise, hvorfor politikkerne skal kigge nærmere på den store gruppe af unge førtidspensionister.

Men jeg synes nok, at I skulle have givet et mere retvisende billede af virkeligheden.
Måske ved at nævne alle de mange, der bliver modregnet så kraftigt i førtidspensionen, at beløbet fra det offentlige for manges vedkommende ligger på kun omkring det halve af Maksimumbeløbet pga de er samlevende eller gifte.

Jeg kan beskrive mit eget eksempel:

Min samlever er i job og har en årsindkomst på 297.000kr
Derudover har han en efterlevende pension fra sin afdøde kone på 50.000 årligt.
Jeg har, som de fleste andre, haft en pensionsordning, da jeg arbejdede. Den giver i dag en årlig pension på 68.000kr.

Alt i alt har vi årligt en bruttoindtægt udover førtidspensionen på: 415.000kr

Når kommunen nu regner min pension ud, foretager de fradrag for samlevers indtægt samt min egen udbetaling fra den pensionsordning, som jeg selv i sin tid har indbetalt til.

Der bliver modregnet 30% af den samlede bruttoindtægt, vi har udover 271.604 kr.

I mit tilfælde bliver min førtidspension fra det offentlige derfor kun brutto 123.086 kr årligt, da der bliver modregnet 43.018 kr

Først bliver min pension som samlevende nedsat med 29.316 kr årligt pga af denne forældede ordning i forhold til enlige førtidspensionister. Derefter bliver den yderligere beskåret med 43.018kr årligt, fordi de modregner min samlevers indkomst samt, hvad jeg synes er endnu mere urimeligt, min samlevers efterlevendepension samt min egen opsparede invalidepension i pensionsselskabet mens jeg var i job.

Det opmuntrer i hvert fald ikke min samlever til hverken at blive længere på arbejdsmarkedet eller tage overarbejde, for denne modregning betyder, at for hver 100 kr, han tjener udover sin normale indkomst skal han jo i sagens natur først betale sin skat, men derudover bliver jeg så modregnet yderligere 30% af bruttoindtægten.

Grunden til at denne forældede ægtefælleforsørgelse bliver opretholdt, er vel fordi nogen har regnet sig frem til, at en husholdning bestående af 2 personer er billigere end 2 separate husholdninger.
Det er til en vis grænse vel også rigtigt, men der burde vel også tages højde for, at vi ved at flytte sammen har frigivet en bolig til en af de mange på venteliste, samt at kommunen derved også sparer penge på ikke længere at skulle betale boligstøtte til mig. Derudover sparer de også penge ved ikke mere at skulle betale til de ting, jeg måske før skulle have hjælp af kommunen til, det være sig hjemmehjælp eller andet, da det nu anses for en ægtefælle/samlevers opgave at ordne alle de praktiske ting, jeg før ikke kunne.


Derudover synes jeg nok, det er meget diskriminerende, at jeg ved overgåelse til førtidspension blev umyndiggjort og nu skal ægtefælleforsørges. Et levn fra dengang kvinderne gik hjemme og passede husholdning og børn, ingen indtægt havde, og hver måned måtte bede ægtefællen om husholdningspenge.
Med hensyn til umyndiggørelsen, vil jeg da også lige til sidst nævne, at jeg ved tilkendelsen af førtidspension pludselig fik ny sagsmappe og nu ligger i systemet under min samlevers personnummer.

I disse tider, hvor der snakkes så meget om, at de ældre skal blive længere på arbejdsmarkedet, skulle I måske overveje at lave et opfølgende program fra det virkelige liv, omkring det at samlevende/gifte førtidspensionister er omfattet af ægtefælleforsørgelse og derfor bliver modregnet så meget i den offentlige førtidspension.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 12:50   #27
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Hammershus: godt skrevet det er som talt ud af min mund
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 12:53   #28
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, vi kan jo nok -langt de fleste af os herinde -blive enige om at det var mere end ensidig og dårlig journalistik, set i forhold til vores virkelighed!

-men det er jo journalistens privilegie, selv at finde en indfaldsvinkel!

Det eneste vi kan gøre, som ikke er enige i fremlægningen, er at gøre opmærksom på alle fejlene, for det må absolut være FEJL

Hvem er den ansvarlige journalist for denne udsendelse?

Som sagt, man må kunne føre disse fejlagtige oplysninger videre til presseetisk nævn, fx, for derefter at kunne få en offentlig udtalelse =undskyldning for fejlene!?

Kunne det ikke være rart
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 15:43   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hammerhus

godt initiativ, løgn historier omkring førtidspension er der nok af
Men at de også skal være licens finansieret og man ikke kan undgå og betale.
der sætter jeg alså grænsen.

En god reform på området ser jeg ikke som noget problem.
problemet er kroner og øre, ikke at hjælp folk.
for de regler vi har dag er faktisk gode nok, men det er kommunerne som skal hjælper folk i arbejde.
det er bare langt dyre end kontanthjælp eller pension.
flex mener jeg faktisk rundt regnet også er dyre for en kommune end pension.
er dog ikke helt sikker.

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-03-2010 kl. 16:00.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 16:46   #30
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Her er svaret fra redaktøren på Magasinet Penge DR1

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hammershus Se meddelelser
Misinformation omkring førtidspension i programmet d. 3/3-2010.

Ca. 6 min. inde i programmet nævner du, endda mens en illustration af en pengekiste ruller ind over skærmen, at førtidspensionen, efter den nye ordning 2003, udgør MINDST 197.000 kr årligt.

Det er ikke rigtigt. Taksten er MAKSIMUM 195.420 kr. Og det bliver på intet tidspunkt nævnt, at det er taksten for en ENLIG førtidspensionist.
For en samlevende/gift førtidspensionist er maksimumbeløbet 166.104 kr årligt

Tilbage sidder en masse seere og har opfattelsen af, at alle førtidspensionister er kommet lidt nemt til den livsvarige førtidspension, der jo i sagens natur kan løbe op i ret så store beløb. Det var vel egentlig også meningen med programmet at vise, hvorfor politikkerne skal kigge nærmere på den store gruppe af unge førtidspensionister.

Men jeg synes nok, at I skulle have givet et mere retvisende billede af virkeligheden.
Måske ved at nævne alle de mange, der bliver modregnet så kraftigt i førtidspensionen, at beløbet fra det offentlige for manges vedkommende ligger på kun omkring det halve af Maksimumbeløbet pga de er samlevende eller gifte.

Jeg kan beskrive mit eget eksempel:

Min samlever er i job og har en årsindkomst på 297.000kr
Derudover har han en efterlevende pension fra sin afdøde kone på 50.000 årligt.
Jeg har, som de fleste andre, haft en pensionsordning, da jeg arbejdede. Den giver i dag en årlig pension på 68.000kr.

Alt i alt har vi årligt en bruttoindtægt udover førtidspensionen på: 415.000kr

Når kommunen nu regner min pension ud, foretager de fradrag for samlevers indtægt samt min egen udbetaling fra den pensionsordning, som jeg selv i sin tid har indbetalt til.

Der bliver modregnet 30% af den samlede bruttoindtægt, vi har udover 271.604 kr.

I mit tilfælde bliver min førtidspension fra det offentlige derfor kun brutto 123.086 kr årligt, da der bliver modregnet 43.018 kr

Først bliver min pension som samlevende nedsat med 29.316 kr årligt pga af denne forældede ordning i forhold til enlige førtidspensionister. Derefter bliver den yderligere beskåret med 43.018kr årligt, fordi de modregner min samlevers indkomst samt, hvad jeg synes er endnu mere urimeligt, min samlevers efterlevendepension samt min egen opsparede invalidepension i pensionsselskabet mens jeg var i job.

Det opmuntrer i hvert fald ikke min samlever til hverken at blive længere på arbejdsmarkedet eller tage overarbejde, for denne modregning betyder, at for hver 100 kr, han tjener udover sin normale indkomst skal han jo i sagens natur først betale sin skat, men derudover bliver jeg så modregnet yderligere 30% af bruttoindtægten.

Grunden til at denne forældede ægtefælleforsørgelse bliver opretholdt, er vel fordi nogen har regnet sig frem til, at en husholdning bestående af 2 personer er billigere end 2 separate husholdninger.
Det er til en vis grænse vel også rigtigt, men der burde vel også tages højde for, at vi ved at flytte sammen har frigivet en bolig til en af de mange på venteliste, samt at kommunen derved også sparer penge på ikke længere at skulle betale boligstøtte til mig. Derudover sparer de også penge ved ikke mere at skulle betale til de ting, jeg måske før skulle have hjælp af kommunen til, det være sig hjemmehjælp eller andet, da det nu anses for en ægtefælle/samlevers opgave at ordne alle de praktiske ting, jeg før ikke kunne.


Derudover synes jeg nok, det er meget diskriminerende, at jeg ved overgåelse til førtidspension blev umyndiggjort og nu skal ægtefælleforsørges. Et levn fra dengang kvinderne gik hjemme og passede husholdning og børn, ingen indtægt havde, og hver måned måtte bede ægtefællen om husholdningspenge.
Med hensyn til umyndiggørelsen, vil jeg da også lige til sidst nævne, at jeg ved tilkendelsen af førtidspension pludselig fik ny sagsmappe og nu ligger i systemet under min samlevers personnummer.

I disse tider, hvor der snakkes så meget om, at de ældre skal blive længere på arbejdsmarkedet, skulle I måske overveje at lave et opfølgende program fra det virkelige liv, omkring det at samlevende/gifte førtidspensionister er omfattet af ægtefælleforsørgelse og derfor bliver modregnet så meget i den offentlige førtidspension.


Kære seer

Du har skrevet til os vedr. Magasinet PENGE om førtidspension, der blev sendt d. 3/3 2010. Tak for din henvendelse og dit input.

Beregningen på, hvor meget en førtidspensionist koster, som vi bringer i programmet, er udregnet med udgangspunkt i 2008 tal på en gennemsnitlig enlig, der er tilkendt førtidspension efter de nye regler. Medregnet er førtidspensionsydelsen, boligsikring og betalt ATP, i alt 197.000 pr. år. Tallene er beregnet på baggrund af officielle tal og behandlet for os af profesionelle økonomer/analytikere.

Beregner man udgiften efter 2010 tariffer, er ydelserne højere, derfor formuleringen mindst 197.000.

Vi kan desværre ikke tage udgangspunkt i hver enkelt førtidspensionists situation. da regler, takster mv. er overordentlig komplicerede. Vi har forsøgt at holde tungen lige i munden, ved at vælge en typisk ung førtidspensionist, som er den gruppe programmet fokuserer på.

Med venlig hilsen



Det krævede så lige at jeg måtte sende svar retur til hende, da jeg mener, at de klart udelader nogle vigtige ting i programmet.
På mig virker det som om, det er bestilt arbejde, fordi nogle politikere har manglet noget folkelig opbakning til en ændring af førtidspensionsreformen
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mod nye ftp-reform Chas Fremtiden for fleksjob og førtidspension 11 05-07-2012 19:22
Reform jensen79 Politik og Samfund 9 01-07-2012 22:54
Reform KLUMPFODEN Politik og Samfund 41 16-05-2012 14:17
Den nye reform KatrineB Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 10-05-2012 21:10
Den nye reform jassie Politik og Samfund 3 01-03-2012 15:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension