K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2014, 15:09   #1
Bachelorgr67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bachelorgr67 er ny på vejen
Socialrådgiverstuderende søger hjælp til at dygtiggøre sig :)

Kære alle brugere af K10.

Vi er fire socialrådgiverstuderende, der er igang med at skrive vores afsluttende bachelorprojekt.
Vi vil gerne undersøge hvordan det sociale arbejde påvirkes, når politikerne iværksætter nye reformer. Vi har valgt at tage fat i Reform af førtidspension og fleksjob.

I forbindelse med vores projekt vil vi meget gerne interviewe 2 personer i målgruppen (ikke socialrådgivere).
Derfor ville vi høre jer, om der var nogen i Københavnsområdet der ville stille op til et interview (½-1 time).
Det vi leder efter, er personer hvis sag har været for rehabiliteringsteamet, og meget gerne som er, eller skal igang med et ressourceforløb.
Fokus med interviewet er at prøve at fremhæve de konsekvenser reformen har for de personer der er i kontakt med kommunen.

Interviewet vil selvfølgelig blive 100% anonymiseret. Vi er som sagt fire i gruppen, vi ved godt det kan være intimiderende at fortælle sin historie til så mange, så hvis det foretrækkes, behøver alle fra gruppen selvfølgelig ikke deltage.

Vi håber nogen vil stille op, og hjælpe os på vej til at blive dygtige socialrådgivere.

Mvh. Nina, Cecilie, Sabrina & Christine
(kontakt [email protected])
Bachelorgr67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 18:39   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ja disse nye regler er stadig noget svære at forstå for kommunerne...

Personligt blev jeg tildelt ressourceforløb, om man så må sige uden indhold...
"Hjem på sofaen med dig i et par år, så får du det helt sikkert bedre"!

Jeg protesterede vildt og voldsomt, og der var intet at gøre DET SKULLE MAN (altså i ressourceforløb) koste hvad det ville og der var INGEN vej udenom for nogen, blev jeg meddelt. Det var 23/9

25/9 indleverer jeg ansøgning om pension §17, på baggrund af nøjagtig det samme materiale der var med til første møde i rehabiliteringsteamet.

Nu kommer det paradoksale...

Jeg var til rehabiliteringsmøde igen 24/10, altså nøjagtig en måned efter første møde... efter 10 minutter stoppede de mig i min talestrøm og sagde jeg blev indstillet til pension og at sagen ville gå igennem hos pensionsnævnet.

1/12 fik jeg min første udbetaling af pension.


For lige at ridse op...
23/9 Kunne man ifølge rehabiliteringsteamet, under ingen omstændigheder få en pension uden ressourceforløb i Københavns Kommune.
23/10 Kunne rehabiliteringsteamet klart se at det var åbenbart formålsløst at sende mig i ressourceforløb (på baggrund af det samme materiale)
1/12 Fik jeg første udbetaling af pension.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 21:19   #3
Bachelorgr67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bachelorgr67 er ny på vejen
Hold da op, det er netop det der er en del af vores problemstilling. Intentionen bag loven er jo fin nok, med i praksis bliver den udøvet totalt meningsløst, præcis som du beskriver.
Det er rigtigt spændende at kigge på hvorfor det koks som du beskriver sker, for det er jo ikke det der var hensigten, og det er det vi prøver at kigge på i vores bachelor.

Nu er vi bare frække og spørger direkte, når du skriver Kbh. Kommune antager vi du bor i hovedstaden, ville du være villig til at deltage i et interview med os?

Mvh. Christine, på vegne af hele gruppen.
Bachelorgr67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 09:55   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Trækker lige tråden op igen, så flere kan se den - og måske, melde sig til projektet.

Selv falder jeg uden for kategori.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 15:07   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg ved ikke, om jeg er indenfor kategorien.
Jeg skal til "jobsamtale" vedr flex eller pension om 1½ uge.

I mine papirer fra Jobcenteret Baldersgade er der nok mest lagt op til §18 med ordene "åbenbart grundløse" om ethvert nyt beskæftigelsesfremmende tiltag. Revalidering er blevet opgivet og behandlingsmuligheder er udtømt.
Det må ressourceforløb i så fald også være.
Vi ser.

Hvis I kan bruge mig, deltager jeg gerne.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 10:55   #6
Bachelorgr67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bachelorgr67 er ny på vejen
Til Mukke

Hej

Tak for din besvarelse, vi er meget interreseret i et interview, efter du har været oppe til mødet. Vi kan sende vores spørgeguide inden interviewet .Det er op til dig om du vil mødes med os, eller om du vil besvare vores spørgeguide via mail.

endnu en gang tak for din besvarelse

Med venlig hilsen Bachelorgr67/ Sabrina

Ps du kan skrive til denne mail [email protected]
Bachelorgr67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 17:55   #7
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej

Jeg er en kvinde på 51 år og har i dec. 2013 været til møde med Rahabiliteringsteam og efterfølgende indstillet til ressourceforløb i to år, hvor teamets lægekonsulent på 30 min. tilsidesætte læge- og speciallægeerklæringer.

Startede i jan. måned på ressourceforløbet, som jeg oplever som meningsløst, da både egen læge, speciallæge og psykolog i erklæringer har begrundet at jeg ingen arbejdsevne har, nul funktionsniveau, stationær helbred og ingen behandlingsmuligheder.

I aug. måned kunne min sagsbehandler og kommunens lægekonsulent på baggrund af grundige læge- og speciallægeerklæringer ikke kommer på tiltag/aktivitet jeg kunne holde til pga. nedslidt helbred fysisk og psykisk. Derfor kom jeg i dec. for hos Rehabiliteringsteamet og oplever det som en ekstra led og spild af ressourcer fra kommunens side og med risiko for forværring af mit helbred.

Har anket afgørelsen og venter nu ca. 9 måneder på at Ankestyrelsen behandler min sag. Kommunen er usikre på den nye lovgivning og min sagsbehandler har udtrykt at hun er glad for at jeg har anket, da de mangler retningslinjer.

Hvis I kan bruge info er I velkomne, dog kan jeg ikke komme til Kbh. - er bosat i Jylland.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 16:49   #8
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Jeg var den 17/2 2014 for rehabiliteringsteamet som gav mig 5 år på ressourceforløb med ro. Evt. Med et psykolog forløb senere i forløbet. Jeg venter stadig på indstillingen på skrift. Jeg er 48 år. Piskesmæld fra 2010 og med kroniske smerter. Stationær og uden behandlingsmuligheder. 3 arbejdsprøvninger der viser jeg ikke kan arbejde. Alle læger og neuropsykolog siger og skriver der ikke er mere at gøre og at det ikke er psykisk. Jeg kan ikke tåle medicin. De har skøjtet henover det hele og holder mig parkeret på lav ydelse. Den ro de tror de har givet mig er for mig helt uoverskuelig, da jeg bor midlertidig hos min mor og derfor faktisk akut boligsøgende. Får brug for støtte til praktiske ting i hverdagen og så må jeg til at kæmpe for økonomisk hjælp også. Den stress jobcentret har givet mig blusser vildt op lige nu. Magtesløs og frustreret. Hvorfor kunne de ikke bare give mig fred, så jeg kunne få ro til at leve med min smerter. Jeg deltager gerne, men bor i Jylland?
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 10:22   #9
Bachelorgr67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bachelorgr67 er ny på vejen
Kære mukke, BEH og Hedenstedpigen.

Vi er rigtigt glade for i vil dele jeres historier, tusind tak for det.
Vi vil gerne spørge jer alle tre om i vil deltage i vores interview, via mail? Det er virkelig en stor hjælp for os at høre historier fra praksis.
Hvis i vil hjælpe os, så send en mail på [email protected], og så sender vi vores interviewguide.
Det vil selvfølgelig blive 100% anonymiseret.

På vegne af Bachelorgr67, Christine
Bachelorgr67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 22:34   #10
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
jeg er lige blevet parkeret i ressourseforløb i 2 år på en lav ydelse, hvor jeg skal trækkes i alle retninger, motion tilbud osv.

Har været på sygedagpenge længe, nu KH, afprøvet i alle mulige forløb, kurser, jobprøvning, alle mislykket og sygdommen forværret.

Alle læger siger tilstanden er stationær og ingen behandlingsmuligheder tilbage.

Føler som om man bare vil trække tiden ud, flytter fra ene penge kasse til anden og slet ikke lytter til hvad eksperter siger.
Egen læge, psykiater, en anden psykiater, en speciel læge siger tilstanden er stationær, en psykiater har opgivet, men kommunen sender i ressourseforløb bare fordi loven siger det.
bor ikke i KBH.
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension