K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2014, 11:28   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Formentlig ikke kun 10 dage. Men skriv til kommunen og spørg om. hvornår du kan forvente et svar.
Det burde du få automatisk efter de 10 dage - men spørg, hvis du ikke får det.

Sidst redigeret af stampe; 24-04-2014 kl. 12:45.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 11:39   #12
Hyæne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Hyæne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Formentlig ikke kun 10 dage. Men skriv til kommunen og spørg om. hvornår du kan forvente et svar.
Tak skal du have
Hyæne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 11:44   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Faxe kommunes sagsbehandlingsfrister

Kære Hyæne.

Kan du desværre ikke regne med, da de på ingen måde lever op til lovgivningen. Sagsbehandlingsfrister for Rehabiliteringsteamet er heller ikke vedtaget.

http://www.faxekommune.dk/sites/defa...ter_2014_0.pdf

som er en selvbestaltet gang vrøvl, som den svageste borger ikke kan se sin sagsbehandlingsfrist, før en ansøgning om en given hjælp.

Men Faxe kommune har ansat en Borgerrådgiver, som jeg vil anbefale dig at tage kontakt til, med følgende, udover dine egne punkter:

Sagsbehandlingsfristerne lever ikke op til lovgivningen.

Kommunen har ikke foretaget en revision, siden ny lovgivning er tilkommet.
(sagsbehandlingsfrister for Rehabiliteringsteamet)

De offentliggjorte frister er mangelfulde.

Borgerrådgiver i Faxe kommune, som er en lokal Ombudsmand.

http://www.faxekommune.dk/borgerr%C3%A5dgiveren

Borgerrådgiveren kan vejlede dig

Hvis du ikke ved, hvor du skal henvende dig med dit spørgsmål.
Hvis du vil klage, ved at finde ud af, hvem der evt. kan klages til og hjælpe dig med at formulere klagen.
Om dine rettigheder i forbindelse med din sagsbehandling. F.eks., hvor lang tid må din sagsbehandling vare, hvordan skal en afgørelse forstås, hvordan kan du forvente at blive behandlet.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 20:02   #14
Hyæne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Hyæne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Hyæne.

Kan du desværre ikke regne med, da de på ingen måde lever op til lovgivningen. Sagsbehandlingsfrister for Rehabiliteringsteamet er heller ikke vedtaget.

http://www.faxekommune.dk/sites/defa...ter_2014_0.pdf

som er en selvbestaltet gang vrøvl, som den svageste borger ikke kan se sin sagsbehandlingsfrist, før en ansøgning om en given hjælp.

Men Faxe kommune har ansat en Borgerrådgiver, som jeg vil anbefale dig at tage kontakt til, med følgende, udover dine egne punkter:

Sagsbehandlingsfristerne lever ikke op til lovgivningen.

Kommunen har ikke foretaget en revision, siden ny lovgivning er tilkommet.
(sagsbehandlingsfrister for Rehabiliteringsteamet)

De offentliggjorte frister er mangelfulde.

Borgerrådgiver i Faxe kommune, som er en lokal Ombudsmand.

http://www.faxekommune.dk/borgerr%C3%A5dgiveren

Borgerrådgiveren kan vejlede dig

Hvis du ikke ved, hvor du skal henvende dig med dit spørgsmål.
Hvis du vil klage, ved at finde ud af, hvem der evt. kan klages til og hjælpe dig med at formulere klagen.
Om dine rettigheder i forbindelse med din sagsbehandling. F.eks., hvor lang tid må din sagsbehandling vare, hvordan skal en afgørelse forstås, hvordan kan du forvente at blive behandlet.


Hilsen Peter
Tak skal du have

I dag fik min rådgiver endelig fat i en fra kommunen, en fagkonsulent, som dykkede i sagen og hurtigt vendte tilbage.
Det viser sig, at min sagsbehandler er på ferie til ind i maj måned og at hun ikke har lavet notater siden en gang i februar!
Der foreligger altså intet om mødet med rehabiliteringsteamet samt afgørelsen.
Fagkonsulenten mener ikke, der blev truffet nogen afgørelse på dette møde og derfor får jeg intet på skrift om det.

Der er ingen steder noteret at teamet tilbød mig 2 - 3 måneder med min psykolog "i ventetiden til der kommer svar på anken" som teamlederen sagde og der er intet blevet gjort for at indhente bevilling til dette.

Fagkonsulenten beklagede meget og var tydeligt pinligt berørt. Nu har hun fået en lang mail om sagsbehandlingen, som hun gennemgår i morgen. Ikke at jeg tror der kommer noget ud af det, men det var en god oplevelse at mærke at hun virkelig lyttede og at hun troede på de ting jeg fortalte fra mødet.

Jeg vil kikke på den borgerrådgiver, jeg fandt ikke selv frem til vedkommende på hjemmesiden. Endnu engang tak for hjælpen.
Hyæne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2014, 12:09   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt du fik hul igennem. En borgerrådgiver er politisk ansat og har som hovedopgave at rådgive borgererne i, hvordan sagerne generelt bør forløbe.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2014, 10:15   #16
Hyæne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Hyæne er ny på vejen
Lidt opfølgning:

Den faglige konsulent fik på en dag bevilliget 12 psykologsamtaler til mig. Så hurtigt kan tingene altså ske, når den rette kommer til.
Det ærgerlige er, at konsulenten ikke kan bevilge behandling og derfor vil samtalerne med psykologen fremstå som rådgivning.

Det får den konsekvens, at rehab. teamet igen kan sige at alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte.
Sikke et system!
Hyæne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension