K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2014, 01:33   #11
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Så fik jeg min indstilling til ressourceforløb og må sige at det de skriver er noget vås.
- de skriver nu at jeg skal have ro de første år og kun have de obligatoriske møder med koordinerede Sagsbehandler ( altså som jeg har læst mig til, så er det hver anden måned).
Så skal jeg have tilknyttet en mentor( hov det sagde de ikke noget om på mødet) så der er lige blevet arbejdet lidt videre med den del. Mentoren er sat på for, at når jeg har tillid til vedkommende, så skal mentorens funktion være, at motivere mig til at deltage i et psykologforløb. Og så har de taget forbehold for hvad der hen af vejen skal puttes i forløbet. Mærkeligt at 5 års ro på mødet har ændret sig så meget. Jeg føler lige nu at jeg bliver behandlet som et barn. Ingen har i det år jeg nu har boet i Hedensted nævnt at et psykologforløb kunne være godt for mine smerter og jeg har ej heller sagt nej til noget andet tilbud. Hvorfor pokker skulle jeg have en mentor til at motivere mig til et sådan forløb? Kunne de ikke bare spørge mig om jeg vil det? Nu har jeg ingen psykiske problemer, hvilket min neuropsykolog også har fortalt dem. Min skade er fysisk og mine kroniske smerter har man opgivet at behandle, og efter jeg selv har doktorshoppet i over 3 år, så bliver jeg sgu lidt arrig over at jobcentret har så stor en magt, om noget de ikke ved noget om. Men hvis de siger jeg skal, så gør jeg det gerne, men hvorfor først om 2 år hvor min skade så er ca. 6 år gammel? Nå men har om ikke andet så vist en god klagesag, tror jeg. Nu er jeg så akut boligsøgende og at jeg står uden møbler og det skriver min private rådgiver så til sagsbehandleren idag. Svaret der kom tilbage: vi har ingen akutboliger. Jeg kunne selv finde en via nettet mv. Og desuden så havde jeg vel møbler fra jeg flyttede fra min tidligere samlever. Ellers måtte jeg jo gå i genbrug eller den blå avis. De ignorere fuldstændig, at jeg står alene og ikke magter det her selv. Hvordan skulle jeg kunne købe møbler, finde lejlighed og klare alt det praktiske, når jeg ikke har nogen funktionsevne. Desuden så har jeg kun få møbler, da det er min kæreste der har betalt alt det vi havde sammen. Hun skal sgu da ikke bestemme hvordan vi skal dele hans møbler. Dette er en kamp der er meget ulige og jeg fatter ikke en brik. Da jeg for en måned siden spurgte på bolig på ydelseskontoret, fik jeg at vide at jeg ikke kunne få del i akutboligerne, da jeg havde en seng hos min mor. Min. Mor kan så ikke have mig boende mere, og det har hun skrevet under på. Der står også i min indstilling at jeg ikke har brug for hjælp til bolig? Så fik jeg vist skrevet min frustration ud. Sorry det lange skriv.
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 22:58   #12
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
Jeg ved at man har brug for at komme ud med alt når man får disse breve.
Så det godt du har gjort det.

Jeg var selv til såden et møde og fik et brev nogen dage efter, og jeg havde det meget dårligt, og i dag har jeg så fået endelige indstilling som jeg ikke har orket at læse endnu, først når jeg får det bedre vil jeg læse den og skrive i min indlæg om det.

Så jeg forstår hvordan du føler det.
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 12:53   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hedenstedpigen;

Er helt enig i din frustration, ville selv have følt det på samme måde.

Men held og lykke.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension