K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2010, 14:47   #11
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Det er jo slet ikke hvad jeg siger LUM.

Men når det er sagt, så er virksomheds oplæring vel også med det formål at få et arbejde bagefter.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 15:20   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvad siger kommunen til at han ikke længere vil kunne sidde i lejligheden?
Jeg vil tro, at de vil kunne hjælpe ham med at finde noget der er billigere. Eller vil kunne give støtte til huslejen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 18:59   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er ikke så meget inde i forrevalidering at det gør noget , men jeg tænker på om ikke din søn har fået stop af revaldieringsydelse på skrift og hvilke love og § henviser de til i den ?

Det jeg ville gøre var at jeg omgående ville skrive til kommunen jeg ville så pointere at der i loven står


Citat:

Forrevalidering

Er du ikke klar til at begynde på en uddannelse med revalidering, kan du få en forberedende uddannelse eller andre aktiviteter - også kaldet forrevalidering.

Forrevalidering kan f.eks. være:

* undervisning på 9. og 10. klasses niveau
* undervisning på gymnasie- eller HF-niveau
* dag- og højskoleophold
* korte erhvervsmæssige kurser
* jobindslusningsprojekter.

Under forrevalideringsforløbet bevarer du dit hidtidige forsørgelsesgrundlag, f.eks. kontanthjælp eller sygedagpenge.

Du får hjælp til forskellige udgifter i forbindelse med deltagelsen.
Skriv noget i stil med ...

Citat:
Da den hidtidige uddannelsesplan ikke kan overholdes pga forværring i helbred , kom vi frem til at der skulle noget andet til dette blev så til (skriv hvad de er blevet enige om ) herefter bliver jeg oplyst om at jeg skal søge kontanthjælp og at min revalideringsydelse vil blive stoppet.

På hvilke grundlag vælger man at stoppe min revalidering ydelse .. ?
Hvordan harmonere det med at der i loven står

Under forrevalideringsforløbet bevarer du dit hidtidige forsørgelsesgrundlag, f.eks. kontanthjælp eller sygedagpenge.


og hvor i loven står det specefikt at man ikke kan bibeholde revalideringydelsen ?

Hvordan skal jeg forholde mig mht økonomi , hvis jeg skal søge kontanthjælp vil jeg ikke have råd til at bibeholde min nuværende bolig og dermed risikere jeg at min forrevaldering ikke kan gennemføres (det er svært som boligløs ) jeg ønsker råd og vejledning i hvordan jeg skal forholde mig og hvad jeg kan søge af hjælp (enkeltydelser , § 34 boligsikring osv ) og jeg gør opmærksom på retssikkerhedsloven hvori der står ..

§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.


jeg ser frem til at blive oplyst og hjulpet med at finde rundt i loven og rettigheder sådan at min sygdom ikke skal udvikle sig til et uoverskueligt socialt problemet oven i de fysiske handicap som jeg allerede har ...

Derudover gør jeg opmærksom på at jeg ønsker fuld aktindsigt (se vedlagte billag ) i min sag ..


Mvh
Under nyttige link finder du en aktindsigtserklæring du skal også være opmærksom på at inden revalideringsydelsen lukkes skal din søn varsles og partshøres samt han skal have en ankevejledning lad jer ikke slå til tåls med at de "siger" det på kommunen .. ved ikke om du kan bruge det men det må vist være mit bud indtil nu
  Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 18:02   #14
Shj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
Shj er ny på vejen
Tak til jer alle for svar .

Selvfølig kan man få HF betalt og har man en jobplan skal det ske på revalidering og ikke som de påstår på forrevalidering .

Vi har idag sendt klager afsted til Hans sagsbehandler , hendes overordnede samt byrådsmedlem og ansvarlig på Social og beskæftigelses området , ligesom der er sendt en pæn krivelse til Århus kommunes Borgmester .

Jeg har en god mavefornemmelse og skal nok vende tilbage med nyt så i alle kan få en opdatering
Shj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 00:55   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Shj Se meddelelser
Tak til jer alle for svar .

Selvfølig kan man få HF betalt og har man en jobplan skal det ske på revalidering og ikke som de påstår på forrevalidering .

Vi har idag sendt klager afsted til Hans sagsbehandler , hendes overordnede samt byrådsmedlem og ansvarlig på Social og beskæftigelses området , ligesom der er sendt en pæn krivelse til Århus kommunes Borgmester .

Jeg har en god mavefornemmelse og skal nok vende tilbage med nyt så i alle kan få en opdatering
Sådan skal det lyde, bare gå på dem med krum hals. Din søn har intet at miste
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 01:50   #16
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
ak ja føler med ham...men sådan er der desværre mange sager der er mht ydelse og bolig..sidder også nu og skal miste min lejlighed..med flere hundrede tusind i tab da jeg nu bliver sat på kontant hjælp som ikke række til min egen husleje.
held og lykke
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 07:54   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Leduca;

Har du husket at ansøge om Huslejehjælp, §34, enten som ydelse eller lån, hvis det er ejerbolig?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 15:38   #18
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
popiae : det er en andelsbolig jeg bor i .. men nej det vidste jeg ikke der var noget der hed

men hvor meget kan det omhandle i kroner ?? ca ..

det ville jo være en køn hjælp mens den står til salg...
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 01:01   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal be kommunen om at lave en beregning.

Se/undersøg om du evt er berettiget bagudrettet, i og med, at du ikke har fået vejledning i denne mulighed.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 11:50   #20
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Shj Se meddelelser
.

Selvfølig kan man få HF betalt og har man en jobplan skal det ske på revalidering og ikke som de påstår på forrevalidering .
Det er ikke helt korrekt. Alle har sådan set ret til en jobplan, det giver ikke alle ret til at få tilkendt revalideringydelse. http://www.cabiweb.dk/forside/genere...ring/jobplanen

http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-borgere/Jobplan.aspx

Desuden kan man ikke få revalideringsydelse til en jobplan hvor HF alene indgår, da uddannelsen i sig selv ikke er kompetencegivende. Men en HF kan indgå som en del af jobplanen, og denne jobplan kan berettige een til revalideringydelse.

Det lyder til at der på en eller anden måde er kommet tvivl om hvorvidt det stadig er realistisk for din søn at have det erhvervsmæssige sigte som første revalideringsplan lagde op til?

Sidst redigeret af Spin; 08-10-2010 kl. 12:08. Årsag: Stavefejl
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
På gaden ? morgenstjerne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-05-2013 19:50
Kommuner tvinger overvægtige på slankekur Webmaster K10 Nyheder 0 09-01-2013 08:10
Skal jeg bo på gaden?? Frk.Smilla Alt det andet 21 31-03-2011 12:57
620 københavnere sat på gaden i år buster Politik og Samfund 2 06-12-2010 06:06
Sult tvinger folk i arbejde til lavere løn zuza Politik og Samfund 1 11-04-2008 09:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension