K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2009, 22:49   #1
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Jeg skal til samtale her i starten af august, så er ved at gøre det hele klar da mine problemer med det hele gør jeg ikke kan holde til så meget.

Mødets udgang skulle/skal blive en aftale om hvordan og hvad en jobprøvning skal indholde mm.
I den skal der selvfølgelig skrive at det er test af min erhvervsevne i ethvert erhverv, hvis jeg kan få dem til det.
Time tallet og skånehensyn er ved at være på plads.

MEN er der nogen som har erfaringer med kommunernes reaktion, når man kommer og siger at man selv har fundet et sted som gerne vil hjælpe med at teste hvad man kan.?
Jeg har været heldig at få kontakt til et sted som gerne vil hjælpe, dog kan de desværre ikke give mig et job bagefter.

Det ville jo være rart at kunne sige at jeg kan starte i denne virksomhed i jobprøvning om 14 dage, i skal bare lave papirerne.
Så slipper jeg for at det tager for lang tid, jeg har gået siden juni sidste år og der sker for lidt fra kommunens side.

Så tidligere erfaringer modtages med kyshånd.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 23:50   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis din sagsbehandler (jobkonsulent?) mener at din afprøvning skal foregå på en alm. virksomhed, så burde de sætte pris på, at du selv har fundet et sted.

Jeg har selv, for ganske nylig, været i praktik på en virksomhed, og jeg har en helt klar fornemmelse af, at min jobkonsulent (anden aktør) ville have sat meget stor pris på, hvis jeg selv havde fundet/foreslået et sted, så havde han jo været fri for at gøre det.

For mit vedkommende var det meget vigtigt, inden praktik start, at få noget på skrift, om at det var tilladt at sige fra (og gå hjem) når det "blev for meget".
Sagsbehandleren skrev så i min journal, at det selvfølgelig var tilladt at sige fra overfor opgaver, der ikke harmonerer med skånehensyn, og uddybede i tlf. at det skulle forstås bredt, altså også når/hvis det bare "blev for meget".


Og så må du lige huske, at være ærlig overfor dig selv, m.h.t. hvad og hvor meget du kan klare, når du er i afprøvning.
Og selvfølgelig; husk at skrive dagbog.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 14:40   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Du kan tro at alt skal skrives ind i jobplanen, er ved at lave en checkliste over det ting som skal med.
Men har på papir at deres egen lægekonsulent ikke mener jeg kan klare fuld tid, det samme sagde sagsbehandleren til et møde.
Hun nævnte endda skånejob som et slut resultat, hvis jeg ikke kunne komme langt nok op i timer.!

Jeg skal ikke stå bagefter og de siger dit og dat.

Men jeg nævner det for dem at jeg har en plads, hvis de kunne have interesse i at jeg kom hurtigt ud.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 14:57   #4
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Hej Jsn

Nu ved jeg jo det er den samme jobkonsulent som jeg også har, og der var ikke noget problem i at jeg selv havde fundet et sted, tro bare hun vil kontakte dem :O) at det så ikke gik så godt for mig, er jo bare skod.. men tro ikke det bliver noget problem.. ;O)

Skal nok krydse fingre for at du kan komme derhen..

Og forresten hyggeligt lige at støde på dig i netto, selvom jeg gik i min egen verden.. ;O)

Vi snakkes
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension