K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2012, 22:43   #21
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
pige 29 spørg din sb om hun ikke kan gøre som min altid gjorde..uanset om vi snakkede sammen pr tlf el.havde møde fik jeg et kopi tilsendt af hvad der blev sagt..det kunne jeg så rette ii hvis jeg ikke var ening..synes det var et rigtig godt træk af sbn...fordi der aldrig vare misforståelser og vi var enige om hvad der var blevet sagt..jeg tog hatten af for min sb...synes det var en rigtig god ide..du ku jo foreslå hende ham at gøre der samme
bare et lille foreslag
Ja, det er en go idé, bortset fra at hun ALDRIG vil indrømme halvdelen af det hun sagde. Og da slet ikke skrive dem ned. Jeg har faktisk bedt om at få et kopi af samtalen. Gjorde jeg da jeg snakkede med hende (åbenbart i et lille-bitte klart øjeblik, som jeg havde i al den tåge). Men jeg har aldrig modtaget noget. Og Ramsdal har ikke holdt møde med hende, som sb sagde at hun ville. Som jeg har fået afvide senere "Der var ikke noget at holde møde om."...
Som om hele samtalen er mørktlagt. Og som om den indenholde trudsler, som kun jeg skulle høre... Giver det mening?..
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 23:06   #22
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Pige 29 .. du har også en anden tråd om det problem ...." lus mellem 2 negle" - bortset fra at du ikke der skriver at du er ledig flexjobber .. kun at du ønsker af få pension

Det er ret så vigtigt at du bliver i den samme tråd... hvis du altså ønsker at få nogle kvalificeret råd ..

Som ledig flexjobber kan de ikke bare sende dig på kontanthjælp .. KUN hvis du ikke samarbejder .. siger nej til behandling .. nej til kurser .. nej til arbejdsprøvning osv osv

I din anden tråd skriver du at du har leddegigt... er du i behandling og går du til kontrol hos en reumatolog..

Hvis du går til kontrol/behandling hos reumatologen.. og har du vel også fået at vide at du skal holde dig igang.. det er vigtigt at du bruger alle led..

Hvis du har så ondt .. enten fysisk eller psykisk om morgenen.. hvad så med at få omlangt tidspunktet hvor du skal møde i din arbejdsprøvning..

Jeg håber at du har en god og forstående psykiater... i den anden tråd skriver du at du skal til at gå til psykiater... og uden at kende dig .. andet end det su skriver i forskellge tråde.. så tror jeg simpelthen at det hele bider sig i halen hos dig ..

Og så har jeg nok også i frisk erindring ang den overdosis du skrev om.. og at det "bare" var noget du kaldte det at tage ekstra piller...
Ja, jeg ved at jeg har skrevet en anden tråd om lidt af det samme. Men denne blev dannet da jeg ikke ville "ødelægge" en anden person´s tråd, fordi det begyndte at omhandle mig. Og jeg tænkte ikke over at henvise til "Lus mellem 2 negle". Sorry!!

Hvor står der at de ikke bare kan sende mig på kontanthjælp? Hvis jeg har et sted det står, så kan jeg bruge det imod hende. Ellers kan jeg ikke rigtig gøre noget. Som skrevet til Te-pigen. Så mener min sb ikke at jeg er ledig på arbejdsmarkedet hvis jeg er sygemeldt hele tiden...

Jeg skal til min sidste samtale med min reumatolog på fredag. Der har ikke været nogen behandling som jeg har haft gavn af. Så tror bare at han vil sige at der ikke er så meget mere han kan gøre. Han har allerede luftet lidt at jeg bare må leve med smerterne. Jeg går (gik, da jeg ik kan når jeg har været på arbejd) med min hund 3 gange om dagen. Og det var fint sagde han, så længe jeg ikke går til det gør ondt. Jeg må ikke lave noget som helst som gør at jeg får ondt, sagde han...

Jeg kan, på dette job, ikke rykke mine tider da det er på en skole og det hele skal passe sammen. Deres fleksjob-ansatte pedel går osse hjem samtidig med mig, da fultids-pedellen så skal koncentrere sig om noget andet, og ikke kan gå og holde øje med os.

Når du skriver at det bider sig i halen hos mig. Så mener du psyken kommer af smerten. Og når psyken er nede så gør det osse mere ondt?? Har jeg forstået dig ret? Og ja, du har ret. Når jeg har fået fred fra jobs, for at se om jeg fik det bedre, så faldt dagene med nedture osse. For så kunne jeg lytte til mig-selv og mærke efter om jeg skulle noget den dag eller om jeg skulle aflyse evt. aftaler. Så du har helt ret!! Men det kan jeg fortælle kommunen nok så mange gange, de vil jo ha beviser...

Den sidste bemærkning må du uddybe. den forstår jeg slet ikke??
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 23:20   #23
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Når man er i en arb.prøvning er det vigtigt, at man møder op hver eneste dag, så vidt man overhovedet er i stand til det.

Problemet er, at de ikke kan vurderer en borgers arbejdsevne hvis borgeren ikke er der.

Det bedste er at møde op, og så evt. gå hjem igen hvis man har det skidt.

Det var lidt generelt om fremmøde i en arb.prøvning.


Det er vigtigt, at du har din læge med på sidelinien, det bør fremgå af dine lægepapirer, at dine lidelser er forværret siden du blev fleks'er.
Du bør også snakke med din læge vedr. at du kører bil når du er påvirket af medicin.
Det er muligt han ikke umiddelbart kan gøre så meget, men i tilfælde af, at kommunen beder om en statusattest, så kan han tage det med i den.

Det er vigtigt, at du selv får hånd i hanke med din sag, og reagerer når noget ikke kører som det skal.

Når du har været til møde med din sb, så bør du bagefter (måske dagen efter) sende hende en mail hvori du skriver hvordan du opfattede jeres møde, skriv f.eks. hvis hun har sagt, at du ryger, på kh hvis du sygemelder dig.

Der er en stor chance for, at du får en mail retur med nogle helt andre udmeldinger end det hun sagde til mødet.

Men hvis hun godkender dit referat, så bør du klage til jobcenterchefen hvis sb er kommet med den slags trusler/påstande.

Skriv meget gerne herinde hvis du har brug for hjælp til formulering af mail med referat eller en konkret klage.
Jeg er sikker på, at der er flere end mig selv, der gerne vil hjælpe dig.

Det er så forbandet vigtigt, at man får vist dem, at man kender både sine pligter og rettigheder, at man får vist dem, at de ikke kan rende om hjørner med os.
Det med at møde op på jobbet har jeg så osse fået opfattelsen af det nu. Men det var der ingen der fortalte om inden. De andre gange jeg har været i arbejdsprøvning var det slet ik sådan. Der skulle jeg bare melde ind hvis jeg ikke kom. Jeg er blevet klogere, tak!

Kommunen beder ikke om flere udsagn fra min læge, sagde min sb. Det var for dyrt at hente ind og de havde hvad de skulle bruge, sagde hun. Jeg snakker med lægen og med behandleren, i distrekst psykriatrien, om at jeg køre bil med de nye piller og om at mine smerter er forværret. Min læge og jeg har snakket om smerterne, men om han har skrevet ned at de er blevet værre, ved jeg ikke.

Jeg ved at jeg burde tag mere fat i min egen sag. Men har ikke kræfterne til at kæmpe. Når jeg ikke har ondt og ligger på langs, så er jeg helt nede i kælderen og orker ikke engang at gå i bad eller tag tøj på.
Jeg ville så gerne klage over hende. Men kan ikke tag mig sammen til at starte. Det er bare noget lo..! For det er ris til egen numse. Men er osse blevet skide bange for min sb. Hvad kan hun ellers finde på, når hun kan behandle mig sådan til en samtale?!

Det er osse derfor jeg skriver herinde. For at lære mere om mine rettigheder og muligheder og hvad man skal og bestemt ikke skal... Suger til mig. Men desværre kun fra mine egne tråde, da jeg ikke kan overskue at læse andres..
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 23:23   #24
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan tildels give SB.ret i at man ikke kan sygemelde sig med det man har fået sin flex på,med mindre at det er blevet så meget være at du skal søge pension-og så skal du muligvis lige arbejdsprøves til det.

Du må jeg nok få en tid ved din læge og tage en snak om millicin forbruget,evt om hvordan h#n ser dig klare en arbejds prøvning som du har det nu.

Måske kan du hvis læge mener at det er dårligt tidspunt lige nu, blive sygemeldt en periode.

Husk det er en afprøvning af din arbejdsevne,så må du vise hvad du kan eller hvad du ikke kan.
Har du mulighed for at tage offenligt transport ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 23:24   #25
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du skriver, at du har "sagt det videre", men har du givet dem det på skrift?

Det er vigtigt, at du sørger for, at alt findes på skrift.

Hvis du kun har sagt det, så kan de have glemt det, eller de kan påstå, at de aldrig har fået det af vide.

Send f.eks. en mail til din sb og fortæl hende, at du har det så skidt, at du er nødt til, at tage noget medicin, hvor der er en rød trekant på (og her kunne det være rart at vide hvad din læge mener om det), og spørg så, om det er muligt at få bevilget noget kørsel til din arb.prøvning, da du ikke finder det hensigtsmæssigt, at køre bil når du tager den slags medicin.
Nej, har ikke sagt det på skrift. Det er hermed husket. Men tør ikke kontakte min sb. Vil ikke høre på hende, vil ikke se på hende! Kun hvis jeg har en ved min side...
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 23:34   #26
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Pige29, din arbejdsprøvning er dit bevis på, hvad du kan, og navnligt hvad du ikke kan.

Du kan vælge at trække tiden ud, møde ustabilt, eller, at holde tungen lige i munden og bare få det overstået.

Hvis der er for mange huller i din arbejdsprøvning, så sender de dig bare ud i en ny arbejdsprøvning, og den leg kan fortsætte indtil du har opfyldt deres krav, hvilket kan tage lige så mange år som du orker at bruge på det...

Mht din medicin. Så få fat i din læge. Enten kan din læge give dig noget tilsvarende UDEN rød trekant på, ellers må han sygemelde dig fra arbejdsprøvningen indtil du er stabil nok til at tage medicin uden trekant på.

Endvidere er et RIGTIG godt tip, at møde op til arbejdsprøvning UDEN nogen former for medicin, så du fremstår mest klar omkring din kunnen. Mange lægger et filter på, ved at tage enten smertestillende eller andet, og dermed bliver deres arbejdsprøvning forkert, da deres smertegrænse bliver udvidet og de fejlagtigt kommer til at præsterer flere timer, end hvis de bare mødte op, uden noget.

Spørg din læge om din medicin kan byttes ud med noget, hvor du kan være ''dig selv'' i arbejdsprøvningen, og hvor du kan blive smertedækket efter.

Det kan stærkt anbefales at du føre dagbog under arbejdsprøvningen, som du får vedlagt sagen.
Jeg har bare ikke vist at man ikke må blive hjemme hvis man skal rulle sig ud af sengen og ikke kan tag bukser og strømper på af bar smerte. Eller fordi man har sat hånden på kogepladen så den er et stort brændsår. Det har de først fortalt mig efterfølgende. De andre gange jeg har været i arbejdsprøbvning, har jeg godt måtte sygemelde mig!?

Nu er det ikke min læge eller lægen fra psykiratrien, der har bestemt at jeg skal tag det medicin. Det er kommunen. For 2 år siden har kommunen haft sendt en psykiater hjem til mig, som skulle give sin mening om mig til dem. Og hun mente at der var 2 slags medicin som ville hjælpe mig. Og nu forlanger de at det skal afprøves. Osse selvom at der står at det ikke må gives til voksene over 18. Eller til folk med selvmordstanker osv. Så hvis det ikke bliver afprøvet, så er jeg ikke samarbejdsvillig...

Og skriver dagbog.. Både før og imens jeg arbejder.
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 23:45   #27
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg kan tildels give SB.ret i at man ikke kan sygemelde sig med det man har fået sin flex på,med mindre at det er blevet så meget være at du skal søge pension-og så skal du muligvis lige arbejdsprøves til det.

Du må jeg nok få en tid ved din læge og tage en snak om millicin forbruget,evt om hvordan h#n ser dig klare en arbejds prøvning som du har det nu.

Måske kan du hvis læge mener at det er dårligt tidspunt lige nu, blive sygemeldt en periode.

Husk det er en afprøvning af din arbejdsevne,så må du vise hvad du kan eller hvad du ikke kan.
Har du mulighed for at tage offenligt transport ?
Det er blevet så meget værre med min krop (gigten) at jeg ik kan arbejde mere. Jeg har bare været længe om at ville indse det. Jeg vil virkelig gerne arbejde. Og presser mig til det yderste når jeg har haft noget. Og det kan man jo heller ikke holde til i længten.

Da jeg så havde sat mig for at jeg ville søge ftp og de begyndte at snakke om arbejdsprøvning. Så fortalte jeg dem at jeg viste at jeg ville ryge ned i et hul. Jeg har prøvet SÅ mange jobs. Og hver gang er mislykkeds, og så har jeg banket mig selv oven i hovedet for ikke at kunne noget. Så lige meget hvornår jeg ville skulle på arbejdsprøvning, så vil det være et forkert tidspunkt. For det er pga. dét at jeg røg så langt ned. For endnu en fiasko til samlingen af jobs. Svage-svage mig!!

Nej, der køre ikke offenligt til jobbet. Det tætteste busstop er 4 km væk. Og det er mit eget problem at komme på arbejd, det er blevet sagt...
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 06:35   #28
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lige det der med transport, er ikke noget du skal bruge som grund til du ikke kan arbejde, for det er jo ikke andres skyld du bor på landet.
Jeg har selv samme problem og må jo nok indrømme, at hvis jeg bode i byen kunne jeg jo ikke bruge det som "undskyldning".

Nu snakker vi jo tit og mange års arbejde, så det er nok rigtigt nok, at man ikke kan bruge sin adresse som et problem.

håber du finder en løsnisning med dit helbred.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 07:16   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pige29 Se meddelelser
Ja, det er en go idé, bortset fra at hun ALDRIG vil indrømme halvdelen af det hun sagde.
Og hvorfor tror du, at hun ikke vil indrømme det, og give dig det på skrift?

S'gi da lige præcis fordi hun godt selv ved, at den ikke holder.

De ting hun ikke vil give dig på skrift, dem skal du hoppe op og falde ned på.

pige29 skrev:
"Men tør ikke kontakte min sb. Vil ikke høre på hende, vil ikke se på hende! Kun hvis jeg har en ved min side... "

Jeg forstår dig godt, jeg har selv haft nogle grimme oplevelser med en sb, der truede mig.
Og efter den oplevelse holdt jeg op med, at tage telefonen når en sb ringede.
Jeg lurede deres tlf.nr. af og skrev det på en seddel, som jeg tapede fast ved siden af telefonen.
I en mobiltelefon kan du kode det ind, og ved navnet bare skrive Sagsb., så ved du, at du bare skal lade den ringe.

Hvis du har problemer med hukommelsen (det har de fleste med kroniske smerter), så er du i din gode ret til, at kræve tingene på skrift, med henvisning til §4 i denne: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=136389

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Hvis borgeren har dårlig hukommelse kan denne jo ikke medvirke ved behandlingen af sin sag, hvis ikke tingene er på skrift.

Hver gang din sb kommer med trusler eller andre underlige påstande, så sender du hende en mail hvori du beder om, at få bekræftet de ting hun sagde.
Hvis hun så skriver noget andet end det hun sagde, så er det det, som hun har skrevet, at du skal forholde dig til, alt det andet ryster du på hovedet af, for det er ikke andet end øregas.

Hun er jo, trods alt, ikke mere dum end hun godt ved, at hvis du får hendes tomme trusler på skrift, så kan du klage.

Hvis du har brug for hjælp til, at udforme en mail, så skriv endelig herinde.

F.eks. kan du maile til hende:

"Hej sb

Jeg har tidligere forstået på dig, at jeg ikke må sygemelde mig fra min arb.prøvning selvom jeg har så mange, og stærke, smerter, at jeg har store problemer med, at tage tøj på.

Jeg mener jo ikke selv, at det er særlig smart, at jeg kører i bil når jeg er påvirket af (navnet på pillerne og mg), som er påhæftet en rød trekant.

Hvis jeg har forstået dette korrekt, vil så ikke godt oplyse mig, om hvad jeg så forventes at gøre i sådan en situation?

Forventes det f.eks., at jeg møder op i arb.prøvningen og bliver der i den aftalte tid, til trods for, at det er med risiko for forværring af min sygdom?

Med venlig hilsen pige29
"

Og når du har sendt sådan en mail, så er det meget vigtigt, at du har is i maven, eller helt slukker din telefon, for du må ikke tage telefonen hvis sb ringer.

Jeg sendte engang min sb en mail hvori jeg spurgte om nogle ting, der gik ikke mange minutter før hun ringede, men jeg tog den ikke, og kort efter fik jeg en mail med svar.

Og hvis din sb ignorerer dine skriftlige henvendelser, så bør du klage til jobcenterchefen.

Men som du kan se, så er det vigtigt, at gøre tingene skriftligt, ellers har du ingen dokumentation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 07:40   #30
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
pige29....jeg ville stadig blive hjemme - hvis jeg var syg..ikke hundrede heste sku få mig afsted hvis jeg brækker og har ty..skid..

du kunne evt.ringe til lægen i tlf om morgenen - hvis din lægen har dette og sige nu er du blevet hjemme FORDI DU ER SYG..'

det må være et skrækkelig pres at have om ørerne pige29..det kan man også blive syg el.mere syg af og det duer ikke i længden
alle ka tåle et vist pres,nogen mere end andre,men på et tidspunkt siger kroppen stop og det kan udvikle sig alvorlig
er ked af du ikke ka snakke med din sb på normal vis..ville ønske jeg kunne gå med dig på kommunen og få dit hjerte lettet..de bider ikke og de vil dig det godt..det er måske væremåden og måden de siger tingene til dig på,der ka være stødende...ikke meningen bag
pas godt på dig selv

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
for syg til arbejdsprøvning, men ikke syg nok til flex Isabella1 Spørgsmål ang fleksjob 0 25-05-2012 14:53
Ikke egnet til arbejdsprøvning. Bertha65 Alt det andet 18 25-03-2011 09:33
Melde fra DR- Igen at melde fra, jeg tør ikke... Enteneller Alt det andet 3 11-12-2010 11:24
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
arbejdsprøvning - hvad hvis man ikke kan V_Brask Alt det andet 11 13-09-2009 08:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension