K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2008, 18:53   #1
LV.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Slagelse
Alder: 55
Indlæg: 12
Styrke: 17
LV. er ny på vejen
Tæppet bliver revet væk under mig..

Hej.

Så er brevet med afgørelsen kommet.
Afslag på flex og bevilling af revalidering.
Mit problem er bl.a slidgigt i hofte og ryg.

Jeg er ret frustret over, at kunne mærke ”gulvtæppet” er ved, at blive hevet væk under mig.
Kan ikke beholde mit job – penge/løn mæssigt bliver jeg ”bombet” 15 år tilbage mv.
Jeg må indrømme, at jeg ikke kan overskue, at skulle trækkes i gennem Systemet.
Et system hvor jeg ikke bliver hørt og hvor ”systemet” bare ved og kan tage stilling til, hvordan jeg har det og hvad jeg kan klare og hvordan mine smerter er sådan uden videre..????
Her er jeg kun et personnr. og ikke et menneske.

Psykisk har jeg igen fået det meget skidt … er ked af det - kan ikke overskue noget – kan ikke sove osv….. Er bare ikke så glad mere..

Hvad kan jeg gøre??

Nu gik det hele ellers lige så godt, forstået på den måde, at….
Jeg har været deltidsraskmeldt siden først i januar måned og det har bare været en ret positiv periode. Det har gået rigtigt godt på mit arbejde - ikke så stresset - færre timer og flere forskellige arbejdes områder som jeg jo helst skal have, hvor jeg både kan sidde ned, stå og gå.

Det er bestemt ikke fordi jeg har været smertefrit…. det har faktisk været slemt ikke kun med min ryg/hofte, men jeg har også mange smerter i mine led.
Men jeg har jo vidst, at jeg ikke skulle kæmpe mig igennem 37 timer (eller flere timer om ugen) og det gør jo, at så kan jeg tage på arbejde og klar det jeg nu kan. Uden at få det stress og blive presset.

Jeg er ret alene i min kamp mod ”systemet” og prøver bare, at få så meget hjælp fra dem som kender mig (arbejdsgiver – læge)
Jeg havde troet, at jeg kunne få hjælp og lidt støtte fra div. sagsbehandler, men nej de arbejder KUN for systemet.

Afgørelsen vil jeg selvfølgelig anke (selvom jeg fra dag et er blevet ”truet” med at jeg vil får ikke Danmarks, men verdens største afslag hvis jeg vil anke en sådan afgørelse) Det må jeg så se......... Jeg mener stadigvæk, at det er et job på færre timer der vil være en løsning og ikke at skulle trækkes gennem systemet de næste min. 5 år.
Den anke skal jeg sende af sted i næste uge.

Har været til møde hos kommunen - jeg kan vælge mellem virksomhedspraktik eller tage en anden uddannelse (Har ingen ide´ om, hvilke uddannelse jeg skulle tage ?? ) Er MEGET tilfreds med mit nuværende job, men kan ikke holde til fuldtid arbejde. Men det kan systemet ikke bruge til noget....

Har jo også mulighed for bare, at sige nej til tilbudet fra "systemet". Men er vel ligesom tvunget til det... når jeg nu har problemer med helbredet...

Er det rigtig forstået,at en virksomhedspraktik er et 9 måneders forløb ?

Tja... ved ikke rigtig.... det hele er bare noget "Snøft"
Men jeg prøver, at holde ud.

KH. LV.
LV. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 18:58   #2
fruensvilje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2008
Lokation: Viborg
Alder: 59
Indlæg: 44
Styrke: 17
fruensvilje er ny på vejen
Sender lige et stort trøste kram til dig...
fruensvilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 19:03   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej LV ØV sikke noget møg...jeg kan godt forstå du er ked af det lige nu...men anke skal du helt bestemt selv om den sagsbehandler siger sådan noget ondskabsfuldt noget...send den afsted i morgen og vent og se...

Virksomhedspraktik er vel ikke det du skal...næ så hellere tage en anden uddannelse...

ØV hvor er det ærgerligt du ikke kan beholde dit job og få fleks der...

Jeg foreslår at du anker sagen og venter svaret.

virksomhedspraktik må være 3 måneder derefter skal de ansætte dig ellers er det ren profit.du skal vel ikke arbejde gratis...

jeg skal til at lave mad nu men hold ved herinde og vent til der kommer andre svar og fortæl hvordan det går ...



kommer tilbage senere med mere..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 19:09   #4
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Kære LV

Ikke Danmarks, men verdens største kram herfra. Det er rigtig træls med det skide afslag, og jeg er rigtig ked af det på dine vegne.

Men det lyder til du har kampånden i behold stadig. mange ville give op nu, så det skulderklap skal du altså virkelig give dig selv. Og så prøve at holde ud, og håbe på du får medhold i anken. Hvem har "truet" dig med verdens største afslag hvis jeg må være så fræk at spørge? For hvis det er din sagsbehandler, så sys jeg du ved anken skal vedlægge et klagebrev over pågældende for det må hun/han da slet ikke sige.

Jeg håber virkelig tiderne skifter hos dig og du kan få lov at nyde det skønne vejr inden det forsvinder igen for en stund.

Mange tanker til dig fra mig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 19:12   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Enig med mimse...klag over den sagsbehandler
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 19:13   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej LV

Jeg kan ikke nå at skrive så meget.
Skal du i virksomhedspraktik samme sted, som du ellers har været?

Jeg har selv været i et praktikforløb under revalidering, som senere er endt med et fleksjob.

Ifølge loven er det vist forskelligt hvor mange mdr., man skal være i virksomhedspraktik: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=30223#K11

Varighed

§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der

1) udgør op til 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 1 og 2, jf. dog nr. 2,

2) udgør op til 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, hvis personen ikke har erhvervserfaring, har langvarig ledighed eller i øvrigt har vanskeligt ved at opnå beskæftigelse med løntilskud,

3) udgør op til 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 2 og 3, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som har fået en jobplan efter § 28, stk. 3, kan varigheden fastsættes ud fra en konkret, individuel vurdering af det i jobplanen fastsatte behov for optræning.


De forskellige grupper under §2 kan læses under kapital 2 i ovenstående link.

Men om du står det rigtige sted i systemet, ved jeg ikke lige....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 19:39   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej LV... du får også lige et kram af mig.

Hvilke paragraffer står der i dit afslag?

Når der står revalidering, hvad er jobplanen så?

Der SKAL stå, hvad planen er, og DU skal have skrevet under på den plan.

Kommunen kan IKKE bare trække en revalidering ned over hovedet på dig til en "uddannelse", du IKKE er motiveret til.

Det er ulovligt og overholder IKKE retssikkerheden om borgerinddragelse.

Har du en ressourceprofil? Det skal du have, før de kan bevilge revalidering.
Ellers er afgørelsen ugyldig.

Hvordan kan kommunen afgøre, at du kan revalideres til FULD TID, når du har dokumentation for, at du IKKE kan klare fuld tid?

Der er mange "mystiske" ting i din sag, som du kan klage over.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 10:46   #8
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej LV

Kan ikke lige hjælpe dig så meget, men jeg sende dig mine medfølende tanker og et KÆMPE . Godt du anker. Min virksomhedspraktik varede i 13 uger, det mente de ikke var afklarende nok, og ville have haft mig i yderligere afklaringsforløb, dette blev stoppet af min læge, så et afklaringsforløb kan godt blive langt.
til dig fra mig
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nøj, jeg bliver gal... Te-pigen Politik og Samfund 1 05-02-2013 10:07
Hvad skal der til for at få flex. Føler jeg bliver revet rundt i sys. K-M Spørgsmål ang fleksjob 2 06-08-2011 11:03
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39
Når nok bliver NOK Henriette_Dyrr Politik og Samfund 4 26-05-2009 22:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension