K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2008, 15:40   #11
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Lige kort her og ikke for at skabe panik pussi83 men som helenekr er inde på så høre vi hele tiden om at syge ikke har noget at gøre på kontanthjælp men til dem der evt ikke ved det så er det sådan at hvis man kommer på kontanthjælp (feks pga sygedagpenge grænsen ) og havner på kontanthjælp og derefter visiteres til fleks , så er det kontanthjælpen man fortsætter med til man har været i fleksjob i min 9 måneder ...

Dette er Hjorten udmærket klar over det er skrevet og fortalt til ham mange gange men alligevel bliver han ved med at udtale at syge ikke skal være på kontanthjælp...

Pussi ved godt at der ikke er meget svar til dig i det her , men det er lidt svært at vide hvad der sker , for du kan jo håbe på at få medhold , enten i revideringen eller i ankenævnet , når det nu er sådan at både sagsbehandler og læge er enige i at du ikke kan være fuld tid på arbejdsmarkedet ...

Så hvad der sker kan ske ja det er jo ikke til at spå om , men umiddelbart vil jeg mene at du skal have fat i læge og kommune også nu hvor din sag køre og melde ud hvis du er på jobbet for mange timer, det er jo det de måler ud fra og hvis du kan klare 27 timer så kan det være at de mener der er håb om 37 timer og det er jo utopi hvis det allerede nu er for meget , har du snakket med læge og sagsbehandler om det ?

Jeg håber du får medhold og at de skifter mening når de revurdere ...

Tak for dit indlæg.

Nej, jeg forventer ikke, at der er nogen herinde, der kan spå om min fremtid - og hvad der vil ske med sagen... Det kunne være dejligt...

Jeg har sagt til min sagsbehandler, at de 27 timer til tider er for meget for mig - og det har hun også skrevet i mine papirer. Jeg bliver nødt til at tage en dag eller to indimellem, hvor jeg bliver hjemme for at få sovet igennem og bare koble fra... Jeg har nok ikke givet direkte udtryk for det til min læge.

Jeg ved godt, at jeg skal lade være med at tænke sådan, men det gør jeg alligevel lidt - for hvis jeg skal mere ned i tid, så går det også udover min arbejdsgiver. Jeg er ansat i en fuldtidsstilling, men delvist sygemeldt. Jeg har mange opgaver og måske også for mange til de 27 timer.

Men det er ikke alle dage, hvor jeg føler dagen er for lang. Nogle dage kan jeg godt klare de 5½ timer, men andre dage er 4 timer nok for mig.

Det er rigtig træls fordi det er trætheden, der er så slem. Det er så svært for andre at forstå - kommune, arbejdsgiver osv...
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 15:44   #12
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Hvis der i din handlingsplan fra din revalidering står at det var med henblik på ordinær arbejde, er det helt sikkert der aben ligger begravet, fordi det at du har gennemført er det samme som en "raskmelding" forstået på den måde kan du gennemføre kan du også få og holde et alm. job ifg. systemet.
Men revalideringsforløbet har jeg heller ikke kunnet gennemføre på "normale vilkår". Jeg har haft en del sygedage og det sidste halve år af uddannelsen blev jeg delvist sygemeldt. Så jo, jeg har gennemført, men det har ikke været lutter lagkage.

Dét som du skriver, er det din fornemmelse, eller er det skrevet i en lov??
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 01:49   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pussi 83.

Jeg vil anbefale dig at skrive en dagbog over, hvad du magter og ikke magter.

Skriv op, hvor meget du kan arbejde, lave i hjemmet, indkøb, nattesøvn, hvil, eftermiddagslur, smerter osv. osv.

Gerne så detaljeret som muligt.

Du vil kunne vise din egen læge den, men også få det skrevet ind i din sag på kommunen. Og så det bedste af alt, så kan du måske se et mønster i din hverdag, så du kan passe bedre på dig selv og forebygge, at du kører helt ned.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2008, 21:15   #14
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Hej Zuza

Jeg vil prøve at skrive dagbog over min hverdag. Jeg håber det kan hjælpe dem til at forstå.

Men indtil nu har kommunen ikke været gode til at lytte til mine egne beskrivelser. Jeg har gjort meget ud af at beskrive i ressourceprofilen nøjagtigt hvordan jeg har det...

Håber en detaljeret dagbog kan hjælpe. Over hvor lang tid skal man ca. føre den, tror du? Har du erfaring for at de læser dagbogen og lytter til den? Min sagsbehandler siger ofte, at der står nok i min RP og at fleksteamet ikke gider læse så meget...!!???
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2008, 21:32   #15
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Forstår ikke politikere

Simpelthen underligt, at Hjort kan udtale sig om, at folk ikke har noget at gøre på kontanthjælp når de er syge. og så skære ned i længden af sgdp samtidig, meget underligt. >For jeg ved, at man kan ligge i en flot bunke og vente i 9 måneder og få intet andet end en ressourceprofil ud af det!!! og så er der sgu ikke langt op til det år hjort nu vil sætte max til. Jamen det er SYGT. Om noget er. Sgdp burde vare til sagen er afsluttet, så kunne det være sagerne ville blive opprioriteret og vi kunne få lov at komme ud i det virkelig samfund på kortest og mest værdige måde?
det fungerer i hvert fald råddent nu!!! For alle parter....samfundet vinder intet ved de langtrukne sager? Eller gør de?
Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2008, 21:35   #16
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Nemlig.

Så skal du stemme på SF. Det er deres mål.
Der indsneg sig lidt politik

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 18:10   #17
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Over hvor lang en periode (ca) har I skrevet dagbog? Eller hvor lang en periode tror I der skal til før end det giver et realistisk billede?
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 21:55   #18
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
UUHH det gør jeg også...kan du tro....stemmer på SF.... Jeg stemmer meget overordnet, måske er jeg ikke 100 enig i hele deres partiu program, men jeg er totalt langt fra den nuværende regering.....Sikke nogle egoister....
Citat:
Oprindeligt indsendt af annasen Se meddelelser
Så skal du stemme på SF. Det er deres mål.
Der indsneg sig lidt politik

annasen
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 00:37   #19
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg mener at, at det med at du ha´r et revalideringsforløb bag dig, må vægte, da du jo derigennem også har forsøgt hvad du kunne.

Jeg kan ikke lige samle det hele ( har selv fibromyalgi), men du har god hjælp i de andre svar der er kommet.

Jeg læser med og følger op, hvis jeg kan.

Mvh
majs
------------------------------------------------------
Indlæg 2
------------------------------------------------------

Det er helt rigtigt at det er vigtigt at skrive dagbog.
For dig er det en første mulighed for at få snakket med din læge om det og for det andet er det et vigtigt dokument til din resource profil.
Bed om at få din dagbog skrevet ind i papirerne hver gang du er til samtale eller har på anden måde har kontakt til sagsbehandler.
Så får kommunen den løbende fra gang til gang.

Husk at du hver gang har ret til at komme med dine kommentarer til profilen og det kan du ( bl.a./ også ) gøre ved hver gang at medbringe/eftersende dagbog.

Mvh
majs

Sidst redigeret af Webmaster; 12-12-2008 kl. 03:15. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg...eller hvis man har mere til samme tråd..
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2008, 16:26   #20
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Så er afslag nr. to dumpet ind af døren...

Nu sendes min sag til beskæftigelsesankenævnet. Det virker godt nok håbløst.

Øv øv øv øv....
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på Fleks :-( Dyrmose Spørgsmål ang fleksjob 5 19-06-2012 20:00
afslag på fleks. bevilget Revalidering Nana M Dit og Dat 23 02-03-2012 20:58
afslag på fleks lilleper Alt det andet 3 05-02-2011 16:30
kassetænkning og afslag på fleks hutti Hvordan forløb det da du søgte fleks? 17 23-08-2009 12:46
Jeg fik afslag med posten i dag- fleks DaisyBoo Din historie 24 16-02-2009 09:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension