K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2017, 22:09   #1
lilleanne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
lilleanne er ny på vejen
fra førtidspension til flex

Hej
Meget kort : Hvad er betingelserne for at gå fra fp til flex.
Synes ikke jeg kan finde det noget sted.
Mvh Anne
lilleanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2017, 03:10   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske dette kan gøre dig klogere på dine muligheder http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rbejdsmarkedet
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2017, 09:01   #3
lilleanne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
lilleanne er ny på vejen
Mange tak.
Man skal vel starte i en praktik/afprøvning, hvor længe skal den være og skal det være aflønnet ?
Nogen der evt har prøvet det
lilleanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2017, 13:40   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
BEMÆRK: Hvis en førtidspensionist får gjort den hvilende, med henblik på at forsøge sig som fleksjobber, så gælder den status FØRST ved ansættelsen i et fleksjob (ny ordning)

Altså SKAL man overgå direkte til et godkendt fleksjob. Man kan altså IKKE have en forudgående periode på ledighedsydelse.

Man forbliver førtidspensionist indtil starten af en ansættelse. .Også økonomisk

( Har ankestyrelsen fastslået ) https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155543

Lidt mere her: https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...8-4ca73c8cd153

Sidst redigeret af mik16; 10-03-2017 kl. 13:50.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2017, 14:23   #5
lilleanne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2017
Indlæg: 4
Styrke: 0
lilleanne er ny på vejen
Ok ��
Men har snakket med kommunen som siger at jeg skal have et lønnet job i 12 mdr og 15 timer om ugen inden rehab. vil tage det med på møde ..... jeg kan dog ikke finde noget om det, har bedt kommunen om det på skrift. Det kan jeg dog heller ikke få....
lilleanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 20:19   #6
mhller
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
mhller er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lilleanne Se meddelelser
Ok ��
Men har snakket med kommunen som siger at jeg skal have et lønnet job i 12 mdr og 15 timer om ugen inden rehab. vil tage det med på møde ..... jeg kan dog ikke finde noget om det, har bedt kommunen om det på skrift. Det kan jeg dog heller ikke få....
Nej-det får du aldrig på skrift. For det findes ikke. Noget de bilder dig ind.
mhller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2017, 06:56   #7
jurist
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2017
Indlæg: 15
Styrke: 8
jurist er ny på vejen
Enhver kommune burde klappe i hænderne i fryd over dig :-)
Du har som modtager af ftp ret til en vejledende samtale i jobcentret, så du kan blot henvende dig og fremføre dit ønske.
At have initiativ til at bevæge sig fra førtidspension til fleksjob er helt i tråd med den beskæftigelsesrettede indsats.
Du kan henvise til bl.a. beskæftigelsesindsatslovens § 2, nr. 6.
Det er ret sjældent, at en person, der har fået tilkendt ftp, søger tilbage til arbejdsmarkedet, så det er nok derfor, du ikke fået megen hjælp fra k10.
Jeg vil gerne undersøge det nærmere for dig, for jeg synes, det er godt gået, at du vil i gang igen :-)
Det er ikke ok, at din kommune ikke vil vejlede dig om dine muligheder. Den har en generel vejledningsforpligtelse, så du skal stå fast på, at du ønsker vejledning.
Held og lykke :-)
jurist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2017, 20:58   #8
Robin91
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Indlæg: 39
Styrke: 13
Robin91 er ny på vejen
Hej

Jeg er på den gamle førtidspensions ordning, som er gjort hvilende. Jeg havde job hvor de lavede det som en arbejdsprøvning, samtidig med at jeg fik løn, for det SKAL være et lønnet job, de lavede fejl til at starte med og sagde at det skulle være i praktik uden løn, men det er forkert. Nu er jeg i nyt andet arbejde og da min førtidspension er gjort hvilende får jeg udover min løn og fleksløns tilskuddet min invaliditets ydelse udbetalt. Foruden dette har jeg også nu fået mine mer udgifter betalt fordi jeg er i fleksjob, dette måtte man ikke som førtidspensionist.
Robin91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2017, 02:01   #9
jurist
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2017
Indlæg: 15
Styrke: 8
jurist er ny på vejen
Hej Robin
Synes, det lader til at være en god løsning og sejt, at du har magtet at bevæge dig fra ftp til fleksjob :-)
Den gamle ftp-ordning adskiller sig - som du ved - fra den nye, bl.a. vedr. udbetaling af invaliditets ydelse (der er, så vidt jeg husker, nogle ret komplicerede overgangsregler).
Det undrer mig lidt, at du skriver, at det SKAL være lønnet arbejde. Arbejdsprøvning er som udgangspunkt ikke lønnet, men man oppebærer sin hidtidige ydelse, dvs. for modtagere af ftp, bevarer man sin pension i arbejdsprøvnings perioden.
jurist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2017, 11:30   #10
Robin91
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Indlæg: 39
Styrke: 13
Robin91 er ny på vejen
Hej Jurist
Jeg har hele tiden arbejdet under min førtidspension på nedsat tid, så da jeg fandt ud af via en sagsbehandler der sagde til mig at jeg ville være meget bedre stillet med fleksjob også fordi jeg altid har arbejdet..
Med hensyn til at gå fra førtidspension til fleksjob, da var det kommunen da sagde at jeg skulle i arbejdsprøvning uden løn for at kunne gå til fleksjob, men der fandt jeg ud af at det var en fejl fra kommunens side, så jeg klagede og fik medhold, det SKAL være i lønnet job.
Robin91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension