K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2011, 22:26   #1
hc1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
hc1966 er ny på vejen
hjælp til mit første møde med en socialrådgiver for første gang i mit liv

hej alle sammen, jeg søger ikke flex eller førtid... men revelidering efter diskoprolabs
kort fortalt er jeg udannet tømre og er den 15 maj efter 2 år med smerter i ryggen og forsøg på genoptræning som kun gjorde alt værre da min diskos var flad om en pandekage og ikke kunne trænes væk, blev jeg endelig opr... hvor de fjernet min dikos og satte en klods i istedet samt gjort leddet stift, venter nu på genoptræninge og skal ikke tilbage til mit gamle erhverv igen da lægerne anbefaler jeg skifter til andet job, så nu skal jeg søge (forsøge) revilidering i den værste kommune man kan bo i nemlig 4600 køge så søger nu råd og vejledning i hvordan jeg sikre mig selv og hvad jeg skal be om/kræve så jeg er sikker på at de ikke bare stikker mig en forklaring på at det kan jeg ik få,
du ska raskmeldes og forsætte i dit erhverv
går ud fra at ens retigheder/regler nogenlunde er de samme selvom det er revelidering og ikke flex eller førtid jeg søger.

så ska jeg be om aktindigt og notatindsigt fra dag 1 eller er det dumt, ?
det er første gang jeg skal ha med en scoialrådgiver at gøre så ved ikke en skid vedr. regler mm må jeg optage samtalerne eller skal de iformeres om det ? vil jo gerne ha at jeg kan nedskrive mødet ordret så jeg evt kan anke eller hva man nu skal hvis jeg mener de ikke følger loven eller de har glemt noget og da jeg ikke husker skide godt og er sikkert skide forvirret efter første møde så er alt sikkert glemt når hun siger farvel, og jeg tager så dårlige notater at jeg ik selv kan læse dem ?

håber en eller flere kan give mig lidt råd

venlig hilsen henrik fra køge

v
hc1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 22:44   #2
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Ikke for at tage håbet fra dig, men revalidering er tæt på umuligt at få. Min sb sagde til mig, at hvis man kunne varetage et hvilket som helst andet job, så måtte man gøre det - om det så var flaskedreng i Bilka.

Men helt klart du skal forsøge!! Jeg har fået at vide, at jo mere forberedt du selv er, jo lettere er det - hvad kunne du selv forestille dig at skulle revalideres til, hvordan er udsigterne mht job bagefter, hvorfor kan du se dig selv lave netop dette osv....

Ja optag møderne! Uden tvivl. Du behøver ikke informere om det. Efter mødet kan du så skrive et referat af mødet og sende til din sagsbehandler som den måde du har forstået fx. aftaler, hvad der nu skal ske osv ifht mødet.

Hold al kommunikation skriftlig og hvis du skal tale i telefon med dem, så optag samtalen! Du vil opdage, at de siger en ting, men skriver en anden i journalnotatet!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 22:52   #3
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Hej Henrik

Velkommen til.

Det er noget værre noget med din ryg.

Jeg ville vente med aktindsigt.

Du har ret til optage evt. møde du selv deltager i, dog er det absolut ikke alle sagsbehandlere der er glade for dette.
Mange vælger derfor at optage skjult.

Efter evt. møde vil jeg foreslå dig, at du sender mail til sagsbehandler og spørge om du har forstået indholdet af møde korrekt? Skriv hvad du har fået ud af en sådan møde.
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.

Sidst redigeret af Adam SR; 28-04-2011 kl. 07:32.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 23:01   #4
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Men hvad ER det så for argumenter man skal bruge for at få overbevist systemet om at man skal have den revaidering man selv sys man er berettiget til og som man med 99% sikkerhed havde fået for få år siden???
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 23:14   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal kunne dokumentere at du ikke kan foresætte i dit erhverv
det er lægerne der skal skrive det
alså at ens funktionsevne er nedsat og man derfor ikke kan foresætte i det samme erhverv.
Ja det er snart umuligt og få noget som helst.
det bliver desværre meget værre endnu
men der er ikke andet for at skubbe på

håber
nogle fine råd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 01:01   #6
hc1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
hc1966 er ny på vejen
har alle lægers underskrifter på at jeg skal skifte erhverv så det er på plads har også en plan på hvad jeg vil ha at uddanelsen hvis de bevilger det, har i mange år arbejdet med unge med problemer på frivillig basis da jeg selv ikke var jordens sødste og lovlydlige barn kom ved egen hjælp ud af det som 20 årig efter en overdosis men har i dag dejligt hus 3 heste 12 skovkatte og en møghund så er selv beviset på at man kan komme videre og har hjulpet mange unge med at komme videre og ud af de problemer de nu var i, og jeg nyder at de stadig ringer skriver eller kommer forbi den ældste er i dag 23 og kommer jævnligt forbi selv efter 10 år, så noget har jeg gjort rigtigt
så derfor vil gerne kunne gøre mit frivillige arbejde til mit job så det er ret vigtigt for mig at jeg køre denne ansøgning uden at sku bruge for meget tid på
at diskotere for meget med dem da jeg brænder for det,
hc1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 06:58   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du må gerne optage møder du selv deltager i, men hvis du fortæller, at du gør det, er der en stor sandsynlighed for, at kommunen nægter dig det.

Vent lidt med aktindsigt, der er jo ikke så meget at komme efter endnu.

Hvis din sagsbehandler kommer med nogle underlige påstande, så bed om, at få det på skrift.

Efter et møde kan du sende din sb en mail, hvori du refererer til de vigtigste ting fra jeres møde, og slutter med, at spørge om du har forstået det korrekt.

Nogle sb'ere/kommuner vil ikke maile med borgerne, og så må du trave op og aflevere det ved skranken personligt.

Uanset hvad du vil aflevere på kommunen, så gå op til skranken og aflever det personligt, og bed om, at få en kvittering på, at de har modtaget det.
Ting har det med at forsvinde i det system.

For mit eget vedkommende opdagede jeg, at alle de lægepapirer jeg selv havde afleveret (uden kvittering, desværre), de var pist væk.

Lad være med, at tale i telefon med kommunen, det er så svært, at bevise hvad det er sagt.
Giv dem din mailadresse og bed dem om, at benytte den.

Ofte står sb's telefonnr. på brevpapiret, og ellers må du lure det af når/hvis h*n ringer.
Jeg satte en seddel over min fastnet med tlf.nr. på både sb og jobkonsulent, og kodede dem ind i min mobil, så jeg altid kunne se hvis det var en af dem, der ringede, og så lod jeg simpelthen være med, at tage telefonen.

Hold selv styr på div. lægepapirer, dels er det rart selv at kunne følge med og dels kan du så supplere kommunen hvis det bliver nødvendigt.
Jeg har. f.eks. selv kopi af alle røntgenbeskrivelser.

Hvis du har haft en diskusprolaps, så var disken ikke "bare" flad, den må være begyndt, at "bule ud" i den ene side.
Jeg har selv en disk, der er totalt flad, og min. én der er knap så flad, iflg. min gamle læge har alle mennesker over 30 år en disk der er begyndt at blive flad.
"Fordelen" ved en totalt flad disk er, at der kan ikke komme nogen prolaps ud af den. (lidt sort humor)
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 28-04-2011 kl. 07:04.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 12:01   #8
hc1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
hc1966 er ny på vejen
den startet os med at bule ud derfor forøgte de at genoptræne, på det tidspunkt blev der ikke scannnet eller noget, blev fri for smerterne i benet men ryggen blev værre efter den træning, og for 9 mdr siden begynder jeg igen at få smerter i mit ben og mister følsen i hele den ene side samt næsten hele foden samt jeg får problemer med andre følser i den nedre del af kroppen der får jeg så en mr scanning der viser at diskos buler ud på begge sider så de trykker på mine nerver i både højre og venstre side samt at den var så flad at den kun ses som en sort streg på scanningen den ligner lidt en bidtang der er ved at klippe neverne over og ik som de andre der var en cm høje har stadig problemer med følser i benene og andre steder men de siger de at det skulle komme igen men at der kan gå lang tid, men så længe jeg kan gå og bevæge mig rundt uden de store problemer og finde et job jeg kan klare uden at smadre mig selv igen for så er jeg sku glad men ting tager tid

problemet er jo at køge kommune er på røven de presser på som en i ******* for at man raskmelder sig så de slipper for at betale mit problem er jo så at vores sundhedsvæsen er langsomt og at der gik lang tid før scanning og opr.. hvilken jeg jo ikke kan ændre på så min tid hvor jeg kan modtage sygedagpenge og søge hjælp forsvinder stille og roligt for er jeg tilbage på dagpenge så får jeg ikke en revilidering igennem og det er ikke nemt at få forlænget sine sygedagpenge og der ender man som regel med at ryge på bidstand imens sagen køre da man ikke kan søge før ens sygedag... næsten er udløbet og så hedder det tvangsauktion af hus eller et job hvor jeg smadre mig selv endnu mere og ender med at sku søge flex eller førtid....
hc1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 13:25   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Men hvad ER det så for argumenter man skal bruge for at få overbevist systemet om at man skal have den revaidering man selv sys man er berettiget til og som man med 99% sikkerhed havde fået for få år siden???
Du skal først og fremmest bevise, som allerede sagt at du ikke kan fortsætte i dit tidligere erhverv, eller et der har relation der til.

Og her render du ind i 1. problem, for du vil umiddelbart godt kunne stå ved en maskine på en trævare fabrik, og holde øje med om maskinen køre som den skal.

Du skal overbevise dem om at du har skånebehov tilstrækkeligt til at du har brug for hjælpen for at komme videre, altså at du ikke bare kan tage en udd på normale vilkår, og der bør du undlade den økonomiske side af sagen... altså det kan godt nævnes men det må IKKE være hovedårsagen.
Samtidig skal du bevise at den revalidering vil gøre dig uafhængig af kommunens hjælp efter endt reva.

Og det er jo faktisk derfor det er så forbandet svært at få en revalidering, fordi man på en og samme tid skal være syg og have skånebehov, men samtidig rask og kunne klare sig selv.
Har du skånebehov der er for store så skal du afklares til fleks og ikke reva, mens er du i stand til at tage en udd på normale vilkår, eller finde dig et andet job, ja så har man faktisk ikke ret til en revalidering.

Lige for dig ser det lidt skidt ud med den revalidering alt efter hvad du har af skånebehov, fordi du umiddelbart vil være i stand til at få fx et kontorjob, det behøver man ikke en udd (ell hjælp) for at kunne få, og det er derfor super vigtigt at tænke bredt, så en evt udd ikke kun åbner en eller 2 døre, men åbner mange døre, gør en i stand til at kunne jokke ind i flere forskellige fag, evt med en smugle efter-udd... det vil gøre sandsynligheden for at du havner tilbage hos kommunen langt mindre, (gøre sandsynligheden for at du bliver selvforsørgende større) og det vil derfor, veje tungt til den positive side.

Fleks-ordning, sammen med kommunernes påtvungne spar spar og atter spar, undermineret revalideringen, før hen var revalidering mellemtingen mellem alm job og FP, det er det ikke længere, misforstå ikke, jeg er ikke modstander af fleks, absolut ikke, men fleks muligheden sammen med kommunernes spareiver har altså skubbet revalideringen ud på sidelinjen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 16:45   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hc1966 Se meddelelser
den startet os med at bule ud derfor forøgte de at genoptræne, på det tidspunkt blev der ikke scannnet eller noget, blev fri for smerterne i benet men ryggen blev værre efter den træning, og for 9 mdr siden begynder jeg igen at få smerter i mit ben og mister følsen i hele den ene side samt næsten hele foden samt jeg får problemer med andre følser i den nedre del af kroppen der får jeg så en mr scanning der viser at diskos buler ud på begge sider så de trykker på mine nerver i både højre og venstre side
Det tænkte jeg jo nok.

Reglerne om sygedagpenge er jeg ikke særlig stiv i, men på forsiden kan du finde et link til noget om sygedagpenge, prøv at kigge på det.

Der er noget med, at du skal være lidt forsigtig med hensyn til, at skrive under på revalidering medmindre du er helt sikker på, at du efterfølgende vil kunne klare dig selv, med den uddannelse du så har fået.

Øøøh, du skrived, at du blev opereret d. 15. maj, var det sidste år eller skulle der stå april?

Jeg vil ihvertfald håbe, at operationen har hjulpet, så du kan få det bedre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Første dag som fp Momseberg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-02-2012 13:13
Første udbetaling af FTP? ReneChr Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-12-2010 21:17
Mit første indlæg. Hjælp!!! depo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-01-2010 00:44
første af mange ? ace dk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 10-08-2009 10:42
Første gang jeg skulle sige: jeg er lige blevet bevilliget en førtidspension.... bettina Dit og Dat 15 28-03-2008 17:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension