K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2010, 17:43   #1
zakko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2009
Lokation: Vesthimmerlands kommune
Indlæg: 9
Styrke: 0
zakko er ny på vejen
Hvad sker der mon nu.

Jeg startede i revalidering i januar måned på fuld tid 37 timer. Måtte så sygemelde mig igen efter den første måned på job, gik så hjemme i to mdr. Kom så ned på 4 timer om dagen, men døjer stadig med smerter efter en arbejdsdag på de 4 timer, hvor jeg dagligt må tage hjem og hvile mig. Var så til opfølgnings møde med jobkonsulenten, og arbejdsgiver i tirsdags, hvor jeg gjorde opmærksom på hvordan jeg har det efter en arbejdsdag, og arbejdsgiver sagde at det var urealistisk at jeg kom til at arbejde inden for dette fag ,nu da jeg ikke troede at jeg kan arbejde 37 timer. Nu skal jeg så til møde med min jobkonsulent og sags behandler på tirsdag, hvad mon der så sker, ryger jeg på kontant hjælp, eller skal jeg selv foreslå flex. Jeg er sku lidt frustreret over denne situation, har været i systemet frem og tilbage siden 2006, og nu må der godt ske noget holdbart.
zakko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 11:41   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kommer helt an på hvad du har af lægepapir , det kan godt ende ud med fleks (som man skal være opmærksom på er meget svære at få efter at man har strammet grebet om kommunerne fra statens side) men der skal ligge papir der giver forklaring på hvorfor du har det som du har det...

Lige som der måske skal være en arbejdsprøvning for det skal være i forhold til ethvert erhverv at din arbejdsevne er nedsat , nu ved jeg ikke hvad du laver nu men måske der kunne skaffes et midndre fysisk arbejde , i hvert fald er det vigtigt at du holder kommunen til ilden for det er begrænset hvor længe du kan få revalideringsydelse og så ryger du ganske rigtig på kontanthjælp ...

Men men man er nød til at have mange flere informationer for at give et gæt på hvordan det kommer til at se ud (og andet end et gæt bliver det aldrig )

Men er der feks lavet en ressourceprofil
er der alle lægepapir der godtgøre den nedsatte evne
hvor gammel er du
hvor længe har du været syg
er der en handleplan osv osv

prøv at skrive lidt mere så er der flere der vil kunne sætte sig ned og prøve at vejlede dig ...

og så lige en lille bøn ...

vil du være sød at sætte lidt afsnit ind i dine indlæg vi er en del herinde der ikke kan læse indlæg uden afsnit , og vi forlange ikke perfekte afsnit bare lidt mellemrum i ny og næ

Så er der også flere der vil læse det og give dig evt råd ..
  Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 18:57   #3
zakko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2009
Lokation: Vesthimmerlands kommune
Indlæg: 9
Styrke: 0
zakko er ny på vejen
Har arbejdet som murer i 8-9 år, blev sygemeldt første gang i 2006 ,hvor jeg blev tilkendt revalidering, begyndte at læse, men sprang fra efter et år på skolebænken, fik så en § 56 aftale og arbejdede så som vagt i 2 år, med lidt flere sygedage en de andre.


2009 blev det så galt igen med ryggen, og jeg måtte sygemelde mig igen fra job, blev så senere fyret.


Kom så omkring ryg center, og en tur i MR-skanner hvor jeg fik konstateret nedsat vandindhold i L4/L5, L3/L4 & Th12/L1 samt Th11/Th12 er der nedsat diskushøjde. Der er diskusprotrusion i midtlinjen L4/L5(slid i lænden).


Startede så en revalidering som værksteds vejleder, hvor jeg skal vejlede unge, jeg går, står og sidder meget det meste af dagen, hvor jeg må tage hjem og hvile mig efter de 4 timer.


Jeg har kun lavet en ressourceprofil i 2006, syntes selv min sag er rimelig tynd, da det først var her i marts måned, de fik en kopi af mine egne læge papirer fra rygcenteret, og arbejdsmedicinsk klinik. Og jeg mener heller ikke der er lavet en handle plan.


Jeg er som kun 35 år, og døjer med daglige smerter i lænden/ryggen, og jeg vil som kun finde en holdbar løsning, da jeg mere eller mindre har været i systemet siden 2006. Skal jeg måske selv foreslå flex, eller hvordan fungerer det.

Til slut skal det også lige siges, at jeg fører smerte/pille skema hvor min sagsbehandler har fået en kopi af skema.
zakko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 21:01   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Skal det forstås sådan, at du nu er på revalideringsydelse, og hvad er så planen i denne?

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 21:40   #5
zakko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2009
Lokation: Vesthimmerlands kommune
Indlæg: 9
Styrke: 0
zakko er ny på vejen
Ja nu er jeg på revalideringsydelse, planen er at opkvalifisere mig til et pædagogisk arbejde på 37 timer
zakko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 00:37   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg er desværre ikke stærk vedr revalidering, hvorfor jeg håber at andre kan give besyv med her?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 07:22   #7
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Jeg syntes hvis du ikke selv mener, at du kan magte fuld tid, få sagt det og få sat gang i en vurdering mhp fleks. Jeg har med det samme medlt det ud i min sag, og nu er det det der skal afklares, altså om jeg er berett. til fleks.

Man har jo lov, at sige man gerne vil vurderes og så er de nødt til det.

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 07:54   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis jeg var dig så ville jeg sende et brev (husk kvittering ) til sagsbehandler, og her ville jeg gøre opmærksom på at du har svært ved at klare den revalidering (forrevalidering formoder jeg det er ) jeg ville lægge kopi med af læge papir og jeg ville bede om at man fulgte loven og lavede en opdatering af ressourceprofilen i henhold til loven om hvordan man laver en ressourceprofil ...

Vedlæg også en kopi af smerteskema

Det er ikke sikkert at det rykker ved noget lige nu og her ,men på den måde har du mulighed for hvis de hen af vejen kommer og vil sætte dig på kontanthjælp at dokumentere at du altså ikke bliver fulgt op heller ikke selv om du selv gør opmærksom på loven og det derfor må ses som kommunal uvilje og dårlig sagsbehandling det var hvad jeg i første omgang ville gøre...

Og jo du kan da også godt i den skrivelse slå på fleksjob som en mulighed ...
Men du skal have gang i din ressourceprofil osv ...
  Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 08:22   #9
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Hej

Kan se mange af jer herinde skriver om det smerteskema. Hvorfor er det lige det er en god idé at lave et sådan?

Anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 08:47   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Anna både for dig selv og for din læge og for kommunen kan det være meget godt til at vise hvad det er der gør at dine smerter feks bliver værre, er det bestemte ting er det bestemte bevægelser bestemte tider på dagen osv...

Er der nogen ting der gør at du skal tage mere medicin er der nogen ting der gør at dine smerter bliver værre kan man evt udelade dem fra et evt job osv osv ..

Jeg har kronisk migræne og brugte dengang de skulle finde ud af hvad det var der gav mig de migræner en hovedpinedagbog og princippet er meget det samme, jeg har feks 5 forskellige slags migræner der alle har forskellige trick faktorer , så de faktorer skal jeg holde mig fra, og det samme princip gælder i forhold til smerteskema , det kan være en kæmpe hjælp til at lære sine smerter at kende hvad laver du og hvad skal du ikke gøre osv osv (og dette gælder også selv om man ikke er i arbejds prøvning ) men sammen med feks jobdagbog kan det give et meget klart billede af hvad det er der går galt i en evt arbejds prøvning
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad sker der nu sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-01-2013 09:06
Hvad kan sker med mig nu ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 31-03-2011 13:31
Hvad sker der... Gunell Alt det andet 6 17-01-2011 16:55
Hvad sker der så nu? PiaL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-09-2010 20:57
Hvad sker der nu Phönix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-08-2008 01:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension