K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2014, 12:48   #21
Rejst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Rejst er ny på vejen
Jeg mener ikke man skal have fp. hvis man kan arbejde en time her og der, der er rigtigt mange som har siddet og stadig sidder fast, syg på kontant hjælp i 10-15-20 år som ikke får deres fp.

Syntes ikke det er fair overfor dem, at de kan se, at andre får fp. på et par år, og derefter starter de 1-10 timer om ugen i et job ved siden af deres fp.

Det virker helt forkert i mine øjne...

Og til de kritikere som kommer på banen her nu pga. min udtalelse (nuværende fp,er der arbejder et par timer her og der) vil jeg sige.
Så skulle i jo ikke have haft fp. da i jo alligevel har en lille arbejds evne
i jer.

Vi skal jo huske på at vi har fået vores fp. netop pga. arbejds evnen er nul,
OG ikke et par timer her og der....

Mvh.
Rejst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 13:07   #22
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hej hej, koldt vand i blodet

Før den nye reform, blev mennesker ikke bevilliget førtidspension på en erhvervsevne på nul, det er gælder først os der er bevilliget pension efter den nye reform.

Da jeg ikke kunne holde til at arbejde de 12 timer jeg oprindelig fik fleks på, fik jeg at vide at så var det førtidspension de ville begynde at kigge for under 10-12 timer betegnede de som en ubetydelig erhvervsevne og gav ikke fleks på - det var før reformen.(jeg er tilkendt efter den nye lov og har nul erhvervsevne)

Så kom den nye reform d.1/1 2013 som ændrede reglerne til at nu var det ikke længere en ubetydelig erhvervsevne der kigges på men nul erhvervsevne før der tilkendes førtidspension.

Det er ikke de mennesker som er tilkendt førtidspension tidligeres skyld, at der er kommet en reform som har ændret reglerne - de kan vist de har en lille erhvevsevne, bede om at få stillet pensionen i ro og tilkendes fleks

Men jeg synes det er uforskammet at du på den måde er efter mennesker som er tilkendt førtidspension efter loven som den var på det tidspunkt de ikke kunne arbejde mere.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 13:52   #23
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Netop det at alting skal være fair overfor andre, holder alting nede..

Det er ikke fair at folk der arbejder 37 timer om ugen ikke har ret meget mere end folk på førtidspension der ikke bestiller noget.. så derfor er man nødt til at fastfryse førtidspensionen, så der bliver et større økonomisk spring osv..

Det er heller ikke et spørgsmål om at der sidder syge på kontanthjælp i 20 år, og så er der en der får førtidspension på et år der straks finder et skånejob på 3 timer om ugen..

Hvis man har været vredet gennem systemet i 20 år og får sin førtidspension, så får man pludseligt ro på.. og så kan det godt være et socialt behov at komme ud og tale med andre mennesker et par timer om ugen.. og imø gør det ingen forskel om det er ulønnet eller om de får lidt betaling for det, hvorfor skal de arbejde gratis.. ?

Det næste bliver vel at førtidspensionister ikke må have en hobby eller gå til banko.. for det kan omsættes til erhvervsevne..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 18:14   #24
Rejst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Rejst er ny på vejen
Jeg er skam ikke uforskammet, jeg siger bare min mening.

Jeg fik fp. fordi der ingen erhvervsevne var, og det tror jeg de fleste har fået igennem tiden.

Det jeg så mener, det er at så skal man ikke arbejde mere. Med mindre man selvfølgelig får det bedre med ens helbrede og kan evetuelt komme tilbage på arbejdsmarkedet.

Ahhhh. syntes du ikke selv det lyder helt forkert at man ikke må gå til banko osv. Det har jo intet med arbejde at gøre, men forstår dit budskab.

Mvh.
Rejst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 18:53   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan jo ikke sige noget alene ud fra din situation....

Fra 2003 og frem til de nye regler om fleksjob blev indført i 2013....ja der gav man som regel en førtidspension hvis ens arbejdsevne var under ca 12 timer...

Læg mærke til at jeg skriver ca og som regel....dette gør jeg da enkelte kommuner stadig visiterede til fleksjob med en arbejdsevne på under de ca 12 timer imellem 2003 og 2013...

Men alle disse mennesker...de har jo en arbejdsevne....omend den er meget lille....

Det at myndighederne så har lavet tingene om sådan at man kan visiteres til fleksjob med helt ned til 1 times arbejdsevne.....ja det gør jo ikke at de mennesker som har fået en pension under andre forudsætninger ikke må arbejde...

Selvfølgelig skal de have lov til det...alt andet ville være unfair..

Man kan så debattere om hvordan det skal være for dem som har fået deres pension her nu efter 2013...

For de burde jo reelt ikke have en arbejdsevne....da de ellers ville være visiteret til et fleksjob...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 14:53   #26
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Stol aldrig på en kommunal sagsbehandler
Forvent det værste
Lev skjult og godt
Jeg glæder mig til at blive 60 der er kun 8 måneder til, den klarer jeg nok

O ja den med moral ( og tro) det er en privat sag og noget man skal slå andre i hoved med
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension