K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2009, 07:18   #1
Hope
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Hope er ny på vejen
Behandlingstiden af FP

Jeg har siddet og luret lidt omkring herinde nu og undre mig lidt over flere gange at se en behandlingstid fra ansøgning af FP til man får den tilkendt på ganske få mdr.

Jeg fik min tilkendt November 08 og ansøgte foråret 06,
Jeg blev sendt i prøvning i næsten et år hvilket gik af h***** til, blev sendt til psykiater 1 gang da de pludselig ikke kunne bruge den de havde (og som de ellers hårdnakket ville bruge da jeg kom med indsigelser da det drejede sig om en ½ times samtale om medicin) og lægen 2 gange (har endnu ikke grejet 2. tur)

Den er søgt og tilkendt på psykisk betinget sygdom som har eksisteret siden de tidlige teenageår og jeg havde aldrig haft et job eller kunnet passe et aktiverings"tilbud" pta at de indeholdt min kontanhjælp, i mine øjne var der ingen tvivl om at jeg er egnet til FP, for hvem vælger dog at forsøge at leve af en kontanthjælp i 10 år.

Jeg bor forøvrigt i Århus kommune.

Hilsen en undrene Hope
Hope er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 09:00   #2
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hope Se meddelelser
Jeg har siddet og luret lidt omkring herinde nu og undre mig lidt over flere gange at se en behandlingstid fra ansøgning af FP til man får den tilkendt på ganske få mdr.

Jeg fik min tilkendt November 08 og ansøgte foråret 06,
Jeg blev sendt i prøvning i næsten et år hvilket gik af h***** til, blev sendt til psykiater 1 gang da de pludselig ikke kunne bruge den de havde (og som de ellers hårdnakket ville bruge da jeg kom med indsigelser da det drejede sig om en ½ times samtale om medicin) og lægen 2 gange (har endnu ikke grejet 2. tur)

Den er søgt og tilkendt på psykisk betinget sygdom som har eksisteret siden de tidlige teenageår og jeg havde aldrig haft et job eller kunnet passe et aktiverings"tilbud" pta at de indeholdt min kontanhjælp, i mine øjne var der ingen tvivl om at jeg er egnet til FP, for hvem vælger dog at forsøge at leve af en kontanthjælp i 10 år.

Jeg bor forøvrigt i Århus kommune.

Hilsen en undrene Hope

Hejsa jeg kender det alt for godt selv sidder i samme problem, har været på kontanthjælp siden jeg var 18 og er nu idag 27 snart 28, jeg har også papir fra psykolog, lægen osv at jeg kun egner mig til 15 timers job pr uge og det skal være stille og roligt, har været sendt i aktiveringstilbud mange gange men går hver gang psykisk ned da jeg ikke kan holde til fuldtid og de krav de stiller, har været i arbejdsprøvning også en del gange men får at vide at de papir der er lavet der ikke er gode nok. Har så her siddte år været på et sted som hedder Integro, hvor vi fik samlet alle mine pair sammen og de fik lavet en redegørelse over hvad jeg kunne holde til og fik lavet ressurce profil endnu engang og fik at vide jeg skulle have flexjob og ansøgning blev sendt til kommunen, det var i maj i år, men så da vores kommune skulle spare blev jeg sendt hjem og gå og har gået hjemme siden maj og kommunen ved ikke hvor de skal gøre af mig da de ikke kan finde et passede tilbud/job der passer mine behov og når jeg spørger efter hvor langt min sag er kommet ang flexjob kan de ikke lige hjælpe da de papir de har ikke er gode nok, hmm bliver sindsyg af at gå hjemme og ikke vide hvad der sker. Jeg bor foresten i Frederikshavn kommune. Så kender det selv alt for godt desværre.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 09:39   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det kommer an på om en §17 på det foreliggende grundlag. Så skal kommunen nemlig tage stilling inden få måneder. ellers kan der nemlig går langtid.
Men for at søge en §17 på det foreliggende grundlag, skal ens ressourceprofil være klar og rimelig op to date. Samt lægerne skal udtale ingen betydelig arbejdsevne og ingen behandlingsmuligheder. Samt det skal være varigt
været i gennem en arbejdsprøvning
Ellers får man næsten med garanti afslag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 15:42   #4
Hope
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Hope er ny på vejen
Nille ja de kan mange krumspring.

MTV det har jeg ikke tjek på men ved at papirene både fra Lægen og psykiateren udtaler at det vil være umuligt at sende mig ud på arbejdsmarkedet i fuld eller deltid samt at det i yderste kosekvens vil kunne være livstruende, arbejdsprøvningen kunne konkludere at min arbejdsevne var stort set ikke eksisterende hvis den overhovedet var der.

Men ok jeg har da fået den nu og er glad ved det, letter meget ikke at skulle være bekymret over penge situationen og kommunen mere.

Skal dog siges at Århus har været storartet da jeg gik på kontanthjælp, de besluttede fra starten at de ville give mig plads til mig selv og fritstillede mig ang. aktivering
Hope er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgeskema til behandlingstiden hos ASK Hiller Et godt link! 0 10-02-2010 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension