K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2009, 13:37   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal være opmærksom på endnu et forhold.

Hvis du SELV opsiger dit job, kan du risikere at komme i klemme i forhold til ledighedsydelse.

Kommunen kan i værste fald påstå, at du selvforskyldt er blevet ledig.

Men nævn det for advokaten.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 11:36   #22
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Du skal være opmærksom på endnu et forhold.

Hvis du SELV opsiger dit job, kan du risikere at komme i klemme i forhold til ledighedsydelse.

Kommunen kan i værste fald påstå, at du selvforskyldt er blevet ledig.

Men nævn det for advokaten.

Det notere jeg lige ned.

Så til næste spørgsmål, min mor mener at det måske er lidt for voldsomt at involvere advokaten. Hvad ville i gøre hvis i ikke fik løn og fagforeningen ikke vil hjælpe med en LG sag? vente på at en af de andre kreditorer indgiver konkursbegæring og måske ikke få sin løn, eller selv gå i krig med det?
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 14:24   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er også dyrt med en advokat!

Men der findes jo gratis advokat bistand (retshjælp) mm hvor i kan få gode råd og ideer til hvordan i griber det an....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 14:56   #24
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Smile

Så har jeg fået løn det virkede da fagforeningen skiftede mening og gik ind i sagen.

så jeg krydser fingre for næste gang og tak for hjælpen til jer alle
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 19:29   #25
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Benjamin

Så blev din weekend reddetGodt du fik fagforening ind i sagen
God weekend
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 16:31   #26
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Unhappy Så er den gal igen

Jeg skal lige af med noget damp

Så skete det jeg frygtede. Jeg har ikke fået løn, og min chef er selvfølgelig på ferie, så jeg kan ikke få fat i ham før fredag. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, det hele ser bare meget sort ud lige nu, jeg har haft det ad h****** til med at gå på arbejde den sidste tid, jeg har virkelig skulle tage mig sammen, men det her er bare for meget. Jeg kan ikke holde til ikke at vide om min løn kommer og om den kommer tiden, for når den ikke kommer til tiden så skal jeg kontakte banken og håbe at de vil hjælpe mig, hvilket de er rigtig gode til, men det er bare ikke holdbart i længden.
Jeg har gået og tænkt og set hvordan det har kørt på jobbet i den sidste tid, og kommet frem at jeg ikke vil være med til det mere, så jeg vil ud af den her kontrakt koste hvad det vil, jeg vil hellere gå på ledighedsydelse og så vide at penge kommer hver måned, end at være i et job hvor jeg skal slås for at få min løn.

Jeg har haft fat i fagforeningen så de er i gang med at forsøge og få pengene hjem.

Det her giver alt for meget uro i mit hoved, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, jeg har det mega dårligt.
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 18:42   #27
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg forsår godt du vi væk fra det job ,men det er den 30 sep tør næsten ikk spørge men er det mon den 1.okt der udbetales ,jeg håber det er sådanne det henger sammen .Eller må du da se om du kan finde noget andet ,det der er helt urimeligt,men du får vist 5 ugers karentende hvis du sely siger op........havde det været mig havde jeg sku nok lagt mig "syg"for er man det ikk så bliver man det da af alle de bekymninger du får af det ,jeg håber lønen går ind meget snart eller må du i fagforeningen i morgen hvis den ikk er kommet
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 18:49   #28
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg forsår godt du vi væk fra det job ,men det er den 30 sep tør næsten ikk spørge men er det mon den 1.okt der udbetales ,jeg håber det er sådanne det henger sammen .Eller må du da se om du kan finde noget andet ,det der er helt urimeligt,men du får vist 5 ugers karentende hvis du sely siger op........havde det været mig havde jeg sku nok lagt mig "syg"for er man det ikk så bliver man det da af alle de bekymninger du får af det ,jeg håber lønen går ind meget snart eller må du i fagforeningen i morgen hvis den ikk er kommet
I følge min lønseddel skulle de være kommet idag. Jeg håber på at fået et møde med kommunen op og stå hurtigt, så jeg kan få klarhed over hvad jeg må og ikke må. Jeg har også bevilliget mig selv 2 "sygedage" til at få ro i hovedet på, så nu må vi se hvad de næste dage bringer.
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 23:11   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal skrive til din jobkonsulent og bede om et møde og der skal du fremlægge dit ønske om at stoppe på jobbet, evt snak med din læge om den psykiske belastning det er for dig og dit helbred ikke at vide om lønnen kommer eller ej ...

Og så tag den derfra hvis man har en god grund til at stoppe et job mister man ikke sin ledighedsydelse men det er vigtigt at have jobkonsulenten med sig og ikke bare gøre det ...

forklar også at du ikke kan forvente at have din banks velvilje hver måned fordi en chef ikke kan betale lønnen ... og at du risikere at stå på gaden pludselig hvis banken siger stop, og godt at du har din fagforening med dig ...

Og husk hvis ikke din jobkonsulent er samarbejdsvillig så klag til borgmesteren over at det er den måde det foregår på, det burde være til at komme ud af den kontrakt ..

og så l ige en lille en ... jeg siger bare en arbejdsgiver der ikke kan udbetale løn men som kan tage på ferie .. der er sg da noget galt
  Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 23:39   #30
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hej.. Det er da Fuldstændigt groteskt at du skal være nervøs hele tiden, omkring din lønudbetaling!!

Jeg forstår dig fan.. godt ville også gå i spåner, hvis jeg ikke anede om lønnen kom ind den 1.

Det kan simpelthen ikke være rigtigt at, du skal finde dig i det, få fat i din jobkonsulent ( som Hejdien skriver) og fortæl at du ikke kan klare usikkerheden.

Jeg er selv en`kontrol freak.. kan ikke have at ,jeg ikke ved hvad der sker o.s.v. og ville da gå helt i panik, hvis mine penge ikke kom til tiden, oveni alt det andet man" spekulerer på.

Håber du får det ordnet", eller stopper på det ***.. sted.

mange fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jeg har ikke fået bevis på at jeg er godkendt til Førtidspension nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 18-10-2011 15:33
Har lige fået min opdatteret RS, jeg kan slet ikke se mig selv i den hopper Alt det andet 14 02-11-2010 13:21
stadig ikke fået mit skriftelige afslag på paragraf 34 sndnkm67 Alt det andet 3 29-09-2010 19:26
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13
de har stadig ikke fået nok! buster Nyt om loven 0 17-12-2008 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension