K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2013, 00:43   #21
JesperJensen
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Lokation: Næstved
Indlæg: 13
Styrke: 12
JesperJensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Stakkels dig du skal døje sådan. Nu er jeg ikke læge...men kan genkende mange af de kognitive symptomer fra bla angst (som virkeligt kan udtrykke sig grumt fysisk - jeg har selv præsteret at besvime af angst uden at jeg vidste det angst jeg havde...jeg troede jeg var fysisk syg). Jeg tror dog at noget kunne tyde på at du har en fysisk sygdom også...har du prøvet at læse lidt om Raynauds fænomen ?

Er dit vitaminniveau tjekket - B og D vitamin ? B vitaminmangel kan give en fornemmelse af at gå på puder + giver kognitive forstyrrelser. D vitamin mangel, giver muskelsmerter, udpræget træthed.

du er hårdt ramt.
Raynauds er delvis skudt ned, men testes løbende. (er ikke færdig med det).
Alle vetamin niveau er tjekket. Havde lav D vitamin som eneste, mener den var under 20, normalen var vist 150. (ligger nu mellem 50-100)
Spiser dem lejlighedsvis (tjekker hver 3måned) pga det gør ondt at spise pillerne dagligt (lyder sindsygt). Måtte simpelhen opgive at spise dem til sidst (spiste 3dagligt).
Havde storre problemer med at spise vitaminpiller, da smerterne, rystelserne forstærkes ved indtagelse af dem. (ret godt skudt hvis du ikke er læge).

Min egen læge vil ikke overgive sig endnu, da hun jo kan se jeg har først fysiske "fejl" før jeg besvimer.
Ekstern lægerne er vilde for sætte mig på den tidligere kendt fibromyalgi som nu kaldes så fint raynauds, nemt når man ikke kan finde andet..
som lægen siger: Kan vi ikke finde det fysiske så det per automatik psykisk (sådan er lægevidenskaben bygget op).
Men hvis jeg bliver rask så jeg hamr. ligeglad med hvordan, hvad ect. bare jeg bliver rask.. så er åben over alt fra fysisk til psykisk. (er frisk på alle former for diagnose hvis udfaldet er en helbredelse).

Sidst redigeret af JesperJensen; 20-02-2013 kl. 01:02.
JesperJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 00:48   #22
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JesperJensen Se meddelelser
Raynauds er delvis skudt ned, men testes løbende. (er ikke færdig med det).
Har storre problemer med at spise vitaminpiller, får vildeste trykken for brystet og smerterne forstærkes. Havde lav D vitamin som eneste de har fundet: mener den er 20 ud af er det 150 den skal ligge på. (ligger nu mellem 50-100) spiser dem lejlighedsvis pga det gør ondt at spise pillerne dagligt (lyder sindsygt). så du er inde på noget af det samme som lægerne startede med for over 1.5år siden. (ret godt skudt hvis du ikke er læge).
Og bare for at være emsig... jeg optager dvitamin meget svært pga fibromyalgi fik afvide det var ganske normalt.. mit var også 20... er oppe på 60-70 nu og blir ikke højerer pga jeg simpelthen ikke kan optage så meget selvom jeg får mange dvitaminer....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 00:52   #23
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JesperJensen Se meddelelser
Raynauds er delvis skudt ned, men testes løbende. (er ikke færdig med det).
Har storre problemer med at spise vitaminpiller, får vildeste trykken for brystet og smerterne forstærkes. Havde lav D vitamin som eneste de har fundet: mener den er 20 ud af er det 150 den skal ligge på. (ligger nu mellem 50-100) spiser dem lejlighedsvis pga det gør ondt at spise pillerne dagligt (lyder sindsygt). så du er inde på noget af det samme som lægerne startede med for over 1.5år siden. (ret godt skudt hvis du ikke er læge).
På apoteket kan man få vingummibamser tilsat vitaminer. Og mon ikke man via diverse helsekoster kan få flydende vitamin også ? Ellers må du bede din læge give dig injektioner i rumpen.

D vitamin mangel kan virkelig give smerter i hele skroget..Hvad er næste tiltag din læge vil have undersøgt ? Jeg føler virkelig med dig...jeg gik selv gennem 5 år med de vildeste fysiske symptomer, og anede ikke hvad jeg fejlede.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 01:00   #24
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
På apoteket kan man få vingummibamser tilsat vitaminer. Og mon ikke man via diverse helsekoster kan få flydende vitamin også ? Ellers må du bede din læge give dig injektioner i rumpen.

D vitamin mangel kan virkelig give smerter i hele skroget..Hvad er næste tiltag din læge vil have undersøgt ? Jeg føler virkelig med dig...jeg gik selv gennem 5 år med de vildeste fysiske symptomer, og anede ikke hvad jeg fejlede.
Åhr fantastisk... Mind mig om aldrig at fortælle min læge at den mulighed findes..*GG* syntes det var nok at blive stukket i rumpetten efter hver unge pga jeg er rehsus neg..*GG* Ville føle mig som en ko der skulle vitamines op inden jeg skulle slagtes..
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 01:07   #25
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Jo jo...man kan få vingummikaniner med D vitaminer

(perfekt til påskebordet )
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 01:10   #26
JesperJensen
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Lokation: Næstved
Indlæg: 13
Styrke: 12
JesperJensen er ny på vejen
Har samtale med medicinsk afdeling midt i juni først, da jeg fik taget 6spec prøver som alle viste røde tal for snart 5måneder siden.
Problemet var det var 6 forskellige sygdomme så lægehuset kunne ikke tolke dem, derfor skal jeg forbi spec lægerne for at tolke de 6 røde tal.
Hedder det en røgmatolog som heller ikke kunne tolke dem, alle som er kontaktet for tolke dem har meldt ud de ikke ved hvad de betyder samlet.

Er også henstillet til riget med disse 6 prøver om de vil overtage sagen. (vi ved ikke om de tager min sag før om 5-6måender).
De 6 prøver er gentestet og stigende i røde tal, så derfor der meget fokus på nettop disse ENESTE røde tal. (mener 2 af dem er rheumaprøver ana + anca, resten kan jeg ikke huske).
Ellers har alle prøver været uden nogen form for misvisninger, blevet omtalt som lægehusets mest testede person. ;(

P.s er meget inde i fibro, kæmper for ikke at blive sat i denne bås.
Lægen sagde jeg bare kunne sige til, men så stopper mine håb for en helbredelse efter hendes udtalelser. (yderligere test) så vi venter lidt med dette, vi kæmper jo for helbredelse ikke en nem diagnose som måske er fejldiagnoset.

Sidst redigeret af JesperJensen; 20-02-2013 kl. 01:25.
JesperJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 01:20   #27
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JesperJensen Se meddelelser
Har samtale med medicinsk afdeling da jeg fik taget 6spec prøver som alle viste røde tal.
Problemet var det var 6 forskellige sygdomme så lægehuset kunne ikke tolke dem, derfor skal jeg forbi spec lægerne for at tolke de 6 røde tal.
Hedder det en røgmatolog som heller ikke kunne tolke dem.

Er også henstillet til riget med disse 6 prøver om de vil overtage sagen.
Ellers har alle prøver været uden nogen form for misvisninger, blevet omtalt som lægehusets mest testede person. ;(


P.s er meget inde i fibro, kæmper for ikke at blive sat i denne bås.
Lægen sagde jeg bare kunne sige til, men så stopper mine håb for en helbredelse efter hendes udtalelser. (yderligere test) så vi venter lidt med dette, vi kæmper jo for helbredelse.
Ja fibromyalgi kan ikke helbredes kun bedres med rigtig kost og træning osv og at man lære at den dag man har energi skal man ikke bruge den, men gøre hvad man plejer ellers kommer det og bider en i rumpetten..
Men når det er sagt så er fibromyalgi idag en anerkendt sygdom der ikke ville give ftp så den skal du ikke være nervøs for, og er det det du har så se at få dig skrevet op til undersøgelse sidst jeg hørte var der 17mån ventetid...
Og er det det du har og du venter for længe blir det ikke bedre, det skal tages i opløbet for de skader der kommer de blir, du kan kun mildne symptomer...

Der er nu ret mange kriterier for fibromyalgi..
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 01:29   #28
JesperJensen
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Lokation: Næstved
Indlæg: 13
Styrke: 12
JesperJensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja fibromyalgi kan ikke helbredes kun bedres med rigtig kost og træning osv og at man lære at den dag man har energi skal man ikke bruge den, men gøre hvad man plejer ellers kommer det og bider en i rumpetten..
Men når det er sagt så er fibromyalgi idag en anerkendt sygdom der ikke ville give ftp så den skal du ikke være nervøs for, og er det det du har så se at få dig skrevet op til undersøgelse sidst jeg hørte var der 17mån ventetid...
Og er det det du har og du venter for længe blir det ikke bedre, det skal tages i opløbet for de skader der kommer de blir, du kan kun mildne symptomer...

Der er nu ret mange kriterier for fibromyalgi..
Præcis, må virkelig styrer min energi korrekt. presser jeg på straffes jeg HÅRDT! meget HÅRDT!.
Mener der er forholdsvis lav ventetid når man "betaler" for fribromyalgi testen hos bente danneskiold. (men kan tage fejl).
fibromyalgi idag en anerkendt sygdom der ikke ville give ftp? hvad betyder ftp?

Sidst redigeret af JesperJensen; 20-02-2013 kl. 01:38.
JesperJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 01:45   #29
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JesperJensen Se meddelelser
Præcis, må virkelig styrer min energi korrekt. presser jeg på straffes jeg HÅRDT! meget HÅRDT!.
Mener der er forholdsvis lav ventetid når man "betaler" for fribromyalgi testen hos bente danneskiold. (men kan tage fejl).
fibromyalgi idag en anerkendt sygdom der ikke ville give ftp? hvad betyder ftp?
ftp = førtidspension.

Ved ikke om der mangler et IKKE i sætningen, for man kan godt få ftp med fibromyalgi.

Fibromyalgiforeningen har lavet et forum kun for mænd med sygdommen...du kunne da prøve at kigge dig lidt omkring derinde, og se hvordan de andre mænd går og har det. (hov kan se det kræver medlemskab...hmm)
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009

Sidst redigeret af bumblebee; 20-02-2013 kl. 01:48.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 01:50   #30
JesperJensen
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Lokation: Næstved
Indlæg: 13
Styrke: 12
JesperJensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
ftp = førtidspension.

Ved ikke om der mangler et IKKE i sætningen, for man kan godt få ftp med fibromyalgi.

Fibromyalgiforeningen har lavet et forum kun for mænd med sygdommen...du kunne da prøve at kigge dig lidt omkring derinde, og se hvordan de andre mænd går og har det. (hov kan se det kræver medlemskab...hmm)

Okey, så jeg skal forstå sætningen som:
Fibromyalgi er en anerkendt sygdom som kan give ret til førtidspension.

Korrekt?.

Er på ingen måde interesseret i førtidspension, har kun at blive rask for øje!.
Men tak for infoen, alt info/sparing hjælper.
Kan vist godt begynde at se de hårde realiteter i øjene. ;(

P.s har læst de åbne forum med mænd, har set mange symtomer ligner mine, samme dagligdags problemer ligner også ;(

Sidst redigeret af JesperJensen; 20-02-2013 kl. 01:52.
JesperJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad ville i gøre? Sabrina K Spørgsmål ang fleksjob 14 11-08-2010 23:32
Hvad ville I gøre? hla72 Accept fra vores omgivelser 29 07-04-2010 10:15
Hvad kræves der på arbejdesmarked som det offlige ikke ville se! UllaCliffShads Dit og Dat 2 26-05-2009 19:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension