K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2013, 19:46   #1
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Hovedkort, bikort...hmmm hjæælp

Hej

Jeg arbejder 10 timer om ugen, og vil tjene mindre hos min arbejdsgiver end hos kommunen.
Hvor skal hovedkort/bikort ligge for at jeg får flest kroner og ører ud af det i den sidste ende?

Jeg var selv ret skråsikker på at det da skulle ligge hos kommunen (altså dér hvor jeg har størst bruttoløn), men nu har jeg forvirret mig selv godt og grundigt og ved ikke længere om det er rigtigt

Løn hos kommunen før skat vil være 15.100 kr, løn hos arbejdsgiver før skat vil være 5.918 kr ca.

Sidst redigeret af Stuen; 15-11-2013 kl. 19:49.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 19:55   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Hej

Jeg arbejder 10 timer om ugen, og vil tjene mindre hos min arbejdsgiver end hos kommunen.
Hvor skal hovedkort/bikort ligge for at jeg får flest kroner og ører ud af det i den sidste ende?

Jeg var selv ret skråsikker på at det da skulle ligge hos kommunen (altså dér hvor jeg har størst bruttoløn), men nu har jeg forvirret mig selv godt og grundigt og ved ikke længere om det er rigtigt

Løn hos kommunen før skat vil være 15.100 kr, løn hos arbejdsgiver før skat vil være 5.918 kr ca.
Hvis dit fradrag er under 5.918 pr. md. er det ligegyldigt om hovedkortet ligger det ene eller det andet sted, resultatet bliver det samme.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 20:03   #3
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Super, tak susanne
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 20:13   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Hvor skal hovedkort/bikort ligge for at jeg får flest kroner og ører ud af det i den sidste ende?
I den sidste ende får du nøjagtig det samme ud af det, hvis du ikke udnytter hele fradragt reguleres det ind med årsopgørelsen, du kan gå ind et stykke inde i indtjeningsåret og regulere din forskudsskat eller gøre det løbende, hvis du oplever at du ikke udnytter dit fulde fradrag på hovedkortet.

Iøvrigt skal ALLE huske at regulerer deres forskudsskat årligt, eller oftere, idet de automatiske tal går 2 år tilbage.
Gør man det ikke er man selv ude om det hvis der kommer en grim overraskelse fra skattevæsenet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 18:49   #5
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Arbejdsgivere indhenter selv oplysninger om hvilken skat der skal trækkes .... på skat, så hvor hovedkort/bikort ligger er helt ligegyldigt.

Var i gamle dage man skulle aflevere sit skattekort til en evt. arbejdsgiver.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 19:40   #6
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Arbejdsgivere indhenter selv oplysninger om hvilken skat der skal trækkes .... på skat, så hvor hovedkort/bikort ligger er helt ligegyldigt.

Var i gamle dage man skulle aflevere sit skattekort til en evt. arbejdsgiver.
Arbejdsgiver skal stadig have besked om der skal hentes hovedkort eller bikort.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 14:01   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja surt, hvis begge skulle få brugt hovedkortet, så får man et megaskattesmæk, da fradraget brugt 2 gange. Skat siger dobbeltanvendelsen skulle være spærret, da man kan se, hvem der har hovedkortet, men det smutter - så tjek endelig selv, dit fradrag ikke anvendes begge steder.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 18:38   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ja surt, hvis begge skulle få brugt hovedkortet, så får man et megaskattesmæk, da fradraget brugt 2 gange. Skat siger dobbeltanvendelsen skulle være spærret, da man kan se, hvem der har hovedkortet, men det smutter - så tjek endelig selv, dit fradrag ikke anvendes begge steder.
Man plejer slet ikke at kunne "trække" hovedkortet hvis der er nogen der "har" det.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 18:34   #9
jenspinddk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
jenspinddk er ny på vejen
Førtidspension/skat via bikort???

Hej.

Jeg har hjulpen flere veninder/kammerater med deres forskudsopgørelse her til 2014. Nu støder jeg på én, hvor det ligesom ser ud som om der betales skat via bikortet. Efter cpr. står B.
Personen har kun førtidspension, og intet ved siden af.

Ved ikke om det netop der problemet er,
Det viser sig nemlig at fradraget pr. mdr. er ca. 1.100 mindre end en anden jeg har hjulpen, og de har samme pension og nogenlunde tilsvarende rente udg/indt.

Har I nogen erfaringer med det. Jeg har sagt til min veninde, at hun skal prøve at ringe til SKAT på mandag.
jenspinddk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 19:00   #10
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ja surt, hvis begge skulle få brugt hovedkortet, så får man et megaskattesmæk, da fradraget brugt 2 gange. Skat siger dobbeltanvendelsen skulle være spærret, da man kan se, hvem der har hovedkortet, men det smutter - så tjek endelig selv, dit fradrag ikke anvendes begge steder.
I vores edb tider kan hovedkortet ikke bruges dobbelt, det forhindrer systemet simpelthen.

Hvis hovedkortet f. eks. har været anvendt af kommunen hidtil og fremover skal anvendes af arbejdsgiver, så skal kommunen frigive det i systemet før arbejdsgiver kan bruge det.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension