K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2008, 16:31   #1
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Hej

Jeg har lige meldt mig ind her efter at have læst på siden flere gange.

Men nu har jeg et spørgsmål som jeg gerne vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med.

Lidt info: jeg er sygemeldt med bækkenløsning (uden at være gravid) og begyndende slidgigt i området. Jeg står nu for at skulle ud i en arbejdsprøvning... for første gang.

Sagsbehandleren på jobcenteret har sagt at det er meningen at jeg skal op og arbejde 37 timer i arbejdsprøvningen og jo så også bagefter - det vil a-kassen have... jeg har så sagt at det er utopi at jeg kan have et 30/37 timers arbejde (hun ved ikke om a-kassen vil gå med til 30 timer).
Vi snakkede så om at efter den ene arbejdsprøvning hvis jeg ikke kunne holde til det, så hed det REVA - hvor der derefter hed fleksjob, revalidering eller førtidspension.

Sagen er nu den at jeg skal i arbejdsprøvning et sted som det umiddelbart kunne være fedt at komme til at arbejde i et fleksjob (hvilket er hvad jeg selv regner med jeg kommer til at arbejde i)
Spørgsmålet er så: kan man i en arbejdsprøvning aftale med arbejdspladsen (ved slet ikke om de tager fleksjobber) og jobkonsulenten/jobcenteret at man kan få og starte et fleksjob der....... og så springe REVA over??? Er der nogen der ved det??? Er jeg ikke for optimistisk

Jeg håber I forstår hvad jeg spørger om

mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 18:21   #2
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Hej mor4

Jo jeg forstår skam godt hvad det er du spørger om
Der kan jo ikke ske noget ved at spørge stedet om der er en mulighed for at få et flexjob hos dem, men så vidt jeg ved er lovgivningen sådan at du ikke kan springe et forløb på REVA over. Men hvad betyder det hvis de er interesseret i at tage dig ind bagefter i et flexjob

Held og lykke med det

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 19:29   #3
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Der er intet i lovgivningen om at man har pligt til at gennemgå et reva forløb før der bevilliges Flexjob.

Dog skal man være arbejdsprøvet bredt og det tolkes som regel på den måde at man skal have være arbejdsprøvet indenfor noget der ligner det man kom fra plus en arbejdsprøvning mere.

Men det kommer alt sammen an på hvor oplagt din sag er.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 20:50   #4
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af THJ Se meddelelser
Der er intet i lovgivningen om at man har pligt til at gennemgå et reva forløb før der bevilliges Flexjob.

Dog skal man være arbejdsprøvet bredt og det tolkes som regel på den måde at man skal have være arbejdsprøvet indenfor noget der ligner det man kom fra plus en arbejdsprøvning mere.

Men det kommer alt sammen an på hvor oplagt din sag er.

Tak for dit svar
Du skriver det kommer an på hvor oplagt min sag er.... hvordan oplagt??
mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 20:52   #5
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
Hej Dorthe Mariann

Tak for dit svar. Har også tænkt mig at spørge hvis det så godt et sted som jeg håber... men ville lige høre om der var nogen regel om det.
mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 21:00   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mor4 hvor oplagt sagen er betyder som reglen hvad det er dine læger skriver om dig og hvad du har med fra din egen læge , speciallæger osv..

er der feks bedrings muligheder i forhold til din bækkenløsning mener læger der kender dig at det bliver bedre værre, eller at det forbliver på det punkt det er nu osv...

hvor meget reducere dine skavanker din arbejdsevne , og er der andre muligheder , kan man formode at du kan varetage et andet job via revalidering osv.. der er mange spørgsmål inden man kommer så langt der er også den mulighed at man vil have dig på reva for at se hvad de siger (ikke alle reva center er ens ) der hvor jeg var , var der bla læger fysioterapeuter, sagsbehandlere , psykologer og alm ansatte , og det var dem alle sammen der sammen med mig var med til at beslutte hvad der skulle ske, fysioterapeut udtalte sig om træning forbedrede eller forværrede mine symptomer, psykolog udtalte sig omkring hukommelse koncentration osv ...

så der var en lang vej...

selv om du ikke kan varetage et hvert erhverv så er der jo mulighed for at man kan omskole dig til andet erhverv , evt til en 37 timers arbejdsuge,.

Det er jo altid tilladt at høre om en virksomhed evt kunne være interesseret i at ansætte en ved en evt bevilling af fleksjob

Held og lykke med det hele og husk at lytte til din krop..

Og velkommen til siden her
  Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 13:28   #7
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
Hej Hejdien.
Mange tak for dit svar

Der er så mange ting "på området" som man ikke ved hvordan fungerer når man som jeg er ny "på området".

Så jeg må jo vente og se hvad de siger til mig... og hvordan....

Synes jeg har en flink sagsbehandler - håber det holder ved.
Ham jobkonsulenten som har fundet denne arbejdsprøvning har jeg endnu ikke mødt, da han trådte ind i stedet for en anden som jeg lige mødte inden hun havde ferie.
Håber han er OK.

Skal til formødet med henblik på arbejdsprøvningen i morgen.... er noget spændt på det
mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning/fleksjob reki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-04-2013 17:35
Arbejdsprøvning/fleksjob reki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 56 07-04-2013 09:45
Arbejdsprøvning ifb. med fleksjob Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 9 05-03-2012 20:18
Arbejdsprøvning mhp fleksjob newsgerry Spørgsmål ang fleksjob 0 28-11-2010 12:54
Arbejdsprøvning/fleksjob lgr Spørgsmål ang fleksjob 8 21-03-2008 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension