K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2010, 11:35   #1
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Sygedagpenge stop - skær ud i pap TAK ;O)

Hej

Håber der nogen her som vil hjælpe med at skære det ud i pap. For er lidt i tvivl om jeg har forstået love og regler rigtigt.

Jeg falder for varighedsbegrænsning den 31.7. iflg. brev modtaget slut april.

Har stadig intet hørt ang dette. Rykkede min sagsbehandler for et svar i sidste uge og skrev samtidig at jeg gik ud fra jeg blev forlænget, når jeg ikke havde hørt noget ifm. afslutning af arbejdsprøvning (bortset fra konsulentens afslutning) Men at jeg så frem til at høre hvordan det gik i min sag!

MEN så læser jeg lidt i punktet sygedagpengestop og ja, ærligt så bliver min lille fibhjerne lidt rundtosset.

Skal kommunen inden de afgører stop eller ej, have taget stilling til om jeg skal på pension eller andet? Er det min sagsbehandler der skal træffe den afgørelse eller er det kommunalbestyrelsen?
Og skal de i den forbindelse have talt med mig personligt?
Er der nogen frist for hvor sent man kan få den melding om stop eller ej?

Det var lige de første ting der poppede op i hovedet på mig da jeg læste.

Håber virkeligt nogen kan skære det ud i pap for mig, for lige nu syntes jeg det er lidt forvirrende! Måske også fordi jeg har en dum periode med min fib, så skal der ikke helt så meget til at kortslutte hjernen.

Knus
Anne Mette
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 12:01   #2
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Ja, kommunen skal tage stilling til, om du er berettiget til revalidring, fleksjob eller pension før de må stoppe sygedagpengene.
Men konsekvensen for kommunen IKKE at gøre det er - ingenting. Så derfor er det nok i høj grad praksis at man forsøger at få folk ud af systemet ved at springe over hvor gærdet er lavest.
Hold fast!
Henvis til retsikkerhedslovens § 7a. og sygedagpengelovens § 28.
Husk, at du skal partshøres, at der skal ligge en godkendt ressourceprofil før sygedagpengene kan stoppes.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 13:17   #3
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
OK tak for svar, så var det ikke helt skævt opfattet, selvom hjernen er noget ustabil i tiden.

Jeg er meget opmærksom på at holde fast i dem, er blevet syltet og kastet rundt ifm. kommunesammenlægninger og har haft mange forskellige indeover min sag, så jeg holder skarpt øje, for netop ikke at blive glemt i stakken igen igen.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 17:46   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anne-Mette,

Det er vigtigt at du tager fat i din sagsbehandler omkring sygedagpenge, således at du ikke bare ryger ud.

Har du fået en plan omkring forlængelse efter 31/7, ellers er det med at få den på plads omg.

Sygedagpenge loven er meget snæver og du kan ryge ud med et "snuptag", det gjorde jeg i 2007, så se at kom op af stolen og få fundet ud af hvad der sker efter 31/7.

Få det på skrift, hvis du ikke har fået det allerede, det er jo snart sf (sommerferie) i kommunen.

Held og lykke, skriv igen, det er vigtigt at du er sikker på at blive på sdp.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 11:19   #5
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Tak, Enteneller

Jeg har mailet til sagsbehandler i sidste uge og i dag modtaget en mail derfra, med beklagelse over det sene svar og at han regner med at have et svar i næste uge!

Men jeg er meget opmærksom på det, især fordi der findes dette fantastiske sted hvor man jo netop kan læse om mere eller mindre heldige situationer folk ender i.

Det giver stof til eftertanke og man begynder automatisk at holde bedre øje og være opmærksom på at holde fast i den lange ende!

Umiddelbart mente SIF konsulenten at næste "stop" var pension for mit vedkommende, men igen så skal den melding vel komme fra min sagsbehandler?

Syntes egentligt det er temmeligt frustrerende og energikrævende at "hænge" i det sidste af neglene og selv skulle rykke og rive for at få svar.

Det er virkeligt sandt at det kræver et godt helbred, at være sygemeldt og for mig bliver det ikke bedre af at jeg udtrættes så forbandet hurtigt pga. fibromyalgi. Det trætter jo bare endnu mere ØV
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 11:53   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anne-Mette,

Det var godt at du hørte fra din sagsbehandler, men hvad er næste træk ?

Hvilken situation står du i omkring forlængelse ? Har du været arbejdsprøvet ? Er du helbredsmæssigt afklaret ? Har du set noget til ressourceprofil, denne skal jo opdateres og du skal have den i kopi ?

Har du nogen anelse om hvilket grundlag i sygedagpenge loven du kan forlænges ? Dette burde jo være på plads allerede nu hvor forlængelses fristen er lige om hjørnet.

Ja jeg ved at der er meget man skal have check på, men det er vigtigt, så de ikke lige pludselig finder på at du ikke kan komme under nogle af pkt. for forlængelse i ht. §27.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 14:25   #7
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
husk som E.E foreskriver.... AAAAALT på skrift.... dette kan ikke sandsynligøres for meget, jeg ved det,, har sagt det MEGET ofte,,,, men som sagt syntes ikke dette lille pasus kan siges mange gange nok....

mvh eders ace dk...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2010, 09:04   #8
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Ace, du har så evigt ret. Da jeg har en administrativ baggrund, så er jeg heldigvis miljøskadet hvad det angår og foretrækker at al kommunikation foregår via mail ;O)

MEN det kan ikke siges for tit, kender selv mange som siger: Jamen, vi har jo aftalt det til møde eller pr. tlf. MEN de har intet på skrift og derfor bliver det påstand mod påstand og man kan komme i en rigtig dum situation.

Enteneller
Jeg har været i arbejdsprøvning og derefter mente konsulenten at næste skridt var pension for mig.

Ressourceprofilen er lavet lige efter min barsel endte sidste år (der skulle ny til da den første var for gammel, sagde de) og opdateret efter arbejdsprøvningen (hendes del har jeg godkendt, men der hænger noget fra den gamle som jeg stadig ikke vil godkende også dette er meddelt sagsbehandleren, de har en liggende med mine rettelser og kommentarer og den har jeg skrevet under og godkendt - skrev at det var efter rettelser jeg underskrev, da jeg aldrig skriver under på noget jeg ikke kan stå inde for)

Det er netop alle de spørgsmål jeg mailede til min sagsbehandler, så han har noget at tage fat på.

P.t. kan jeg forlænges efter punktet udredning ifm. arbejdsevne, men får han afsluttet dette inden, så kan jeg kun krydse for at den står på pension. Ellers kan det blive et problem. Med mindre man ikke mener at jeg er ordentligt vurderet ifm. arbejdsprøvning og så er den jo alligevel klokkeklar.

Men så må fagforeningen ind igen, holder dem lidt på sidelinien, da de ikke kan gøre meget p.t. Det er jo ikke dem der bestemmer det videre forløb.

Men ja, der er meget man selv skal holde styr på og ærligt er jeg i øjeblikket glad for min erhvervsmæssige baggrund, ellers tror jeg godt nok jeg havde givet op for længe siden.

Kan sagtens forstå folk der ryster på hovedet og ikke orker at slås mere, det kræver virkeligt noget at have hånd i hanke med alt og har man ikke tidligere haft brug for det, så kan det sagtens virke uoverskueligt.

Med ønsket om en ganske fantastisk solskinsdag
Anne Mette
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2010, 09:23   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anne-Mette,

Hvad mener du med :

"P.t. kan jeg forlænges efter punktet udredning ifm. arbejdsevne"

Samtidig med at du nok indstilles til pension, det forstår jeg ikke rigtigt ?

Har du fundet pkt. i §27 hvorunder du hører ? Den er refereret på K10´s forside under sygedagpengestop.

Er du i øvrigt helbredsmæssigt afklaret eller fortsættes dette under din ftp. sag ? Ved ikke om der har været en lægekonsulent vurdering indeover dig endnu ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2010, 11:54   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi har lavet en side om dette emne som man rigtigt nok finder på forsiden...

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge supp Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 21-09-2012 06:04
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension