K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2010, 20:23   #11
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Det er så der, jeg ikke kan forstår disse principafgørelser fra Ankestyrelsen. JEg ville da håbe at advokaterne eller hvem der kører sagen- har tænkt sig at køre sagen videre til en højere instans (hvis der findes en højere instans end Ankestyrelsen).
Man kunne jo lige med fokus på uforudsigelig og hidtidig praksis om pensioner på sygdomme som er uforudsigelige-vinde sagen, især hvis man samler videnskabelig/lægelig dokumentation og beskrivelse for hvor mange sygdomme er uforudsigelige.... Ankestyrelsen er ved disse afgørelser ved at ændre praksis/åbne et hul for en anderledes praksis end den hidtidige- netop for at landet skal spare på pensioner. hvilket er jo et politisk mål... Det er billigere for politikere, hvis praksis ændres af denne vej-fordi når de skal lovgive om det-så mister de jo stemmer...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 04:11   #12
lyngs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Indlæg: 2
Styrke: 0
lyngs er ny på vejen
Min kæreste fik i april 2009 tilkendt midlertidig FP i 3år. Hun lider af bla.a. personlighedsforstyrrelse - Borderline, depression - PTSS/PTSD.

Hun er allerede begyndt at få angst anfald ved tanken om at skulle igennem pensions processen igen og usikkerheden om hvorvidt hun kan beholde sin pension når de 3år er gået.

Er der med principafgørelsen (P-10-08) noget man kan gøre for at få omstødt den midlertidige tilkendelse til en fuld, eller er det kun gældende fremefter? I så fald, hvordan?

mvh

Lyngs
lyngs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 10:19   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lyngs Se meddelelser
Min kæreste fik i april 2009 tilkendt midlertidig FP i 3år. Hun lider af bla.a. personlighedsforstyrrelse - Borderline, depression - PTSS/PTSD.

Hun er allerede begyndt at få angst anfald ved tanken om at skulle igennem pensions processen igen og usikkerheden om hvorvidt hun kan beholde sin pension når de 3år er gået.
Jeg er ikke helt klar over hvordan det foregår når den skal tages op igen (efter de 3 år), men jeg vil klart anbefale, at din kæreste har en jævnlig kontakt til sin læge, så denne er bekendt med hvordan din kæreste har det, i tilfælde af at kommunen skulle bede lægen om en statusattest.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 13:49   #14
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hej lyngs

Ikke umiddelbart. Jeg er lige ved at sige, at din kæresten er "heldig" at hun endda har fået midlertidig pension. For der må vel være nogen lægepapirer som siger, at hun kan få det bedre, siden den er blevet midlertidig?

Jeg synes ikke hun skal stresse over det allerede nu (er jo nemt nok at sige), men der må være en grund til at pensionen er midlertidig, der må vel peges på nogen behandlingsmuligheder, og dem skal hun da prøve. Og så får hun det jo enten bedre, eller får permanent pension!
Har ikke hørt om nogen, der er røget af en midlertidig pension til kontanthjælp eller ingenting, men på den anden side, så er midlertidig pension heller ikke særligt brugt.
Måske nogen herinde har erfaringer ift. hvad der sker når tidsfristen nærmer sig?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 23:03   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Her gjorde vi det, at vi skrev til kommunen da fristen var nær eller måske udløbet, det husker jeg ikke... hæhæ...
han kom til en samtale hos en ny socialrådgiver, som spurgte til hans helbred og hverdag. så blev der talt med lægekonsulenten altså af rådgiveren, og så udbad de en lægeattest.. så blev den omsat til en fast ftp.. det tog et par måneder i papirnusseri..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 03:05   #16
lyngs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Indlæg: 2
Styrke: 0
lyngs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Hej lyngs

Ikke umiddelbart. Jeg er lige ved at sige, at din kæresten er "heldig" at hun endda har fået midlertidig pension. For der må vel være nogen lægepapirer som siger, at hun kan få det bedre, siden den er blevet midlertidig?

Jeg synes ikke hun skal stresse over det allerede nu (er jo nemt nok at sige), men der må være en grund til at pensionen er midlertidig, der må vel peges på nogen behandlingsmuligheder, og dem skal hun da prøve. Og så får hun det jo enten bedre, eller får permanent pension!
Har ikke hørt om nogen, der er røget af en midlertidig pension til kontanthjælp eller ingenting, men på den anden side, så er midlertidig pension heller ikke særligt brugt.
Måske nogen herinde har erfaringer ift. hvad der sker når tidsfristen nærmer sig?
Min kæreste har været indlagt flere gange før jeg mødte hende. Hun har haft det så dårligt at hun skulle genoptræne alt, startende med ballanceevnen. Skærer i sig selv, sover elendigt om natten, afbrudt, få timer og med intense mareridt. Selvmordstanker, social- og panikangst. Nu er hun tilknyttet distriktspsykiatrien hvor hun ikke engang kan få samtaler andet end en telefonisk "hvordan går det så" hver 3. uge. Jeg har været ved hendes egen læge og ved en privat psykiater som begge siger at hun vil skulle gå i intensiv terapi i mange år for at hun ville komme i bedring, men kommunen har parkeret hende på medicin i store mængder og det er alt hun kan få. Hun har stået på venteliste til at få en støtte-kontakt person i over et år uden der sker noget. På trods af at hun pga. medicinen knapt kan huske sit navn når hun står op. Jeg har på et tidspunkt forsøgt at få hende indlagt hvor hun havde meget slem trang til selvskade og jeg ikke turde lade hende være alene, men fik på psykiatrisk skadestue at vide at når hun endnu ikke havde historie for aktivt at ville tage sit liv, så kunne de ikke indlægge hende. Der var ikke plads og desuden mente lægen at hun bare ville få det værre derinde.

Jeg har læst en udtalelse fra den psykiater der stod for hendes behandling da hun først var indlagt. Han mente at hun skulle være i intensiv behandling i 8-10år før hun ville kunne klare sig igennem dagligdagen uden hjælp, det er ikke det samme som at være selvforsørgende.
lyngs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 09:33   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
lyngs..
Det er da en chokerende historie du fortæller om din kæreste.. stakkels jer begge to.

men hvor er det flot at du støtter din kæreste så meget, jeg håber du får dem til at give hende den hjælp hun har brug for.
er der ikke noget patientforening eller lign som kan hjælpe dig.?

jeg har læst på facebook om www.patientforeningen.dk de skulle have mulighed for at hjælpe..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 10:42   #18
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Huldra, så vidt jeg kan se kræver det medlemskab. Men har kun lige skimmet deres hjemmeside.

DUKH - den uvildige konsulentordning på handicapområdet rådgiver derimod gratis http://www.dukh.dk så det kunne også være en mulighed.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Midlertidig pension mijaja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-11-2010 21:49
§17,§18, midlertidig pension?? hvad er det? de4aks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-09-2010 22:07
Midlertidig pension? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 13-03-2010 08:07
midlertidig pension pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 14-04-2009 18:53
Spørgsmål om midlertidig pension zuza Midlertidig Førtidspension 3 12-09-2008 10:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension