K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2011, 13:09   #11
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg håber virkelig at det går for dig, som du ønsker.

Men kan ikke lade være med at se det som en fed fidus, for de arbejdsgivere, der ELSKER gratis arbejdskraft.

Derfor er der LOV om, hvor længe man må være på arbejdspladsen, før job skal tilbydes.

VH POpiae
Hej Popiae

Jeg forstår godt hvad du mener. Dybest set er det mig også meget imod, men jeg har fået en lidt anden synsvinkel på det. Jeg har hørt at mange der kommer i arb.s-prøvning ikke føler ret meget for det, af den grund de ikke har noget reelt de udretter på pladsen.
Jeg er meget glad for at være der FORDI jeg udretter noget for dem, OG bliver afklaret mht hvor mange timer jeg kan tåle at arbejde. Det giver mening for mig at møde op hver dag og det er vist noget der ellers er ret længe imellem

Lige meget hvordan man vender og drejer det så er det urimelige vilkår, urimelige "løninger" osv osv, men jeg vil bare gerne igennem det og få mit liv tilbage

VH Helle
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 13:15   #12
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Vil kommunen forlænge de 6 mdr., så sørg for at få at vide, hvad målet egentlig er at du skal være der yderligere i 6 måneder.... Jeg synes 6 måneder er lang tid. Nu ved jeg ikke hvor længe, du har været der nu. Jeg var i arbejdsprøvning i 9 måneders tid, før jeg blev afklaret. Inden da var jeg på revacenter i nogle måneder. Det var nok i mit tilfælde, inden jeg blev fleksjobber. (jeg kom fra kontanthjælp i starten)

Hvor mange måneder osv... det kommer an på, hvilken målgruppe, du er i efter § 2 i beskæftigelsesloven (der er 10 målgrupper): https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=128679#K2

Ved du hvilken målgruppe, du er i, så kig videre her, hvor meget de kan sende dig ud i (se kapitel 11 om varighed):
https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=128679#K11
Hejsa

Jeg synes også at 6 mdr er længe, de første 3-4 mdr af de 5 mdr, jeg har været der nu, var plaget af at jeg selv havde influenza x 2 plus en gang mave onde og en gang halsbetændelse!! Udover det havde jeg 2 børn der var syge på skift og dette gjorde bare at jeg havde meget fravær! Så ændrede de kontrakten fra 3 til 6 mdr, og nu fra de 6 mdr til 12. SÅ synes egentlig det er fair nok for jeg er slet ikke afklaret arbejdsmæssigt endnu. PLUS det faktum at der endnu ikke er gået et år siden mit ophold på Gigtsanatorium, og det var det de sagde der ville går før man kunne sige at jeg var nået så langt med min træning som det er muligt for mig.

Jeg aner intet om hvilken målgruppe jeg er i Min SB har sagt at jeg skal have flexjob, vi skal "bare" finde ud af hvor mange timer.

Jeg skal til møde med min SB midt i juni mdr. Er der noget der jeg skal få på skrift??? Udover at der i kontrakten står at det er for at finde ud af hvor mange timer jeg kan klare at arbejde??

VH Helle
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 21:26   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Hejsa

Jeg synes også at 6 mdr er længe, de første 3-4 mdr af de 5 mdr, jeg har været der nu, var plaget af at jeg selv havde influenza x 2 plus en gang mave onde og en gang halsbetændelse!! Udover det havde jeg 2 børn der var syge på skift og dette gjorde bare at jeg havde meget fravær! Så ændrede de kontrakten fra 3 til 6 mdr, og nu fra de 6 mdr til 12. SÅ synes egentlig det er fair nok for jeg er slet ikke afklaret arbejdsmæssigt endnu. PLUS det faktum at der endnu ikke er gået et år siden mit ophold på Gigtsanatorium, og det var det de sagde der ville går før man kunne sige at jeg var nået så langt med min træning som det er muligt for mig.

Jeg aner intet om hvilken målgruppe jeg er i Min SB har sagt at jeg skal have flexjob, vi skal "bare" finde ud af hvor mange timer.

Jeg skal til møde med min SB midt i juni mdr. Er der noget der jeg skal få på skrift??? Udover at der i kontrakten står at det er for at finde ud af hvor mange timer jeg kan klare at arbejde??

VH Helle
Hej igen.
Jeg har lige siddet og skimmet i de indlæg der er i tråden. Jeg tror, at eftersom du er på kontanthjælp og det ser ud til, at de allerede ved, at du har en nedsat arbejdsevne (derfor afklaring om fleksjob), så er du meget om muligt i målgruppe nr. 3.

Her kan varigheden godt være forskelligt.

§44

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 3 og 4, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

Ang. om du skal have noget på skrift, så tror jeg bare, du skal sikre dig, hvad der står i kontrakten, sådan at de ikke har lavet fejl i f.eks. hvad målet er med arbejdsprøvningen eller hvor længe, du skal være der osv. Det er surt at have været uheldig syg osv. Ofte når man starter et nyt sted, kan man godt være ekstra træt og blive hurtigere syg, synes jeg efter egen erfaring. Godt du er positiv, selvom du skal afklares yderligere. Man kan godt føle sig udnyttet forkert, hvis man bliver forlænget og forlænget.... (som popiae siger - gratis arbejdskraft for arbejdsgiver).

Der er nogle herinde som har skrevet dagbog i deres arbejdsprøvning, så man senere kan tage det med til sagsbehandleren, så denne kan være med til at få et indblik i, hvordan det var i arbejdsprøvningen. Husk du bør altid, hvis der er noget på arbejdspladsen som ikke lige helt fungerer pga. din sygdom, så snak med sagsbehandleren om det undervejs - og ikke først vente til sidste ende med at sige det. Jeg oplevede selv det, at jeg fik en eller anden til at komme ud, og der fik jeg så hjælpemidler til rådighed, så jeg bedre kunne arbejde.

Nå, men håber det vil gå dig godt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 12:07   #14
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
[/QUOTE]Ang. om du skal have noget på skrift, så tror jeg bare, du skal sikre dig, hvad der står i kontrakten, sådan at de ikke har lavet fejl i f.eks. hvad målet er med arbejdsprøvningen eller hvor længe, du skal være der osv. Det er surt at have været uheldig syg osv. Ofte når man starter et nyt sted, kan man godt være ekstra træt og blive hurtigere syg, synes jeg efter egen erfaring. Godt du er positiv, selvom du skal afklares yderligere. Man kan godt føle sig udnyttet forkert, hvis man bliver forlænget og forlænget.... (som popiae siger - gratis arbejdskraft for arbejdsgiver).

Der er nogle herinde som har skrevet dagbog i deres arbejdsprøvning, så man senere kan tage det med til sagsbehandleren, så denne kan være med til at få et indblik i, hvordan det var i arbejdsprøvningen. Husk du bør altid, hvis der er noget på arbejdspladsen som ikke lige helt fungerer pga. din sygdom, så snak med sagsbehandleren om det undervejs - og ikke først vente til sidste ende med at sige det. Jeg oplevede selv det, at jeg fik en eller anden til at komme ud, og der fik jeg så hjælpemidler til rådighed, så jeg bedre kunne arbejde.

Nå, men håber det vil gå dig godt. [/QUOTE]

Tak

Jeg har fået hjælpemidler derude og en specialstol, så det er rigtig godt!

Jeg snakker med jobkonsulent og SB (eller mailer) mindst en gang om måneden. (det er mig der holder dem til ilden)
Fortæller hele tiden hvordan det går, hvor mange timer jeg er oppe på, hvis der er perioder der er svære osv.

På de der fremmødeskemaer der skriver jeg eventuelle problemer i løbet af arbejdsdagen og skriver hvis det har været en god dag. Så tilføjer jeg om nødvendigt yderligere info i min kalender.

Jeg skrev dagbog i starten, meget detaljeret også mht hvordan jeg kunne klare resten af dagen med ungerne osv.

men i takt med at jeg kunne klare mere go mere, fik jeg også mindre tid til at skrive i den og har ikke gjort det i nogen tid nu desværre det er svært at nå det hele synes jeg

og nu er mine knæ, fødder og ankler begyndt at gøre ondt så skal snakke med min læge på mandag. Orker ikke 9 mdr med voldsom inflamation i de knæ igen, så vil lige have en mening fra ham kontra de timer jeg er sat op.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 12:10   #15
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
NYT SPØRGSMÅL!

Jeg er kommet i tanke om hvordan det egentlig foregår, det der med at finde ud af hvor mange timer man kan klare. Er det meningen at man skal helt derud hvor man havner i sengen pga smerter og ikke kan handle selv, hente børn og klare alt det huslige selv?

for det har jeg virkelig ikke lyst til! Jeg er enlig mor til 2 piger på 5 og 7 år. Mine forældre KAN godt hjælpe men de har dårligt helbred og arbejde begge 2 så kan jo ikke regne med at de bare kan tage over.

Hvad er ret og rimeligt i sådan en situation? Jeg har spurgt min jobkonsulent, men der er ikke hul igennem pt
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 16:33   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
NYT SPØRGSMÅL!

Jeg er kommet i tanke om hvordan det egentlig foregår, det der med at finde ud af hvor mange timer man kan klare. Er det meningen at man skal helt derud hvor man havner i sengen pga smerter og ikke kan handle selv, hente børn og klare alt det huslige selv?

for det har jeg virkelig ikke lyst til! Jeg er enlig mor til 2 piger på 5 og 7 år. Mine forældre KAN godt hjælpe men de har dårligt helbred og arbejde begge 2 så kan jo ikke regne med at de bare kan tage over.

Hvad er ret og rimeligt i sådan en situation? Jeg har spurgt min jobkonsulent, men der er ikke hul igennem pt
Man kan kun gøre, det man kan. Ens liv bør ikke være præget af smerter konstant på arbejdet og så at kommer hjem og sover resten af dagen. Man skal også have noget liv...

Kommunen skal se helheden i den. Jeg kan henvise dig til arbejdsevnemetoden herfra K10: http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Du må sige FRA, hvis de presser dig op i timer, og et antal timer, du ikke mener kan klare. Lægen må også meget gerne være indover, evt. oplyse, hvilke skånebehov der er i dit tilfælde osv... (f.eks. ikke løfte for meget af tunge ting osv...)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 21:05   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ved kun alt for godt, hvor svært det er, at skulle skrive dagbog hver dag, men hvis du ikke gør det har du ikke en chance for, at bevise hvordan dit liv hænger sammen, eller not.

I min sidste arb.prøvning sprang jeg ind i mellem en enkelt dag eller weekend over og skrev så efterfølgende et kort sammendrag, der kan måske også være dage hvor du kan skrive "som i forgårs" ell.l., men det er altså vigtigt med den dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 09:14   #18
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Jeg er begyndt at skrive stikord i min kalender i stedet for. det gør det lidt nemmere for mig. Der skriver jeg hvor mange timer jeg har arbejdet og hvordan det gik, og så igen hvor lang tid jeg måtte hvile når jeg kom og hvis dagens gøremål var umulige bagefter og om jeg fik trænet.

Det er nok ikke optimalt det står i min kalender, men på den anden side er det ved bedre end at jeg ikke får det gjort.


Jeg kom til at tænke på en ting.

Når nu jeg har været et helt år i arbejdsprøvning i samme firma, skal det så ikke munde ud i en eller anden form for konklusion fra kommunen?

Jeg mener, hvis det er gået godt, jeg har været oppe i så mange timer som overhovedet muligt og har fundet et timetal jeg kan holde til og som jeg er stabil i, kan de så godt sige at de ikke er tilfredse og forlænge igen??? Jeg mener, 1 helt år med gratis arbejdskraft må da være max ik??? for at det ikke skal ligne mere udnyttelse end det i forvejen er?? Er der regler for hvor længe man må være samme sted??

Jeg HÅBER jo de vil give mig fleks, men de kan vel godt sige jeg skal i arb.-prøvning et nyt sted.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 08:43   #19
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
tvinger den lige op
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 08:44   #20
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Er der nogen der kan hjælpe med følgende??

Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser

Jeg kom til at tænke på en ting.

Når nu jeg har været et helt år i arbejdsprøvning i samme firma, skal det så ikke munde ud i en eller anden form for konklusion fra kommunen?

Jeg mener, hvis det er gået godt, jeg har været oppe i så mange timer som overhovedet muligt og har fundet et timetal jeg kan holde til og som jeg er stabil i, kan de så godt sige at de ikke er tilfredse og forlænge igen??? Jeg mener, 1 helt år med gratis arbejdskraft må da være max ik??? for at det ikke skal ligne mere udnyttelse end det i forvejen er?? Er der regler for hvor længe man må være samme sted??

Jeg HÅBER jo de vil give mig fleks, men de kan vel godt sige jeg skal i arb.-prøvning et nyt sted.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange job SKAL man søge com flex visiteret ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 20 20-07-2013 20:16
Hvor mange timer skal arbejdsgiver betale for? JPM Spørgsmål ang fleksjob 5 28-03-2011 13:53
Hvor mange jobs skal jeg søge? Mitte Spørgsmål ang fleksjob 1 16-02-2011 10:32
Hvor mange penge skal man have til sig selv? Helenevind Alt det andet 18 07-12-2009 16:55
Hvor mange arbejdsprøvninger? PB Spørgsmål ang fleksjob 13 09-11-2006 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension