K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2013, 00:45   #51
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at få aktindsigt fra BAN, da kommunen formodentlig vil snyde med manglende dokumenter.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 08:13   #52
sopka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
sopka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Husk at få aktindsigt fra BAN, da kommunen formodentlig vil snyde med manglende dokumenter.

VH Popiae
Tak Popiae

God ide. Det havde jeg ikke tænkt over, men selvfølgelig. Er det noget med der er en skabelon til det herinde?

Er der nogen, der ved, hvad der sker, når jobcenteret ikke overholder fristen og ikke sender klagen inden de 4 uger? Er der nogen, der ved noget om haste sager ved BAN. Sb skrev hun ville sende den mandag i denne uge, men har ikke fået nogen kvittering fra BAN endnu. Hvor lang tid plejer det at tage?

(Har faktisk tidligere skrevet til jobcenter cheften nogle gange, men han får altid afdelingslederen, (som jeg har en del problemer med) til at svare)


Knus Sopka
sopka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 08:54   #53
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når du modtager skrivelse fra BAN, om at du har bemærkninger, ber du om aktindsigten, og ny frist når du har modtaget akterne.(Du kan rolig bare ringe, derind).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 11:54   #54
sopka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
sopka er ny på vejen
så er del gal igen - har brug for hjælp

Hej Alle

Så er den gal igen. Nu har jobcenter stoppet udbetaling af sygedagpenge. Jeg var forlænget med 39 uger, pga. virksomhedspraktik og de er åbenbart gået nu. Brevet fra jobcenteret er dateret den 20. maj og den 22. maj forlangte jobcenteret, jeg skulle starte i praktik i en privat virksomhed. Nu skriver de, at de ikke vil forlænge efter denne §, da de afventer helbredsattest fra lægen, før de vil tage stilling til praktik. (skal lige siges, at praktikken blev afbrudt af virksomheden, da jeg havde været fraværende pga smerter i en uge).

Spørgsmålene er:

Skal jobcenteret ikke lave en partshøring, inden de træffer afgørelse om sygedagpenge stop. Er heller ikke blevet bedt om at opdatere ressource profil. Det er mellem 1 og 2 år siden, jeg sidst har svaret på denne, skal den ikke opdateres inden afgørelse om sygedagpenge stop?

Kan man egentlig forlænge med 39 uger flere gange vedr. virksomhedspraktik? For så skal de vel gøre det, når jeg er blevet påbudt at starte i praktik, efter de første 39 uger er gået? Jobcenter skriver i afgørelsen, at der ikke er grundlag for yderligere afklarende foranstaltninger. Men hvordan kan de så for det første tvinge mig til at starte i praktik 2 dage efter afgørelsen, hvis de ikke finder dette nødvendigt?

Og da jeg fik afslag på fleksjob, var det jo netop begrundet i, at der var behov for yderligere afklarende foranstaltninger.

sopka
sopka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 08:17   #55
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du SKAL have en skriftlig afgørelse om sygdagpengestop, og ressourceprofil skal opdateres.

Og jo, du kan sagtens forlænges efter anden stk. i forlængelse. stk 4, vil være relevant, da din arbejdsevne er varigt nedsat. (men er den under 50% nedsat?).

Du bør bruge bla. det brev hvor kommunen vil have dig ud i ny praktik 22maj, som begrundelse for forlængelse, og deres begrundelse for fleks afvisning.

Det kommuner dog an på hvad dig læge siger om din tilstand nu?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 08-06-2013 kl. 08:26.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Allerede dagen efter REFORMEN ... Helle Smith Fremtiden for fleksjob og førtidspension 27 26-01-2013 09:43
nye regler allerede i brug Sommerfugl77 Politik og Samfund 9 01-10-2012 14:25
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Reform-ide fungerer allerede i praksis Webmaster K10 Nyheder 0 29-02-2012 09:00
Flex job helt nyt for mig. Men måske allerede arbejde thyson Spørgsmål ang fleksjob 5 09-02-2011 03:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension