K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2014, 11:51   #1
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Ferie på ledighedsydelse

Nogen der ved hvad der sker hvis man ikke får afleveret skema til ferieafholdelse (altså ferie på ledighedsydelse) inden feriens start?
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 13:26   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Nogen der ved hvad der sker hvis man ikke får afleveret skema til ferieafholdelse (altså ferie på ledighedsydelse) inden feriens start?
Du er da i job ????

Mener bestemt at ferieskemaet kun har betydning for ledige fleksere..

Af hensyn til planlægning af møder m.m.

Citat:

Varsling af ferie med ledighedsydelse
§ 17. En person, der er ansat i et fleksjob, og som ønsker at holde ferie med ledighedsydelse efter § 74 e i lov om aktiv socialpolitik, skal før feriens afholdelse med ledighedsydelse give kommunen besked herom.
Stk. 2. En person, der er ledig og modtager ledighedsydelse, har ret til at holde ferie med ledighedsydelse efter § 74 e, i lov om aktiv socialpolitik, hvis jobcenteret modtager meddelelse herom senest 14 dage før, ferien skal afholdes, og der ikke allerede i ferieperioden er fastsat møder, givet tilbud om fleksjob eller afgivet tilbud mv., som personen har pligt til at deltage i.
Stk. 3. Er der mindre end 14 dage til at ferien ønskes afholdt, kan jobcenteret godkende det, såfremt afholdelsen ikke modvirker beskæftigelsesindsatsen for personen.
Stk. 4. Der kan afholdes ferie med ledighedsydelse på enkelte dage, når jobcenteret modtager meddelelse herom, og der de pågældende dage ikke er fastsat møder, afgivet tilbud om fleksjob eller afgivet tilbud mv., som personen har pligt til at deltage i.
Stk. 5. Der kan udbetales ledighedsydelse under ferie fra og med den dag, hvor kommunen har fået besked om ferien, og der ikke i ferieperioden er fastsat møder, givet tilbud om fleksjob eller afgivet tilbud mv., som personen har pligt til at deltage i.

Sidst redigeret af mik16; 24-02-2014 kl. 13:33.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 13:26   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
med mindre din sb er meget sød får du ingen penge, der kal ansøges om ferie 14 dage inden ferie.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 06:51   #4
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
mik16, ved ikke hvad du mener med at det kun har betydning for ledige fleksjobbere. Jeg har ikke optjent feriepenge fra et arbejde og må derfor få feriepenge fra kommunen, som jeg så skal søge om. Har talt med sygedagpenge kontoret og de siger de bare skal ha ansøgningen 1 dag før feriens start.

Tak for svar begge to
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 07:10   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der står i pjesen for fleksjob, du skal søge om ferie min 14 dage før ferien, har du søgt ferie men ikke om penge?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 07:17   #6
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Skal søge om penge, og sidst jeg gjorde det, var det også dagen før. Dét jeg var nysgerrig efter at vide, var hvad der skete hvis jeg kom for sent med det. Om det så betød at jeg ikke ville få nogen penge, eller om det simpelthen betød at jeg ville få pengene forsinket. Men jeg kan så forstå på jer at det altså betyder jeg ingen penge får, og det var bare det jeg ønskede svar på.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 07:54   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er ikke helt rigtigt, hvis du har søgt ferie, er det nok ligemeget, penge, har man nok lidt mere tid til at søge
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 08:03   #8
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Fandt dette på jobnet.dk:

"Du skal, i henhold til lovgivningen,
  • afholde ferie med ledighedsydelse, inden ferieåret slutter d. 30 april. Du kan ikke overføre din ferie med ledighedsydelse fra et ferieår til det næste.

  • fortælle din sagsbehandler, hvis du ønsker at holde ferie med ledighedsydelse, mens du er ansat i fleksjob. Sagsbehandleren skal modtage dine ferieønsker senest dagen før, du begynder ferien.
  • du skal ansøge om ledighedsydelse under ferie på et skema, når du er i job. Skemaet fås i ydelsescentret.
  • fortælle kommunen, hvis der sker ændringer i dit liv, som kan have betydning for din ret til ledighedsydelse ved ferie.
  • fortælle din sagsbehandler, hvis du tager på ferie i udlandet med din ferieydelse

Men pyt nu med det, jeg var som sagt bare nysgerrig efter at vide hvad der skete hvis man nu kom for sent, fx fordi man glemte at søge om feriepenge inden man afholdt ferien (hvilket jeg har været ved at gøre hehe)
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...

Sidst redigeret af Stuen; 25-02-2014 kl. 08:07.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 08:18   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg prøvede sidste år, at ikke søge om penge og fik af vide så længe jeg havde søgt om ferien i god tid, var det med jeg glemte feriepenge ikke så vigtigt søgte dem 3 uger for sent.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension